[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:18

wow wat een gave foto's allemaal!

en liesbeth weer terug, heerlijk hoor!

hmm staart schuren, da's minder...
Fifi schuurt ook wel wat, maar ik denk dat het bij haar meer de melanomen zijn die daar zitten, Ferro schuurt gelukkig zelden...

Ik zou kijken inderdaad voor goed spul om in te smeren en wassen met speciale shampoo...

Vanmiddag even gerommeld met Ferro, voor 't eerst eens vlechtjes gemaakt en weer even een paar minuutjes aan de longe gehad met alles er op en er aan...
Linksom doet íe super, rechtsom gaat nog wat aarzelend en dan schudt 'ie ook veel met z'n hoofd, maar goed, oefening baart kunst...

net echt... 8-)
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:30

Hele gave foto's Natasja!

Schuren gelukkig geen ervaring mee!

Ferro gaat goed he Ellis?
Echt leuk zeg!

Hoe is het met Chimanga?

En Angela, zag ik nou een advertentie ? :oo

Ik heb vandaag wel zo'n gave dag gehad! We zijn naar een fotomeeting in Lommel geweest en ik heb voor het eerst gezwommen met Mo <3
Wel echt maar 2 'passen' maar dat was genoeg! Voor de rest in volle galop door het water, ik heb zelfs heel even gedacht om er zonder zadel op te springen maarrreh, dat doen we wel een keer als ik helemaal heel ben en we diep in het water zijn! Dan kan er niet zoveel gebeuren! Dat ik daar alweer een plan voor aan het maken ben zeg, bizar gewoon :=

Ik ben er helemaal vol van en zoooo trots op mijn meisje <3
En natuurlijk heel nieuwsgierig naar de foto's :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:19

Hallo,

Mag ik ook mee kletsen? Ik kijk al een tijdje mee naar jullie gave paarden en ik dacht ik meld me ook even (ik heb een Schwarzwälder Fuchs).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:20

Welkom, stel jezelf even voor? :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:21

welkom hier!

jolijn, je valt van de ene foto shoot in de andere! :D
gaaf joh, zo in het water!
ze ziet er goed uit, ze wordt wat voller volgens mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:23

Jeps, ze begint echt goed uit te zwaren zonder dik te worden :D
Eigenlijk al zodra we van stal verhuisd waren maar nu begin je het nog beter te zien!

Haha, ja, ben veel gevraagd dit seizoen! Nu ff paar weken rust, woensdag is het al zover....

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:30

Leuk :D

Ik zal het kort houden anders blijf ik typen!

Ik ben Zoë, 21 jaar en heb sinds 2007 een pensionstalling aan huis met 13 paarden waarvan 5 van mijzelf. Één van mijn paarden is Storm, een 7 jarige Schwarzwälder Fuchs die ik als 1 jarige heb gekocht. Hij is 1,5 jaar van iemand hier op Bokt geweest, ik miste hem heel erg en toen hij in januari weer te koop stond hebben mijn vader en verloofde hem voor mij terug gekocht (ik had op dat moment net een andere pony gekocht).

Nu staat hij weer heerlijk bij mij en doen we van alles, dressuur, springen, buitenrijden en vrij dressuur.

Dit is hem:
Afbeelding

Afbeelding

Niet heel duidelijke foto's, maar er staan nog wat fotoshoots gepland dus dat komt wel goed.

@Nouvel: Wat een gaaf paard en jouw dekje vind ik ook super, daar ben ik nog voor aan het sparen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:33

Wat een onwijs gaaf paard :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:40

oh die zijn echt zooo leuk!
heb ik ook nog eens zitten denken, ben wel eens naar zo'n dag geweest van het ras...

jolijn, super toch dat ze zo bij komt, ze wordt steeds mooier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:41

Thanks Ellis!

Ze wordt ook echt meer volwassen (werd eens tijd met haar 10 jaar :+ )!

Hoest met Fiffil?
En met Nikki en haar projecten? :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:45

fifi gaat goed! :j

nikki?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:49

Die kom ik regelmatig via jouw fb tegen, rijdt ook een lusitano bij jullie in de buurt geloof ik!

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:03

ah ow oke! :D

ja die rijdt op de stal waar ik met Fifi stond inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:04

Ah, vandaar! Grappig, wereld is toch klein zo haha!

