[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:04

Dankje! Ja was en ben ook helemaal ik de zevende hemel!!!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:09

Wat een onwijs mooi paard heb je trouwens! (even in je profiel gespiekt, haha!)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:11

Dankje!
Ja die ga ik straks maar weer eens opzoeken na twee weken haha!
Maar heb regelmatig van mijn moeder gehoord dat hij zich heel netjes gedragen heeft dus!!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:12

Kelly wat erg van die hond! Het is zo'n trouw maatje wat je dan moet missen! Heel veel sterkte

Idra dat lijkt me een super vakantie! Ben ik best wel beetje jaloers op!

Welkom Martine, wat leuk dat je in Tunesie woont en leuke paarden heb je! Jammer dat je onder die omstandigheden er terecht moest komen maar het lijkt me wel heerlijk om altijd zon te hebben!

JeanleGrand wat een mooie veulens zeg! Een naam is altijd lastig, ik heb niet echt tips ;)

Saida lekker gereden, heerlijk klinkt je verhaal, kan me er helemaal iets bij voorstellen!

Nadina spannend met je merrie! Hopelijk kan ze gedekt worden en is t ook meteen raak!

Jellie leuk dat je vreemdgaat op een Fries... hebben wij niet ooit gepbt? Je komt me zo bekend voor?! Kan het alleen nog niet plaatsen.

Nouvel ook al lekker vakantie! Hoe is het met je been nu alles eruit is?

Suelza geweldige foto hahaha! en gefeliciteerd!

Annash wat een ondeugende foto's, die laatste is echt grappig, met dat oor zo!

Borderjay wat ellendig he als je wat aan je tanden hebt. Ik heb ook altijd zwaar de zenuwen als ik naar de tandarts moet. Ik hoop echt dat je snel opknapt, pijn aan je mond is niet fijn meid! Sterkte!

Chawwa leuk om je hier ook tegen te komen!! En wat een mooi verhaal over Soj, heel bijzonder en dat hij uiteindelijk toch bij jou terecht kwam heeft gewoon zo moeten zijn.

Laulau gefeliciteerd!! Romantisch zo op vakantie!

Zooo ik ben ook bij! En bedankt voor alle welkom terug berichtjes!
Ik was even vergeten hoe rap het topic hier ook weer gaat! Ik dacht voor ik naar stal ga wil ik nog weer even bijlezen. Mag vandaag de Lipi van een vriendin ook rijden, zij is een weekendje weg. Dat is echt een heel fijn paardje, een opa van in de 20 maar met zoveel knopjes erop. Ik heb er echt zin in. En daarna op me eigen Cap natuurlijk, buienradar geeft aan dat het droog blijft dus dat wordt een heerlijk paardendagje.
Morgen zou ik met mijn 'menman' een jonge merrie in zijn tweespan zetten en samen gaan trainen maar ik heb zo het idee dat dat niet doorgaat. Van mij mag de zomer wel weer terug komen hoor. Bluh!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:41

Laura gefeliciteerd!!!!

O ja Regine, welkom terug, hoe gaat het met Cap haar veulen?
Ben zo benieuwd hoe hij er nu uitziet.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:42

Laura gefeliciteerd! Haha ik moest nog aan je denken maar ik dacht die is vast op vakantie!

Dinsdag mag ik als het goed is uit t gips dus kan ik daarna hopelijk snel een keertje langskomen!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:40

Wow, dit gaat snel hier ;) Bedankt nog weer allemaal, heb even wat profielen gespiekt en oh oh wat een heerlijke beestenbende hebben jullie zeg :)

Chawwa: Hey! Ik heb het even gegoogled, is dat de Bonnerhoeve? Ziet er mooi uit! Wat leuk joh, ik was die website al eens tegengekomen. Ik ben zelf ook helemaal verliefd geworden op het ras, het zijn echt bijzondere paarden, helaas dat er nog maar weinig zijn! Het lijkt er gelukkig op dat mensen het ras steeds weer meer gaan waarderen, hopelijk komt het allemaal nog goed :) Mm het Franse platteland lijkt mij ook wel wat.. Had ook nooit gedacht hier terecht te komen, maar het bevalt toch.. En ik wist ook altijd al wel dat ik niet m'n hele leven in Nederland wilde blijven. Hopelijk lukt het je vriend ooit nog over te halen!
Wat een mooi liefdesverhaal trouwens van jou en je paard, ben gelijk benieuwd geworden :) Flavio hebben we achterop een pickup moeten vervoeren :S helaas hebben ze hier geen trailers.. Ik moest wel even slikken, maar zo gaat het hier nu eenmaal.. Je spreekt iemand op straat aan in een oude Isuzu, vraagt of hij op en neer wil rijden voor een tientje, en gelijk aan de slag...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:13

Heb eigenlijk geen tijd om te reageren, maar wil wel even reageren op Elise.....super gedaan!!!

