[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:01

Fijn dat het beter gaan borahlover!

Ferro is ook echt een fijn paard, hoop dat we straks veel plezier samen gaan hebben! :j
mijn merrie is ook een stuk moeilijker hoor, daar hoef ik ook niet zomaar bij met van alles aan te komen... :D

cherell0

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:51

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:27

Zo, net weer een HEERLIJK lesje gereden met Chim. Ze loopt momenteel erg fijn en begint steeds minder uit te proberen hoe ver ze kan gaan. Ik geloof dat ik eindelijk zowaar 'de baas' begin te zijn ;-) Ze is leniger aan het worden en haar tempo blijft steeds constanter. Ook t doorzitten begint iets te worden! Ben echt even helemaal gelukkig hoor :)
En dan heb ik ook nog een nieuwe trailer! Een mooie witte *\o/*
Nu dus lekker trailerstrainen en op pad met dat paard!

(ego berichtje, i know...)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:48

Ik heb vanavond ook les gehad maar Bram was heel stout in het begin, heb hem even flink moeten longeren voor ik er op kon.
Maar na een paar discussies toch lekker gereden. En iemand heeft foto's genomen dus die zet ik er zo snel mogelijk op.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:52

Die discussies ken ik hoor ;-) Gelukkig neemt dat af!
Ik heb mijzelf voorgenomen om niet meer te longeren vooraf, en er hoe dan ook op de stappen als ik besloten heb dat ik wil rijden. In het begin liet ik me 'ompraten' door Chimanga en werd ik wat huiverig. Nu pik ik dat niet meer en merk ik dat ze steeds eerder terug komt, minder flauw doet en steeds beter aan het werk gaat. No-noncence is nu de insteek ;-) Bij haar werkt dat dus heel goed en is ze veel eerder op mij aan het letten. Als ik haar eerst haar gang laat gaan kent ze het verschil niet meer geloof ik, tussen wanneer ze het wel of niet mag doen. Ik merk dan tijdens het rijden dat ze minder oplet en meer in zichzelf gekeerd is.

Maar zo af en toe kan ik heel goed begrijpen dat je toch eerst gaat logeren! Hoe lang is Bram onder zadel?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:26

@xXutopiaXx: Wat een plaatje van een paard, en inderdaad wat een glimvachtje.

@My_Chimanga: Ik ben mijn Welshje aan het inrijden en die wil ook nog wel eens discussiëren, maar het wordt steeds minder met inderdaad zo'n insteek.

Wij zijn afgelopen zondag naar de Soesterduinen geweest voor de eerste fotoshoot die deze zomer gepland staat. Er zijn echt prachtige foto's gemaakt, aan het eind van de zomer maak ik nog een topic met alle foto's van de shoots maar hierbij vast een voorproefje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 07:56

Bram is nu 5 en ik heb hem nu een jaar. Dit was de eerste keer dat we hem zelfs nadat ik erop ben gegaan nog even aan de lijn hebben gehouden.
Hij was echt even stuurloos en deed steeds zijn kop tussen zijn benen. Hopelijk is het tijdelijk en is het gewoon zijn leeftijd, op het moment dat hij op mij lest is het een superfijn paard om te rijden. Ik kon zelfs al een heel redelijke schoudervoor e.d. rijden.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:48

Ingrid, ben benieuwd naar foto's van Bram! Kan inderdaad wel de leeftijd zijn hoor, ik hoor vaker dat ze wel eens kunnen puberen :)
Posh, wat een heerlijk dier!
Geeske, fijn dat Chim zo goed gaat! Daar mag je best gelukkig mee zijn :)
Dankje Borahlover, ik ben ook heel blij met hoe mijn oranje paard eruit ziet. Hij wordt ook heel licht nu, en hij glanst zo mooi :) Leuk dat Jerez beter gaat, en die balkjes, dat komt wel :)
Knappe Jetta! Wat smeer jij daarop zeg, je kan jezelf bijna zien in haar vacht.

Figo en ik hebben dinsdag een lesje in longeren en werken met lange lijnen. Benieuwd wat dat geeft. Qua gezichtsuitdrukkingen zie ik gelijkenissen met hoe Ferro kijkt :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:44

Zo gauw ik ze binnen krijg zet ik ze erop.
Heb helaas nog niets gezien grrrr.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:32

mooie foto's zag ik voorbij komen!

ingrid aan het wachten op foto's, ben benieuwd!

liesbeth, leuk je les, ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren!
Ferro vond 't allemaal maar suf... :+

vanavond zelf nog wat geoefend met een zweepje erbij en dan vindt 'ie het ineens toch best spannend allemaal...
rustig aan maar uitzoeken wat wel en niet werkt bij hem...
wel weer leuk zo'n jonkie!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:18

Foto's foto's :):) Altijd leuk :D

Mooie bewerking ook van Storm, heel gaaf :j

Hahaha leuk om te horen dat jullie haar zo vinden glimmen!! :D *trots* En ik had haar hier niet eens gepoetst :P
Ik geef vaak een scheutje maïsolie door het eten :j En af en toe een biertje :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:54

Wat een gave foto's van Storm!
Wij zien elkaar de 21e begrijp ik, leuk zeg :D

Eerst longeren voor het rijden doe ik ook maar weer als ik er weer op kan kruipen :+

Veel plezier alvast met je les Liesbeth!

