[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:13

Ja, pas maar op _O-
Als ze eenmaal door hebben dat je het leuk vindt als ze de clown uithangen, houden ze niet meer op. Vaj is daar het levende voorbeeld van. Eigenlijk moet ik dat eens een keer filmen... hahaha.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:13

Chico goes wild! Maar ik pak mn lasso al! Als dr dan ook nog maar een cowboy rondloopt die ik kan vangen ;)!

Hij moet dan toch een flinke hoogte gesprongen hebben? *zeker als je nagaat dat hij eigenlijk nooit springt* Komt vast wel goed als je hem weer op stal hebt staan!

Ik heb vandaag met de chauffeur gebeld..en na gezellig te horen hoe hij ging rijden was hij vanmiddag om 12 uur in frankfurt en zou vandaag/morgen komen....ik wacht af..vind het alleen nogal sneu voor de paardjes dat ze zo lang op transport staan terwijl ze niks gewend zijn!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:22

Hahaha, jaa Vaj op de film. Maar jij bent dapper, ik niet :')

Mies!! Jaa, "Kom pak je lasso maarrrrrrrr!" Lalalaa :D .
En nee, het draadje is maarliefst 50 cm ofzo hahaha ;) . Dus dat ging best 8-) . Ach nog steeds niet dus... jammer!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:28

Mies_Apollo schreef:
Ik heb vandaag met de chauffeur gebeld..en na gezellig te horen hoe hij ging rijden was hij vanmiddag om 12 uur in frankfurt en zou vandaag/morgen komen....ik wacht af..vind het alleen nogal sneu voor de paardjes dat ze zo lang op transport staan terwijl ze niks gewend zijn!

Het is gewoon een schande Michelle :\ ik vind dit echt heel erg. Ze hadden echt beloofd van vrijdag te komen. Dit kan gewoon niet meer en dit is dan ook de laatste keer dat ik deze transporteur aan iemand aanraad (en ik heb het de fokkers ook meteen laten weten). Bij Licor en Terroso is alles perfect verlopen, maar dit kan toch gewoon niet :( :(

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:36

Kelly lekker je bedje in..

Prinslover met de fries van stalgenootje. Heb zelf een tinker met last van artrose en spat.
We zijn voorzichtig aan t rondkijken of we een barok paardje erbij kunnen kopen.
Had poosje met stalgenootje gepraat en die zei dat ik wel op haar paardje mocht rijden om te voelen :)

Mies zeker sneu voor de paardjes.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:22

Jellie schreef:
Idefix, sammie ging er wat anders over denken :) T is erg leuk geweest zo'n paardje. Lijkt me heerlijk om t zo op te kunnen bouwen met je paard. Niet echt kermis weer he.. jammer aan de andere kant zou ik me ook niet laten weerhouden door de drup.
Oh haha jij in je binnenbak gaan rijden :oo Ik rij veel liever in de buitenbak. Kan je bij mij op 2 handen tellen die keren dat ik binnen rij.
Net ook in de regen buitenritje gemaakt.

Nou kamermuur is gewit. Helaas is witsel op dus kan ik niet verder maar de langste muur is iig af en dat is wel fijn :)
T weer is er wel naar om wat te klussen. Manlief keek autorace. Die was ook zoet :P
Nu is t droog. Ga zo t zwembadje nog ff oppompen. die loopt steeds af >;)

Het werd droog dus op de kermis was het droog. De zon is zelfs nog gaan schijnen! Het was een leuk dagje uit en we hadden oliebollen mee naar huis genomen. De kids vonden ze heerlijk! Ze hebben het leuk gehad. Basje vond de zweef in eerste instantie niks en opeens kreeg ie een big smile. Dat koppie veranderde zo mooi!

Ik heb gisteren het bed van Sabrina en de beide bedlades in de white wash gezet. Gelukkig was dat sneller gedaan dan gedacht. Als ik van te voren had geweten dat het zo vlug klaar zou zijn, had ik het niet zo lang uitgesteld. :+ Maar het is af en de kamertjes zien er uit als nieuw nu. Ze waren er erg blij mee.

