[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 15:45

@ Madelief: Heeeele leuke foto's. Haha Fuur met bruine manen! Haha! Jammer dat je net te laat was, maar die kans komt vast nog wel een keer voorbij.

Ik moet mijn boeken halen voor school, zo geen zin in, heel gedoe. Daarna lekker naar Fue, ik hoop echt dat de bak eindelijk een keer vrij is. Het weer ziet er naar uit alsof er elk moment een keiharde regenbui kan neerstorten, laten we maar hopen dat het zonnetje blijft schijnen, anders kan ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:28

Wat gaan we weer hard! Heb even vluchtig bijgelezen, maar zo ongeveer alles natuurlijk weer vergeten... Bloos

MadeliefGelukkig was het 'maar' een allergische reactie! Weet je ook waar op hij reageert?
Leuke foto's ook trouwens!

Bij X-tremo is nu eindelijk het abces doorgebroken. Er zit maar een klein gaatje dat nauwelijks zichtbaar is, maar er komt wel troep uit. Ook als je er op duwt met schoonmaken. Heel vies, maar het moet eruit! Hopelijk herstelt hij er snel van. Hij is nu al weer een tijdje uit de running.

Lees een andere keer weer goed bij!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:00

Leuke fotos madelief!
Prinslover, zohe, heb je goed gedaan! Heb 1 cijfer terug, een 5.5 op de anatomie van het gebit en schedel en alles wat erbij komt kijken.. Op zich vrij goed nog, als je de cijfers van de anderen bekeek hihi..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:02

Het rijden ging niet echt goed, heb al een lange tijd niet meer in de bak gereden, alleen maar buiten 4 x achter elkaar ongv. Hij was eigenwijs en weigerde naar alles wat ik wilde doen. In het begin even gegalopeerd, ging niet echt goed, maar de oorzaak was dus mijn dekje die aan zijn buik hing. Is niet echt een fijn dekje dus snel verwisseld, toen weer verder gereden. Ging nog steeds niet lekker. Waren er lessen, dus ik naar de andere bak, iritante bak. Hij luisterde totaal niet naar mij, echt een raar dagje. Uiteindelijk is aangepakt, en toen wist meneer het dondersgoed, en luisterde hij weer. Nog even een galopje geprobeerd, hij moest van mij nog een keer normaal galoperen, toch even gelukt, toen vond ik dat wel weer braaf, dus toen weer even gedraafd, toen uitgestapt en was het weer genoeg voor meneer. Helemaal bezweet natuurlijk. Nu weet ik dat ik dus wat vaker in de bak moet rijden, alhoewel vind het buiten rijden écht super, en ik zelf ook, maar het rijden moet natuurlijk wel net blijven. Morgen weer een dag om te verbeteren.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:11

En morgen mijn k&k aurigan bit! Ik ben super benieuwd of ik het verschil zie, ik heb veel mensen erover gehoort die er heel enthousiast over zijn. En ook nog is een dubbelgebroken watertrens, hebben we 3 bitten. Die van nu gebruiken ze ook in Spanje, is de sterk.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:02

Ongebroken K&K? welke gebruik je nu?
Soms gaat het inderdaad slecht in de bak.. Ff paar keer weer oefenen, dan gaat t beter Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 23:40

Madelief & Jasmijn: Gelukkig dat het niks ernstigs was met Fuur! Waar is die allergisch voor? Erg mooie foto's trouwens, hij heeft idd wel bruine manen Clown

Soeske: Ja, alleen dat woord al *anatomie* klinkt al ingewikkeld voor mij ROFL Dus een 5.5 is nog redelijk dan.. kan je misschien nog wel ophalen?

Ess: Jammer hoor dat het minder ging, maar volgende keer gewoon beter. Iedereen heeft wel is een mindere dag..

Yenneke: Bah, vies gedoe lijkt me dat.. Maarja, het moet gebeuren, hopelijk komt ie er goed vanaf en kan je weer aan de slag!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 00:31

ik sta even in meelees modes, heb het erg druk met verbouwen enzo

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 06:40

Dubbelgebroken k&k Knipoog .

Een pelham bit.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 06:40

Dubbelgebroken k&k Knipoog .

