[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:02

Misschien kennelhoest Jasmijn? Weet niet of hij al zijn entingen heeft gehad?

Frío was vandaag een draakje met rijden. Vriendin van mij zou foto's nemen zodat ik een beeld kon krijgen van waar we nu waren. Vooraf leek hij de ontspanning zelve, nadat ik opgestapt was bleek hij totaal geen zin in werken te hebben en was ie dwars.
Ik weet dat het allemaal beter moet, maar de ontspanning die ik de laatste tijd bij het rijden ervaar was vandaag ver te zoeken. En op de foto's ziet het er allemaal nog even beroerder uit. Moment dat meneer ging lopen klieren: kop omhoog en weg willen spurten. Om contact te houden dus mijn handen omhoog en naar mij toe. Effect op foto is of ik gigantisch zit te trekken. Meneer was gewoon echt klierig, dus proberen om hem voorwaartser te rijden. Dat had tot gevolg dat hij in ongeveer elke hoek wilde gaan aangalopperen. Dus maar gaan galopperen. Omdat rechts zijn moeilijkere kant is kies ik er meestal voor om eerst die kant te galopperen om zo te voorkomen dat hij door vermoeidheid verkeerd aanspringt. Ging goed. Later op de linker hand. Appeltje-eitje zou je denken, dan springt ie zo aan. Vandaag dus niet, vandaag gaf hij mij voor de variantie een contragalop cadeau. Dus terug gehaald en opnieuw. Daarvan is volgens mij een foto gemaakt. Positief is dat hij zeer duidelijk van achteruit aanspringt. Minder is dat het erop lijkt of hij wilde gaan stijgeren en ik met mijn kin bijna tussen zijn oren zit Bloos!
Nee, vandaag was niet onze beste dag wat rijden betreft. Morgen hopelijk beter en met veel meer ontspanning.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:12

Hij heeft wel al zijn inentingen gehad, dus dat kan het niet zijn.

De DA zei dus dat het een besmettelijk soort van griepje was oid, wat ie waarschijnlijk had opgelopen van een hond bij bijv. het Geestmerambacht.
Maar hij is nu weer behoorlijk levendig gelukkig!

Vervelend Branka, van Frio. Ben stiekem wel benieuwd naar de foto's Clown

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:14

Die zijn echt ongeschikt voor plaatsing. Ook wat onderbelicht. En jij hebt gezien hoe ontspannen Frío kan lopen. Best netjes voorwaarts-neerwaarts en m.n. het neerwaarts was vandaag heeeeeel ver te zoeken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:29

@ Brankaz: Jammer dat het niet zo goed ging. Misschien had hij gewoon zijn dagje niet, of lag er iets verkeerd/pijn? Misschien is het morgen weer helemaal over, en was hij gewoon even een dagje chaggerijnig. Hopen dat dat het maar was.

@ Jasmijn: Dat was wel even schrikken, gelukkig niets ernstigs en is die nu weer de ouwe!

Hehe Fuego is braaf met opstappen. Nog niet helemaal perfect, maar hij begint het te leren. Vandaag ging ik lekker buiten rijden, voor het eerst echt normaal, met Sebas en Bart erbij. Dus ik ging vlak bij de mesthoop en bij het stro opstappen, en hij stond netjes stil. Toen ik errop zat ook nog even, toen zocht ik mijn beugel op en toen was zijn geduld wel voorbij. Maar hij begint het te leren! Toen wachte de jongens ergens bij een zandpaadje, waar ik lekker hard kon galoperen. Toen weer terug gegaan in rengalop, Fue was niet meer te houden joh, die had er duidelijk wel zin in. Toch gelukt om weer in een normaal galopje te gaan, en daarna weer lekker stappen. Toen aan de andere kant van het zandpaadje gegaan, liggen wat steentjes. Toen heb ik daar nog een klein beheerst galopje gedaan, lekker door de plasjes gerent, en toen weer terug gestapt. Bart wilde dit keer er nog even op, en vooruit dan, dan mocht ook even. Het lieve was dat Fuego mij achtervolgde. Als ik naar links ging, ging Fue dat ook, als ik stopte, Fue ook. Heel lief dus. Fue wilde alleen niet meer de andere kant lopen met Bart errop, hij wilde naar de kant van de manege lopen. Toen ik er weer op gegaan, en weer braaf uitgestapt.

