hahahaha, uhm men zegt dat het paard naar z'n baasje aardt...... ben jij nog niet aan t pakken??
alicia: nog 1 vrije dag. maar we zijn met van alles aan t rommelen. wel rustig aan dus beetje vakantie is t nog wel. wat doe je als eigen baas? ook hier is t crisistijd
Nouvel
Geplaatst: 14-07-10 21:18
nog meer stoere mannen dan...
bijna aan het pakken, maar helaas niet voor zo'n spetterende vakantie als jullie hadden... maar gewoon voor net over de grens...
Buitenzinnig
Geplaatst: 14-07-10 21:22
frankiej schreef:
wanneer gaan we naar spanje dames? hihi manuel en antonio zien me al aankomen met een stel van die hyper pre-verliefde olanda senoritas
Heb trouwens vandaag hele dag zonder krukken rond gewaggeld. Ging best goed.. nu wel wat last, maar komt ook omdat ik de trap naar beneden ben gelopen, had het ff zittend moeten doen..
Nouvel
Geplaatst: 14-07-10 21:55
he dat gaat goed! doe je wel rustig aan?
trap is lastig he, heb ik vorig jaar ook maanden heen op m'n knieen (blauwe knieen dus) en terug op m'n billen gedaan...
uhm, foto's heb ik niet maar er lopen nog 2 stalhulpen rond. geen spanjaarden dacht ik. eentje wat ouder de andere nog een jonge gast die er volgens anouk niet verkeerd uit zag
jaa, doe rustig aan Naar boven ging gewoon achterstevoren omhoog.. Train ik meteen armspieren haha.. Op knieen moet maar nie Achja, t moet maar ff. Ben allang blij dat t goed gaat, nu rustig aan blijven doen.. had t liefst vandaag weer op Goya gestapt haha
jus
Geplaatst: 14-07-10 22:10
Jullie zijn ook leuk zeg ik word helemaal niet meer genoemd als het om mannen gaat Ik ben heel leuk hoor met een avondje uit
idefix4
Geplaatst: 14-07-10 22:18
Zo heb het druk met hyven! Avispado XXXV is geliefd. haha! Maar hij is dan ook wel een beauty.. (Het zwartje)
soeske schreef:
Leuk hoor! Ik neem aan dat Frank hem voor je gekocht heeft? haha...
Nog niet... Maar ik had hem zo mee willen nemen! Daar kan ik ook best mee op concours... Zijn naam is Avispado xxxv. Ook een mooie naam met een mooie betekenis. En papa is Wilmo-AS en dat is een zoon van een Escalera hengst. Die trap herkende ik dan weer wel op zijn geboortekaartje. Jammergenoeg de andere symbolen niet. Het is ook leuk om te zien dat papa behoorlijk kleur vererfd... Weinig witjes... Een broer van Wilmo staat in Amerika heb ik al gegoogled. Dan vind ik het jammer dat ik niet meer weet om vast te kunnen stellen of het echt goeie papieren zijn of niet. Niet dat ik Jus niet vertrouw ofzo, maar eigen kennis is altijd de fijnste die er is hè?
Alicia: Door de vakantie deze week ik nog niet helemaal. Ik heb de zadelmaker even hier gehad met 2 supermooie zadels, maar nog niet het werk zelf weer opgepakt. Hij krijgt het druk nog en ik help natuurlijk graag! Wat voor bedrijf run je eigenlijk en hoe oud is je dochter? Lekker joh, die duinen in je achtertuin!
Mies: Niet om te doen alsof ik meer weet natuurlijk, maar ik zag net dat je op de spaanse site kan zien welke kleur een hengst heeft en de merrie en dan het resultaat. Wel leuk om een beetje te bestuderen. Dan zie je soms dat wit-wit ook een andere kleur oplevert. Hoeveel veulens zijn er al van Encanto? Bij Halley zijn ze ook op één na wit hè? hihi. Mijn zusje schijnt daar weer een hele studie van gemaakt te hebben bij Quarters dan. En het was niet Marnix. Er stond nog een Fries in die buurt. Marnix is niet de enige.
Ilona: Mooie foto's! Netjes! Ik mis er alleen een ruitertje op... Wanneer krijgen we weer eens foto's mét amazone?
