[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:27

oja helemaal vergeten te melden: sabrina heeft vandaag d'r eerste sprongetjes gemaakt! prince is echt een superpony, hij springt zo lekker vlak. ze merkte er niet echt veel van. balkje lag maar op zo'n 25 cm hoor, maar hij maakte toch wel de springbeweging in galop. zaterdag rijdt ze d'r eerste bixie proefje.
ik heb haar vandaag uitgelegd dat ze het afgroeten staand op de pony moet doen. hup, ze probeerde het meteen. dat wordt dus lachen, video gaat mee hoor!

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:31

Hahahaa, leuk joh Frank!! Veel succes van Sabrina, ze wordt echt al een dappere meid hoor!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:40

Alicia: Wat een prachtig paard heb je! En wat Ilona al zegt, je zit er inderdaad heel netjes op.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:50

jus schreef:
Vandaag niet nee.(op stap)

Ben benieuwd naar je singel.

Nu moeten we op Frank gaan inwerken, dan kan ik hem volgende keer meenemen... :+ Zonder gekheid, hij ziet er nog prima uit en volgens mij is ie 55 of 60 cm. Dat zou ik moeten nakijken. Of was het nu 65? Hij ligt al even in onbruik... ?Of heb je het over de Engelse? Die wil ik ook wel op de foto zetten? Doe ik morgen even! Sam heeft vandaag al gewerkt.

Hmm. Branka, morgen zet ik een foto hier neer... Ik ken dat probleem helemaal niet!

Denise: En dan niet eens je eigen paard! Klinkt als een flinke lomperik. Je verhaal klinkt als heel, heel pijnlijk en ongelooflijke pech! Beterschap en dat je maar goed nieuws mag krijgen woensdag. Het zal ook wel een beetje luisteren naar je eigen lijf zijn. Hoofdpijn is ook niet bevorderlijk bij het paardrijden.

Ilona: Volgend jaar maar een bus charteren naar Spanje haha! Kan Antonio dat wel handelen? Wel een vraagje dan? Allemaal cap mee. hij heeft mij zowat uitgelachen om die omgekeerde pot op mijn bol... :P

Alicia: Wat Frank schrijft is waar. Peace of cake! :D Hij hoeft niet eens uit elkaar! Eigenlijk snap ik niet dat ze het niet zelf even doet? Maar ja, ga jij lekker even kijken bij onze veestapel hier en dan maak ik je zadel wel even. Krijg je er nog een kop koffie of een colaatje bij en kun je je zadel weer meenemen. En klaar is Anoukie! :+
Aluminium? Dan moet ik meteen aan LDM en Alcoa denken. Kom je daar ook wel eens? Een vriend van mij werkt als kwaliteitsmanager nu bij een groot bedrijf in landbouwmachines. Die heeft ook bij LDM gewerkt. Weet ook al zo verdraaid veel over aluminium. Apart spul! Klinkt wel als een vak, waar je verstand van moet hebben!
Wouw! Je paardje is er wel één waar ik ook wel een zadel voor weet, wat ik er op zou willen uitproberen! Voor de gein kijken of het er op past! haha. Wat een brede zeg!

Zo en nu mijn verslagje...
Ik heb mijn rijbroek vandaag weer aangetrokken en in mijn gedachten voelde ik de lichtgevoelige lusitano nog in mijn handjes. Sam zag me aankomen en die zag ik al naar mijn benen kijken en ja hoor! Weg was ie! Als ik sporen om heb in de wei, naait ie er zelfs na 3 weken vakantie nog uit! -:(- Dus ik terug ook snoepjes halen in de hoop dat dat zou werken. Nope! :( Ja, ik heb staan sakkeren, dat ik hem ga verkopen. Grrr. Lui beest. Avispado werd ineens wel een enorme wens, maar ja, mss loopt die ook wel weg tzt als ik met laarzen en sporen de wei in wandel? :o?
Frank heeft Sam uiteindelijk zo uit de wei kunnen pakken in zijn korte broek en laarzen aan. Wij noemen dat altijd het kostuum: 'De geit dekken." Frank wil vast wel uitleggen waarom. *D
Dus gepoetst, gezadeld, gelongeerd. Uitgebreid, want meneer was bloedheet! Hij stuiterde de bak door en met omzetten naar de andere kant, was ik hem zelfs bijna kwijt! Ik doe dan altijd de longeerlijn even losmaken en aan de andere kant opnieuw bevestigen.
Frank maar vasthouden met opstappen, maar daarin was ie braaf en toen die lichtgevoeligheid..... _-:( Niks ervan! Gewoon rechts weer stevig tussen de kaken geklemd. Ik heb het deze keer wel anders aangepakt. Ik heb hem nu ongenadig met mijn rechterbeen (lees spoor) naar mijn linkerteugel geschupt! En warempel, na 25 minuten zo werken, liet ie los en begon het er op te lijken. Maar er zit nog wel wat werk in. Ik blijf het wel zo aanpakken. Ik denk dat ik er zo wel meer mee bereik. Het is duidelijk voor mij, met dank aan de lusitano, dat het hem in mijn benen zit dat hij zo klooit met het bit. Toen nog 10 minuten draven en galopperen en toen was het tijd om te stoppen, want de kids moesten van school gehaald worden.
Wel leuk feitje: Sam was niet de enige die het zwembad eng vond: Despi ging er ook een keer van tussen! :D :))