Jetta is gewoon geweldig <3

Chimanga gaat ook fijn, en ik zag een mooie trailer voorbij komen :D

Ik heb eergisteren met wat hulp Mo losgegooid, die heeft een kwartier lang lopen rausen :')
En daarna kon ze pas een beetje ontspannen bij me komen staan haha!

Gisteren ze allebei kort gepoetst, was nodig :+

Hoop in de loop van volgende week weer wat meer te kunnen....

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 14:27

Wat een gave foto's van Storm en die bewerking is ook werkelijk prachtig!

Even een update over Jerez. Ik had hier al gemeld dat ik wilde kijken hoe of wat met springen. Ik heb de afgelopen dagen continu gereden met balkjes in de bak. Wanneer hij lekker ontspannen liep af en toe een balkje mee gepakt (2 balkjes maar achter elkaar). De eerste paar keren wist hij totaal niet wat hij er mee aan moest. Maar sinds dinsdag snapt hij dat hij zijn benen op moet tillen en gewoon netjes door kan draven. Gisteren had ik palen naast 1 paar balkjes zet en ben daar af en toe tussendoor gereden, hij had hier niks van en bleef ook gewoon braaf doorlopen. Uiteindelijk een kruisje gemaakt op gaatje 1 (daar kan hij in stap nog overheen haha), maar ook dit snapte hij. Hij nam er echt een klein sprongetje overheen. Wel is hij nog wat onwennig na de hindernis, maar dat is denk gewoon puur meer ervaring op doen?
De komende keren ga ik met rijden dus gewoon lekker weer af en toe een kruisje van gaatje 1 of 2 mee pakken en natuurlijk de balkjes op de grond.

Nog even een foto van mijn knapperd (helaas verkleurt mijn knapperd wel van zwart naar bruin :( )
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:33

Klinkt super verantwoord hoe je dat doet :D Leuk zeg :D
Heerlijke foto ook <3 Lekker bekkie :+:

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:28

mooitje is jerez zeg! en fijn dat je het zo rustig oppakt, hij begrijpt t vanzelf een keertje!

Hosante, je hoeft je niet te verdedigen hoor, t was geen aanval ;) Ik merk alleen dat ik dat bij mijne eerst ook altijd deed en die is aan de longe gewoon echt heel erg explosief. Maakt niet uit wanneer, ze gaat dan echt raggen als het haar uitkomt. Onder zadel heb ik veeeeeel meer controle en is zij kennelijk ook veel voorzichtiger o.i.d.

Ferro vindt zweepjes ook spannend? ~~}> Ik vind het persoonlijk wel fijn als ze er echt op reageren, maar ze moeten er eigenlijk niet bang voor zijn natuurlijk... even wennen dus!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:47

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:34

Mooie foto's Jolijn <3

Met zweepje vind ik 't belangrijk dat ze erop reageren als het nodig is en de bedoeling is, en als dat niet zo is wil ik dat ze er niet op reageren :P Hahaha. Met Jetta onmogelijk, maar Tamme wel :j Als ik hem echt gebruik als zweepje, reageert ie gelijk. Maar als ik hem niet als zweepje gebruik kan ik hem er net zo goed mee slaan/tikken/aaien en dan reageert ie absoluut niet :D

Ohhh yesss!! De zon begint al door te komen!! :):)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:20

Bedankt voor de leuke reacties!

Robijntjah wij zien elkaar inderdaad op de fotomeeting! Ik ben heel benieuwd naar jouw paard, ze ziet er op foto's altijd echt zo mooi uit.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:39

Ik voelde me niet aangevallen hoor, meestal lukt het wel onder het zadel maar nu even niet. Hopelijk gaat deze periode snel voorbij. :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:41

Hier een paar foto's, ok ik zit er niet altijd even charmant op maar daar moeten jullie maar even doorheen kijken. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:56

Mooi paard Ingrid! Het ziet er ontspannen uit :)
En Storm staat ook erg mooi op de foto zeg!

Euh, Jerez is inderdaad een beetje bruin aan het worden :P Zwartere kleurtje zal van de winter wel weer naar boven komen!
Fiëla is ook een lekker toverballetje. De ene keer denk je: "Wow, nu gaat ze toch wel echt schimmelen!" En de andere keer is ze ineens weer super donker....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:12

wow stoere plaatjes en stoer paard zeg!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:45

Toen was hij wel weer braaf ja }:0

Maar bedankt voor het compliment.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:27

:( Mijn gesneuvelde hoofdstel kan niet gemaakt worden helaas... En ik was er zo gek op! Ga kijken of ik nog een zwart bakstuk kan kopen en daar dan mijn neusriem e.d. aan kan maken. Dan houd ik toch de bruine elementen!

Nu heb ik wel een extra donkerbruin hoofdstel, maar die vind ik minder mooi bij mijn geheel passen.
Maaaar, haha, ik heb net een Cognac hoofdstel op de kop weten te tikken! Hoop m volgende week binnen te hebben. Past perfect bij mijn nieuwe laarzen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:02