Was dus wel een geslaagd dagje, heel erg trots op hem, dat hij zo lief is onder een buitenrit. Lieve brave Fue.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:49

Essssss schreef:
@ Brankaz: Jammer dat het niet zo goed ging. Misschien had hij gewoon zijn dagje niet, of lag er iets verkeerd/pijn? Misschien is het morgen weer helemaal over, en was hij gewoon even een dagje chaggerijnig. Hopen dat dat het maar was.

Meestal wisselt een goede dag zich met een mindere af. Hoewel het de laatste tijd steeds vaker 2 fijne dagen en dan een dagje minder is. Dat laatste was eigenlijk ook het geval dit keer. Want vrijdag liep ie fijn, nog balkjes gedraafd. Gisteren liep ie fijn en vandaag dus een brok spanning. Reden? Misschien was ik het zelf wel omdat ik mij bewust was van de camera? Of gewoon Frío die niet echt lekker in zijn vel zat.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:53

soeske: mooie en leuke foto's Knipoog

van de meeting zou heel graag komen maar met vervoer van janske gaat het helaas niet. is te ver.
heb afgelope zaterdag janske gereden en er zijn foto'gemaakt iemand interesse ?? ":P
sorry dat ik er eventjes niet geweest ben
Bloos

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:21

de meeting is zonder paard toch

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:35

Ja, denk niet dat ze het erg op prijs stellen als we het restaurant met paard en al binnenkomen Clown

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:19

Bedankt voor de leuke reacties.
Prinslover, dank je, was wel even wennen hoor, zo kort in ene whaha.
Heidi, klopt, hij is echt breed geworden.. Moet zelfs waarschijnlijk weer een breder zadel, net in maart ongeveer een nieuwe gekocht..
Es, leuk dat het zo goed gaat!
Branka, mooi hoofdstel!
Weer thuis van de premiekeuring.. Wat een paarden zeg, wauw.. Als ik geld had... *droomt* hihi

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:13

cloris schreef:
peetisgreat schreef:
zondag lekker een strandrit maken Haha! Clown al moeten we wel bijna drie uur rijden Verdrietig we hebben 10 paardjes gehuurd bij manege noot in callantsoog kenty iemand deze paarden???

Daar heeft Piropo een paar jaar in pension gestaan, ik heb geen idee wat ze nog voor een paarden hebben dus daar kan ik je niet mee helpen Knipoog
Tis overigens vlak bij mij Haha!

leuk was het hoor en jammer dat ik nu pas zie dat je daar vlak bij woont anders was ik echt even langs gekomen
ik heb trouwens op hero gereden en hij deed zijn naam eer aan wat een joekel pffffffffff maar heel erg lief en rustig hahahahha
ga nu me bedje in morgen geef ik meer verslag doeiiiiiiiiiiiiiiii ben bekaf

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 23:21

Furia schreef:
Oja, nog wel iets grappigs, ik had het met de puppytrainer er nog over waarvoor Akita's (Dizo is half Akita) orgineel werden gebruikt, toen heb ik dat nog eens opgezocht, want ik was het vergeten, maar ze werden vroeger dus gebruikt als jachthond op groot wild, zoals beren en zwijnen Wow!

Ik zit in de mee-lees-stand, maar wilde hier even op reageren. Snel trainen die hond en op naar de Veluwe: kun je goed geld verdienen denk ik Haha!

