[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:01

Jullie gaan best hard haha :D

Dankjulliewel! Ik hoop dat er nog meer Fuchs eigenaren het topic weten te vinden, maar de Spaanse paarden die hier voorbij komen vind ik ook prachtig.

@LiesbethDW: Leuk dat je zo met je paard bezig bent, alleen het lijkt me minder fijn als mensen op stal zich er (goedbedoeld) mee bemoeien.

@dapperedodo: Wat een verschil!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:26

ja wat een verschil he dan te bedenken dat ie der zo uitzag dat ik hem kocht 2 jaar geleden

Afbeelding
Afbeelding

2005

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:31

Weten jullie goede adressen waar leuke PRE of Lusitano's te koop staan? Ben stiekem steeds wat meer aan het rondkijken. Zoek een meer sportgericht barok paard.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:54

Oef, ik ben daar niet in thuis maar ik weet zeker dat er hier wel een paar zijn die je daar over kunnen tippen! En anders op het barokke foto-forum, daar zit nog een veel bredere groep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:00

Ik ben even op de achtergrond aanwezig, heb ernstig de zenuwen...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:02

Robijntjah schreef:
Ik ben even op de achtergrond aanwezig, heb ernstig de zenuwen...

Komt allemaal goed morgen als ze je ijzerwinkel er uit gehaald hebben

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:27

2005: www.lusitano-paarden.nl , daar komt mijn lusitano merrie vandaan :) Als ik zo af en toe kijk zitten er best wel eens wat paarden tussen die sportgerichter zijn, voornamelijk lusitano's en een enkele PRE. In ieder geval vind ik zelf dat er af en toe onwijs leuke, gezonde paarden tussenstaan. Verder heeft de Woeste Hoeve altijd wel een boel PRE's te koop. En van rafiki8 zie ik er op bokt nog al eens te koop staan..

Vervelend als mensen zich gaan bemoeien Liesbeth, ik doe het juist graag de andere kant op haha: Gewoon lekker niet met 3 al beleren (Ik probeer me altijd zo min mogelijk te bemoeien, maar soms is dat lastig :P). Bij ons is vandaag een chiropractor geweest en die zei ook meteen dat Fiëla nog zo aan het groeien is, ook al oogt ze misschien al zo volwassen. Sowieso zijn ze op deze leeftijd gewoon nog kleutertjes. Tuurlijk wordt een paard sterker naarmate hij ouder wordt, maar lekker makkelijk om er dan maar op te gaan zitten terwijl ze er nog niet aan toe zijn toch? :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:46

mijn jonge lusitano komt ook via de site, maar wel van een andere fokker... :j

jolijn, sterkte!

mooi verschil dappere dodo!

leuk dat je een hoofdstelletje hebt gekocht liesbeth!
Ferro heeft nu ook 3x een bitje in gehad, gewoon eventjes om te wennen.
En... laat je niet ompraten hoor, doen wat jij vindt dat goed is...
Ik kreeg ook al te horen dat Ferro wel meer kon doen, maar hij is ook nog jong zat en ik wil wel dat hij het leuk blijft vinden en ik er lang plezier van kan hebben!

Mijn streven is nu om hem 2x in de week zo'n 15 minuutjes te longeren, 1x gewoon met alleen hoofdstel/kaptoom zonder bit en zonder iets op z'n rug.
En 1x eventjes met een bitje erbij en een singeltje om of een zadeltje op, om te wennen.
Meestal laat ik 'm wat stappen, paar rondjes draven en klaar als 'ie braaf is.

Verder wil ik wel weer wat meer gaan wandelen en wat aan de hand met hem gaan doen, zodat 'ie toch wel zo'n 4x in de week wat beweegt, want hij is zo snel dik... :+
En we zijn weer rustig aan met de trailer aan het oefenen...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:44

Ik laat me zeker niet ompraten, heb alle tijd van de wereld! Gewoon lekker grondwerken, wat wandelen en zo spiertjes opbouwen!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:27

Ik neem ook lekker de tijd, het is lang wachten maar ik ga er vanuit dat het het waard is :p.
Fiëla is een paar keer kort aan de longe geweest, snapt ze nog niet helemaal haha.
Ik heb het idee dat ze nog een paar centimeter gaat groeien, ze wordt zo groot!!!

