[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:16

Zoo.
Zadel was gelukkig goed, het lag ook wat meer aan mij Bloos Moet me wat meer los laten in het lichaam ook en daarom zette hij zich vast en leek het of het niet meer goed zat.
school ging ook goed, toetsen vandaag een 7.5 en een, jawel, 9 Haha! Op het nemen van hygienische maatregelen bij een dierenverblijf zeg maar. Helemaal blij!

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:18

geweldig topic al die mooie knollen van jullie wees er maar zuinig op Knipoog

maar eigenlijk ben ik op zoek naar mijn verzorgpaardje ook een barok een Andalusiër

info:
verkocht op 21 juli (me verjaardag Huilen ) waarschijnlijk naar Utrecht.
naam: Quitano
geslacht: ruin
kleur: Schimmel
stokmaat: niet zo hoog denk net in de 1.50
leeftijd: nu 3

hier een fototje als die je bekent voorkomt of je bent degelukkige eigenaar aub een berichtje ik mis hem zo verschrikkelijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:28

@ Soeske: Gelukkig lag die goed! Haha!

@ Kim: Heel leuk paardje, maar komt me niet bekend voor, sorry. Succes met het zoeken!

Dalijk mijn bit uitproberen Haha! !

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:03

En ik zo lessen Haha!
Enjoy Esss!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:19

Hier nog iemand die met een dubbelgebroken bitje rijdt. Dubbelgebroken watertrensje met bol middenstukje. Dubbelgebroken omdat ik dat vriendelijker vond en een watertrensje op advies van mijn toenmalige instructrice. Beweging van de hand komt minder snel en hard door in de mond. Heb erna nog 1x de enkelgebroken bustrens geprobeerd die in zijn hoofdstel hing toen ik hem kocht en dat was meteen kop in de lucht en niets meer willen. Geen succes terwijl Frío wel fijn op dat dubbelgebroken bitje loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:28

Hier ook een met een dubbel gebroken K&K aurigan watertrens. Dure bitjes ja, maar ze gaan echt jaaaaaaren mee. Gebruikte er ook een bij m'n andere paard en die heeft hij zeker 10 jaar ingehad denk ik.

Zadread Mooie foto's van Rome! Wel lekker weer gehad daar zo te zien!

Vanochtend was ik bij X-je om te wassen en hij had helemaal dikke achterbenen en hij at z'n muesli niet meer. Z'n avondkuil van gisteravond had hij ook maar voor de helft op. Daarnaast mocht ik niet aan zijn onderlip zitten en die leek ook wat dik. Dus ik vertrouwde het niet en heb de DA maar gebeld. Ik was bang dat hij misschien verslagen droes zou hebben. DA langsgeweest en gelukkig alles ok. Dikke benen komt gewoon door de reactie op de infectie, longen klonken mooi schoon en overige voelbare klieren waren niet opgezet. Gelukkig!
De dikkere onderlip komt waarschijnlijk door vocht dat naar beneden wegtrekt en dat is wat vervelend voor hem. Heb nu slobber voor hem gehaald en ga hem dat de komende dagen maar voeren. Hopelijk lust hij het, want hij heeft dat nog nooit op!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:57

@ BrankaZ: Fijn dat het bit nu van jou zo lekker rijd!

@ Yenneke: Toevallig:D. Ja heel duur, maar ik heb de mijne 2dehans bij Marktplaats gekocht voor maar 30 euro, best goedkoop voor zo'n bitje. Nu een verhaal hoe hij ermee reed:

Echt super trots met hem! Voor de eerste keer dat ik hem helemaal in bedwang hield. Een paar kleine foutjes en dingen die ik moet verbeteren, en heel anedere les dan ik gewend ben, maar het ging super. Je merkt gelijk dat het een zacht bit is, je moet echt werken voor als die ontspannen wilt lopen, wel goed dus eigenlijk, voor het eerst hebben we er echt aan gewerkt, en op het einde lukte het eindelijk. De galop kon ik nooit beheersen, en ik was helemaal vergeten wat nou de goede galop was en hoe ik dat kon zien. Eindelijk vandaag dat geleerd, en ik kon hem helemaal beheersen. We hebben het wel 10 x geoeffent op allerlij verschillende manieren, echt een goede oeffening, en alleen de eerste keer ging fout, de rest allemaal goed. Ook het afwenden en sturen ging niet echt goed, en eindelijk ging dat goed vandaag, af en toe eigenwijs, maar gelukkig gaat hij niet de strijd met je aan. Ik heb gelijk weer een ''vriendin'' erbij zeg maar, de adoptie dochter van de manege eigenaresse, heel aardig, altijd al gedag gezegt, maar vandaag ook gelachen en gezellig gekletst. Haar paard staat naast de mijne, en zijn dikke vrienden!

Ik ben dus heel erg trots op hem. Heel gezellig gehad, werd donker, lichten aan, lekker gelachen, toen waren we klaar, weer afgezadeld, hij helemaal bezweet en niet wachten tot ie in stal was, voor zijn eten. Het was zo'n geslaagde dag, voor de eerste keer een les met mij en Fuego. Echt blij!!!:D

( Het bit werkte dus super! )

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:12

Kimmekuh -> Wat een mooie anda!
Was hij niet van jou omdat hij verkocht is?
Helaas kan ik je niet verder helpen....... Verdrietig

Yenneke -> Arme X-je, wat zal hij zich ellendig voelen.....
Geef hem maar een hele dikke knuf!

Ik zit de laatste week niet echt lekker in m'n vel; snel koud, veel moe, lusteloos/nergens zin in, dat soort dingen.
Zal wel weer een herfstdipje zijn......
Ook nu zit ik met een warme fleecedeken om me heen en met een koude neus en handen terwijl het eigenlijk behaaglijk is hier.
Ik zal de ijzertabletten maar weer tevoorschijn halen, dan knap ik meestal wel weer op.
Ik had na een dag met de kids van mijn zus waarvan 1 een echt een rotzakje is (kan je geen moment alleen laten.....) geen fut meer, en heb besloten een dagje over te slaan.
Gelukkig staat Grytsje binnen en wordt er overal voor gezorgd, dus kan ik heus wel eens een dagje overslaan.
Ze heeft toch niet veel aan me als ik zo moe en futloos ben.
Morgen weer een nieuwe dag en hebben we 's morgens les, nu duik ik mijn bedje in want mijn ogen vallen dicht........ Dromen Slapen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:01

Ik rij ook met een dubbelgebroken watertrens van koper Knipoog Jielt is heel zacht in zn mond, en dit is een ideaal bitje voor hem. Hij doet het er super op. Ben vandaag weer eens heerlijk naar buiten geweest met m. Helemaal alleen. Hij is bang voor vrachtwagens, en die kwamen we net tegen, dus dat was al lekker stuiteren op de plaats. Haha! Ook kwam er nog een heftruckje aanrijden die super veel herrie maakte.. en gewoon doorrijden. Jielt stond zowat tegen een auto aan en was even helemaal van zn stuk gebracht.. Gelukkig was die daarna lekker rustig en hebben we lekker langs het strand gereden Haha!

Es: beter dat je bit binnen is. Ben benieuwd hoe die reageert. Misschien wel leuk om foto's te maken, kan je daarop ook zien hoe die loopt met een ander bit.

Soeske: Zo dan, dat zijn nette cijfers! Gelukkig ligt je zadel gewoon nog goed. Lachen

Yenneke: Aah, arme X-je die zal zich wel flink beroerd voelen. Gelukkig zorg jij goed voor hem, dat zal die wel erg op prijs stellen denk ik Knipoog Hoe gaat het met Lobke hier op bokt, doet ze Xje ook nog?

Cojolly: Ben je aan het verbouwen? Moet er nog veel gebeuren? (Je zit in je nieuwe huisje toch nu?) Hoe is t met Rod?

Zasread: Wauw! Wat een onwijs mooie foto's van Rome zeg (lekker mooi weer daar ook)! Wow! Nu snap ik zeker dat je het leuk hebt gehad. Echt hele mooie gebouwen daar zeg Ja Wel veel toeristen trouwens. En over de paarden; rocky zit ook al dik in zn wintervacht. Ik vind hem ook veel mooier zonder die dikke vacht.. Maarja. Ik heb helaas niet zoveel tijd meer voor m, heb hem al tijdje niet gedaan, arm beest Verdrietig Hij staat maar een beetje buiten te vervelen. Ik moet echt weer even tijd voor hem vrijmaken..

Saida: Fijn dat alles zo goed gaat tussen jou en Grytsje! Ook heel erg leerzaam zo'n boek en dvd. Ik heb trouwens geen idee hoeveel zoiets kost... Ik heb nog nooit zoiets gedaan. Maar iemand anders heir weet het vast wel te vertellen. Knipoog Hoe gaat het trouwens met Trijntje nu? Hoor je daar nog wel is iets over?

Kim: Jeetje, wat een gave anda zeg! Wat jammer dat ie is verkocht. Ze zullen er daar ongetwijfelt wel plezier aan hebben. Het lijkt me echt een lieverd! Was die van jou, of was het je verzorgpaardje?

Madelief: Hoe ging je les? Merkte je veel verschil of ging die weer lekker Knipoog

Malin: Hoe is t verder met jou? Je post niet zoveel meer de laatste tijd? Hoe is t met Suev en Dink? Lopen ze nog lekker rond? En hoe is het met Luna, groeit ze al flink?

Wie van jullie heeft er allemaal hyves? Lijkt me wel leuk om ook even te gaan hyven Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:36

@ Ilona:

Citaat:
Echt super trots met hem! Voor de eerste keer dat ik hem helemaal in bedwang hield. Een paar kleine foutjes en dingen die ik moet verbeteren, en heel anedere les dan ik gewend ben, maar het ging super. Je merkt gelijk dat het een zacht bit is, je moet echt werken voor als die ontspannen wilt lopen, wel goed dus eigenlijk, voor het eerst hebben we er echt aan gewerkt, en op het einde lukte het eindelijk. De galop kon ik nooit beheersen, en ik was helemaal vergeten wat nou de goede galop was en hoe ik dat kon zien. Eindelijk vandaag dat geleerd, en ik kon hem helemaal beheersen. We hebben het wel 10 x geoeffent op allerlij verschillende manieren, echt een goede oeffening, en alleen de eerste keer ging fout, de rest allemaal goed. Ook het afwenden en sturen ging niet echt goed, en eindelijk ging dat goed vandaag, af en toe eigenwijs, maar gelukkig gaat hij niet de strijd met je aan. Ik heb gelijk weer een ''vriendin'' erbij zeg maar, de adoptie dochter van de manege eigenaresse, heel aardig, altijd al gedag gezegt, maar vandaag ook gelachen en gezellig gekletst. Haar paard staat naast de mijne, en zijn dikke vrienden!

Ik ben dus heel erg trots op hem. Heel gezellig gehad, werd donker, lichten aan, lekker gelachen, toen waren we klaar, weer afgezadeld, hij helemaal bezweet en niet wachten tot ie in stal was, voor zijn eten. Het was zo'n geslaagde dag, voor de eerste keer een les met mij en Fuego. Echt blij!!!:D

( Het bit werkte dus super! )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:05

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:06

Mooie foto's weer voorbij zien komen, die van Rome zijn echt heel gaaf!

Sterkte met Fuur Madelief!

en verder wel vluchtig doorgelezen, maar het kost me even te veel tijd en energie om 2 schermen te openen en zover terug te lezen...
ik beloof het iedere keer, maar jullie gaan zo snel...

Ik rijd trouwens 2 paarden met een dubbelgebroken Happy Mouth (niet echt dubbelgebroken met met een staaldraadje en dan een bolletje in het midden, hoop dat jullie weten hoe die eruit zien, anders zal ik even een foto opzoeken...) en eentje met een dun dubbelgebroken bustrensje...

Fifi heb ik voor de wagen nu ook op een Happy Mouth lopen sinds kort, dan ongebroken Liverpool, en de anderen lopen op een rechte Liverpool en B-stang met tongboog...

Mijn ervaring is wel dat ze een niet te dik bit vaak prettiger vinden dan een dik bit, vanwege de kleine mondjes en vrij dikke tongen...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:09

Klopt, barokke paarden hebben ook vaak een lager verhemelte. Ik rijd Goya met een dubbelgebroken kneveltrens met in het midden een koperen bolletje

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:12

Ja, en daardoor weinig ruimte in de mond, omdat ook nog vaak een korte mondspleet en dikke tong hebben...

Een van de paardjes die ik rijd had vorig jaar zelfs steeds een blauwe tong als ze voor de wagen had gelopen.
Het is een paard dat nog moeilijk op eigen benen loopt en snel te veel druk op het bit neemt, daardoor klemde de tong dus af bij een rechte stang en werd 'ie zelfs blauw...

Nu rijden we met een B-stang met tongboog en dat gaat veel beter, gelukkig geen blauwe tongen meer...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:15

zohe, dat is niet goed.. Gelukkig dat jullie er achter zijn gekomen zeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:17

Rijd jij trouwens niet meer met een Pelham?
En wat is de reden dat je met een kneveltrens rijdt ipv een gewone?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:58

ik heb een k&k dubbel gebroken bitje voor tsjil en hij loopt er lekker op

vandaag even na alle lessen zelf op tsjil gekropen en de galop maar wat anangepakt
hij deed het super wel veel overgenagen gereden voor en na de tijd maar hij liep erg lekker
zal celine van de week nog even bij staan en kijken of het dan wel lukt

oh en ellis heb je net ene mailtje gestuurd over de pads ik moets er maar een hebben en 2 x de bandage`s

ja meiden ik heb maar weer even een andere kleur pads besteld bij ellis ze zijn zo super om mee te rijden
liggen super nemen lekker zweet op en zijn erg mooi

mooi he ellis die reclame, Clown Haha!
ik had al de steenrode en de bruine nu heb ik een grijze genomen even geld over maken en dan wachten tot hij binnen is
hoe vinden jullie trouwens grijs op een fries???????

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:02

Haha!
Thanx! Knipoog
Ik heb je berichtje gehad, sorry, te snel gelezen vanmorgen... Cool

Mij lijkt grijs op een Fries wel mooi denk!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:05

Ik denk ook dat grijs op een Fries mooi kan staan!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:16

jaaaaaaaaaa dat leek mij ook Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:16

Ach arme X-ie. Geef hem maar een knuf van mij.

Ik heb lang niet gereageerd. Lees ook maar half mee. Schoonmama is vandeweek opgenomen in ziekenhuis. Is niet goed met haar, helaas. Hopen morgen meer te weten.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:29

Sterkte Spokie.

Ik rij beide paarden met een enkelgebroken watertrensje.

Knuffel en beterschap aan X-tremo.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:43

Sterkte spokie! Hopen dat het goed komt met je schoonmoeder.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:45

Sterkte Spokie.

En Yenneke,jij ook met je ventje.

Ik rij Mynke ook op een dubbelgbroken watertrensje van K&K.
Daar doet ze het erg fijn op.
Behalve nu dan,ze is weer aan het wisselen en dat is met rijden niet grappig Clown
Ik heb een paar dagen echt k*t gereden.
Vandaag ging degene die haar heeft ingereden er weer op en die heeft haar weer "gemaakt" Haha!
Dus tegen m'n principes in klim ik er morgen maar even zelf op,eens zien of ik er profijt van heb.

Ik heb trouwens ook veel in het grijs voor Mynke.
Vind het echt super chique op een fries.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 06:44

Sterkte Spokie!

Daar ben ik weer, op mijn vroege tijd hihi. Ben benieuwd hoe Fue het vandaag doet, geen les, maar wel lekker even oeffenen in de bak.