[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:43

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:57

Furia & Regine -> Ik was idd best wel geschrokken, maar dat waren de paarden ook.
Ik ben gelukkig niet zo angstig aangelegd, dus opstappen en naar huis rijden was voor mij geen probleem.
Ik kan me dan evengoed ontspannen, wat voor de paarden ook best wel belangrijk is na zo'n ervaring.
Als je met paarden omgaat dan weet je dat zoiets kan gebeuren, het zijn immers vluchtdieren.
Had ik op m'n fiets erlangs gereden en die hond had hetzelfde gedaan dan had ik ook op straat gelegen van de schrik.

Ik ben vanmorgen weer even bij Grytsje geweest om te kijken hoe ze liep na het gebeuren en om haar buiten te zetten.
Ze is gelukkig niet stijf oid, dus vanavond kunnen we gelukkig de les in.
Ze was zelfs vrolijk in de rondte aan het rennen en aan het bokken.

Ook heb ik Jelsje weer kunnen knuffelen!
Ik was al een hele tijd niet meer bij haar geweest, maar toen ik haar riep herkende ze mij toch nog.
Ze is echt onwijs mooi geworden, nog wel een veulen-uiterlijk qua bouw, maar zeker een stuk gegroeid al!
Binnenkort zal ik haar even uit de kudde halen en weer eens lekker uitgebreid poetsen en knuffelen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:25

_Saida_ schreef:
Furia & Regine & Esmee Bloos -> Ik was idd best wel geschrokken, maar dat waren de paarden ook.
Ik ben gelukkig niet zo angstig aangelegd, dus opstappen en naar huis rijden was voor mij geen probleem.
Ik kan me dan evengoed ontspannen, wat voor de paarden ook best wel belangrijk is na zo'n ervaring.
Als je met paarden omgaat dan weet je dat zoiets kan gebeuren, het zijn immers vluchtdieren.
Had ik op m'n fiets erlangs gereden en die hond had hetzelfde gedaan dan had ik ook op straat gelegen van de schrik.

Ik ben vanmorgen weer even bij Grytsje geweest om te kijken hoe ze liep na het gebeuren en om haar buiten te zetten.

Ik was al een hele tijd niet meer bij haar geweest, maar toen ik haar riep herkende ze mij toch nog.
Ze is echt onwijs mooi geworden, nog wel een veulen-uiterlijk qua bouw, maar zeker een stuk gegroeid al!
Binnenkort zal ik haar even uit de kudde halen en weer eens lekker uitgebreid poetsen en knuffelen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:27

@ Moll: Haha leuk filmpje, helemaal hyper en blij.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:39

Essssss schreef:
_Saida_ schreef:
Furia & Regine & Esmee Bloos -> Ik was idd best wel geschrokken, maar dat waren de paarden ook.

Sjorrie......... over het hoofd gezien. Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:48

Pfoeh, jeetje Saida. Jij zult geschrokken zijn, gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb nog niet zolang geleden ongeveer het zelfde meegemaakt met Otje, gelukkig is dat ook goed gegaan. Maar ik ben me toen ook echt helemaal doodgeschrokken, maar juist omdat Otje in paniek was, bleef ik uiterst rustig. Maar ik stond wel te trillen op mijn benen toen ik hem weer te pakken had. (viewtopic.php?f=1&t=832655&p=29589481&hilit=Ot#p29589481) Dit is het verhaal.
Hoe gaat het nu met je verwondingen?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:35

Saida: Jeetje, das echt schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen, alleen dan een beetje spierpijn.. Maar leuk is anders!

Jasmijn: Arme Dizo! Ach gut Hopen dat de medicijnen goed aanslaan! Wel stom dat precies hij t heeft gekregen terwijl jij zo goed voor Dizo zorgt!

Brankaz: Leuke foto zeg van Rod! Dat hoofdstel staat hem echt heel goed!

Marit: Leuk dat het rijden zo goed ging Ja Ik wil echt weer een keer Sam foto's zien, dus echt iemand gaan regelen hoor Haha!

Peet: Zijn er nog foto's van de strandrit? Was zeker wel lachen?

Moll: Leuk filmpje!! Haha! Zo doen volgens mij al die Anda's als ze los zijn! Ik herken echt Pituuf en Prins in jou paardje. Die deden ook altijd zo gek en van die scherpe wendingen Haha!

Zasread: Waar ben jij ook alweer geweest Bloos Ben het ff vergeten, en hoe heb je het daar gehad?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:55

Haha Mol super filmpje, ergens heel hard van 'schrikken' maar in de andere hoek wel weer stoer staan doen he haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:02

Prinslover schreef:
Brankaz: Leuke foto zeg van Rod! Dat hoofdstel staat hem echt heel goed!

Rod? Hij heet nog steeds Frío hoor Clown

@ Moll: Gitano staat zich lekker uit te sloven. Lekker patsertje is het!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:04

Moll: Wat een lollig filmpje Tong uitsteken

Ilona: Ik ben in Rome geweest. En het was er echt super mooi en leuk. Ik heb echt genoten, ik was er al keertje geweest met school, maar deze keer was het toch anders. Ik kan wel even wat foto's uploaden als je dat leuk vind.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:09

@ Saida: Isj goed Nagelbijten / Gniffelen .

Morgen gelukkig weer naar Fue, ik denk als ik de bak dan voor mezelf heb, dat ik dan lekker is in de dressuur ga oeffenen, of ik heb les als er geen regen is. Laten we daarop dan maar hopen! Ja

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 23:39

zasread schreef:
Pfoeh, jeetje Saida. Jij zult geschrokken zijn, gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb nog niet zolang geleden ongeveer het zelfde meegemaakt met Otje, gelukkig is dat ook goed gegaan. Maar ik ben me toen ook echt helemaal doodgeschrokken, maar juist omdat Otje in paniek was, bleef ik uiterst rustig. Maar ik stond wel te trillen op mijn benen toen ik hem weer te pakken had. (viewtopic.php?f=1&t=832655&p=29589481&hilit=Ot#p29589481) Dit is het verhaal.
Hoe gaat het nu met je verwondingen?

Dat verhaal heb ik toen gelezen ja, dat was helemaal heftig aangezien Ot toen tussen de (rijdende) auto's door rende.
Gelukkig is dit bij Jetske en Grytsje niet gebeurd! Afgod
Ik heb dat ook altijd achteraf dat ik sta te trillen, op het moment zelf blijf ik meestal erg rustig.
Verwondingen heb ik gelukkig niet, ik heb alleen onwijs spierpijn vanaf mijn kaken tot aan mijn knieën.
Alsof ik gigantisch aan het sporten ben geweest.........
Ook Grytsje heeft er niets aan overgehouden.
Ik had haar meteen bij thuiskomst al helemaal gecheckt, en vond geen verwondingen.
Vandaag liep ze ook weer prima en ze heeft ook gewoon in de les meegelopen vanavond.
Alleen zijn haar hoeven behoorlijk afgesleten en is de hoefwand een stukje naar buiten omgekruld, ik heb haar dus meteen op het bord gezet voor de hoefsmit.
Hopelijk is alleen het bijschaven van de hoefwand voldoende en hoeft ze niet op ijzers.
Als het niet nodig is laat ik haar het liefst zonder ijzers lopen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:10

Hey, even nog een zieke-dier melding:
Furia is ook ziekjes...
Hij had onlangs een verdikking op zijn rechterkaak, toen dacht ik dat het een kies(ontsteking) was oid en had de tandarts erbij gehaald, maar dat was het niet dus toen dachten we gewoon een zwelling van een schop ofzo. Was 2 weken terug en de zwelling slonk af, verplaatste of verdween een beetje, maar dat gebeurd wel vaker. Toen ik gister op stal kwam had hij ook op zijn linkerkaak een zwelling, dit deed hem echt zeer als je er aan kwam. Toen ging ik hem vervolgens voor de zekerheid tempearaturen (doe ik sinds een week minstens om de dag zodat ik een goed beeld van zn gemiddelde tempearatuur kreeg en hij had wel 38.1 (half graadje verhoging dus, gemiddelde van hem is waarsc. rond de 37.6).
Hij is verder nog gezond, ontlasting is prima eten doet ie nog steeds en hij is ook gewoon vrolijk, maar het doet hem dus wel zeer en het enge er aan is dat we dus geen idee hebben wat het kan zijn..

Dus ben nu op mn werk, staleigenaresse tempearatuurt straks ngo even en dan bel ik de DA om te vragen of het slim is als ze even langskomt...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:33

Droes?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:39

Nopes, dat is zeer onwaarschijnlijk, hij hoest niet en is niet verkouden en t zit net op een andere plek..
Ik hoop het althans zwaar niet, wat denk jij?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:42

Saida: Gelukkig maar dat jullie er beiden dan niks ergs aan over hebben gehouden. Hopelijk gaat de 'spierpijn' dan ook snel over en staat Grytsje straks weer op goede hoefjes.

Heb je al foto's van het overbrengen van de dieren?

Madelief: Oei, Furia ziek.. hopelijk is het niet iets ergs, misschien wel verstandig om de dierenarts langs te laten komen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:23

madelief88 schreef:
Nopes, dat is zeer onwaarschijnlijk, hij hoest niet en is niet verkouden en t zit net op een andere plek..
Ik hoop het althans zwaar niet, wat denk jij?

Dat ik daar toch voor de zekerheid en d.a. naar zou laten kijken Knipoog

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:24

Ja, dat sowieso Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:57

Madelief een paardje van een vriendin van mij had dit ook, die had ontstoken klieren. Maar ik zou ook even op droes laten controleren!

Jasmijn aaaww die arme Dizo, doe hem maar een dikke beterschapsknuffel, hopelijk is hij er snel weer bovenop!

Saida, dat is niet nix, gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd, je moet er toch niet aan denken dat ze die weg op waren gerend Scheve mond

Moll hahaha wat een patser Tong uitsteken

Chicaaaaaa! *zwaait*

Marit lekker hoor, lekker zo doorgaan!

Sanne welkom terug!

Peet volgens mij heb ik mijn strandrit met Cloris ook op Hero gereden, is echt een kanjer!

Esmee fijn dat alles zo goed gaat met Fue!

Ik ga aanstaande zondag op strandrit naar Noordwijk (jaja vanuit Etten Leur dus dat wordt een hele onderneming!) Verder alles okej hier met paardjes en pupsel Tong uitsteken

Nou, Luna pupsel wil duidelijk aandacht dus tot later Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:59

Madelief: Ojee, arme Furia! Ik hoop dat het allemaal erg meevalt en dat het snel weer over is!

Brankaz: Oeps, was een foutje, ik bedoelde natuurlijk Frío! Bloos

Zasread: Ojaa, dat was het! Ik wist het wel Bloos Leuk man, ik wil die foto's wel zien Haha!

Saida: Gelukkig had Grytsje niks en kon ze weer lekker mee lopen! Spierpijn is wel balen, maar het had slechter af kunnen lopen..

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:02

cloris schreef:
Droes?

Daar dacht ik ook direct aan!
Hoewel het ook een virus kan zijn... Better be safe than sorry! (even laten checken door DA)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:11

Heb gebeld, DA komt morgenochtend.
Maar het zit veel meer richting hoofd dan echt het gedeelte waar droes over het algemeen zit (lastige uitleggen altijd), en over het algemeen schijnt het bij droes zo te zijn als het paard al die zwellingen heeft dat hij ook moeite heeft met eten en minder energie heeft.
Dat is bij hem gelukkig niet het geval.

Ik gok zelf op de 1 of andere ontsteking, ben wel blij dat de DA kan langskomen! Overigens waren de zwellingen vandaag weer iets afgenomen (maar met die eerste zwelling gebeurde dat ook vaker), temperatuur was 38 graden vandaag.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:51

Zasread -> Nee ik heb nog geen foto's, ik ben de persoon die ze heeft gemaakt nog niet tegengekomen na zondag.

Prinslover schreef:
Saida: Gelukkig had Grytsje niks en kon ze weer lekker mee lopen! Spierpijn is wel balen, maar het had slechter af kunnen lopen..

Precies! Zo denk ik er ook over, hoor!

Madelief -> Ik dacht ook meteen aan droes, maar het zouden idd ook opgezwollen klieren kunnen zijn.
Ik voelde bij Jelsje ook al opgezwollen klieren.
De veulens staan nu nog op het land bij de manege, maar krijgen stuk voor stuk een check-up voordat ze op stal komen, dus dan wordt Jelsje ook meteen even gecontroleerd.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:53

He zus, dacht dat de DA vandaag al kwam?
Ik hoop maar dat het niks is..

Moll, leuk fimlpje heerlijk pittig Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:37

Het zit dus zegmaar niet op het "kliergedeelte".
Heb bij Fuur ook wel eens licht opgezette klieren gevoelt en dat is dus op een andere plek.
Dit zit meer echt op de kaak, als je vanaf het oor een lijn naar beneden trekt en dan dus echt op het kaakgedeelte richting de ogen en het verplaatst dus een beetje en neemt af en toe af en dan weer toe.

Ik had eigenlijk vanavond les, zit nog te twijfelen of ik af zal bellen.
Hij is natuurlijk voor de rest gewoon fit, alleen die verhoging..

Wat denken jullie? Ik geef het dan natuurlijk sowieso wel aan bij mijn instructeur.
Kan natuurlijk ook gewoon even mijn instructeur bellen, denk dat ik dat even ga doen. Knipoog