En net gereden en ook toen brak de zon weer door. Ik rijd ook liever buiten dan binnen. De binnenbak is aan de kleine kant namelijk. (30 x 15). De buitenbak is 60 bij 20! Een zalige buitenbak!

Nadina Ach, als het werkt haha! :+ Ik heb er ook drie en dat vind ik meer dan voldoende. Sam is ruin en zal echter nooit kids krijgen. ;)

Shanna/ Cyrina Haha, ja blankenham staat blank!
Lekker dat je proef zo goed ging joh! Ik wilde dat ik wat van jouw kunde in mijn lijf had joh, dan was ik de L2 ook al uit geweest...
Cyrina, wacht maar af, voor je het weet staat er een veulen naast. Straks verrast ze je nog! Deed de welsh hier ook al.

Kelly Ah bah! Lymfeklierkanker! Mijn favo berner Sennen hond heeft daar ook haar leven aan verloren. Ze leefde nog wel enorm op na een prednisonspuit. De dierenarts had dat ingespoten bij haar, zodat we allemaal nog afscheid konden nemen. Voor ons kwam het ook als donderslag bij heldere hemel. We hebben zo nog 4 maanden van haar gezelschap kunnen genieten, zonder dat ze pijn leed. Zij was ook een jaar of 7 toen. Ik was er stuk van! Ik voel ontzettend met je mee!
Wouw Adorno is zijn naam waard zeg. Wat een mooi beest. Is het een PRE of een Lusitano?

Heidi Het lijkt dat de auto verder nog in tact is? Gaan jullie hem laten repareren of is ie totall loss? Zoals Frank het ook al zegt: Het belangrijkste is dat jullie het allemaal nog na kunnen vertellen!

[quote="Machonito garage en dan zullen we het wel horen.
Marcel weer.
er brande steeds een lampje wat aan geeft dat er iets stuks was.
iets wat niet zo erg belangrijk was hoor.
en gisteren na de brand starte Marcel zijn auto het eerste wat ie zei hee het lampje brand niet meer _O-
echt weer een opmerking van Marcel :P[/quote]

Whahaha, _O- Frank zou ook zo iets kunnen opmerken. Ik merkte op, dat toen ik mijn auto totall loss had gereden, de lichten het nog deden. Als ie gestart had, was ik er mee naar huis gereden... Wat je rare dingen kan doen na zo iets.

En je maakt het wel een dure bedoening nu, want hij roept wel dat ie een broek met knopen draagt om zo iets, maar in werkelijkheid vervloekt hij ze. Zijn favo spijkerbroek sluit met rits.... %) Zorg je wel dat je controleert, terwijl Marcel zijn fototoestelletje in de aanslag heeft? Wordt weer een hylarische foto!

Laura Heb je geen kennis met flink wat ruimte? Kun je niet feesten in de manegebak? Catering erbij en feesten maar! Vaak is de huur van de accomodatie de duurste stap en als je iedereen uitnodigd en ze geven centjes, dan maakt het niet uit of ze nou met 100 komen of met 300. :+ En drank kun je afkopen vooraf.

Haha, die Frank, ja cultuur vindt ie niks hoor. Hij is voor mij op Kreta naar Knossos geweest (ik ben gek van geschiedenis), maar toen hadden we geen gids en zonder is het toch maar een hoop stenen... Het doolhof kun je daar ook nergens vinden. Wij vinden strand ook niks hoor. Dat is leuk voor een middagje. Maar wij vinden de gulden middenweg met natuur. We rijden veel rond in vreemde omgeving en voor de kids bezoeken we de dierentuin of een dolfinarium. Dit jaar gaan we mss ook kijken bij Jus volgens mij. Ik ben vreselijk benieuwd!

Mies Frank is grof rooms hoor! haha, is je dat niet opgevallen? Hij is import in ons durp (net als ik overigens) Ik ben ook Brabo. Wij zeiden op zaterdag altijd dat we voor 12 thuis moesten zijn, omdat dan het hek dicht gaat haha!