En moest ook wel hard lachen om de conversatie van Frank en Jan.....jullie zijn ook echte mannen, he ;)?

Lakshmi, welkom hier! Had ik volgens mij ook nog niet gedaan.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:50

Malin Fijn dat het gips er dinsdag af mag!

Laura wow,dat is echt romantisch!

Chawwa Bijzonder verhaal zeg! Het had gewoon allemaal zo moeten zijn...

Frankiej Geen ervaring mee...ik denk ook niet dat mijn 3 honden mij dat in dank zouden afnemen :D

Regine leuk dat je er weer bent!Stoer Cap voor de wagen 8-)

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:03

eventjes de schik van mijn leven gehad ;(

Marcel en ik waren van plan om naar Rotterdam tegaan met Jesse.
Maar eerst moesten we de paarden op het land zetten.
Nou zo reden we het terrein op we parkeren de auto.
vlak naast de mesthoop.
Jesse sliep dus die lieten we eventjes in de auto zitten.
Eerst Macho zijn speciale dekentje op tegen de zon en op het land gezet.
Marcel had Baron al gepakt en wachte op mij dat ik terug was van Macho zijn landje.
Nou ik was terug en Marcel ging Baron naar het land brengen :Y)
Jesse sliep nog zo lekker in de auto (1 van ons blijf altijd in de buurt van de auto hoor).
Ik stond bij de trailers te kletsen met een vrouw en haar man.
en ineens zei de man van ik zie rook bij de mesthoop.
dus ik keek en ja hoop rook dus ik rende erna toe en zag eerst veel rook en keek goed en zag ineens vuur en vlammen uit de mesthoop komen.
maar ook aan de voorkant van de auto en de onderkant van de auto stond in brand.
Ik zag zo ineens de vlammen omhoog komen.
dus ik gelijk scheeuwen van brand en gooide gelijk de deur open en haalde gelijk Jesse eruit hij zat al in de rook binnen in.
zo snel gaat het.
Nou die man waar ik mee stond tepraten een oude man pakte gelijk een kruiwagen en deed water erin.
Ik roepen en scheeuwen.
stel kinderen stonden me aan tekijken met hun mond open ik riep ga naar de kantine en roep de eigenaar.
maar ze bleven staan ik scheeuwen naar ze dat het menis is want de stallen staan ernaast.
ze schokken toch ervan en gingen rennen naar de kantine.
1 meisje keek ook wat eraan de hand was ze stond in de stallen die vlak naast de mesthoop lag en trok gelijk de deuren dicht wat ze heel goed deed en gereageerde op mijn geroep en dat voor een 11 jarige.
gelijk heeft ze haar moeder geroepen die gelijk 112 belde en naar mij liep en Jesse pakte.
door mijn gegil kwamen toch wat mensen kijken.
ondertussen hielpen de taakstraffers en andere mensen om teblussen.
ik wees gelijk de blus apparaten aan waar ze hingen (ook 1 in mijn stal).
zo werd het optijd geblust en de brandweer heeft de hele mesthoop nat gespoten en ook onze auto geblust.
ik stond te rillen en te huilen van de schik.
Marcel zat nog op het land en zag wel een brandweer komen maar hij had nog niet door dat zijn auto in de fik stond en de mesthoop.
Marcel kwam net aan lopen en ik huilend op hem af en riep dat de auto in de brand stond en dat ik Jesse eruit had gehaald.
hij rende naar zijn auto toe waar de brandweer mannen mee bezich waren met blussen.
daarna trooste hij mij eventjes maar moest met de politie en de brandweer praten en zijn auto nakijken.
Ik werd opgevangen door veel ouders en de mensen die daar stonden.
ook de eigenaar kwam kijken of Jesse niks had.

er was stro onder de warme auto gekomen en zo in de fik gegaan en zo stond heel de mesthoop in de brand die daarvoor lag.
ik zei nog tegen de stal eigenaar huilend van sorrie maar hij zie geef niet je kan er niks aan doen.
omdat onze auto de brand had veroorzaakt.

ik heb nog nooit zo snel stro in brand zien vliegen in paar minuten tijd.