Ik heb vannacht 3 uur geslapen en mag morgenochtend om half 8 weer werken... Eigenlijk zou het wijsheid zijn om naar bed te gaan :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:35

ja de wereld is soms heel klein inderdaad, grappig!
volgens mij gaat het wel goed, hun bak ligt naast die van mijn nieuwe stal, dus ik zie haar nog regelmatig rijden...

gave foto trouwens!

en, dat is een kort nachtje zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:36

Ja, ben een beetje gestresst voor woensdag :o
Dus slaap errug slecht en heb nog wel meer stress-bijwerkingen _O-

Leuk dier wat ze rijdt iig, zo van de foto's af!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 01:34

Hier nog een niet-slaper.
Ik ben een echte deadliner, morgen om 12uur een afspraak en dan moet m'n essay ingeleverd zijn en het lukte maar niet. Vanavond rond 10u weer begonnen en toen moest ik nog ruim 1000 woorden... Ze zijn nu getypt, morgen maar kijken of het ergens op lijkt....
Woensdag tentamen, donderdag tentamen, volgende week dinsdag tentamen en volgende week donderdag nog een paper inleveren.... En dan naar Concert at Sea! :D

Leuke foto's! En welkom Zoë, leuk een Schwarzwälder Fuchs !

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:25

Gaaaaaaaave foto Jolijn!! En wat bijzonder idd dat je nu alweer durft na te denken over zonder zadel!!! :D Toppertje! :D

Welkom Zoë, wat een ontzettend gaaaaff paard!! Kan niet wachten op de foto's van de shoots die gepland staan :D

Pff Martina, doorzetter! Drukke week voor de boeg dus!

Ziet er weer goed uit met Ferro, heerlijk rustig :+: :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:37

Zo, druk gebabbel weer zeg! ;-)

Jolijn, super mooie foto en wat leuk dat jullie naar zoveel dingen toe gaan zeg! Echt heeeeel fijn om te zien dat zo'n vervelend ongeluk je niet weerhoudt van het naleven van je dromen :)

Martine, Knappe Ferro hoor! zo wordt t al een heel mannetje :o

Zoe, welkom, en super mooi paardje zeg! Leuk dat je familie er zo mee betrokken is en m voor je terug heeft gekocht!!

Chim doet t goed, ze is net als Mo ook behoorlijk aan het uitdijen nu. Ze begint echt een behoorlijke hals te ontwikkelen en krijgt al flinke billen *\o/*
Zaterdag zou ik met haar naar mijn stage gaan en daar nog lekker even lessen maar we hebben een trailerprobleempje... een serieuze...
Ze wil er super goed op, ik hoef niet mee ze loopt er zo uit zichzelf op, maar onze trailer is, jawel, TE KORT! Ik krijg echt de achterstang niet dicht als ze niet heeeeeel geweldig ver naar voren gaat staan en niet direct weer terug komt. Dat rijdt natuurlijk voor haar ook voor geen meter en ik kreeg dan ook echt de stang niet dicht dus we zijn thuis gebleven helaas... nooit geweten dat er qua lengte ook verschillende maten zijn!! Ik baal echt keihard. Doet alles het, de trailer eindelijk helemaal opgeknapt, paard wil er op, auto is weer terug van de garage, stage was mooi rustig om kennis te maken voor chim, krijg je dit!!

Dus, nu opzoek naar een nieuwe en deze zien te verkopen! Echt jammer en heel vervelend. Gezellige sfeer dus zaterdag ;-)

Poeh, gisteren heel uitgebreid gegeten bij mijn schoonzus, 5 gangen, heeeeerlijk gegeten maar ik kan niet tegen vreemde combinaties, veel verschillende dingen bij elkaar en sterke kruiden... nu dus helaas echt zo ziek als een hond,,, :( maar heb wel goed gegeten gisteren, dus ik kan eventjes zonder :P

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:33

Nou uhh, ik heb geen paard dat Ferro heet hoor...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:27

O haha! Sorry, namen even door elkaar gehaald.. ik bedoelde Ellis ;-) Pardon!

Maar Martine, hoe gaat het met Fiela en Sterre? :+

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:47

Zoë wat een ontzettend gaaf paard zeg! <3

En Jolijn wat een ontzettend gave foto! Je mag trots zijn op zo'n paard! :j

Ik kom ook weer met nieuws :') Heb afgelopen zaterdag een onderlinge wedstrijd gehad bij ons op stal. Onze jaarlijkse open dag werd gehouden en ik wilde toch graag met Jerez mee doen. Vrijdagavond ging het rijden bijzonder slecht. Hij had donderdag stil gestaan (alleen op het land gelopen), dus was behoorlijk druk. Hij werd dan ook redelijk gefrustreerd van het rijden. Het aanspringen in galop was werkelijk een drama. Hij ontplofte iedere keer echt als een bommetje, dus ik ging leuk bokkend en met een behoorlijk tempo de bak door. Gelukkig kon ik dit na een bepaalde tijd al meer laten afvloeien, maar het oefenen ging dus alles behalve goed.
Ik zag de wedstrijd voor zaterdag dan ook somber in, maar man wat een voorbeeldig paard is Jerez toch. Hij heeft geen stap verkeerd gezet en dat was dan ook op mijn protocol en in mijn punten terug te zien. Met een geruime voorsprong op de rest uit mijn ring 1ste geworden. Zijn 1ste wedstrijd bij ons op stal, tevens zijn 1ste open dag en ook nog is mijn 1ste wedstrijd met hem. Kortom, ik ben meer dan trots op hem.