Een pelham bit.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 06:41

Dubbelpost hihi.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 08:31

Essssss schreef:
Dubbelpost hihi.

dat krijg je als je zo vroeg post hihihihi slaap zeker nog in je ogen meid

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:18

Prinslover, ja, denk het wel hoor.
Es, oke dan! Ik heb Goya ook op een ongebroken pelham gereden, liep hij op zich wel goed op, maar nu rijd ik hem met dubbelgebroken kneveltrens en zoekt weer goed mijn hand op en loopt onspannender. Ben benieuwd hoe Fue op de dubbelgebroken gaat lopen! En wat was je er vroeg bij zeg Bloos
vandaag komt iemand het zadel bekijken, of hij nog goed ligt. Had het idee dat hij niet meer goed lag, dus wordt er even naar gekeken Lachen

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:43

cloris schreef:
Lusitano schreef:
Ik kan deze zondag! Of dinsdag of woensdag vlg wk aan het einde van de middag! zeg 16.30?

Door de weeks wordt voor mij lastig, ik werk tot 16.00 uur en moet dan nog Piropo doen dus Knipoog ik ga even kijken wat ik deze zondag heb Cool

Ik heb net een verzoek gehad van een stalgenote om zondagochtend mee te gaan kijken bij een andalusier in Weesp. (ze wil kopen)
zondag een beetje aan het einde van de middag??

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:45

Esmee ik rijd ook met een dubbelgebroken pelham van K&K maar hou er wel erg in dat je dan met dubbele teugels moet rijden, anders verliest dat bit echt alle nut. Dus ook niet van die pelhamriempjes eraan hangen, zeker niet bij een (dubbel) gebroken pelham! Als je niet goed met dubbele teugel kunt rijden (eigenlijk is dit bit namelijk een stang en trens in een Knipoog) moet je er echt niet aan beginnen!

Ik weet hoe ze in Spanje over bitten denken en wat ze er meestal vaak genoeg inhangen dus neem dit alsjeblieft van me aan!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:59

Ik ben eigenlijk wel benieuwd met wat voor bitten jullie hier rijden? Ik rijdt met een koper dubbelgebroken watertrens en Cap loopt daar goed op. Ik ben niet zo'n mens van veranderingen dus ik hou dit bit er mooi in.
Maar die Fries heeft 2 bitten, een enkel gebroken watertrens en een stang voor als hij voor de wagen loopt. Toch vraag ik me af of dat geen invloed heeft op de mond. En een stang en een watertrens afwisselend erin.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:09

Lusitano schreef:
Ik heb net een verzoek gehad van een stalgenote om zondagochtend mee te gaan kijken bij een andalusier in Weesp. (ze wil kopen)
zondag een beetje aan het einde van de middag??

Einde van de dag moet ik starten Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:17

Ilona: Hihi, die mensen zullen inderdaad wel gedachte, huh, hoe heeft die koe dat nou gedaan...

Soeske: Succes met je toetsen.

Madelief: Leuke foto's van Fuur, wat golven zijn manen mooi.
Waar is hij dan allergisch voor, weet je dat ook?

Ess: Hoe gaat het nu trouwens op school? Krijg je de taal al een beetje onder de knie?

We moeten voor school nu een krant in elkaar zetten en we hebben al de artikelen en het haalbaarheidsonderzoek, enz. gedaan. En nu heb ik mij opgeofferd om de daadwerkelijk krant te maken Haha! En ik vind het zo leuk! Deze studie is niet goed voor mij:P ik ben nog nooit zoveel bezig geweest voor school als dat ik nu doe en ik vind alles leuk... hoe moet ik dan straks nou een richting gaan kiezen ROFL

Snif, snif, het zomerseizoen is nu echt voor bij.. Otje begint alweer een vacht te creëren die op zijn minst al 3à4cm is en 1 richtingsverkeer kent het niet. Alle mogelijke kanten die er zijn springt het op. Op zich wel schattig zo’n pluizebol, maar het haar wordt nog langer, en nog moeilijker te hanteren. Gelukkig zijn er wel veel mensen die dan vinden dat ik een o zo schattige pony heb, ‘het is net een teddybeer’. Maar helaas ben ik er toch minder blij mee, doe mij maar een stoere lieve Ot met kort haar, dan ziet hij er wat verzorgder uit en is hij makkelijker schoon te krijgen. Maar ik moet me er maar bij neerleggen, volgend jaar april ben ik dan tenminste extra blij als hij weer begint te verharen Lachen

en speciaal voor Ilona foto's van Rome! (ze staan niet op volgorde en het is ook maar een klein deel van alles wat we gezien hebben, maar anders vul ik dit hele topic tot aan bladzijde 500 en dat zou zonde zijn Knipoog )