Dus de schik zit erin bij ons.

volgens vele mensen heb ik goed gehandeld.
gelijk heel hard brand roepen en gelijk Jesse in veiligheid stellen.
mensen die niet wisten waar brandblussers hingen gelijk aan gewezen waar ze hingen.

iemand zei jeetje jij kan hard scheeuwen zeg
ik zei ja is maar goed ook want de hele manege mensen stond gelijk tekijken of tehelpen.

zo trillend en wel dit gescheven gelukkig geen verdere uitbraak van andere auto,s en stallen daar waren we gelukkig snel erbij met blussen.

we hoorde dat dit niet de eerste keer was verleden keer was er ook een brandje uit gebroken door een hete uitlaat.
de auto reed over een hoopje stro heen die ze net aan het opvegen was en zo vloog het ook in brand.
kon die man of vrouw ook niks aan doen
door de drooge weer is het echt gevaarlijk.
vooral met droge stro en hooi.
Laatst bijgewerkt door Machonito op 11-07-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:09

+:)+ super gehandeld Heidi! Wat zal jij geschrokken zijn! Ik zit hier al met tranen in mn ogen achter de computer je verhaal te lezen....wat vreselijk om rook en vuur te zien en dan te beseffen dat je kind daar ook is!!!Pfffieuw....
Gelukkig mankeren jullie niks en is alles goed afgelopen :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:20

spokie79: dankje! Hee, B&R, daar komt ook de familie van mijn moeders kant vandaan :)
machonito; Heftig zeg! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, vaak duurt het even voordat je je in zo'n situatie realiseert wat er precies aan de hand is.. Jij was gelukkig op tijd!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:58

Laura: gefeliciteerd!! Ik moest van de week nog aan je denken toen ik hincapie in de tour hoorde ;) dacht vast druk met school!
Maar zeker een geslaagde vakantie gehad dus!

regina: van mij ook wel! Volgende week werd het beter volgens mij ;)

heidi: Jeetje wat een verhaal! Gelukkig is alles goed afgelopen! Heeft jesse nergens last van?

Scooby is onder het zadel :D Vandaag pierre als kamikaze piloot er op gezet en een klein beetje laten stappen!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:12

Frank -> Geen ervaring met zo'n apparaat, maar ik heb zomaar het idee dat een paard die golven ook kan opvangen.

Laura -> Van Harte met jullie voorgenomen huwelijk! *\o/*
Wat leuk joh!
En 2 weken op vakantie geweest! Lekker, hoor!

Regine -> Hoe was het rijden op de opa van 20? ;)

Malin -> Dinsdag dan eeeeeiiiiindelijk uit het gips! *\o/*

Martine -> Wij hier maar moeilijk lopen doen over goede en slechte trailers,..... bij jullie hébben ze niet eens trailers!
Ik zie het al helemaal voor me, Rints op een pickup laden, of in een transportbusje..... whahaha! _O-
Dat gaa nie goe kome nie! :n

Heidi -> Zow hé! Wat gaat dat dan snel!
Goed van je dat je zo snel hebt gehandeld!
Gelukkig dat er geen ernstige ongelukken zijn gebeurd.
Je schreef dat er al rook in de auto was, heeft Jesse hier geen last van?
Alleen al het idee dat mijn auto in de brand staat met mijn/een kind erin bezorgt me al de rillingen! BRRRRR!
Bij ons mogen de auto's alleen vóór op het terrein worden geparkeerd.
Alleen als we een trailer in- of uitladen dan wordt er doorgereden, maar verder niet.
Is wel een heel goed punt om in de gaten te houden idd!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:19

Heidi: Jeetje dat is schrikken zeg!! Gelukkig dat je zo goed gehandeld hebt en niet gewoon helemaal verstijft bent van schrik! Zulke dingen hoop je echt nooit mee te maken!
Michelle: Hahaha mag Scooby nu ook aan het werk ;). Hoe was haar reactie? (ben erg benieuwd na de verhalen over het longeren met beugels....).

Ben een beetje afwezig de laatste tijd hier, hard aan het werk voor mijn afstudeeropdracht. Die wil ik zo ver mogelijk af hebben zodat ik lekker veel tijd bij Shaggy door kan brengen als ie komt :). Of laten we het anders zeggen: omdat er anders niks meer van komt :=.

Vrijdag ben ik er nog bij geweest toen er foto's gemaakt worden van Atlas. Ik heb een aantal foto's gemaakt van het hele gebeuren en die ga ik zo even naar Eline versturen en dan zal ze ze ongetwijfeld hier plaatsen ;).

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:46

Laura, gefeliciteerd!
Heidi, zohe, dati s schrikken... Gelukkig dat je goed gehandeld hebt!

