[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:44

Nou, les in overleg met mijn instructeur afgezegd...
Pff was het maar alvast morgen, hij schrok er ook best van!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:46

Balen hoor, dat had ik zondag dus ook met Dizo, zat ik ook, was het maar alvast maandag..
Ben je morgen vrij? Wat zei Rene allemaal?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:48

Prinslover schreef:
!

Jasmijn: Arme Dizo! Ach gut Hopen dat de medicijnen goed aanslaan! Wel stom dat precies hij t heeft gekregen terwijl jij zo goed voor Dizo zorgt!

Ow, hier moest ik nog even op reageren hoor Pling
Dank je voor het complimentje Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:08

Neem of een halve dag vrij, of het is gewoon oke als ik rond 11/12 op mn werk kom, doe ze niet moeilijk over...
Rene was erg bezorgd waardoor ik ook weer wat meer geschrokken ben en die zei dus ook resoluut nee en wilde dat ik hem morgen meteen liet weten zodra ik wist wat er aan de hand was dus was wel weer lief!

Nu weer even doorbikkelen op werk!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:39

@ Madelief: Balen zeg, hopen dat het niets ernstigs is. Geef hem maar dikke knuffel van ons.

Nu snel de rest bijlezen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:13

madelief88 schreef:
Nou, les in overleg met mijn instructeur afgezegd...
Pff was het maar alvast morgen, hij schrok er ook best van!

Gaf René niet aan welke kant hij op dacht? Gezien zijn ervaring zal hij niet zomar schrikken.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:55

Nopes, hij was erg benieuwd wat het zou kunnen zijn..
Hij schrok vooral van de verhoging..
Tis ff afwcahten.. Maar gelukkig is ie voor de rest nog helemaal gezond, qua eten, ontlasting en vrolijkheid.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:59

Morgen dus even afwachten. Hopelijk valt het mee.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:20

Wat ik nou mee maak gister avond haha ROFL Ik was na mn werk even gezellig naar een vriendin gegaan. Lekker wat gedronken en tv gekeken. Het was 00.00 uur dus ik vond het wel tijd om weer is op huis aan te gaan Knipoog Rij ik het laantje op, zie ik ineens een koe voor me staan Wow! Ik schrok er wel even van! "Huh wat doet die nou hier" . Heb even staan twijfelen, maar ben toch achter de koe aangereden. Een stukje verder zag ik een lege wei, met het hek gesloten (het zat gelukkig niet op slot!). Ik naar die koe gelopen, en die liep braaf achter me aan de wei in Clown Lief beest. De mensen zullen daar waarschijnlijk wel denken, huh een koe in de wei, waar komt die nou vandaan haha Haha! Maar beter daar, dan dat ie in het dorp rond gaat lopen Clown

Jasmijn: Jaa, compliment is wel op zn plaats toch. Sommige mensen die doen amper wat voor hun dieren (waarvan ik soms vind dat ze geen dieren waard zijn) en die dieren krijgen niks, en dan zorg jij zo goed voor je hondje en dan heeft ie kennelhoest te pakken.. Echt zo balen, en nu ook nog Furia zo ziekjes.. Het zit even tegen helaas. Ach gut

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:30

Whahaha, geweldig van die koe! Ben benieuwd hoe die mensen vanmorgen keken zeg Knipoog Zometeen heb je nog een vete veroorzaakt dat die mensen van wie die koe is denken dat die andere haar gestolen hebben Vork

Ja, maar ik ben ook gek op mn hondje, hij krijgt het beste Haha!.
Ik herinnerde me vanmorgen trouwens weer, dat ik het zaterdag op de training er het met een vrouw over had, en die zei "oh maar dat doet die van mij ook altijd..".
Dus grote kans dat Dizo het van die hond heeft gekregen, gelijk maar weer even de trainer geinformeerd, want als dat hondje het al langer heeft moet ie meteennaar de DA!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:57

Eigenlijk belachelijk dat dat gebeurt. Fokster van Finn gaat daarom al niet meer naar show als ze een nest heeft liggen. Voor je het weet komt een hond met iets thuis. Veel te link voor de puppen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:14

Hoe bedoel je? Alle puppen zijn geent, je zou het net zo goed in het park kunnen oplopen. En tsja, ik wil toch echt wel naar een training Haha!

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 19:19

Madelief, sterkte!
Prinslover, dat is even schrikken zeg. Hoop idd dat die mensen het niet erg vonden dat daar een koe staat haha. Zo kwam ik s nachts wel een schaap tegen van de buren, die kroop gewoon onder het draad door, die gek haha.
Zal nu weer aan t leren, 9 toetsen deze week, vandaag al 4 gehad :S Dus sorry als ik niet overal op reageer

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:09

@ Ilona: Hahah en dan kom je ineens een koe tegen.. Koe Ik zou echt spontaan in lachen uitbreken. Tja die mensen brengen haar wel weer terug waar ze hoort hopen we dan maar.

Lekker weer buiten gereden met Fuego. Hij vond nog iets eng, maar met een beetje aanmoedeging en vertrouwen ging die er dapper langs, braaf beestje. Geen les, we moesten Sebas en Bart van het station halen. Maarja, dan maar Donderdag, en hopen dat het dan niet is ondergeregent.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:20

lees netjes mee hoor
maar ben erg druk vandaar dat ik niet op iedereen reageer

komt wel weer meiden Haha! Clown

celine heeft tsjil gereden vandaag in de les en hij liep netjes alleen de galop wil niet lukken bij haar ze heeft er nog geen kracht voor
hoop dat het een keer gaat lukken bij haar
hebben jullie tips!!!!!!!!!
ik krijg hem trouwens ook niet aan de longe in de galop wat we ook doen Boos!
als ik hem zelf rij gaat hij netjes in de galop en buiten kan meneer wel heel hard Clown snap er niet zoveel meer van
wacht even jullie tips af

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:04

Furia schreef:
Hoe bedoel je? Alle puppen zijn geent, je zou het net zo goed in het park kunnen oplopen. En tsja, ik wil toch echt wel naar een training Haha!

