Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:27

Wat een leuke foto's komen er voorbij!

Hier zijn de selecties bijna altijd over meerdere ringen, dat kan goed en slecht voor je uitpakken. Het gaat idd namelijk om de plaatsings punten, maar als je in ring 1, 1e word met 200 punten en in ring 2, 1e word met 185 krijg je alsnog het zelfde aantal plaatsingspunten. Het gaat er gewoon om wie de jury bovenaan zet.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:33

ja klopt, maar dan ga je uit van de hoogste. Wat als je een middelmoot bent? en je krijgt bij de (strenge) jury 170 maar je bent toch 5de ofzo dan heb je goede selectiepunten, maar tellen ze niet mee omdat je niet boven de 58% zit.
Zag inderdaad dat de L2 ook 2 rubrieken heeft. zal inderdaad wel normaal zijn, maar ik analyseer graag haha

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:12

haha ja klopt het kan heel oneerlijk uit vallen helaas :\

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:58

Jenny_S schreef:
ja klopt, maar dan ga je uit van de hoogste. Wat als je een middelmoot bent? en je krijgt bij de (strenge) jury 170 maar je bent toch 5de ofzo dan heb je goede selectiepunten, maar tellen ze niet mee omdat je niet boven de 58% zit.
Zag inderdaad dat de L2 ook 2 rubrieken heeft. zal inderdaad wel normaal zijn, maar ik analyseer graag haha

Het is een gemiddelde over alle proeven van 58%. Dus 1 proef in de 160 maakt niet uit als je de andere proeven wel goed scoort :)

Heb een vriendin die zaterdag 181 en 195 (4e) reed en zondag twee proeven van 156 en 167. Die doet nu nog steeds mee voor selectie want door die 195 komt ze wel nog op 58% gemiddeld :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:36

oh dat van het gemiddelde heb ik even gemist dan, dank je.
ook weer een aparte regeling haha
vraag me af hoeveel er uberhaupt door mogen. een gemiddelde van 58% lijkt me niet heel moeilijk. Dat is overal 174 punten voor halen. wat gaan ze doen als iedereen dit haald? loten ofzo?

sorry dat ik jullie er mee lastig val, maar is eerste selectie voor mij haha ben gewoon te nieuwsgierig hoe het in de praktijk allemaal uitpakt.

Esprit1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:54

Ik en mijn Friese merrie Esprit rijden nog niet zo lang wedstrijden, maar het begin is er!

Hier een foto van ons op wedstrijd..
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:06

Welkom esprit1994!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:22

Wat een leuke foto's allemaal zeg.
Jenny, ze lijkt sprekend op Jinthe in die spiegel. Die is ook van het zichzelf kussen en aflikken in de spiegel :j
M_arjolein, wat een knapperd, mooi hoor.
En Euwe ziet er goed uit, mooi beeld zo in de proef

Welkom Esprit, knappe merrie heb je.

Hier in de kring gaat het anders voor de selecties. Daar tellen niet beide proeven maar alleen de 1e proef en bij 2 wedstrijddagen telt vaak maar 1 dag (en 1 proef).
Er zijn 6 wedstrijden en de beste 4 resultaten tellen. Wel idd als er zoveel inschrijvingen zijn dat het niet in 1 ring past dat het over 2 ringen gaat.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:23

Jenny_S schreef:
oh dat van het gemiddelde heb ik even gemist dan, dank je.
ook weer een aparte regeling haha
vraag me af hoeveel er uberhaupt door mogen. een gemiddelde van 58% lijkt me niet heel moeilijk. Dat is overal 174 punten voor halen. wat gaan ze doen als iedereen dit haald? loten ofzo?

sorry dat ik jullie er mee lastig val, maar is eerste selectie voor mij haha ben gewoon te nieuwsgierig hoe het in de praktijk allemaal uitpakt.