Gaan we het vandaag lekker benauwd krijgen zeker!!

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:27

Ik zou als ik jullie was ook zeker alle tijd gebruiken hoor! Niks mis mee om lekker te grond werken en wandelen toch?

Heeft er iemand ervaring met het leren springen van hun PRE? Want ik denk dat het voor Jerez deze zomer wel een leuke afwisseling kan zijn. Daarnaast wil ik ook gaan beginnen met grondwerk en vd :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:33

Ik hoef maar een hindernis op te zetten en die van mij springt al ;-)
Misschien eerst een paar keer los springen? Dan weet je hoe hij springt en dan weet hij ook een beetje wat de bedoeling is voordat je er op gaat.. en verder gewoon balkjes draven, steeds iets hoger enz enz toch?

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:35

Kijk dat is nou handig als je paard het al kan, haha.
Ik heb hem 1 keer aan de lijn laten springen, maar daar snapte hij niks van. Ik was dus al van plan om inderdaad met de balkjes te beginnen en gewoon langzaam aan doen. Wil er eigenlijk ook pas op gaan als het springen aan de lijn/los een beetje bevestigd is.
Ik heb de hele zomer de tijd elke dag dus het gaat denk wel goed komen. Ik houd jullie gezellig op de hoogte :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:01

Ow leuk leren springen lijkt me idd dat je beste met balkjes stappen kan beginnen. Ook iets wat nog met amor wil doen laten los springen maar komt er niet van.

Zo im ben onderweg naar stal zelfs op de fiets auto en bus laat ik staan, (mag wel in de krant) amor maar lekker wasbeurt geven met dit weer en als ik het durf alleen een rondje stappen met hem.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:39

Is het zonnig bij jullie Do? Hier is het bewolkt! Maar op zich wel lekkere temperatuur.

Springen kan ik niet zo bij helpen, moet ik ook gaan uitvogelen bij mijn paarden op een gegeven moment haha. Oba was een springpaard geweest dus dat ging makkelijk (en dan veeeel te hoog altijd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:13

Ik ben weer wakker :-)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:29

Fijn! Hoe voel je je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:42

Iets meer pijn dan ik verwacht had maar geen last van de narcose! Ik wil naar huis!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:24

sterkte jolijn! :(:)

Mijn merrie kan wel springen, maar ze wordt er heel heet van en heeft niet zulke beste benen meer, dus ik doe het eigenlijk nooit meer...
Mijn jonge paard weet ik niet, als we zover zijn ooit ook eens proberen... :D

Haha Ik zie het al voor me mevrouw Fiela eigenwijs aan de longen! *\%/*
Hoe groot is ze nu?
Dat ze maar zo blijft groeien zeg!
Ferro is heel weinig gegroeid volgens mij het laatste half jaar...
Misschien van de zomer dan nog weer wat nu hij weer in de wei staat, we zullen zien...

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:28

Hoe zijn jullie er eigen bij gekomen om een barok ras te kopen? Iemand die jullie kennen die er al 1 had of jullie oog viel er gewoon op? :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:23

Hier niet zonnig zit je dan in je korte broek op de fiets in de hoop op briine benen.
Wel amor na het longeren uitgestapt der op dit was mijn eerste keer helemaal alleen der op en gelijk los van de lijn was zelf erg gespannen dat wel dus maar kort geweest maar tog weer stapje verder met hem en hij was braaf ondankss de wind en dat de boer zn hooi balen van het land aan het halen is dus constant tractors heen en weer langs de bak.

Jolijn fijn dat je der weer bent en wat een schroef zeg zag ik op Facebook.