Jus: Deze singels zijn ook elastisch. Ik persoonlijk vind dat helemaal niks! We maken ze ook van volledig leer. Daar gaat mijn voorkeur naar uit. En verder tja, als je zadel te smal is , moet je behoorlijk aansingelen, maar als het gewoon past, is dat helemaal niet nodig. Dan blijft een zadel zónder singel nog liggen. Sterker nog: Toen Prince een echt pássend zadel op zijn rug kreeg, besloot hij dat het niet langer nodig was om zijn adem in te houden bij het aansingelen. Ik singel hem aan, zodat Sabrina probleemloos op kan stijgen en daarna kijk ik er niet eens meer naar. Wat me opviel aan de stoot van Antonio was dat die veel dunner was dan de stoten die ik hier in NL aan het zadel naai. Maar dat is Engelse kwaliteit. Duidelijk dus Pakistan van Zaldi, maar dat wisten we al hè? Ik kreeg gelijk dat Zaldi de stoten aan het zweetblad naait. Mijn draad was minder dik dan ik dacht, dus ik hoop dat hij er een poos plezier van heeft! Volgende keer breng ik dikkere draad mee en een kromme naald. Het is wel veel minder stevig dan de Engelse manier. Ik vind die ook veiliger. Die bevestigen een stoot aan de boom van het zadel, zoals bijvoorbeeld bij die Kentauer. Als ie wil, kunnen we dat (met de juiste spullen) ook zo maken bij zijn zadel trouwens. Dan gaat het heel lang niet meer kapot en kan hij fijn blijven rijden met zijn favo-zadel! Ik heb zelf een Neopreen-singel van Kieffer... kopen? Die van Euroriding zijn vergelijkbaar vind ik. Maar ik prefereer de leren, die ik nu ook heb.
Ellis: Jij gaat toch naar België? Je vakantie wordt zo spectaculair als je hem zelf maakt hoor! België is ook leuk.. Ik ken er een liedje over. En Fifi gaat mee toch? Dat is al een eindje in de goeie richting!
Soeske: Er liepen ook nog legio staljongens rond daar. En Jus weet er vast wel één voor je! Anders gaan we gewoon een dagje mee op concours. Dan heb je ze daar ook voor het uitzoeken... Mét wit paard soms! Ik vond een trap ook altijd moeilijk met een instabiel bekken. Met een zere knie zou het ook mijn hobby niet worden. Klinkt wel heel positief, maar niet te enthousiast worden hè?
Jus: Jij bent heel heel belangrijk! Ons Spaans is lang zo goed niet als het jouwe! En ik vind je ook erg leuk gezelschap en heel fijn lesgeven ook. Jammer dat je zo ver weg woont! Volgende keer dan ook een avondje stappen inplannen? Wordt alleen een beetje onhandig met de kids. Heb je ook iemand die kan komen oppassen? hihi
Buitenzinnig
Geplaatst: 14-07-10 22:30
jus schreef:
Jullie zijn ook leuk zeg ik word helemaal niet meer genoemd als het om mannen gaat Ik ben heel leuk hoor met een avondje uit
Kun je spaans? Mag je mee als vertaler hahahaha
jus
Geplaatst: 14-07-10 22:35
Fijne van het neopreen dat ik het gewoon kan wassen na het rijden en van elastiek hou ik ook niet ( heb een keer gezien hoe een ruiter een goede val maakte toen het elastiek brak na een goede bok was met de hitte vergaan ) is een beetje moeilijk uitleggen ik trek de singel nooi te hard aan maar ik zal weleens een foto nemen van 2 verschillende neopreen singels dus bij de goedkope ( een HH) komen de gespen gewoon boven de singel uit en tegen de huid van het paard , aangezien ik een gevoelig paard heb laat hij je het gelijk merken als er iets niet goed zit ( ook als de ruiter niet goed zit ) Ik ben er nu dus wel goed achter dat goedkoop meestal duurkoop is. Wat voor maat is je kieffer singel ?
jus
Geplaatst: 14-07-10 22:37
soeske schreef:
jus schreef:
Kun je spaans? Mag je mee als vertaler hahahaha
Ik denk dat mijn spaans beter is als mijn nederlands haha
Jus: Ik snap het helemaal! Maar ik heb heel goei spul om je zadel mee te onderhouden en je singel. Op sprayen uitwrijven, klaar! Zelfs een Spanjaard kan het. Ik zag het Manuel wél met zijn laarzen doen namelijk. Hoe dat gaat met elastiek kan ik me helemaal voorstellen. Dat verweert naar verloop van tijd behoorlijk. Bij deze ziet het helemaal in het neopreen, dus een spanjaard krijgt daar gegarandeerd niet snel last mee. Ik zal even kijken of ik hem op Des kan showen. Maak van de week wel even een foto. Voor Sam zal ie wel te lang zijn.
Ja, wel leuk! Les krijgen en dan de vertaler aan de kant hebben staan hè? hihi. Maar voor mij was je Nederlands ook heel begrijpelijk.