[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:03

Het is baggerkwaliteit, maar de bak werkt dan ook niet echt mee...(en DE blokkerjas van Benthe al helemaal niet Clown ) Het is natuurlijk wel hét bewijs Hyper! . Ik wordt weer helemaal trots bij het zien van de foto's. Wat doet mijn ventje het toch goed Lovers . Deze foto's zijn van afgelopen zondag toen ik mijn eerste rondje met hem maakte. Haha! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Samen met paps erbij, die foto's moest maken, maar het veel drukker had met kijken en bemoeien Vork
Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:15

borderjay schreef:
Ik baal,vandaag Barnsby Anky gehaald en hij past Moreno wéér niet Verdrietig dus wéér zadel terug brengen
Huilen

Waarom laat je niet een zadelmaker komen? die hebben ook nog wel gebruikte zadels liggen als je dat zou willen maar een goed zadel is wel heel belangrijk Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:15

Gab: Jeetje wat balen dat het niet wil lukken met een goed zadel vinden Ach gut

Ilona: Whaaaa!!! Bewijs Haha! Haha! Jullie zijn echt een super leuk stel! Ook als je erop zit!!
Wat loopt hij er op de eerste foto lekker kalm bij! Lekker hoofdje naar beneden! Stoer hoor! Met je eigen winteccie?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:17

Ghehe, hier valt die jas nog prima mee. Op de camera was ik echt het stralende middelpunt, en zag je heel Chico de Chick niet meer.
Maar terecht dat je trots op hem bent, hij deed het super. Volgende week weer?
Nog bedankt voor het losgooien van Utix, ik was uiteindelijk 00.15u klaar op stal, was verrot. Het scheelde echt wel dat er al 1 gedaan was.

Borderjay; Dit gaat echt niet lekker zo. Ik zou als ik jou was nu echt even een zadelmaker laten komen. Als je gewoon doorgeeft dat je een tweedehands zadel wil voor dat en dat bedrag (en ja, minimaal een euro of 500 exclusief opvullen en voorrijdkosten ben je wel kwijt, maar dat kost een goed zadel nou eenmaal, helaas). Scheelt een hoop ergenis. Hoeveel benzinekosten ben je nu al kwijt aan al die zadels? Lachen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:23

Wauw Iloon,gaaf!!! Wat een héérlijk paard heb je toch,nu je er op zit toont hij ook groter vind ik,op de andere foto's lijkt hij veel kleiner.
Je hebt het toch maar mooi getroffen Knipoog

Wat zadel betreft...ik heb niet zo'n groot budget,dus probeer hier en daar een niet te duur zadel uit. Als je de zadelmaker laat komen of een pas service ben je al snel veel duurder uit.
(Dus rijden we maar wat meer kilometertjes met de auto Tong uitsteken )

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:25

borderjay schreef:
Wauw Iloon,gaaf!!! Wat een héérlijk paard heb je toch,nu je er op zit toont hij ook groter vind ik,op de andere foto's lijkt hij veel kleiner.
Je hebt het toch maar mooi getroffen Knipoog

Wat zadel betreft...ik heb niet zo'n groot budget,dus probeer hier en daar een niet te duur zadel uit. Als je de zadelmaker laat komen of een pas service ben je al snel veel duurder uit.
(Dus rijden we maar wat meer kilometertjes met de auto Tong uitsteken )

Snap ik maar kan je dan niet aan een zadelmaker vragen of ze evt.gebruikte zadels hebben? een goed passend zadel is zo belangrijk echt waar.. ik heb zelf ook 3 maanden met een paard gezeten die fysio enz nodig had omdat het zadel toch niet zo goed paste als iedereen dacht, uiteindelijk was ik 2x meer geld kwijt dan dat ik direct een goed zadel had aangeschaft.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:26

Sanne; Thanks Bloos . Ben echt trots. Hij was heel braaf, liep keurig achter benthe aan. En stopte zo nu en dan eens omdat ie het ergens heel vreemd vond Clown . Jaa, is mn eigen winteccie Haha! . Hij past goed!!