Afbeelding
het colosseum

Afbeelding

en van binnen
Afbeelding

Afbeelding
boog van keizer constantijn

Afbeelding
circus maximus, heel vroeger de paardendrafbaan, gebouwd door Keizer Nero geloof ik

Afbeelding
uitkijkpunt (met mijn mams Schijnheilig )

Afbeelding
forum romanun

Afbeelding
vroeger lag dit niet op de grond Tong uitsteken

Afbeelding
hagedisje

Afbeelding
trevifontein

Afbeelding
pantheon, die deur was gewoon een halve meter dik Wow! en wel een huis hoog!

Afbeelding
ik bij een pilaar van het pantheon

Afbeelding
rome by night

Afbeelding

Afbeelding
creatieve Sanne...

Afbeelding
sint-pieter

Afbeelding
het plein

Afbeelding
en barokke paarden hadden ze er ook Haha! Cool Kwijl

Afbeelding

zo, dat was mijn impressie van Rome Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:34

Oeeh, lekker in rome geweest?
Fuur zn manen lijken daar idd bruin, maar ze zijn wel wit hoor Tong uitsteken
Had ze namelijk net die dag ervoor gewassen Haha!

Allergie is bij paarden lastig te achterhalen, kan iets zijn geweest dat hij op het land eet of misschien een stofje in het kuilgras oid. Gelukkig kan ik gewoon trainen en hoeft het niet terug te komen. Gisteren was het ook al grotendeels weer weg.
Enige met de training is natuurlijk dat als het flink opgezwollen is daar, dat hij wat moeite kan hebben met inbuigen onder het rijden.

Had het ook met de DA over droes gehad, maar die verdikkingen verplaatsen inderdaad niet en op het moment dat een paard met droes al zwellingen heeft, heeft het paard zeker koorts, min. 40 graden. Dan is het namelijk al erg vergevorderd.

Iedereen ook weer wat meer kennis over droes Clown

Nou ik ga maar weer wat werk verrichten Tong uitsteken

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:29

Oja, ik rij Fuur trouwens met een enkel gebroken trensje, wil wel nog eens verder kijken, maar gaat ook prima..

Hebben jullie deze petitie al getekend? Voor de nertsen die gefokt worden voor hun vacht en hun hele leven in kleine hokjes moeten doorbrengen..

http://www.4-voeters.nl/nertsen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:43

Gelukkig madelief! Ze kunnen het inderdaad ook van stengelig hooi krijgen, dan gaat het vanzelf weer over als ze ander hooi krijgen. Hopelijk was het voor jou een eenmalige actie.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:11

Ik heb gestemd Lachen. Arme nertsjes!
Laatst bijgewerkt door Barroco op 25-10-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:17

Regine > Ik rij Jauke met een enkel gebroken trens en hij staat voor de wagen met een roosjes bit. Is nog steeds super gevoelig in zijn mond, heerlijk te rijden. Hij reageert voor de wagen wel heel goed op stemhulp, moet uiteraard ook af en toe mijn hand sluiten als meneer liever nog even door wandelt terwijl ik graag stil sta maar doe over het algemeen genomen heel weinig met de teugel. Hij reageert er ook echt nog lichter op (uiteraard, want het is een stuk scherper) en blijft daardoor dus ook gewoon zacht in de mond. Zoals altijd, het bit is zo zacht als de hand van de ruiter.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:21

Esssss -> Hoe gaat het nu op school en met de taal?
Zo'n dubbelgebroken bit heb ik ook voor Grytsje en ze doet het er prima op.
Ze speelt en sabbelt er meer op dan op de bustrens die aan haar longeerhoofdstel zit.

Yenneke -> De druk is er nu vanaf dus dat is wel fijn voor hem.
Beterschap en ik duim voor je dat het snel herstelt!

Zasread -> Mooie foto's!
Afgelopen zomer zijn wij in Kroatië-Istrië op vakantie geweest en zijn toen ook naar Pula geweest waar ze ook zo'n colosseum hebben staan en meerdere in Roomse stijl gebouwde muren, poorten en gebouwen.
De foto's van jou doen mij denken aan Pula; Rome in het klein!