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:20

De geit dekken, haha, daar kan ik me een voorstelling bij maken...
achterpoten in de kaplaarzen en gaan... Tsja..werk in een bar he..
Zo, sorry jonges, maar ik ga slapen..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:33

jij snapt hem suus! hoop niet dat je nu visioenen van mij krijgt...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:34

Ik heb sinds vanochtend officieel mijn diploma op zak!
Dus nu heb ik een Bachelor in Bedrijfscommunicatie.
En heel misschien heb ik al een extra bijbaantje in Engeland... maar dat is nog even afwachten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:44

frankiej schreef:
jij snapt hem suus! hoop niet dat je nu visioenen van mij krijgt...

denk dat ik er van ga dromen.....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:49

Hihi, ik zie het al helemaal voor me Suus!

Shanna: Je maakt me heel nieuwsgierig! Waar ga je ergens heen in Engeland? Met wat geluk mag ik mss nog een keer naar omgeving Birmingham. Mss kan ik een keer komen kijken wat je doet. ;)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:49

pfff...ik hier op iedereen reageren, klik op plaatsen...weg bericht!
Dus nu maar in het kort...

Frank: ik heb ook die dure v-singel, gelukkig bladdert de mijne niet. Wat goed van Sabrina en Prince, mooi hoe kinderen en dieren met elkaar omgaan.

Anouk: thanks voor alles en zelfs je lieve aanbieding om de singelstoten bij jullie te laten maken onder het genot van koffie/cola. Ik heb vandaag toch maar het Ruiterhuis gebeld, zij kunnen de stoten voor 19,50 per stuk maken en het is dezelfde dag nog klaar. Ik heb besloten om het daar te laten doen daar het dicht bij mij in de buurt is. Maar ik zou jullie toch weleens live willen ontmoeten en uiteraard de paarden bewonderen!
Dable mag je wel als proefkonijn gebruiken hoor! Hij is, hoe de Spanjaarden ze graag zien, lekker vol. Alleen dan van lucht en niet van eten...

Jij vroeg me nog hoe oud mn dochter is, Hailey is 4 jaar oud. Ze is er 1 met een vurig karakter. Zowel tom-boy als een prinses. Heb er mn handen vol aan. Maar dat ken je wel!?

Wat een lachwekkend verhaal over jou en Sam, ik zie het al helemaal voor me!

Ilona: die mosquero's zijn idd stoer. Had het er nog opzitten vanwege een buitenrit. Toch maar besloten om deze voor de les af te doen. Thanks voor de compliment. Dable is echt een lief dier, heel zachtaardig. Hij is niet ondeugend, wil graag voor je werken. Daarentegen kan hij je ook behoorlijk dwars zitten, wanneer hij iets niet wil, dan geeft hij niet zomaar op (onder het zadel). Ook een behoorlijke heethoofd.

Iedereen: thanks voor de complimenten

Shanna: gefeliciteerd, super goed! Leuk dat je naar Engeland gaat, weet je al voor hoe lang?

Denise: hoe gaat het nu met je?

De hond is nu aan het grommen in zn slaap...gisteren was hij aan het mee loeien met de sirene van een ambulance...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:07

alicia: Mooie foto's! Gaaf paard zeg! Op die laatste foto lijkt die echt een ontzettend bonk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:06

Ja ik ga voor bijna een jaar naar Engeland.
Anouk, ik zit absoluut niet bij Birmingham in de buurt... haha. Ik ga naar Kent, in het zuidoosten. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:19

Alicia: Dan heb je het vast ook prima geregeld. Doet het Drunens Ruiterhuis het 'zelf' of hebben ze daar externe contacten voor? En natuurlijk ben je welkom! Ik blijf erbij dat ik dit wel heel zwak vind van trekkingssaddles, want het is echt een klus van niks! Bij dat bedrag ging ik er van uit dat het zadel uit elkaar moest, ik denk dat ik het idd net zo goedkoop of goedkoper kan.