Benthe; Haha, nieuwe ava Haha! ? En op mn camera is die jas 10x zo erg idd Nagelbijten / Gniffelen . Deze zijn van maaike! En jou bolle vond het heel leuk spelen met mijn bolle Haha! . Ze zijn zo'n leuk stel samen Lovers .

Gab: Dank je wel Bloos . Hij is niet zo heul klein hoor, valt best mee. Hij is denk ik toch wel zo'n 1.57 m. Ja En nu moet ik zeggen dat mn beugels ook straks wel 2 gaten langer gaan, zat nu expres wat korter Tong uitsteken . En over de zadels.. tjsa... lastig hoor Nagelbijten / Gniffelen . Maar iedere keer heen en weer rijden kost ook geld én tijd. Dus misschien even doorsparen en dan toch een zadelmaker laten komen?
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 12-11-08 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:26

Dan mag ik hopen dat je een zuinige auto hebt Lachen.
Ik zal eens rondkijken voor je, wat wil je precies, en weet je de boommaat? Welke maat kont heb je?

We hebben hier in Maassluis een winkeltje zitten die goedkope tweedehands merkzadels verkoopt. Het zijn niet meer moeders mooiste natuurlijk, maar prijs/kwaliteitverhouding is goed. Ook op stal heeft iemand nog wel wat misschien.

Laat het wel opvullen door een zadelmaker daarna!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:27

Wat betreft het voorbeeld van slecht passende zadels; Mijn Lemetex, die in eerste instantie op het oog goed lag, lag achteraf toch niet zo heel erg goed. Utixo was met een nieuw zadel opeens stukken rustiger, minder vluchterig, en bokte niet meer om het minste of geringste.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:33

Ik zoek een dressuur zadel ong 17,5 inch boommaat medium.Moet vooral lekker zitten,en mijn houding ondersteunen(netjes uitgedrukt hè Knipoog ) liefst ook met vrij dikke brede kussens,voor goede druk verdeling op de rug van mn paardje.
(ik ben eigenlijk best wel veel eisend voor mijn low budget Bloos )
Het mag zo'n 300 euro kosten,zadel mag excl beugels enz. zijn

Mijn maat kont.....wil je een foto? Clown ROFL

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:34

Maat kont is dus 17.5 inch Knipoog.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:37

Utixo schreef:

I know Vork

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:57

borderjay schreef:
Utixo schreef:

I know Vork

Let niet alleen op maat kont maar ook maat bovenbeen, zeker als je iets wilt wat je houding ondersteunt! Ik had hiervoor een ainsley vanguard, lag goed op Suevo en ik zat er heerlijk in, maar mijn bovenbenen waren veel te lang om lekker achter de wrong te liggen. Dus staken mijn knieen altijd uit Bloos Nu heb ik ipv 17,5" een 18" en dat is al een wereld van verschil. Ook hebben ze van hulsebos de zweetbladen iets verder naar voren gemaakt zodat ik meer ruimte heb. En een gelzitting voor mijn rugje Haha!

Cloris heeft echt gelijk, ik heb dan wel geen problemen met Suevo's rug gehad maar wel 1,5 jaar lang zadeldrama's gehad, en heeeeel veel geld erop verloren. Van dat geld had ik twee hulsebossen op maat kunnen laten maken (wat ik dus uiteindelijk ook gedaan heb)!