Whaha, werd ie verlegen van je gedrag? Op papier is het altijd makkelijk, want dan kun je even nadenken natuurlijk. Mss had ie een inspirator aan zijn zij? Had je eens moeten informeren wie hem hielp met schrijven. :D

Basje een springruiter? Ik denk dat ie de cross leuker vindt, haha! We zien wel. Hij is nu liefhebber, maar we proberen het hem niet op te dringen. Hij heeft het een tijdlang niet interessant gevonden. Nu wel, want hij heeft ontdekt dat je dan meer kan zien... Dat is keimoeilijk, maar Sabrina begint nu toch een serieuze ruiter te worden. Michelle heeft ook al meer lef.

Wel heerlijk zo'n rit! Ja, de dazen minderen dan hè? Dat had ik ook wel gewild, maar de kermis is ook leuk. Wel gaaf dat je een volle zus nu mocht rijden. Dan voel je pas hoeveel je paardje al kan hè? Denk je dat Shannon nu kalmer is door haar avontuur op de veluwe? Dan boek ik het volgend jaar ook! Sam is zowiezo al relaxed, maar in een groep paarden wil ie wel heet worden. Frank zal dazen wel met mannen vergelijken: Zodra het warm en nat is.... Bij koude blijven dazen ook juist weg, was mijn idee. Dan krijg je meer last van muggen in het bos dat wel, maar daar kan een paard wel tegen...

Angela Heerlijk zo'n paard! Sam was in het begin ook zo. Jammergenoeg moest ik de training een half jaar onderbreken vanwege zwangerschap. Maar nu is die klik weer een eind op weg hoor! Is het paardje te koop of mocht je het gewoon uitproberen?

Regine De jog is echt ideaal voor een kind om de draf te leren kennen. Ik heb het ook eens mogen proberen op een quarter en het is een geweldige ervaring. Maar als engels rijdende ben ik altijd wel geneigd om bij te drijven. :+ En Prince vond het allemaal prima! Het is echt ideaal dat ie dat kan! Dat wisten we nog niet toen we hem kochten. Maar hij is zijn gewicht echt in goud waard hoor. Een super kinderpony.

Die film in 3d lijkt mij ook een heel gave belevenis. Was die eekhoorn er ook weer bij met zijn eikel?

Nou ik vind het al een mooie foto, dus het originele plaatje moet echt mooi zijn! Mooi dat witte hoofd zo in beeld! :+: Ik vind Lipizaners ook beeldschoon! Maar ja, als ik mag kiezen, wordt het een PRE, een bruine... Ja, die klomp maakt het wel af haha!

Ilona Die Chico. Sam kan ook zo'n randdebiel zijn op de wei en aan het halster. Daarom doe ik altijd een hoofdstel om als het even kan. Soms kan dat echt niet. Laatst stond ie alleen maar even aan een touwtje vast, zodat ik hem kon poetsen. Kon ie iets niet zien. 'PATS' muskatonhaak naar zijn grootje! Gewoon zijn actie: "Ik zie niks, nou dan trek ik me gewoon even los..."

Dat wordt flink basistraining dan binnenkort? Frank kan met je meepraten hoor. Als Sam hem ziet aanwandelen in de wei met rijbroek aan, dan laat Sam zich ook niet pakken...

Ik dacht dat PRE's niet kunnen springen? Toch eens testen bij Desje...

Jolynn Wouw en wat loopt ie lekker!!! Mooie foto's! Je lijkt iets voorover te zitten, maar wat geeft het hè? Je hebt er vast ontzettend van genoten! En mét je nieuwe sjabrak zo te zien! Staat Xanta mooi!

Lobke Ben het helemaal met je eens mbt transport. Zo iets moet niet te lang duren. De jonge dieren hebben als stress genoeg. Hopelijk houden ze er niet te veel aan over!

Jellie Ik denk dat menig forummer zijn of haar paard wel durft aan te bieden of een leuke weet. Er zijn er zelfs een paar hier die ze te koop hebben. Lobke (Idra) en Lisenka en Jan bijvoorbeeld. Die hebben beeldschone paardjes en zijn ook nog heel betrouwbaar. En dan weet Kelly ook nog een heel betrouwbaar adres... Hopelijk loop je snel aan tegen je nieuwe droompaardje. De opvolger van Flan!

