[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:21

Lief hoor om Sabrine te zien op haar pony , beste manier om te leren is zo spelenderwijs dat de lol erin blijft.
Vandaag mijn kleinste leerling die een welsh pony heeft die best wel heftig is op haar moeders PRE laten lessen en dat ging supergoed.
Is een kwa lengte klein meisje en het ziet er zo leuk uit die ronde grote PRE en kleine op zijn rug ( maar goed dat ze op gymnastiek zit bijna spagaat haha)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:50

Judith: Ja, je had het volgens mij al over haar toch? Hoe oud is die? Hier staat ook een Welsh, maar die is ook nogal hittepetit. Mijn neefje rijdt daar op sinds hij een jaar of 5 is. Wel een braaf beestje, zeker voor een welsh, maar de bewegingen moet je als kind wel leren aanvoelen idd! Een echt merrietje! Prince heeft vlakkere bewegingen en dan zien we wel dat Sabrina daar enorm veel baat bij heeft en er de afgelopen tijd enorm veel zelfvertrouwen van heeft gekregen. Ze rijdt er heel vrij op rond! Frank en ik moedigen het spelen ook aan. Echt leren rijden is er toch nog niet bij met die leeftijd. Ze mist de concentratie nog te veel. Maar lol heeft ze zeker!

Idd als ze op Despi zit, zit ze ook in de spagaat! Volgens mij lenen de meeste P.R.E.'s zich er wel voor? Ik heb in Bunschoten eens een joch van een jaar of 9 gezien. Superschattig en netjes gereden. ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:55

wat onwijs leuk zeg die filmpjes van Sabrina!

en Same eens even flink aangepakt... :Y)
dat was weer even wennen na die fijngevoelige Portugees, zo'n stuggen Hollander... :D

suus, stoute poown... ~~}>

en dan las ik nog iets over laarzen en geiten... :+

shanna, gefeliciteerd, gaaf naar Engeland!

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:22

Stoer zeg die Sabrina!!! Zo durft ze niet te galoperen en zo galopeert ze over hindernisjes :D ! Heel leuk, ze heeft flink de smaak te pakken ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 23:28

ja ik vind het ook echt super stoer!

mijn vriend heeft vanavond wat foto's gemaakt van een paard wat op de stal staat waar ik sta en waar ik af en toe op rijd.
Ze heeft een hele poos met een peesblessure gestaan en na heel lang stappen aan de hand en voor de wagen met de eigenaar heb ik haar van 't voorjaar weer rustig opgebouwd onder het zadel (en de eerste keren vielen nog niet mee, het leek wel een 3-jarige ipv een 20-jarige! :D ).
Inmiddels heeft ze weer een vaste berijdster die haar alle aandacht geeft en zit ik er zo'n 1x in de week nog even op...

[ITP] hele knappe bruine Lusitano dame!

je zou op de foto's ook echt niet zeggen dat ze 20 is, maar dat zou je (op de grijze haren na) ook echt niet zeggen als je haar in 't echt ziet en zeker niet als je erop zit! 8-)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:07

Frank -> Heel leuk die filmpjes van Sabrina aan het springen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:39

Ja,en dan te bedenken dat ze er in januari mee wilde kappen, omdat ze het helemaal niet meer zag zitten. Begin April was het nog piepen dat ze niet los durfde te rijden op Animal event en nu dit! Vandaag heeft ze haar eerste wedstrijdje. Een Bixie-tje en ook nog onderling. Ik ben heel benieuwd hoe ze het daar gaat doen. Zo lang ze er vrolijk en open tegenaan blijft kijken heb ik er wel vertrouwen in. Als ze maar niet dichtklapt, want dan is ze onbereikbaar voor alles wat je zegt hihi.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:59

Ellis dacht eerst toen ik je topic openende dat ik je merrie kreeg die gerold had in de modder of zoiets , maar krijg een mooie bruine dame , mijn halve luso is ook 20 maar ook nog toppie.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:36

Wat een leuke filmpjes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:03

Heey

Anouk & frank: Wat een gave filmpjes :D. Heerlijk om te zien zeg :D.

Pfff, wij zijn ons gister avond rot geschrokken. Mijn vader wou wat grondwerk doen in de bak met Shaddy. Maar Shaddy was een beetje gek. Ze was lekker aan het rond bokken en rennen. Maar op een gegeven moment wou ze weer bokken maar toen gleed haar achterhand weg waardoor ze begon te struikelen. Daardoor viel ze. Ze ging bijna in de spagaat. Nu is ze gelukkig niet kreupel maar ze is wel ontzettend stijf :(.