Afbeelding

Afbeelding

De martingaal had ik omgedaan vanwege de kraampjes en tenten die er stonden. Bij onze onderlinge wedstrijden is dit dan ook toegestaan. Daarnaast zijn peesbeschermers en springschoenen ook om gehouden, omdat hij 2 weken terug zijn bal open heeft getrapt en er een flinke wond boven had zitten.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:04

Haha, het is soms allemaal verwarrend met al die namen :P

Balen van je trailer zeg Geeske... :( Bizar ook!! Maar een goede oefening voor Chimanga!

Gefeliciteerd Marit, leuk! Maar hoe kan een jury toch ook lage punten geven met zo'n knap paard?

Fiëla en Sterre staan lekker hun buikjes rond te eten op het land :P Sterre had wat lelijke plekken op haar hoofd, de veearts denkt dat ze allergisch is voor de gespen en ringen aan haar halster.... Bijzonder paard...! En Fiëla is lekker relaxt, heb het idee dat ze met de week groter wordt, maar dat lijkt me toch sterk. Soms is ze wel een klierebal hoor. Vorige week had ik het druk en lag er veel poep in het land, gooit ze mn halflege kruiwagen omver :( Even later de volle kruiwagen geleegd en kruiwagen voor de 2e keer halfvol.. En ik had nog zo gezegd toen dat ding nog leeg was: "Fiëla, als je de kruiwagen nog om wilt gooien mag je dat nu doen", maar nee hoor, het moest weer toen ie halfvol was... Pfff }:) Kleuter *\%/*

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:17

balen van je trailer geeske.

en welkom posh en gave Schwarzwälder Fuchs heb je daar die hadden we nog niet in het topic.

jolijn spannend voor morgen en fijn dat ze mooi aan het uitzwaren is en wat een foto's leuk hoor ook dat je gevraagt word.

Borahlover goed zeg dat ie zo braaf is

martine sterre maakt het niet saai he voor je maar kan goed dat ze alergies is me zusje heeft het ook met de knoop van der broek voor het metaal wij doen nagelak op de achterkant smeren mischien helpt het met je halster ook.

natas gaaf hoor die fotos met die ferrari.

hier gaat alles goed amor vermaakt zich prima op het land, maar moet afentoe ook aan het werk en dat doet ie ook graag voor je merk je. hij is nu zo lekker aan het groeien en uitzwaren erg fijn en mooi.

even 2 foto's ter vergelijk.

vorig jaar rond deze tijd
Afbeelding

gisteren gemaakt
Afbeelding

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:11

Natasja, gek mens :) Wel stoere foto's natuurlijk!!
Ellis, Ferro ziet er super uit zeg! Figo gaat ook af en toe een paar minuutjes aan de longe, en hij doet het ook al flink.
Jolijn, ik zag alweer prachtige foto's zeg! En Mo ziet er fantastisch uit :) Hopelijk gaat morgen alles goed!
Welkom Posh! Knap dier heb je!
Martine, succes met je drukke periode!
Geeske, stom van de trailer zeg, maar wel heel flink van Chim.
Jerez ziet er goed uit!
Amor is veranderd zeg!

Ik heb voor Figo een hoofdstel gekocht dit weekend :) Het is een donkerbruine LJ Madrid geworden. Hij neemt het bitje in zijn mond alsof hij nog nooit iets anders gedaan heeft, flink paard!
Ik krijg het op stal wel een beetje op mijn heupen: ik krijg van een aantal mensen te horen dat ik toch dringend moet beginnen met het beleren, want dat hij anders veel te sterk gaat worden. Het is net mijn bedoeling om hem eerst sterker te maken, voor ik erop ga :) Ben nu voorzichtig aan de hand aan de slag, en beleren is pas voor volgend jaar. Dit weekend worden er weer foto's gemaakt, hij is weer zo veranderd! Hij begint nu uit te zwaren, nog niets spectaculairs, maar toch :)