Bij minder dan 40 deelnemers mogen de beste 24 door naar de regio.
Hoe het zit bij meer dan 40 deelnemers was een beetje onduidelijk. Dan mogen er wel meer door, maar mag op de regio niet iedereen zijn 2de proef starten als ik t goed begreep.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:44

raiza: ook zo vol van zichzelf haha

lauke: ja las dat je eerst 1 proef mag rijden en de beste mogen dan nog een proef en dan ben je al gesplitst in 2 rubrieken, zoiets.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:47

lauke: als je nu telt zijn er nu 40 combinaties + 32 die in werkhoven starten en max 35 die in de meern nog gaan starten = 107 combinaties haha echt heel veel vergeleken met de andere klassen

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:19

Er is volgens mij ergens zo'n hele formule on te berekenen hoeveel er door mogen bij hoeveel deelnemers. Heb die formule een keer voorbij zien komen maar weet helaas niet meer waar :')

Hier is het zo dat er 3 wedstrijden zijn waar dan de eerste proef meetelt voor de selectie. De beste 2 resultaten tellen uiteindelijk, je slechtse word dus weg gestreept. Het gaat dan niet om de punten maar om de plaatsing die je hebt.

Welkom Espirit! Wat voor afstamming heeft je merrie? :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:31

Jenny_S schreef:
lauke: als je nu telt zijn er nu 40 combinaties + 32 die in werkhoven starten en max 35 die in de meern nog gaan starten = 107 combinaties haha echt heel veel vergeleken met de andere klassen

Zo veel? :oo
Heb je dan ook de combinaties meegerekend die al op de lijst staan van de selectie (die dus al 1 wedstrijd gereden hebben?)
Wordt een hele grote groep zo :oo

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:44

ok heb geen formule gezien alleen die van de selectiepuntenregeling.

Lauke: nee idd er zijn natuurlijk combinaties die al zijn gestart en die dan opnieuw starten, dat ben ik vergeten te middelen haha wat een enthausiasme van mijn kant hihi
hoeveel zouden het er dan worden denk je?
jij start ook niet meer dan op 2 locaties toch? denk dat de meeste dat doen, ik ook.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:46

ik denk dat het dan ongeveer nu 40+20 (de overige 20 zitten al in de vorige 40)+20 idem=80
maar ben eerder geneigd om te zeggen dat het dan in totaal 60-70 combinatie worden
dan valt het wel weer mee hihi

edit er komen maar 6 nieuwe bij :+ geen 20, dus dan komt het totaal misschien maar op 50?? grappig dat valt echt mee

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:10

Ik haak af op jullie berekeningen hihi snap er weinig van :+

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:12

ja weet t ben te erg :D :+ }>

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:27

Jenny_S schreef:
ik denk dat het dan ongeveer nu 40+20 (de overige 20 zitten al in de vorige 40)+20 idem=80
maar ben eerder geneigd om te zeggen dat het dan in totaal 60-70 combinatie worden
dan valt het wel weer mee hihi

edit er komen maar 6 nieuwe bij :+ geen 20, dus dan komt het totaal misschien maar op 50?? grappig dat valt echt mee

Haha ik dacht ook richting 60 miss maar als er naar 6 bij komen komen we gewoon uit op 46. Want je moet sowieso 2 wedstrijden gereden hebben natuurlijk.

Ja ik start alleen hoogland en Bunschoten. De rest vinden we te ver weg en eigenaresse die me er ook heen rijdt heeft liever een locatie die ze al eens gezien heeft hihi. Anders was Werkhoven ook nog wel te doen geweest.

Ik hoop met deze punten genoeg te hebben gereden en anders is het jammer.
Maar zou leuk zijn om nog eens in hoogland te mogen starten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:34

Ik denk dat jij het makkelijk gaat redden ;)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:05

Jenny_S schreef:
Ik denk dat jij het makkelijk gaat redden ;)

Nou, denk dat dat waar wel geluk bij moet komen kijken haha

Als je ziet hoeveel mensen er 3x starten. En ben niet echt bovenaan geƫindigd ofzo haha. 13e, 17e en zondag 16e en 13e haha. Dus behoorlijk middenmoot. Maar we zien wel hoe het loopt :)

