Jenny_S schreef:Ik zou me ook niet laten afschrikken als 1 onderdeel nog niet op orde is. De L2 houd me alleen zelf nog tegen ivm bijna hele proef doorzitten en daar ben ik zeker nog niet klaar voor. Ik houd t wel vol als ik zelf de oefeningen bepaal, maar dus geen dressuurproef lang. Eerst maar eens iet aan mijn zit en houding gaan werken.
Wat wijken betreft komt doutz ook nog teveel terug. Wijken in stap en in galop gaan veel beter.
Dat door zitten lijkt mij ook echt vreselijk moeilijk. In de B proef zie ik er al tegen op om de volte door te zitten voor je in galop aanspringt. 
Dat is handig om je zadel wat stroever te maken! Haha.
Ik heb 2e pinksterdag een onderlinge wedstrijd gehad op ander terrein. Maar jeetje, dan kom je er wel achter dat het allemaal best moeilijk is! Alles was spannend en we hebben geen normale figuur gereden. Voltes waren driehoeken
Maar ze vonden wel dat het een paard met toekomst is!
Nu zou ik aankomende zondag weer een onderlinge wedstrijd hebben, maar m'n paard is niet helemaal fit. Met het rijden zweet ze erg snel en ze hijgt ook snel, ook is ze loom. Dat laatste is gelukkig al weer een beetje weg en is alleen als ik zonder zweep rij. Aantal weken geleden is ze heel veel afgevallen en was ze super sloom, meerdere paarden hadden hier last van bij ons op stal. Wat extra voer gegeven en rust en toen knapte ze weer op.
Maar dat hijgen en zweten blijft. Vandaag maar de DA erbij gehad en hij kon niks vinden. Alles is in orde. Wel heeft hij nog bloed afgenomen en daar krijg ik vrijdag uitslag van. Hij kwam wel met een verklaring. Namelijk dat het een fries is en dat ze luchtzuigt. Dat luchtzuigen kost energie, ze gebruikt dan haar energie verkeerd en volgens hem is het bekend dat friezen geen goede uithoudings vermogen hebben. Nu is het ook al een tijdje geleden dat ik haar ontwormt hebt en sinds ze meer op de wei staat vertoont ze ook dit gedrag dus misschien ligt het ook daar wel aan, natuurlijk direct een worm kuur gegeven en elke 8 weken herhaal ik dit. Maar doordat ze ineens meer op de wei staat en met een nieuwe kudde van 6 paarden kan het natuurlijk ook stressend zijn en dat kost ook energie. Maar maandag tijdens het rijden, was ze in het begin heel voorwaarts, maar wel erg hijgen en ze was ook heel kijkerig en gespannen. Later toen ze wat relaxter liep was het hijgen ineens ook minder, tenminste het viel mij niet op. Dus volgens de DA is het wellicht ook spanning.
Hij adviseerde om interval training te gaan doen, met name galop op rechte stukken en korte stukjes. Op stal adviseerde ze om een luchtzuig band om te doen... Ik twijfel daar een beetje over. Ze krijgt vanaf morgen ook totalin bij gevoerd en extra hooi in de middag/avond.
Maar herkennen jullie dit? Dat je fries minder in conditie is dan een kwpn?