Was een zeer geslaagde dag.
Bram had er zin in, Mirlo vond Bram erg leuk (reden samen). Bram deed heel erg zijn best, voor het eerst schouderbuitenwaarts ge-oefend, met losse teugel draven en een appuyement (de beginselen uiteraard.)
Vond het heel fijn dat Piet zo ontzettend enthousiast was, je energie gaf en ook erg goed uitlegde. Het paard wordt niet gestraft, alleen duidelijk gemaakt dat als hem iets gevraagd word en dat hij niet het juiste antwoord geeft weer stil wordt gezet en opnieuw wordt gevraagd.
Heerlijke, maar vermoeiende dag gehad

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:01

Jesse heeft gelukkig niks aan overgehouden.
maar ik hou hem wel in de gaten als ie last van benaudheidkrijg dan bel ik gelijk een dokter.
maar ik zie aan hem dat het wel goed gaat.
hij is nu wel erg moe.
ik heb hem voor de zekerheid een extra pufje gegeven.
normaal 3 x perdag tenzei hij benauwd krijg dan 4 x.
ik dacht ik wacht er niet op ik geef het maar gelijk.

wel lief 1 van de kinderen heeft voor ons cola gehaald voor de schik.
dat was de 11 jarige meisje die gelijk de stal deuren dicht deed en haar moeder riep.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:39

Laura: Gefeliciteerd!!! Hebben jullie al een datum?
Hoe was het in Marokko?

Chawwa: Ik heb Soajo ook al mogen bewonderen in Bunschoten, toen heeft hij met het inrijden een aardig showtje weggegeven :=

Heidi: Gadver, wat een verschrikkelijk verhaal!! Gelukkig heb je Jesse op tijd uit de auto kunnen halen! :(:)

Mies: Hihi, wat dacht je, laat hem scooby maar uitproberen, voordat het net zo'n feest wordt al met Shannon ;) :=

Suzanne: Fijn dat de dag geslaagd was!

Heb vandaag weer gewerkt, was vette oorlog tussen mijn collega's. Ze hadden een beetje bonje geloof ik.. en daar zit je dan tussen >;)

Daarna een cadeautje voor Johan gekocht, vanavond is zijn feest voor dat hij geslaagd is :D Gaat wel gezellig worden denk ik. En hij heeft geluk, het zag er niet naar uit dat Vaidosa vanavond haar veulen gaat krijgen :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:40

Sanne, vervelend, oorlog tussen de collega's. Fijne avond!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:59

heidi: jullie hebben wel pech he dit jaar. dat is idd de schrik van je leven, maar ondanks alles toch nog goed er van af gebracht.

sanne: veel plezier vanaaf. haha collega-oorlog. meiden onder mekaar zeker zonder een mannelijke unitleider ofzo?

esther: leer ze he. groot gelijk, het kan maar klaar zijn

laura: wat leuk, nu gaat het echte werk beginnen haha. de barokke bokkers houden wel van een feestje, dat weet je he......... Welcome back trouwens van vakantie. is dat een goed vakantieland joh?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:05

frankiej schreef:
sanne: veel plezier vanaaf. haha collega-oorlog. meiden onder mekaar zeker zonder een mannelijke unitleider ofzo?

Inderdaad, vrouwen onderelkaar.... De (mannelijke) sous-chef hoefde vandaag niet te werken, maar ik denk niet dat hij veel te vertellen had in deze 'oorlog'. De enige mannelijke vaste kracht heeft wel de boel gesust. Zijn mannen toch nog ergens goed voor :=

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:12

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Frank ja echt een super mooi vakantieland!! Zal één dezer dagen wel een fototopic hier op bokt gooien. Echt qua landschappen etc adembenemend!

Sanne gezellig zeg zo tussen die collega's.... Ga je ook met plezier werken zeg ..

Heidi en Marcel pfoeh dat is echt flink schrikken geweest dan zeg!! Dat is echt een van mijn grootste angsten brand op een manege of bij paarden met al dat stro. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en gaat het met Jesse ook goed!

Suus fijn dat het zo super was vandaag!!

Esther haha ja dan zal er waarschijnlijk niet veel meer van komen nee... En ben benieuwd naar de foto's!

Mies ja hoorde Hincapie vandaag ook weer voorbij komen in de tour haha...

AnkeFoto je bent hier welkom hoor maar is wel in Breda...

Regine ja je moet hier echt boktverslaafd zijn om het bij te houden haha....

Malin gaaf als je bijna langs kan komen! En inderdaad jij wist wel dat ik op vakantie zou gaan haha..

Vandaag bij Hincapie geweest en heerlijk even gereden. Was wel lekker na zo een lange tijd!
Zijn knieën en andere wondjes zijn echt al heel ver genezen dus daar was ik ook wel blij om. Verder heeft hij nog net zo veel praatjes als voordat ik weg ging haha...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:19

Heidi, kan me voorstellen dat je geschokken bent zeg!!
Gelukkig is het goed afgelopen.
Is de auto nog heel gebleven??

Nou, hier speciaal voor Chawwa, de foto's van Soajo
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Wat is hij mooi he?? :~

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:58

Ohhhh die is zeker mooi :). En wat is die laatste foto gaaf zeg!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:01

Oh, hij lijkt op die foto's nog voller dan dat hij er in Bunschoten uit zag.