Sam was weer braaf, wel had ie het grapje weer met opstijgen. Stapje opzij en dan kijken wat het vrouwtje doet. Je kon hem nog net niet horen lachen. :D Wat moeilijk aan de teugel te rijden aan de rechtse kant, maar ook dat hebben we weer goed afgesloten. We hebben veel wendingen en overgangen geoefend en ook de contra weer een beetje. Zijn hoeven zijn kort, maar daar heeft ie voornamelijk last van op harde ondergrond. De onregelmatigheid was al een heel stuk minder! Stond ik nog wat na te buurten met een andere pensionklant en nog een andere was haar 5-jarige merrie aan het poetsen. We zeiden net tegen elkaar dat deze merrie behoorlijk op begint te knappen. Ze was altijd ontzettend wantrouwig naar mensen toe. Ondertussen stond ze de achterhoef uit te krabben. Haalt de merrie ineens zo maar uit het niets uit en schampt met haar hoef de amazone haar gezicht! Ze heeft echt geluk gehad. Voor hetzelfde geld had ze het niet na kunnen vertellen. Brrr. Het gaat wel een heel dikke blauwe plek worden op haar kaak. Deze merrie is nogal verknipt. Ze heeft letterlijk een moeilijke jeugd gehad. Ze is heel wantrouwig en niet opgevoed door haar moeder, omdat ze als veulen veel in de kliniek heeft gestaan. Daar is nogal rauw met haar omgegaan. Hoe leer je dat een paard af?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 01:17

Dank jullie voor de leuke reacties
Frank, 1-1? No way ;) haha. Weer even serieus, was gister vrij, had geruild met collega omdat ik naar Piet Bakker ging.. Vandaag weer gewerkt, drukte en zat er even helemaal doorheen.

Leuke fotos gezien verder!
Anouk, het kan ook zijn dat de knie van het paard op slot schiet of dat hij hanetred oid. heeft. Is moeilijk te zien aan de buitenkant. Bram doet t ook, til ik zijn achterbeen op, is het even goed en dan verkrampt ie en gaat ie ook schoppen.
Mocht alles uitgesloten zijn (medisch) zou ik het volgende proberen:
Neem een lang halstertouw, doe deze (niet vastknopen, maar in zo`n lus, dus dat je beide uiteindes vast hebt) in zijn kootholte en "trek" het been daarmee omhoog. Langzaam en rustig, en heel goed belonen als het goed gaat. Kan er ook niet veel met jezelf gebeuren ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 05:04

goeiemorgen, wat zijn jullie gisteravond nog actief geweest. hihi elise: vandaag ben ik de eerste hier

ilona: ja frankie is op dreef, als ie eenmaal bezig is.....

suus: wat was er loos dan dat je er doorheen was?

lobke: ik begrijp dat er een transporteur de tijd genomen heeft, ten koste van de paarden?

mies: volgende keer een cowboyfeestje?

zo, ik ga werken... geen zin natuurlijk maarja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:14

Goedemorgen :)

Idefix ooh lekker oliebollen. ZOu er nu wel 1 lusten :oo
Kermis toch geslaagd. Jij ook lekker geklust. Ik stel soms ook te lang uit.
En achteraf valt t dan ook altijd mee :)) Leuk dat je resultaat goed was.
Bij ons is dat precies zo met de bakken. Op de 1e stal reden wij eik altijd binnen
daar was de buitenbak zo slecht te rijden, zonde.
Ik hoop ook dat we een mooi paardje erbij kunnen vinden zodat Flan kan genieten
van haar pensioen. Haha die Sam :)) Oh bah dat is eng met de merrie van je stalgenootje.
Triest als een paard zo groot wordt. Onze Flan was erg kopschuw toen we haar kregen.
Dat is er grotendeels uit door veel geduld te hebben en zelf ook voorzichtig te zijn.
Flan had ook problemen met benen geven maar die was niet heel snel in de reactie en
had voornamelijk een balans probleem. Door veel oefenen hebben we dat er ook uit gekregen.
Ik zou niet weten hoe je zoiets oplost bij zo'n dier.

