[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:01

_Saida_ geweldig he die paarden. Kwijl

kjoetie hoe is het met Yip en met femke, ik heb haar al een tijd niet meer in het forum gezien. Haha!

Rod staat onder een 0 grams regendeken, ik loop ook te twijfelen de hele tijd maar vind het nog niet koud genoeg voor zijn winterdeken, hij komt wel al erg in zijn wintervacht te zitten. Verward

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:03

hier meld zich weer even een stille meelezer... Bloos

probeer vanaf morgen weer wat actiever te worden, hoop er dan de tijd weer voor te vinden, maar het gaat hier de laatste tijd zo ontzettend snel!

mooi foto's trouwens voorbij zien komen!! Pling

bij ons staan ze nu onder 200 grams waterdichte dekens trouwens, ze staan 's nachts op stal en overdags met goed weer in de bak/paddock...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:19

Prinslover schreef:
Heidi: Volgens mij heeft Rob Nadya nog, laatste berichten waren dat ze op de Caepruiter staat op de grens van hoek van holland en 's-gravenzande.. Een vrouw verzorgd haar en is helemaal weg van dr. Alleen hoorde ik dat Rob gaat verhuizen naar het noorden?? En dat hij Nadya dan wil mee nemen, en het bleek dat hij er niet meer naar om had gekeken al die maanden en dat vond die vrouw tuurlijk helemaal niet leuk!! Maar hoe het nu staat weet ik eigenlijk niet, ik zal het eens aan Benthe vragen als ik op stal ben Haha!

Zo hehe, lekker klaar met werken eindelijk, WEEKEND + 1 week vakantie Lovers Heeeerlijk, heb ik echt zin in! Zometeen naar een verjaardag van een goede vriendin, even een feestje maken Haha! Fijn weekend allemaal Pling

Dat is nou echt Rob soms bleef ie ook weken weg en ineens kwam hij weer en ging ie even een paar uur rijden.
maar maanden heeft ie nog nooit gedaan in die tijd.
ik zou het niet kunnen hoor maanden niet komen ik krijg al schuld gevoel als ik 1 dag niet kan komen Bloos
Maar ja gelukkig is er iemand voor Nadya Haha!
Hoop dat hij in het noorden ook iemand vind voor haar en dat ze er goed mee omgaan
Ik blijf gek op haar ik heb haar 10 jaar gedaan van af dat ze een veulenje was Haha!

Nou geniet van je weekje vrij voor je het weet is de week zo om Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:40

Leuke foto's weer allemaal!

Suevo en Dinkey staan ook onder 200 grams sinds gisteren, omdat het vanaf nu overdag ook nog maar rond de 12C wordt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:00

Hej allemaal,

Ik ben weer terug in Nederland, rome was echt fantastisch mooi en lekker warm. Ik zal straks even wat gaan bijlezen.
ik heb al wel malin haar puppy gespot en ze is lief!!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:36

Weer lekker gereden. Nog even bijlezen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:21

Hallo allemaal! Tijd geleden een nieuw hoofdstel besteld. Helaas zat er door omstandigheden in de levering veel vertraging. Maar afgelopen week heb ik hem ontvangen. Ben er erg blij mee.
Voor de geïnteresseerden een foto van Frío met nieuw hoofdstel. Om hem goed te kunnen nemen had ik zijn voorpluk ingevlochten. Was wel wennen.
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:39

Branka, wat ziet ie er lekker uit!! Hoofdstel staat hem ook erg goed Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:53

Dank je! Ben er ook erg blij mee. Was wel even heel anders, zo met ingevlochten voorpluk. Maar ik moet zeggen dat het hem niet misstaat. Hoop volgend jaar met hem te starten en ik vind het eigenlijk best een chique plaatje zo! Bloos

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:19

Brankaz -> Staat 'm goed dat mooie hoofdstel én dat ingevlochten plukje!

Ik heb vanmiddag mijn moeder meegenomen naar de manege, daar was ze nog nooit geweest.
We stonden even te praten over een merrie die naast Grytsje staat en achter ons geeft een paard in ene een trap tegen de staldeur aan waarop mijn moeder zowat op m'n rug sprong! De held! ROFL
Even later lopen we naar buiten toe en waren er net 2 paarden uit de paddock ontsnapt die langs ons heen de stal binnen rennen.
Dus weer mijn moeder die tegen me aansprong. hahahaha!
Ze vond het leuk om eens in mijn wereldje te zijn en om te zien waar ik het zo vaak over heb en uiteraard om Grytsje eindelijk eens te zien, maar die grote beesten moeten niet te dicht in haar buurt komen! Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:49

cojolly schreef:
_Saida_ geweldig he die paarden. Kwijl

kjoetie hoe is het met Yip en met femke, ik heb haar al een tijd niet meer in het forum gezien. Haha!