Hoe ik aan mijn barok je kom per toeval. Maar had wel altijd al voorkeur en voor fries of tinker dus is het maar fries kruising geworden

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:41

Borahlover schreef:
Hoe zijn jullie er eigen bij gekomen om een barok ras te kopen? Iemand die jullie kennen die er al 1 had of jullie oog viel er gewoon op? :)

Leuke vraag, ik was op zoek naar een leuk jong paard om zelf mee aan de slag te gaan. Ik was eerst gaan kijken bij een groep jonge Friezen, toen naar een afstammeling van Jumpy des Fontaines en via Marktplaats zag ik ineens een kudde Schwarzwälders bij een handelaar hier vlakbij.

Toen ik daar tussen de veulens stond was ik direct verkocht, ze waren stuk voor stuk heel lief, aanhankelijk en nieuwsgierig dus ik was meteen verkocht wat het ras betreft.

De handelaar liet toen een iets oudere zien op stal, een van 1,5 en ook een heel leuk karakter. Die is het toen geworden!

@Robijntjah: Ik heb het niet helemaal gevolgd maar sterkte!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:14

Wij hebben toen ik 13 was een merrie gekocht, gewoon omdat ze een heerlijk paard was. Dat bleek een kruising lusitano te zijn. Nouja ik zocht altijd wel info over het ras enzo en zag veel eigenschappen in mijn paard van de lusitano en dar beviel wel. En sowieso vond ik Andalusiers altijd al mooie paarden. Toen we er een paard bij wilden zijn we dan ook bij paarden van beide rassen gaan kijken, en uiteindelijk is het een lusitano geworden :) sterre is een appaloosa x fries, en dat is gewoon toeval want ik vond haar erg leuk, maar heb niet zo veel met friezen. Mijn moeder heeft een aantal jaar geleden ook een lange tijd een lippizaner merrie op het oog gehad, maar die hebben we nooit gekocht. In ieder geval wel altijd in de barokke sferen dus haha.

Hopelijk gaat het vanaf nu hard de goede kant op Jolijn, bizar ding die schroef. Gelukkig stond je hand op de foto want zonder hand erbij lijkt dat ding wel een meter groot :o

Ellis, als ik van het weekend weer wat meer tijd heb zal ik eens kijken of ik haar een beetje op kan meten, ben ook wel benieuwd! Het meten is altijd lastig, want ik heb zon meetstok waar ze allemaal bang voor zijn, zelfs het koelste paard wat we op stal hadden vond het 3x niks...
Ik weet ook niet hoe ze dat doet... ik heb met zo'n tabelletje uitgerekend dat ze tussen de 1.58 en 1.63 ofzo zou worden, weethet niet meer precies, maar die bovengrens gaat ze zo te zien wel halen! 1.5 jaar geleden ofzo dacht ik ook wel eens dat ze wat kleiner zou blijven, maar ze is daarna ineens best wat gegroeid.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:14

We zouden Fiëla, Ferro en Figo eigenlijk eens bij elkaar moeten zetten :) Ik heb Figo vorige week gemeten, is nu ongeveer 1.60. Hij hoeft voor mij niet veel groter meer :)

Borahlover: Ik had altijd al een zwak voor Iberische paardjes, en toen ik Figo zag, was ik eigenlijk onmiddellijk verkocht. Helaas is dat er pas een jaar later van gekomen, maar nu gaat hij niet meer weg :)

Do: Amor is echt braaf he?

Jolijn, die schroef was echt eng groot. Hopelijk voel je je snel beter!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:00

Jolijn!! Mooi dat de operatie geslaagd is, succes met de revalidatie!

Ik doe bij het beleren van springen altijd eerst balkje op de grond, daarover heen draven om te laten wennen. Daarna boven het balkje aanspringen in galop en dan steeds ietsje hoger zetten tot zo'n 30cm en op die hoogte blijven oefenen :D Vind het heel leuk haha :D

Hoe ik aan een barok ras ben gekomen, leuke vraag idd!! :D Ik wilde van jongs af aan altijd al een stoere Friese hengst, en die droom is in vervulling gekomen! Sneller dan verwacht :P <3