Voor Hailey is hier ook genoeg afleiding, want ik heb dochter Sabrina van ruim 7, Michelle van net 5 en zoon Bas van 3,5 jaar. Sabrina is de pony-ruiter en wel een stoere dame, Michelle durft alles en danst graag, een echte prinses en jurkenmeisje. Ze zit op ballet en dat ziet er heel schattig uit. Bij Michelle ben ik wel benieuwd of ze ook wil ponyrijden. Ze is wel met de pony's bezig, maar het er op zitten hoeft niet zo van haar. Nu ze 5 is mag ze wel draven, wat ze heel graag wilde, maar van mij niet mocht, omdat ze heel korte beentjes heeft voor de leeftijd, maar daar moet ik haar nog even aan herinneren denk ik. Sabrina begon zich er ook pas voor te interesseren toen ze bijna 6 was en ik wil het ze niet opdringen, hoe moeilijk ook. :+ Bas is gewoon echt Bas. Een echte jongen en zeer eigenwijs. Van papa kan ie dat niet hebben, want die heeft het nog! haha. Bas vindt alles leuk waar je mee kan crossen. Hij wordt later autocoureur! De ene keer vindt hij paarden heel leuk en de andere keer vindt ie er niks aan. Als er op een paard gezeten mag worden, wil ie Sam, want dan kan ie meer zien. :P Prince, de pony, vindt hij eigenlijk te klein. :+

Shanna: Dat is heel ergens anders inderdaad en heerlijk dat je geslaagd bent ook. Ik vergeet je te feliciteren, maar ik eet er een appelflap op vandaag hoor! Proficiat!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:32

alddable, leuke foto's! En mond open is nie erg hoor, hou je iig je kaak ontspannen ;) Is alleen wat lastig met vliegen soms hihi
Denise, hoe gaat het nu?

Vanmorge om kwart voor 6 wakker geblaft door de hond, hoor ik in ene een pony hinniken..
Ik zonder lenzen naar beneden, me vader was me voor, Bram was uitgebroken en stond hier voor de keuken deur.
Van de week ook, toen was Goya meegekomen haha..
Hoorde al wat om een uur of 6, maar dacht dat ik nog droomde..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:04

Wat een dondersteen Suus! Haha, Die Bram. Had hij wensen over zijn weilandje?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:52

Heey

Alicia: Gave foto's :D. Mooi paard zeg :D.

Anouk: Haha, ik zie het al voor me. Wel fijn dat Sam uiteindelijk losliet :).

We doen nu helemaal niks aan de wond. We spuiten het af en toe af maar meer doen we er niet aan. Het heelt zo prima, er zit geen wildvlees en de wond word steeds kleiner.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:34

idefix4 schreef:
Wat een dondersteen Suus! Haha, Die Bram. Had hij wensen over zijn weilandje?

ja, meer eten ;) Ze staan zo schraal nu (moet ook hoor..maarja) Issie t nie mee eens ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:39

Ha, ja, ik vermoedde al zo iets. Bram heeft natuurlijk helemaal niet zo veel te eten nodig. Wordt net als Des hier natuurlijk dik van de lucht!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:47

soeske schreef:
.... Bram was uitgebroken en stond hier voor de keuken deur.
Van de week ook, toen was Goya meegekomen haha..
Hoorde al wat om een uur of 6, maar dacht dat ik nog droomde..

ik weet wel waarover.... iets over laarzen en geiten :P

alicia: you're welcome.

shanna: nog gefeliciteerd met je bul

mies: jij ook nog gefeliciflapstaart met de nieuwe aanwinst

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:52

Jaa Frank..
Beeeee
en
hihihihiiiiiii

lijken op elkaar haha

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:54

Frank hahaha ik dacht het, jij zegt het :D !

Suus, stoute Bram :') . Ja, je hebt een shet of niet he ;) .

Anouk, zo jij hebt Sam weer flink aangepakt :+ .

Alice, hihi hij lijkt wel een beetje op Chico. Maar die is soms wel ondeugend hihi. En die kan ook zo heet worden onder het zadel. Ik moet hem echt optijd laten afvloeien anders maakt hij echt gekke capriolen. Gisteren ook, hield hem iets te lang tegen van voor, en hup zo de lucht in! Felle rakkers, die spanjaarden :D .

Shanna, fijn zeg :) Suces ermee!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:04

nou, zeg dat wel Iloon..
Spirit bleef netjes in de wei, en Ty (de loge shet) ook...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:01

Iloon: Ik heb Sam dusdanig aangepakt en uhm: Ik heb er zelf spierpijn van... :+ In mijn ruiterspieren... Dus niet alleen hem hard aangepakt! haha.

Soeske: Ja, je bent een shet met karakter of niet hè? haha. Bram zal gedacht hebben: "Niet geschoten is altijd mis!"

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:10

ff spammen:

vandaag sabrina gefilmd, ze wilde weer springen. hoger, hoger, hoger haha wat een held he

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:35

Ik heb er ook foto's van gemaakt. Ziet er goed uit hè? Die handjes mooi onafhankelijk... Dat heeft ze niet van mij... :o