Frankiej werk ze.. hier t zelfde probleem :+
Gelukkig nog maar 2 weken.. en dan vakantie :)

Hond is balorig :+ Heb net alles tegenelkaar open gezet.
Komt ie weer met een enorme VIEZE stok t huis in. Ik weg gegooid en hij natuurlijk als en gek erachteraan. Grindpad wordt nu enorm omgeploegd := Zie nu dat hij al een sleuf van een paar meter heeft gegraven :+
En de buurvrouw heeft ie ook al flink voor rotte vis uitgemaakt..
Hond heeft weer vrienden gemaakt vandaag :')

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:34

Ik heb intussen, in overleg met de stalhouder van Mies, zelf gisterenavond ook naar de chauffeur gebeld. Bleek dat er een technisch probleem was met zijn vrachtwagen, waardoor de paarden sinds gisterenavond op stal staan in de buurt van Düsseldorf. Ze maken het goed, daar heb ik hem uitgebreid over aan de tand gevoeld. Vandaag ging een technieker komen om te kijken of hij er wat aan kon doen en als het niet meteen opgelost geraakt, brengt hij de merries met een trailer.
Ipv dan even te bellen naar de nieuwe eigenaars, die mensen zijn terecht doodongerust :(

heikedeniseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:48

Goedemorgen allemaal ik ben even een weekend niet geweest en mag gelijk 7 pagina’s bij reageren nou voorruit daar gaat die dan.

Eline – gelukkig heeft atlas geen las van zijn rug en is zijn atrose ook niet verslechterd alleen balen van zijn gescheurde knieband ik duim voor je dat die snel hersteld.

Madelief – mijn vriend zijn oma is overleden en nee we hebben idd het feest van mijn ouders niet zo uitbundig gevierd.
En heb je de spulletjes voor Rocky binnen gekregen ?

Anouk – heike kan ook van de ‘’normaalste’’ dingen schrikken, en wat betreft de erfenis daar weet ik niks van af en dat wil ik graag zou houden de anderen zoeken dat maar onderling uit ;)
En ik was er idd bij op hun huwelijk ik was bruidsmeisje en me broertje bruidsjongen ik weet het normaal doe je het andersom maar dit huwelijk is ook gekomen mede doordat wij mijn moeder bijna zijn verloren en mijn vader heeft haar in het ziekenhuis ten huwelijk gevraagd dus vandaar niet de traditie :o

Martine – welkom hier leuke beesten boel heb je hoor

Kelly – he bah het zit je ook niet mee veel sterkte

Mies – nog lekker op shaggy gereden voordat die weg gaat, en ook lekker met shannon met balkjes gewerkt lekker hoor

Lobke – fijne vakantie gewenst

Sanne – de mannen zijn weer lekker bezig geweest zo te lezen :+ en balen dat je niet zo’n leuke werkdag had. Ik ga zo even Dosie der topic bekijken.

Angela – balen dat jullie het niet rond krijgen nu maar eerst lekker sparen dan voordat er weer een nieuw paardje komt

Saida – fijn dat je zo lekker gereden hebt en ondanks dat ze nog jong is doe je al vrij veel met haar want als ik de oefeningen zo lees die jij doet die komen bij mij in mijn woordenboek nog niet voor en wij weten dus ook niet hoe we ze moeten doen, dus petje af hoor voor je.

Jellie – en hoe was het vreemdgaan op de fries ?

Elise – super zeg gefeliciteerd

Shanna – ook bij jou weer super actie foto’s

Gab – he bah beterschap voor jou echt balen van je gat ik duim op snel herstel

Laura – he vandaar dat we zo lang niks van je hoorden en wat een leuk nieuws gefeliciteerd echt mooi

Heidi – jij moet je eigen echt dood geschrokken zijn heeft Jesse niet teveel rook ingeademd ?