Ziet er chique uit, Branka. Daar kun je wel de ring mee inkomen. Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:05

madelief88 schreef:
Vanochtend voor het eerst in mijn leven achter een auto stuur gezeten!! Ik vond het echt super leuk, dat had ik niet verwacht Haha! Mijn vader (ja stiekem aan t oefenen Bloos ) vond het ook goed gaan voor een eerste keer. Alleen maar in de 1e versnelling gereden, maar gewoon een uur lang geoefend met bochten, koppeling, remmen en kijken etc.
Was leuk Haha!

Kijk maar uit dat ze je niet pakken, dan mag je niet meer afrijden........

Furia -> Wat vervelend voor Dizo!
Gaat het al weer wat beter met hem?

Brankaz -> Ook wij hebben zo af en toe onze dag niet, blijkbaar had Frio het deze dag.
Morgen beter! Haha!

Peetisgreat -> Lijkt me zo ontzettend gaaf een strandrit!!
Dat is een grote wens van mij, al sinds ik als tiener op pony's reed.
Toevallig hebben we het er vorige week met een groepje meiden over gehad om een uitje te organiseren met onze eigen paarden en dan lekker door de duinen en over het strand te rijden!

Het thuishalen van de veulens is hartstikke goed gegaan.
Het was een prachtig mooi gezicht al die paarden over de weg te denderen.
Ik heb een paar foto's gemaakt toen ze in de verte aankwamen, maar op het moment dat ze voor mijn neus langs liepen was ik zo onder de indruk en bezig met het in de gaten houden of alles goed verliep dat ik pas besefte dat ik foto's zou maken toen ze al weer een stukje verder waren.......... Bloos Clown
Gelukkig heeft iemand anders hele mooie foto's gemaakt, ik zal vragen of zij ze door wil sturen.
Daarna hebben we nog even koffie gedronken en nagepraat, iedereen was behoorlijk onder de indruk.

Toen Grytsje opgezadeld en samen met Bianca (van Jetske) naar buiten toe gegaan.
Het was schitterend mooi weer en we hebben rustig gestapt en kleine stukjes gedraafd.
Het ging heel goed tot we bij een weiland kwamen waar een stuk of vier auto's stonden geparkeerd met van die aanhangertjes voor honden erachter.
De eigenaars van de honden waren een spoor aan het uitzetten in het weiland en de honden zaten nog in de karretjes.
De deurtjes stonden wel open, maar je kon niet zien wat erin zat.
Bij de laatste aanhanger dook er in ene een hond naar voren en die begon te blaffen.
Jetske en Grytsje schrokken hier zo van dat Jetske en Grytsje linksomkeert draaiden waarbij Jetske onderuit gleed.
Ik bleef nog zitten maar kreeg Grytsje niet onder controle, ik probeerde haar nog te laten draaien maar toen kwam de sloot wel heel erg dichtbij.
Ondertussen was ik mijn stijgbeugels kwijt en was Jetske ons voorbij gerend waarop Grytsje nog meer vaart maakte en ik opzij van het zadel gleed.
Ik heb me toen maar laten vallen voordat ik onder de voet gelopen zou worden.
De paarden renden verder door richting een drukke doorgaande weg, dus Bianca en ik er achteraan.
Een man in een trekker kwam aanrijden en zette die dwars over de weg, daarachter kwam een auto met aanhanger, die zette 'm ook dwars.
Ze probeerden de paarden tegen te houden, maar dat lukte helaas niet.
De mensen in de auto met aanhanger waren mensen van onze manege, en die kwamen naar ons toe rijden.
Er werd meteen gebeld naar de manege om mensen op te trommelen om de paarden op te vangen.
Wij gingen in de aanhanger zitten en reden achter de paarden aan.
Gelukkig waren de paarden op het eind van de weg wat tot rust gekomen en heeft een toevallige voorbijganger ze opgevangen en vastgebonden.
Ondertussen waren de opgetrommelde mensen er ook al, en die vingen ons en de paarden op.
Bianca en ik zijn toen weer opgestegen en zijn rustig huiswaarts gestapt.
De paarden waren kletsnat en helemaal opgefokt en schrokken van elk geluidje en plastic zakje, maar gelukkig niet zo erg dat ze er weer vandoor gingen.
Ik ben blij dat we er allemaal goed vanaf zijn gekomen, alhoewel vandaag alles me zeer doet........
Vanaf mijn nek tot in mijn bovenbenen heb ik spierpijn.
Ik zal straks nog even Bianca bellen om te vragen hoe het met haar gaat, en nog even kijken bij Grytsje hoe het met haar gaat.
Nu duik ik nog een uurtje mijn bed in!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:00