Met Nouchka gaat het goed :D.

Hier een topic van haar want ze is alweer 2 maanden oud.

[KS-ITP] Nouchka 2 maanden oud.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:21

Jaaaaaaaaaaah *\o/* *\o/* 3x hoera voor Sabrina.

Er waren 7 meisjes op een pony en Sabrina deed voor het eerst mee en werd.... 4e met 128 pt! Bixie is winst bij 126 om een beeld te geven. Netjes hè? Ze was toch wel zenuwachtig en daardoor vergat ze Prince voorwaarts te drijven en die is dan niet te flauw, niet rijden is stappen. :+ Maar ze deed alles heel netjes, dus niet verkeerd hè? Daarna was er voor de liefhebbertjes een springparcoursje onder begeleiding en dat wilde ze ook doen. Ze heeft na een enorme sprong bij het inspringen wel even getwijfeld, maar toch meegedaan. De instructeur pakte het lekker rustig aan en het drafje van Prince was er dus één van kom ik er vandaag niet, dan morgen! Prince had 3x dat ie ipv over de hindernis, de hindernis te scheef passeerde en dus erlangs liep, maar ze mocht het hele parcours afmaken. Je ziet dan, dat ze het sturen nog niet helemaal onder de knie heeft. Maar wij vonden het langs de kant natuurlijk alleen maar vreselijk stoer! Dus ze kwam glunderend van trots de bak uit!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:13

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:10

Even heel trots: vandaag op ch Schoorl gestart. Is 1 van de grootste concoursen in Noord Holland. Vond het best spannend want Frío vindt wapperende dingen nogal spannend en die vind je meestal wel op dergelijke concoursen. Maar hij heeft zich super relaxt gedragen. 184 en 176. In 2e proef helaas wat laten liggen in de galop. Frío was moe en viel wat uit elkaar en ik reed hem niet meer bijelkaar.
Na de 1e proef kreeg ik van de jury de vraag of Frío al hoger had gelopen omdat hij zo makkelijk liep. Hij vond het een goed paard. Maar ook de tip om er meer aan te rijden. Hij had dit ook nog (samengevat) op het protocol gezet.
Heb echt een heerlijke wedstrijd gereden. Als dat vanaf nu altijd zo gaat is het alleen maar heel leuk om wedstrijd te rijden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:33

jee allemaal mooie wedstrijdresultaten!! +:)+
gefeliciteerd!! *\o/*

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:55

Branka -> Ik had je gisteren idd al op de startlijsten gespot. ;)
Had je nog wat meegekregen van de ambulances en politiewagens?
Stalgenootje van mij moest toen net starten en ze stonden achter haar rijbaan, dus haar paard was nogal hyper de pieper.....

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:53

Er heeft heel lang een ambulance gestaan, eerst eentje op de motor en later een wagen, maar dat was bij het strodorp zeg maar, daar waren niet echt dressuurringen in de buurt, alleen de ring waar de Kur in gereden werd maar zelfs dat op afstand. En er was niet echt tumult om heen ofzo, geen sirenes en toestanden.
Jaja, wij waren ver van huis aan het toeschouweren, for old times sake zeg maar. We hadden de zon meegenomen, vanaf dat wij er waren was het droog in onze oude woonplaats:D
Jammer dat ik je gemist heb BrankaZ, anders had ik nog wel gesupporterd hoor! Heb het meest bij de ring gezeten waar de Kur werd verreden...

Anouk, wat knap van Sabrina. Helemaal de gang te pakken zeg!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:36

Het was om ongeveer 13.00 uur achter of in de buurt van de ring waar de Z2 proeven werden gereden, volgens de vader van m'n stalgenootje.
Er werd eerder gezegd dat er een traumahelicopter zou komen.
De vader liep met een ander paard daar in de rondte wat nog jong is, om hem te laten wennen.
Maar die had al zoiets van; als er een helicopter komt dan ben ik weg met hem! ;)

Karina -> Dan heb je ws m'n stalgenootje ook nog haar kür zien rijden?
Ze moest om 16.50 (Z2).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:29

Waarom was die ambulance er? Toch niks vreselijks?