Gisteravond kregen we onze eerste les in Natural Horsemanship, oftewel bij ons 'Puppycursus" genaamd.
De paarden/pony's moesten eerst actief volgen met hun neus tot de schouderlijn, niet er voorbij.
Zodra ze er voorbij kwamen kregen ze een tik met het halstertouw naar achteren.
Bij Grytsje was dit 1x nodig, toen wist ze precies op welke afstand ze moest blijven.
Als dit goed ging dan mochten we bochtjes gaan lopen waarbij ze ook actief moesten volgen.
Vervolgens moesten we stil gaan staan waarbij de paarden dus ook stil moesten gaan staan en met hun neus niet verder mochten komen dan de schouders, anders konden ze weer een tik verwachten.
Ook hierbij had Grytsje maar weinig correctie nodig.
Als dit goed onder controle was dan moesten de leiders achterwaarts lopen waarbij de paarden dus ook achteruit moesten lopen.
In het begin vond Grytsje dit nog moeilijk en moest ik wel diverse keren druk zetten op het halstertouw en porren met mijn elleboog, maar op gegeven moment liep ze heel losjes achteruit en kon ik zelfs een paar meter achterwaarts lopen met haar.
Komende 2 weken moeten we dit elke dag oefenen.

Ik heb vandaag het longeerboek van Lammert Haanstra binnengekregen.
Ik ben met Grytsje namelijk ook zo'n 2 keer in de week bezig aan de longeerlijn (voornamelijk om haar iig te laten bewegen) en wil straks wel wat meer van haar gaan verlangen.
Ik heb al een aardig stuk gelezen maar moet de dvd nog bekijken.
Lijkt me ook wel wat om eens een clinic te volgen bij hem, of dat hij die geeft bij mij kan ook.
Heeft iemand een idee wat zoiets kost?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:41

DinkeyGirl schreef:
Esmee ik rijd ook met een dubbelgebroken pelham van K&K maar hou er wel erg in dat je dan met dubbele teugels moet rijden, anders verliest dat bit echt alle nut. Dus ook niet van die pelhamriempjes eraan hangen, zeker niet bij een (dubbel) gebroken pelham! Als je niet goed met dubbele teugel kunt rijden (eigenlijk is dit bit namelijk een stang en trens in een Knipoog) moet je er echt niet aan beginnen!

Ik weet hoe ze in Spanje over bitten denken en wat ze er meestal vaak genoeg inhangen dus neem dit alsjeblieft van me aan!

Rustig haha ik reed met een pelham stang, en ik weet dat ze er hier anders over denken, en dat het bit ook niet goed is, daarom heb ik ook een k&k dubbelgebroken aurigan gekocht, die ik nu in mijn handen heb, en dat is echt iets heel anders dan een pelham, en ook heel wat duurder. De pelham was maar voor tijdelijk, 5 dagen mee gereden tot mijn k&k aurigan er was, vandaag word ie dus weer gewisseld. Het is iig geen pelham k&k. Manege eigenaresse heeft me bij alles geholpen, en zei al gelijk bij de pelham die we tijdelijk hadden dat we zo snel mogelijk een zacht bit moesten nemen, die we nu dus hebben. Ben super benieuwd hoe die errop reageerd, heb hele positieve verhalen over het bit gehoort! Haha!

@ peetisgreat: Hahah, tja school he. Ik werd echt midden in een droom wakker gemaakt door mijn wekker, wat een rot gevoel heb je dan.

@ Zasread: Gaat al beter! Haha! Mis iedereen nog wel heel erg in Nl, en moeders plannen om naar Nl terug te gaan word ook groter maarja. Gaat wel steeds beter hier op de Spaanse school. Wat een leuke foto's van Rome, volgens mij heb je echt een geweldige vakantie gehad! Haha!

@ Saida: Zelfde verhaal als Zasread, en wat leuk dat Grytsje ook zo goed reageerd op het bit. Weer een blij iemand met zo'n bit, word steeds benieuwder hoe Fue errop gaat reageren! Haha!

@ Madelief: Haha oke, zag er wel grappig uit Pling .

@ Soeske: Ja vandaag gaat de pelham er ook weer uit, en komt de k&k erin, ben zóó ( alweer hihi ) benieuwd. Goed dat je er iemand hebt bijgehaalt, zou ik eigenlijk ook is moeten doen, heb het gevoel dat mijn zadel ook niet helemaal goed ligt. Ik wil zoiezo een andere, heb nu een syntetische en dat rijd absoluut niet lekker. Nog even voor sparen!