Hey meiden! Goed weekend gehad allemaal?!
Ik moet echt nog eens gaan sparen voor een computer thuis.....

Ik zag een prachtige fries voorbij komen! Mennen staat Mynke goed!!!! Haha!
en het nieuwe hoofdstel van Branka....mooi!! (ik weet wat je bedoelt met lang wachten, ik wacht al 3 maanden op die van mij...)
Ik heb ook Baron nog voorbij zien komen, die is vooruit gegaan Heidi!!!! Goed werk hoor! Hij lijkt veel ronder (van de spieren welteverstaan Haha! )
Cloris, wil je nog een nieuwe afspraak maken?? Ik kon niet meer op internet en kon je dus niet meer bereiken.... Verdrietig

Ik heb gisteren weer zo genoten van Sam!!!! Eerst lekker gereden en er is weer (zelfstandig dit keer!) een kwartje gevallen!
Hij draaide iedere keer weg over zijn buitenschouder op rechtsom. Ik ging daardoor te geforceerd zitten doen wat het nog erger maakte. Nu heel overdreven ingedraaid met mijn bovenlichaam en hup hij liep er zo achteraan!! Als je het principe schouder aan schouder, heup aan heup en voeten aan hoeven doorvoert op lange lijn rijd je zo een scouder binnen of travers uit je paard!! Was echt geweldig!!! Ik was zo trots op hem.
Daarna heb ik hem weer los gelaten en ging hij weer in de achtervolg stand. Weer snel wegrennen en Sam er bokkend en springend achteraan, is zo geweldig leuk om te doen! Nu uitgebreid met hindernissen! Ik wilde even kijken wat er zou gebeuren, en hij sprong zo achter me aan! Waarna er natuurlijk weer een enorm boksalvo losbarstte! Clown... Clown
Ik zal binnenkort weer eens iemand regelen voor foto´s!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:04

Jeetje Saida, wat een verhaal!!!
Zo heb ik een keer 2 hengsten los in het duin gehad..... Wat een nachtmerrie was dat!

Peet, heerlijk een strandrit!! Ik hoop Sam dit jaar zo in conditie te hebben dat ik de hele weg naar het strand kan afleggen!!

Branka, plaats de foto´s van jou en Frio anders!? Wellicht zijn hier mensen die je wat kunnen helpen??

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:37

peetisgreat schreef:
leuk was het hoor en jammer dat ik nu pas zie dat je daar vlak bij woont anders was ik echt even langs gekomen
ik heb trouwens op hero gereden en hij deed zijn naam eer aan wat een joekel pffffffffff maar heel erg lief en rustig hahahahha
ga nu me bedje in morgen geef ik meer verslag doeiiiiiiiiiiiiiiii ben bekaf

Jeetje Hero haha die stond er toen ook al Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:40

Lusitano schreef:
Cloris, wil je nog een nieuwe afspraak maken?? Ik kon niet meer op internet en kon je dus niet meer bereiken.... Verdrietig

Geen probeem hoor Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:48

Nou, dik balen, Dizo heeft dus wél kennelhoest. Dit schijnt hij ook op te kunnen lopen als hij al zn entingen heeft gehad..
Vanavond beginnen met antibiotica en pijnstiller, en hij moet vooral veel rust. Gelukkig deed hij dit dus al heel erg uitzichzelf. Het is alleen zwaar balen, want we zijn zaterdag naar puppycursus geweest en toen was ie alleen maar een klein beetje aan t hoesten, maar daar kan hij dus ook andere honden aan hebben gestoken Boos! echt k*t gewoon.
Heb de vrouw van de cursus net gebeld, ze was gelukkig wel heel vriendelijk maar baalde dus ook behoorlijk.
Maar als we niet naar de DA waren gegaan, kan het dus ook echt doorslaan tot een longontsteking.