Ik bedoel daarmee dat mensen die merken dat hun hond ziek is zelf zo wijs moeten zijn om niet naar een training te gaan zodat andere honden niet ziek worden van hun hond.
Dat je hond het overal kan oplopen weet ik, maar daar waar veel honden bij elkaar zijn is die kans nog groter en horen zieke honden dus zeker niet thuis.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:50

Prinslover -> Die mensen zullen idd wel vreemd opkijken, helemaal als die koe niet bij hun thuis hoort! hahaha!
Zo maakten Frits en ik vorige week mee dat we een parkeerplaats opreden en vlak voor onze neus een auto achteruit de weg op gleed met niemand achter het stuur.
Dus Frits uitstappen, toevallig was de parkeerplek recht achter de auto vrij, dus hij duwt 'm zo die plek in.
Wij al grapjes maken over de eigenaar die maar niet zou begrijpen hoe die auto daar is komen te staan.
Affijn, wij hebben boodschappen gedaan, in de auto gezet en ik breng het boodschappenwagentje terug.
Loop ik terug en zie een wat oudere dame heel erg naar de rij met auto's kijken, weer terug lopen, nog eens goed kijken en weer doorlopen.
Ik vraag aan haar; Zoekt u misschien deze auto??? en wijs naar de auto die Frits op die plek had geduwd.
Ze kijkt heel verbaasd naar de auto, naar de plek waar die eerst stond en weer terug en stamelt; Jaaaa........ maar.....
Dus ik vertel haar wat er was gebeurd en die vrouw maar; Oh! Ohja? Oh echt? Oh wat erg! roepen.
Gelukkig was er niets gebeurd en konden we er allemaal erg om lachen!

Peetisgreat -> Bij Grytsje ben ik nu ook aan het oefenen met galopperen aan de longeerlijn, sinds een keer of 3.
Als ze goed warm is gelopen dan laat ik haar eerst flink doordraven en roep dan GAAAAALOP!
Tegelijkertijd maak ik mezelf groot en loop ik in kleine rondjes mee, alsof ik haar wat opjaag zeg maar.
Meestal 'valt' ze dan in de galop, waarop ik haar uitbundig beloon met mijn stem en meteen na zo'n 4-6 passen weer terug haal naar draf toe.
Valt ze er niet in en blijft ze doordraven dan laat ik mijn zweep even knallen, dat helpt ook prima.
Als ze het commando GALOP! door heeft en al een aantal rondjes achter elkaar galoppeerd dan kan ik het afbouwen door haar vanuit een gewone draf in galop te sturen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 23:15

Peet: Lastig dat ze hem niet in galop krijgt. Een vriendin van me gaat ook wel eens mee naar Jielt. Rijden gaat heel goed, alleen galop is soms ook lastig. Jielt vind het best moeilijk inde bak, en zij heeft ook nog niet echt veel kracht in de benen. Een oplossing heb ik er niet echt voor behalve oefenen.

Soeske: Succes met leren, hopen op voldoendes Haha! *Ik had ook een toets afgelopen vrijdag, mooi een 8.6 op gescoord. blij!*

Saida; hahahah * komt hier niet meer bij! * wat grappig zeg. Clown Ook wel een heeeel apart verhaal Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:40

Zo, zo naar stal voor de DA.

Gister even snel foto's gemaakt, echt net op 1 sec de zonsondergang gemist, maar zijn toch wel wat leuke plaatjes geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas niet zo'n mooie kwaliteit Boos!

Nu snel naar stal!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:06

Fuur is ook zo´n lekkere krullebol! Sam is net oboema als ik die haren uit de vlecht haal Lachen (voor de oude jiskefet kenners onder ons!)

Wie was er nu zo weg van gevlochten hoofdstellen?? op Eenmaal andermaal staat er 1 te koop voor 15 euro!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:57

Lusitano schreef:
Fuur is ook zo´n lekkere krullebol! Sam is net oboema als ik die haren uit de vlecht haal Lachen (voor de oude jiskefet kenners onder ons!)

Wie was er nu zo weg van gevlochten hoofdstellen?? op Eenmaal andermaal staat er 1 te koop voor 15 euro!!

Whahaha Oboema Haha!

Zeg wanneer doen we nou vlechten *LOL*

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:53

Ik kan deze zondag! Of dinsdag of woensdag vlg wk aan het einde van de middag! zeg 16.30?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:51

Hij had vlechten in gehad vandaar Haha! Hij heeft wel redelijk steile manen, krullen wel snel..

Maar gelukkig was het alleen maar een allergische reactie!
Dus we kunnen gewoon weer gaan trainen, gelukkig kon mijn instructeur ook morgen, dus morgen les Haha!
Wel een geruststelling iig Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:34

Madelief -> Leuke foto's! Idd jammer dat de schaduwfoto's bewogen zijn......

Vanavond de eerste les in NH!
Omdat er verschillende afzeggingen waren mocht ik toch wel bij de eerste groep starten ipv in januari.
Kan ik in januari mooi met Jelsje starten!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:53

Lusitano schreef:
Ik kan deze zondag! Of dinsdag of woensdag vlg wk aan het einde van de middag! zeg 16.30?

Door de weeks wordt voor mij lastig, ik werk tot 16.00 uur en moet dan nog Piropo doen dus Knipoog ik ga even kijken wat ik deze zondag heb Cool