Zo de rest reageer ik later bij want ik ga eerst in vergadering tot 335 gebleven

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:07

@Regine, wij zijn ook naar Ice Age 3 geweest, helaas niet in 3D.
Maar we hebben wel heel veel gelachen!!
Opa ziet er goed uit, wat ik er van kan zien dan.
Lekker die oortjes naar voren en echt spierwit zeg!!

@Heidie, Xantha is een ZIJ :o

@Ilona, die Chico van jouw is lekker bezig zeg!
Wat een boef!
Maar de aanhouder wint :P

@Kelly, Xantha is een beetje volslank!
Lekker 24 p/d op het land :Y)
Adorno ziet er inderdaad lekker uit!

@Anouk, ik zit inderdaad wat naar voren (heb nog wat spanning na mijn ongelukje vorig jaar)

@Idra, wat een gedoe zeg!

Nou ik heb nouwelijks spierpijn, valt echt mee.
Wel nog steeds keelpijn, ik ga zo naar de dokter, een week keelpijn duurt mij een beetje te lang.
Mijn weerstand is natuurlijk ook nog niet helemaal goed!
Het is wel heerlijk zonnig hier!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:21

Pff Idra, wat een gedoe inderdaad...

Ik zag dat iemand het over het weer had, het wordt inderdaad weer goed! Ik loop net in badjas naar buiten dacht 'heee... dat is lekker!'haha.

Verder werd ik net gebeld en moest even pen en papier hebben. Loop gewopn die trap af, net als normaal, donder ik zo een trede of 7 naar beneden :( Niet te geloven.
Ik had lange nagels, mijn duim is weer kort. No further harm done.

Succes bij de dokter/met de keelpijn, Jolynn.

En een hele goede morgen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:24

@Annash, jeetje je schrikt je rot.
Ik heb dat soort dingen regelmatig, ben niet zo handig met trappen!!

Heb je je verder geen pijn gedaan??

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:25

Debby, hopelijk niks vervelends en is het zo verholpen. Succes zometeen! En Chico is idd een boefje hihi :+ . Kan er gelukkig wel om lachen :D . Maar straks op stal is het over met de pret :P .

Denise: Succes met vergaderen :z . Vind het altijd zo saai haha.

Lobke: Ach, balen van het transport, maar soms is het niet anders... wel rot dat ze niet even bellen.. Nouja, hopelijk zijn ze er snel :D .

Frank: Zo, vroeg werkbijtje ;) . Jij bent actief in de vroege ochtend.. toen lag ik nog heeerlijk te slapen :D .

Jellie: Wat leuk zeg van je stalgenootje. Zo te lezen vond je het wel wat *D . Friezen zijn erg mooi en leuk! Ik vind ze vaak wel liever lui dan moe haha. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen in! Haha, lekkere hond heb jij :D .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:27

Jolynn schreef:
@Annash, jeetje je schrikt je rot.
Ik heb dat soort dingen regelmatig, ben niet zo handig met trappen!!

Heb je je verder geen pijn gedaan??

Nee, ik geloof het niet... maar als ik morgen ineens blauwe plekken heb, weet ik waarvan :')
Mijn rechterarm (bovenarm en schouder) zeurt een beetje, maar dat had ik gister al. Ik lag gewoon op de bank, til mijn arm op en ik voelde die spieren wat. Het zal allemaal wel. Geloof niet dat ik gister wat geks gedaan heb _O-

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:46

Autsj Shanna! Dat is niet zo slim zeg... kan je je lelijk mee bezeren! Gelukkig tot nog toe niks... houden zo!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:52

Ja, maar toch gek? Als ik nou heel hard de trap af ging ofzo...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:52

Suus en Frank: _O- :')

Anouk: Heel goed geraden, dat heeft Salazar gedaan :P :+ Ook nog echt trouwens, want hij had allemaal wondjes dus ik denk dat hij een schroef o.i.d. tegen zich aan heeft gekregen. Wist je nog niet dat Igneo bij Aline vandaan kwam... ik dacht dat iedereen dat hier wel wist :P
Volgens mij zitten jullie met rijden in een stijgende lijn!
Hihi, de Jog, dat lijkt me wel lekker zitten :j

Jellie: Leuk dat het rijden op de fries zo fijn ging :D Ondanks de bokken :P

Ellis: Gelukkig is je enkel nog steeds goed!