Saida, jeetje wat een gebeuren!! Gelukkig dat alles ok is, ben je niet giga geschrokken?

Lusitano, ja foto's van mooie Sam Haha!!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:06

Ik heb een heel leuk nieuwtje!! We hebben er een paardje bij!! Mijn vriend heeft een hele leuke Friese ruin gekocht en die is dit weekend op stal gekomen! Het is echt een schat van een dier en went heel snel. Hij kan het nu al heel goed vinden met mijn Capriola dus dat is natuurlijk heel fijn. Ik zal gauw foto's van hem plaatsen het is echt een knappert om te zien.
We hebben er een marathon wagen en tuig bij, heerlijk weer met de wagen op stap!! En hij is ook onder het zadel gereden! Een lekkere allrounder dus!

Saida jeetje zeg! Wat een schrik!! Wel dapper dat je gewoon naar huis bent gestapt het laatste stuk! Heb je vast niet lekker gezeten dat ze nog steeds zo schrikkerig waren! Gelukkig veilig thuis gekomen zeg!

Furia: Balen van Dizo zeg!! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan!! Beterschap!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:12

Regine, gaaf!! Bofkont, jaloers hier Haha!
En bedankt voor de beterschap!

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:44

Regine, wat leuk!
Furia, dat is wel schrikken zeg.. Beterschap!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:04

Ik heb vast een voorproefje, de foto waarmee hij op internet stond. Andere foto's heb ik nog niet op de pc.
Het is echt een heel grappig paard! Hij is heel nieuwsgierig en hij weet het gewoon of je iets lekkers voor hem in je zakken hebt of niet. Mijn vriend was hem gister aan het poetsen had een klein flesje cola in zijn jaszak zitten en die zwarte had dat ontdekt. Zat steeds met zijn lippen te friemelen aan die fles en mijn vriend had niks door totdat die zwarte het voor mekaar had die fles te pakken te krijgen en hij stond er ff mee in zijn mond voor hij het in zijn hooi liet vallen. Ik heb echt staan lachen!!!

de adv foto:

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:30

Wauw wat een kwijlgehalte heeft die zeg!! Gaaaaf!
Leuk weer een paard erbij (tis echt verslavend ik wil dr ook nog wel 1 of 2 bij Tong uitsteken )

Nou zusje, ik had er al geen goed gevoel bij... Echt erg arme Dizo!! Knuffel voor hem, en hopen dat ie geen andere honden heeft aangestoken ...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:25

Arme Dizo Ach gut , hopelijk wordt hij dan snel weer beter en laat die longontsteking maar uitblijven!!
Beterschap.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:28

Wow ik ga even bijlezen, iets wat ik wel snel heb gelezen:

@ Jasmijn: Jeetje zeg, hopen dat het maar snel weer over gaat, geef hem ook maar een dikke knuffel van mij, laat hem maar lekker veel rusten, komt vast wel weer snel goed dan.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:37

@ Saida: Wat erg! Gelukkig is alles toch nog goed afgelopen, en heb jij er niets aan overgehouden behalve zulke spierpijn ( wat ook geen pretje is ). Dat is echt wel schrikken zeg, gelukkig dat iedereen zo snel te hulp kwam, en ook aardig dat ze allemaal mee helpte. Zoals ik al zei, gelukkig heeft niemand er wat ernstigs aan over gehouden!

@ Regine: Wat leuk, heel goed nieuws! Heel mooi paard, ben benieuwd naar de rest van de foto's, wil zijn koppie wel is zien! Haha ''geobsedeerd'' op eten, zo ken ik er nog wel één! Nagelbijten / Gniffelen