Rod staat onder een 0 grams regendeken, ik loop ook te twijfelen de hele tijd maar vind het nog niet koud genoeg voor zijn winterdeken, hij komt wel al erg in zijn wintervacht te zitten. Verward

Ja dat is bij mij dus ook n beetje t dilemma, vooral na vandaag dan weer, was het zeker te warm voor zijn winterdekn, irritant!

Branka gaaf hoor dat hoofdstel, voorpluk invlechten vind ik ook altijd mega chique, alleen bij Fuur ben ik er wel ff mee bezig die heeft zo'n bos Haha!
We komen elkaar dan wel tegen op wedstrijd volgend jaar denk!!

_Saida_: Whahahaha dat ken ik van me moeder Tong uitsteken Die is ook zo Vork

Zo ik ga dr weer vandoor, weer heel lekker gereden vandaag, klein sprongetje gemaakt Haha!
Ben nu ook even de temperatuur van Fuur aan t bijhouden zodat ik eindelijk eens een goed beeld krijg van zijn gemiddelde..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:07

madelief88 schreef:
Branka gaaf hoor dat hoofdstel, voorpluk invlechten vind ik ook altijd mega chique, alleen bij Fuur ben ik er wel ff mee bezig die heeft zo'n bos Haha!
We komen elkaar dan wel tegen op wedstrijd volgend jaar denk!!

Kans zit er wel in denk ik Knipoog
Voorpluk bij Frío lijkt meer dan dat het werkelijk is. En ik heb overwogen om hem los te laten maar tijdens het rijden wappert het altijd achter zijn oren. Ziet er veel te slordig uit. Dus op wedstrijd gaat ie in de vlecht. Dit voorproefje laat zien dat het niet eens zo kaal en lelijk staat Haha!

Moeders en paarden.... Die van mij vindt Frío ook zo´n schat, maar oh jeee wat is ze op haar hoede bij paarden. Ze snapt ze niet en vindt ze dus best eng.
Maar ze is helemaal gek van Frío en omdat ze weet dat Frío helemaal verslingerd is aan appeltjes heeft ze al diverse keren zakken en emmertjes appelsnoepjes voor hem meegegeven en natuurlijk verse appeltjes. Ze hebben een appelboom staan en dat Frío in Drenthe stond mocht ik de appels plukken om hem te voeren. Hield ze speciaal voor hem ondanks een buurvrouw had gevraagd of ze ze mocht hebben voor haar paard Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:54

Branka, staat 'm mooi zeg!

Hij ziet er ook goed uit, heeft 'ie nog zo'n ontzettend dun vachtje of lijkt dat maar zo?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 21:16

Dun vachtje lijkt alleen zo. Meneer is al in september begonnen met verharen. Enige is dat zijn vacht niet echt lang is, wel vol. Dat zie je wel van dichterbij en vooral op zijn hals. Hij staat nu onder een ongevoerd regendekentje en dat bevalt hem (en mij) best!
Scheren ga ik niet doen. Ten eerste zweet hij nauwelijks en ten tweede werd hij vorig jaar met een beetje vorst al rillerig en druk dus als ik hem scheer vrees ik het ergste.
Je kan trouwens ook aan zijn neus zien dat hij al in zijn wintervacht komt. Vergelijk die op de foto maar eens met die in mijn avatar of in de fotosessie van de link in mijn onderschrift.

Ja, mooi hoofdstel he? Lange wachten toch wel waard geweest! Is trouwens ook in het bruin te krijgen Bloos

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:55

@ BrankaZ: Vreselijk leuk hoofdstel! Wij gaan ook nog een nieuw hoofdstel bestellen, hebben er al één in het oog, een echt Spaans hoofdstel. En dan nog een echt Spaans zadel erbij, die zijn echt geweldig, en dan is die weer klaar.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:42

Ben al vroeg op op de zondagmorgen, niet echt mijn ding, maar goed.....
De boer heeft me gevraagd te helpen.
We gaan met een groep mensen 21 enters en twenters thuis halen in 1x!
Ze staan allemaal een kavel verder en hebben daar de hele zomer op het land gestaan in de opfok.
Ook mijn mooie meisje Jelsje staat erbij.
Er staat 1 ruin tussen (de anderen zijn allemaal merries) die is van een stalgenoot en heeft daar leuk vakantie kunnen vieren tussen de meisjes. Haha!
Die wordt opgezadeld, mijn stalgenoot gaat erop en wordt de leider van de kudde, en dan gaan ze allemaal over de weg naar huis.
Op de paar hoeken waar ze de bocht om moeten gaan we dan met een groepje staan.
Nu kunnen ze met hooguit een kwartiertje thuis staan, anders zijn ze de hele dag bezig om ze binnen te halen.
Vandaag ook dat we het op zondagmorgen doen dan is het lekker rustig.
Ik neem m'n fototoestel mee, en hoop wat leuke foto's te kunnen maken!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:51

Ben benieuwd naar de foto's lijkt me een leuk gezicht
Mooi hoodstel branka

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:15

Branka: Dat hoofdstel staat hem goed, ziet er chique uit zo.
Volgens mij heb ik iets gemist, rijdt je al wedstrijden of ga je wedstrijden rijden? En in welke klasse start je dan?