Laura: Wat ontzettend romantisch :D

Suus: Leuke foto's hoor, ik ga daardoor ineens wel Otje en Fifty heel erg missen.

Shanna: Zo! Netjes hoor, jij en Vajnic gaan wel hard zeg
Jeutje, 7 reden zijn er een hoop!!

Heidi: Gelukkig de krant gehaald met een goede afloop!

Kelly: En Bello dan, ik dacht dat dat je droompaard was?
Maar Adorno is ook een mooie charmeur :j Past deze kanjer wel binnen budget?

Esther: Kan je wat foto's laten zien?
Kan je het straks fijn uitproberen op Shaggy :j
Dat probleem heb ik ook, mijn lens is 55-200, ook met een diafragma 4.5 - 5.6 Maar ik vind 1500 euro wel een beetje heel veel geld op dit moment..

Mies: Zaterdag een wedstrijd, spannend!! Hopelijk slepen jullie deze keer de eerste winstpunten in de wacht.
Mag Encanto trouwens nog een keertje starten?
En zijn er al merries? Ow, ik lees het verhaal al bij Lobke

Lobke; Jeetje, dat kan hij dan beter gewoon even melden inderdaad. Gelukkig hebben de paarden wel op stal gestaan.

Debby: Wow, Xantha lijkt wel weer gegroeid, of ben jij kleiner dan Elisa?
En Spam maar zoveel je wilt :j

Ilona: hihihi, heeft Chico jou daar even flink te pakken := _O- Die denkt ook, vakantie is vakantie!

De oorlog op het werk was gisteren redelijk gesust... maar er was nog steeds spanning. De persoon die de oorlog veroorzaakt had, was ineens wel helemaal bijgedraaid en ging ineens super goed haar best doen >;)
Verder heb ik gisteren zo veel gewerkt dat ik in 1 klap 5 weken stalling heb verdient :D

Igneo was nadat hij zaterdag weer een draak was, gisteren weer super lief :D Heb met hem lekker geknuffeld en nog een 'zoek' gespeeld. Verder heb ik Vaidosa veel aandacht gegeven, want daar had ze duidelijk behoefte aan, ze is nog nooit zo knuffelig en aanhankelijk geweest.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:53

Net ff je voet verkeerd neergezet en door gegleden ofzo denk ik :? Wel vreemd.. :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:54

Ik denk het :j
Nah, ik overleef het wel, die ene afgebroken nagel. Zal er wel op neer komen dat later vandaag alle nagels korter gevijld worden :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:01

soeske schreef:
Anouk, het kan ook zijn dat de knie van het paard op slot schiet of dat hij hanetred oid. heeft. Is moeilijk te zien aan de buitenkant. Bram doet t ook, til ik zijn achterbeen op, is het even goed en dan verkrampt ie en gaat ie ook schoppen.
Mocht alles uitgesloten zijn (medisch) zou ik het volgende proberen:
Neem een lang halstertouw, doe deze (niet vastknopen, maar in zo`n lus, dus dat je beide uiteindes vast hebt) in zijn kootholte en "trek" het been daarmee omhoog. Langzaam en rustig, en heel goed belonen als het goed gaat. Kan er ook niet veel met jezelf gebeuren ;)

Volgens mij was dit een doelbewuste actie van het paardje, dus niet iets wat 'per ongeluk' gebeurde. Het beestje is echt verknipt.
Ik zit me met de grootste moeite een voorbeeld te vormen van wat je bedoelt, maar ik kan me even geen beeld vormen hoe je op deze manier veilig blijft voor het paardenbeen. Ze kan nu toch nog steeds slaan? De kootholte is aan de achterkant van het been toch?