Zou wel leuk zijn, want ik weet dat er nog meer in zit en denk dat dat er bij nog een keer hoogland best wel eens uit zou kunnen komen.
Ons grootste obstakel is alleen het wijken. En het wil ook nog niet echt lukken. Dus dat is balen, want wou eigenlijk binnenkort al een keertje L2 proberen als ik m'n punten heb. Heb 3 wedstrijden op de planning nog (regio niet meegerekend) en als het zo door gaat kan ik de laatste wedstrijd omzetten naar L2. Maar heb geen zin om 2en te scoren op het wijken. 5 meter krijgen we al 4en voor en haalt ze net. Laat staan 10 meter -O-

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:10

Lauke, als ze het wijken echt nog zo moeilijk vind zou ik de overstap nog niet maken. Dan is het misschien beter en ook leuker om nog even een in het L1 te blijven en thuis gewoon hard te oefenen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:13

Ja maar er tellen er maar 4 dus ach ja
En ja het wijken. Zou er toch wat meer aan gaan doen dan want is echt zonde. Bij ons zit het er ook nog niet helemaal goed maar score meestal wel een 6 en soms een 7. Ze valt nog vaak teveel over buiten schouder. Ik begrens haar nog niet voldoende.
Doutz is vandaag dag 10 hengstig haha hoop niet dat het blijft hangen. Ik moet nog 2 proeven dus we zullen t zien

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:33

Het is niet dat ik er niks aan doe hoor. Ben er al maanden mee bezig.
Het is al beter dan voorheen, maar het kwartje van doorlopen en opzij tegelijk valt gewoon niet. Dus daar lopen we nu op vast. Heb er meerdere lessen tegenaan gegooid en vorige keer ook van iemand anders om even een nieuw inzicht oid te krijgen en dat heeft zeker gewerkt, maar meer dan dit zit er gewoon nog niet in. En ik kan vragen wat ik wil, maar denk maar niet dat ze het doet. Doorlopen en scharen is in haar ogen gewoon onmogelijk.

Had zondag wel gelukkig 2x een 6 en 2x een 5 dus dat viel toen mee, maargoed voor t L2 is dat zeker niet voldoende. Maar verder kan ze prima zo'n proef door en ik hoef natuurlijk ook niet meteen winst te rijden ;) al is het voor de oefening. Ik vind het zonde van m'n geld om dan nog een keel L1 te starten als ik m'n punten toch al heb. Daarna zal ik denk ik ff geen wedstrijden doet tot ik het wel voor elkaar heb, maar 1x alvast starten kan geen kwaad :) das dan meer om te kijken hoe we er voor staan. Heb ik ook gedaan in het L1 en dat gaat verbazingwekkend goed. Hoe moeilijker de proeven, hoe beter ik der aan het werk kan houden :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:46

Ik zou me ook niet laten afschrikken als 1 onderdeel nog niet op orde is. De L2 houd me alleen zelf nog tegen ivm bijna hele proef doorzitten en daar ben ik zeker nog niet klaar voor. Ik houd t wel vol als ik zelf de oefeningen bepaal, maar dus geen dressuurproef lang. Eerst maar eens iet aan mijn zit en houding gaan werken.
Wat wijken betreft komt doutz ook nog teveel terug. Wijken in stap en in galop gaan veel beter.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:26

Wijken in stap dan kunnen we bijna recht opzij terwijl ze netjes recht blijft en schaart, maar zodra ik der met voorwaarts wil hebben gaat t minder. In stap nu wel steeds beter, maar in draf nog niet helaas.

Proef doorzitten had ik ook niet verwacht eigenlijk dat dat mij zou lukken en dat dat ontspannen zou kunnen. Maar ze loopt op het moment zo fijn, dat ik het doorzitten heel veel meeneem en het eigenlijk heel goed gaat :)
Het is natuurlijk afwachten hoe dat in de proef wil, maar daar kom je alleen maar achter door het te proberen :)
Verbazingwekkend gaat de slangenvolte doorzitten in de proef ook erg goed. Heb tot nu toe elke keer een 7 gehad :) dus ik heb er wel vertrouwen in :))

En anders weten we ook meteen waar we aan moeten werken :))

De stukjes galop en dan van hand veranderen richting contra en dan net voor het einde van die lijn terugnemen wordt wel gevaarlijk haha. Madam is een meester in overspringen naar overkruisd _O-