Saida: Haha, een held op sokken dus Tong uitsteken Wel leuk dat ze even mee is gegaan, toont ze in iedergeval wel interesse Haha!
Oeh, dat is ook wel spannend.. zullen wel mooie foto's van komen, ik ben benieuwd..

Nouvel: Ik heb nog erg mooie foto's gezien van jou met die donkere schimmel. Ik vind dat zo'n mooi beestje, jij hebt echt paarden onder je kont waar menig jaloers op zou zijn..

Soeske: Ik heb ook zeer mooie foto's van jou en Goya voor bij zien komen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:40

Bedankt voor de complimenten. Nee, ik rijd nog geen wedstrijden. Wil per 1 januari een startkaart aanvragen en dan kijk ik wel wanneer het goed genoeg loopt. En als ik ga starten moet ik in de B starten
Maar dat was niet de enige reden dat ik een nieuw hoofdstel wilde hoor. Bij de aankoop van Frío kreeg ik zijn zadel en hoofdstel erbij. Het zadel is allang vervangen omdat het voor mij niet prettig zat. En gevoelsmatig wilde ik ook een mooi nieuw hoofdstel. Beetje dat het 'ons' hoofdstel is Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:31

Ik lees ook nog trouw mee, maar heb dacht ik niets gelezen waar ik niet al kort op heb gereageerd.

Heb deze komende week vakantie maar alsnog druk Clown
Dizo is een beetje ziekjes Ach gut, gister liep ie aldoor te hoesten, en vandaag liep er wat helder groen snot uit. Kijk het nog even aan, weet iemand wanneer het ernstig is bij honden? Ga zo ook nog even op internet zoeken. Voor de rest niks boeiends te melden.

Oja, nog wel iets grappigs, ik had het met de puppytrainer er nog over waarvoor Akita's (Dizo is half Akita) orgineel werden gebruikt, toen heb ik dat nog eens opgezocht, want ik was het vergeten, maar ze werden vroeger dus gebruikt als jachthond op groot wild, zoals beren en zwijnen Wow!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:05

Heb Furia vandaag toch maar zn winterdek opgedaan, het is toch al pittig koud! Hij had vandaag lekker vrij, eerst even mogen rennen en lekker met hem meegerend/gespeeld was lachen Haha!

Daarna even getut, hoefjes geteerd, gelakt en zijn manen even gewassen, ze groeien zo hard en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het eruitziet als ze helemaal schoon zijn Haha!

Vanochtend voor het eerst in mijn leven achter een auto stuur gezeten!! Ik vond het echt super leuk, dat had ik niet verwacht Haha! Mijn vader (ja stiekem aan t oefenen Bloos ) vond het ook goed gaan voor een eerste keer. Alleen maar in de 1e versnelling gereden, maar gewoon een uur lang geoefend met bochten, koppeling, remmen en kijken etc.
Was leuk Haha!

Morgen longeren en dan dinsdag weer les Haha!
Wat heb ik toch met die smileys Bloos

Branka: we hebben dus hetzelfde idee over starten, ik ga ook mn kaart in januari aanvragen en dan de eerste wedstrijd zodra we er klaar voor zijn!
Als Frio en Fuur samen in een trailer kunnen kunnen we samen op pad Haha!

_Saida_ : Spannend hoor, is alles goed gegaan? Lijkt me toch een hele tocht met 21 stuks (!).

Ja arm Dizootje, hij was niet echt zichzelf Ach gut

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:13

Hmm, na wat gegoogel toch maar even de DA gebeld, want de symptonen die Dizo heeft zijn niet echt gunstig. Toch heel anders als bij mensen.
Vriendlief is nu met de hond even naar zn ouders, even de temperatuur opmeten. Als het te hoog is moeten we meteen naar de DA (39 graden+), anders wachten tot morgen en dan moet ie waarschijnlijk wel een prikje en medicijnen..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:29

Hij had een normale temparatuur, dus gaan morgen waarschijnlijk naar de DA. Maar hij is nu weer wat actiever :S..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:51

Arme Dizo Ach gut Hopelijk is het niks ernstigs

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:59

Waarschijnlijk is het gewoon net iets als een soort van griepje onder mensen..