Lobke wat een supersjieke foto! Wij willen meer Kwijl

Loontje jaaaa stoer hoor, hehe alleen die jas idd *LOL* Ik dacht dat Chico 1.60 was?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:19

Idra => mooie foto echt een plaatje

Madelief88 => gefeliciteerd zowel met je verjaardag als met de trouwaanzoek

borderjay => jammer dat het zadel weer niet past ik laat de 20ste toch maar een zadelmaker komen kijken of die mijn zadel kan opvullen en dergelijke

nou gistere niet naar paardlief geweest want me schoonbroertje is geweest en wij zijn naar een huisje wezen kijken en we hebben interesse dus nu maar afwachten of we er kans op mijn en even de hypotheker opbellen voor een afspraak

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:39

Madelief, ik schaam me dood, maar ik lees het nu pas! Uiteraard van harte gefeliciteerd! Ga je voor een sprookjeshuwelijk, of back to basic?

DinkeyGirl, dat hebben ze bij mij inderdaad ook gedaan, erg fijn. Ik heb nogal lange benen, op z'n zachtst gezegd, en kan ze op een normaal zadel moeilijk kwijt. Op de Ainsley van een stalgenootje kan ik ze al helemaal niet kwijt, deze zweetbladen staan wat meer naar achter. Erg mooi zadel, maar niet voor mij weggelegd. Gelukkig wel voor de eigenaar van het zadel Lachen

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:42

Ilona wat goed!!! Wat een knap paard heb je toch!

Madelief; dat is nog eens een verrassing!

Borderjay; ik loop ook altijd te stoeien met zadels! Heb er 2 die erg rond zijn met een lage maar heel brede schoft en hun singelplaats licht erg ver naar voren...

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:02

Ilona: Wat een braaf paardje heb je toch! Haha! Om trots op te zijn. Mijn filmpje doet het niet meer Huilen .. Weet niet hoe het komt.
Borderjay: Hopen dat je snel een passend zadel vindt.

Vanmiddag weer les. Heb er zin in Pling . Ik ga iemand heel lief aankijken om foto's te maken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:06

Borderjay, hoe is je paard? Rondgeribt? Dan is het sowieso al flink rot zoeken.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:09

Iloon hij doet het weer:

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:47

Ellis -> Succes vandaag in het ziekenhuis! We duimen voor goed nieuws hier!

Michelle -> Rintske krijgt ook vrijwel elke dag winterpenen als lekkernij.
Ik doe samen met Marieke, zij haalt ze en ik betaal ze. (1,= voor zo'n oranje net)
Nu gaat het dan wel omdat het koel is, maar met warm weer zijn die penen zo verrot en moeten ze echt wel met een week op zijn.
Hihi! Nu ik er zo over nadenk doe ik wel erg veel samen met Marieke! Haha!
We bestellen samen hooi, doen samen met de zakken winterpenen, doen samen onze paarden buiten zetten zodat ze meerdere keren hun stal uit komen, we rijden samen buitenritjes, en dan geeft zij ook nog Lisanne les op haar paard.

Amanda -> Ik hoop voor je dat je niet ziek bent geworden, en anders wens ik je beterschap!

Lisenka -> Succes morgen met je wedstrijd!
Hopelijk gaat Otto dan niet weer vervelend doen!

Malin -> Suevo is valk! Hahaha!
Hij ziet er super uit joh!
Die bolling bij zijn buik, had ie dat al of heeft ie dit overgehouden van de operatie?

Idra -> Licor heeft idd een erg mooi koppie! Kwijl

Madelief -> LIEF! Zo'n aanzoek! GEFELICITEERD JULLIE BEIDEN! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Sanne -> Jammer van je ene tentamen, hopelijk valt het mee!

Gabriella -> Balen dat het weer niet gelukt is met het zadel.
Ik heb ff in je profiel gekeken en een medium boommaat is zeker weten te smal voor Moreno.
Medium is voor KWPN-ers, Moreno is barok gebouwd en heeft veel bredere schouders.
Je zult dus een wijde boom moeten zoeken, 32-33 inch.
Heb je misschien een foto van voren genomen die je kan laten zien?

Frank -> Ik vroeg waar je naartoe gaat op vakantie.
Leuk Spanje! Lekker weer, mooie omgeving, lekker eten, wat wil je nog meer?

Ilona -> Yes! De eerste keer rijden is een feit! Go jij! Go jij!
Ik zie je niet meer met die grote roze wolk om je heen, hihi!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:51

amanda: leuk dat filpmje, kon het gisteren ook neit zien, maar mooi besstje hoor Haha! de uitgang trekt wel heel erg z'n aandacht Tong uitsteken lijkt die van mij wel hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:51

Ilona, SUPER ZEG!!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:25

_Saida_ schreef:
Gabriella -> Balen dat het weer niet gelukt is met het zadel.
Ik heb ff in je profiel gekeken en een medium boommaat is zeker weten te smal voor Moreno.
Medium is voor KWPN-ers, Moreno is barok gebouwd en heeft veel bredere schouders.
Je zult dus een wijde boom moeten zoeken, 32-33 inch.
Heb je misschien een foto van voren genomen die je kan laten zien?

Ben even aan het zoeken geweest tussen de honderden Moreno foto's Bloos
En blijkbaar maak ik erg weinig foto's van zijn voorkant Tong uitsteken Maar ik heb er een paar gevonden Pling
Ik had van de hulsebos de wijde boom,en die viel echt over zijn schoft/schouder heen waardoor het zadel kiepte...

(je wil niet weten hoe ik op deze foto sta Koe )
Afbeelding

Afbeelding

zit lekker uitgezakken op mn pony Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn alle "van voren"foto's die ik kon vinden...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:32

Zo eindelijk is mijn computer weer heel.
hij is gemaakt en heb een nieuwe harde schijf.
gelukkig kon diegene die het maakte wat filmpjes en foto's redden van mijn oude schijf.

ik zal steeds minder op de computer zitten.
heb er laatste tijd weinig zin erin.

ja ik moet nog 2 half week en dan is het zover dan mag ik gaan bevallen.

het gaat zo snel vind ik.
eerst kondig ik hier aan van ik ben zwanger hahaha en nu kondig ik aan van ik ga bijna bevallen hahaha.
9 maanden gaan snel voorbij.
ik heb bijna nergens last van gehad alleen last van mijn benen die snachts pijn gaan doen en vocht vast houden in me benen en voeten en veel nachten dat ik slecht kan slapen.
en maagzuur dat vaak omhoog komt voor de rest niks.
ik vind dat ik er goed vanaf ben gekomen.
in de eerste 3 maanden was ik ook niet ziek.

ik heb ook niet zo een dikke buik.
op zwangerschaps zwemmen zitten meiden die dikker zijn en minder ver zijn.
ik dacht dat hun verder zou zijn en vroeg dat ze zeiden nee ik moet nog zoveel weken.
ze vonden ook dat ik een klein buikje had voor 2 half week tegaan.

maar gelukkig anders had ik wielentjes eronder moeten plakken hahahah.

Mijn ouders zitten nu al op een springstoel hahahaha.
ze zijn nog zenuwachtiger dan ik hahahahaha.
en ons maar verwennen met mooie kleertjes en ander spullentjes.
ook mijn schoonmoeder heeft veel geschonken aan ons.
heel de kinderkamer en alle spullentjes en kleertjes hebben we tedanken aan mijn ouders en mijn schoonmoeder.

ze zijn zo trots om oma's en opa teworden hahaha

Ik had mijn berichtje in een verkeerde topic gezet hahahah Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:44

Iloon wat gaaf je heb op je kanjer gezeten.
nou ik kom echt een keer mooie strand foto´s maken als het zover is.
ene vraag me niet binnen 2 a 3 weken hoor om het strand op gaan voor de foto´s. hahahaa

ach trouwens in andere arme landen zijn de vrouwen gewoon aan het werk en als ze bevallen zondere ze eventjes af en daarna gaan ze gewoon weer door of het niks is. Tong uitsteken

ach ik kan altijd nog kind in de fototas proppen het past vast wel Clown