Jellie Dat kopschuwe herken ik ook wel. Sam hier was net hengst af, maar hij beet nog. Elke keer als hij naar mijn wantrouwige schoonpa keek, had ie al een klets tegen de bol te pakken. Hij komt ook zwaaiend met de armen de stal in. Het heeft mij veel tijd gekost om hem te leren dat ik niet meer mep. Heb dat wel één keer gedaan, maar toen had ik de tanden nog net kunnen ontwijken. Dat was één keer een dreun tegen zijn bol en daarna kreeg hij gewoon weer de kans om bij me te komen. Hij heeft mij daarna nooit meer geprobeerd te bijten en ik heb hem daarna ook nooit meer geslagen. Maar nog steeds kan ie ontzettend schrikken van een onverwachte bewegen bij zijn hoofd. Het wordt overigens nu wel beter.

Lobke Nou ja, hij heeft in elk geval goed aan de paardjes gedacht! Petje af toch. En ach, communicatie is niemands sterke kant, dat blijkt maar weer. :+ Beter dat ie vergeet te bellen, dan dat ie iets bij de paarden vergeet toch?

Denise van Heike Wel bijzonder inderdaad! Een aanzoek in het ziekenhuis. Fijn dat je haar nog hebt joh! En leuk om bruidsmeisje te zijn. ;)

Jolynn Ach we moeten wat te spijkeren hebben toch? Ik zit ook niet ideaal. (Ik heet ook geen Anky...) Het plaatje ziet er heel mooi uit!
Succes bij de dokter! Hopelijk is het snel weer over.

Shanna Jij moet gaan samenwerken met Elise haha! Poe hee, dat is schrikken, je brengt het er goed af. Maar ja, wij hebben doorlopend valtraining gehad hè?

Nou op naar het werk... winkelen in de super en vakantievoorbereidingen...

Groetjes!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:01

Lobke Daar wordt je niet blij van als je niet op de hoogte gehouden wordt...

Shanna Daar hebben we nou maar 1 woord voor... DOOS!!! Haha...
Echt dat zou mij ook kunnen gebeuren.. ik struikel nog over mijn veters als ik schoenen aan heb met klitteband _O-

Sanne Bello is qua uitstraling en voorkomen mijn droompaard maar qua karakter past Adorno veel beter bij mij :j
Ben echt benieuwd naar babyDoos ...

Idefix Een hond staat je ook zo nabij.. dat mis je zo erg..
Adorno is een PRE..

Frank We zijn nu vriendjes hoor op hyves :D

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de foto's van Adorno.
Heb van Bello ook nog hele leuke met zijn gekke 5 minuten.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:03

Kelly_Taco schreef:
Ben echt benieuwd naar babyDoos ...

Misschien moet ik ook nog wel een blij Doos maken :P Die kan je als zwangere vrouw toch bestellen :=

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:19

Idefix ik mag ook nog eens op die Quarter stappen en ben heel benieuwd hoe dat is. Die vriendin bood het ooit aan op een open dag van hun met heel veel publiek. Al is dat paardje heel erg braaf ik vond het toch iets te spannend om als dressuurmiep voor het eerst in zo’n westernzadel te kruipen met zoveel publiek erbij!
Jeetje wat een schrik als zo’n merrie ineens voor je gezicht voorbij haalt!! Pffffffff! Afleren zal met veel geduld en oplettendheid moeten maar dat gaat denk ik wel ff duren als het zo’n traumatische ervaring is geweest.
Enne…. jup, de eekhoorn was super blij met zijn eikel…. Voor zolang het duurde :+

Jellie leuk zo’n hond!! Hahahaha! Wolke (mijn Duitser) is ook stokgek, maar die snapt inmiddels dat ze de stok echt niet mee naar binnen mag nemen. We hebben dus ook best al een verzameling voor de deur nu :D

Jolyn beterschap en sterkte bij de dok.

Annash was je nog niet wakker?

Zo ik heb me even op een vrije middag getrakteerd. Ik moet straks naar de tandarts, waar ik echt de volledige rocky mountains tegen op zie maar dan ga ik van te voren mooi ff van Capriola in het bos genieten. Ik ben zo bang van de tandarts he... brrrrrrrrrrrrrrrrrr! Heb 2 gaatjes... zucht...