Gisteravond hadden we een kleine boktmeeting. Allemaal andaliefhebbers. We ontmoetten elkaar bij Frank en Joyce van de Rijthof. Alle paarden gezien daar en de hengst werd geshowd. Een mooi zwartje! Wat zijn die veulens een schatjes! En de brutale minishet was er ook. Onze kids vonden die eigenlijk het leukste. Ik kon Michelle zien denken: 'Daar kom ík nog wel op...' :+ Bas had meteen een klik met de witte herders. Ze vonden het grappig hoe hij aan het praten was tegen ze. Thuis is hij ook hele dikke vrienden met onze Mechelse Herder. Waar Bas gaat, daar is Beau...

Lekker gebbq't en wij hadden gemarineerde champi's mee. Rond 10 uur zijn we weer naar huis gegaan, omdat de kindjes moe begonnen te worden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:44

_Saida_ schreef:
Branka -> Ik had je gisteren idd al op de startlijsten gespot. ;)
Had je nog wat meegekregen van de ambulances en politiewagens?
Stalgenootje van mij moest toen net starten en ze stonden achter haar rijbaan, dus haar paard was nogal hyper de pieper.....

1e ambulance kwam toen ik Frío terugbracht naar stal. 2e zag ik ineens de springbanen inrijden toen ik bij de kür op muziek zat te kijken. Weinig van meegekregen.

Karina schreef:
Er heeft heel lang een ambulance gestaan, eerst eentje op de motor en later een wagen, maar dat was bij het strodorp zeg maar, daar waren niet echt dressuurringen in de buurt, alleen de ring waar de Kur in gereden werd maar zelfs dat op afstand. En er was niet echt tumult om heen ofzo, geen sirenes en toestanden.
Jaja, wij waren ver van huis aan het toeschouweren, for old times sake zeg maar. We hadden de zon meegenomen, vanaf dat wij er waren was het droog in onze oude woonplaats:D
Jammer dat ik je gemist heb BrankaZ, anders had ik nog wel gesupporterd hoor! Heb het meest bij de ring gezeten waar de Kur werd verreden...

Ik moest vroeg rijden. Nog voor het ging regenen. Was wel héél vroeg op (half 6), maar qua temperatuur was het wel fijn en nog voor het ging regenen.
Zat waarschijnlijk gelijk met je bij de kür op muziek te kijken :D Ben na de prijsuitreiking naar huis gegaan. Was een lange dag. Ben vannacht ook K.O. geweest :Z

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:05

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:20

Allemaal wedstrijdpret lees ik leuk , hier is de pret daarvoor wat minder met de hitte , volgende week heeft Gallo eigenlijk een wedstrijd maar het is zo heet dus we zitten erover te denken om weer te beginnen na de zomer , we zien wel.
Hier zijn we aan het wachten maar op 1 veulentje (van een duitse klant) ze is echt tonnetje rond , de merries zijn vorig jaar niet gedekt.
Omdat ik veel vertaalwerk heb gedaan voor Antonio bood hij mij een merrieveulen aan kado , is jammer maar heb gezegd op dit moment niet , dat kost veel tijd (en ook geld)wat ik eigenlijk niet eens voor mijn eigen paarden heb waar Vera ( mijn nichtje) nu op rijdt.
Paarden gaan hier elke dag intensief onder de douche en dat vinden ze heerlijk.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:25

Citaat:
Lekker gebbq't en wij hadden gemarineerde champi's mee

Daar wil ik wel het recept van !!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:34

klinkt vooral warm en druk allemaal jus!

spannend, nog wachten op de veulentje!
en heerlijk dat ze elke dag onder de douche kunnen met dat warme weer!

wat een toestand in schoorl zeg met die ambulances enzo...
hopen dat het meevalt met die man...

anouk, gezellig zo´n meeting!

na wat regenbuitjes en harde wind gisteren hier nu weer een zonnetje!
vanmorgen vast m´m voer klaar gezet wat mee moet op vakantie en de voerbak en de waterbak in de stal schoon gemaakt, morgen box even leeghalen en even een emmer sop over de vloer gooien, kan het lekker drogen als we weg zijn!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:41

jus schreef:
Citaat:

Ik wilde het ook al vragen :D
:9

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:35

jus schreef:
Citaat:

Dan moet je hoognodig de zadelmaker uitnodigen, want die is ook chef kok en die heeft de kruiden gemengd... ;) Geheim van de kok dus...

Ik heb nog meer kruiden. Mss tijd voor een meeting van dit forum? Dan breng ik ze wel weer mee... Ze gingen harder dan het vlees! :P En vegetariërs kunnen die natuurlijk ook gewoon eten. ;)
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 18-07-10 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt