[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:54

vergeet helemaal op jus te reageren...
maar wedstrijd rijden met die hitte is inderdaad niet echt fijn...
geen zomertenue bij jullie?

super dat anouk bij jullie kon rijden, lijkt me een geweldige ervaring!

anouk, leuk dat je de zadels even te zien kreeg en dan zelfs bij je thuis!

Fifi heeft een paar jaar geleden een keelontsteking gehad met een bacterie in 'r luchtwegen erbij, ze heeft toen een aantal dagen op de kliniek gestaan om gestoomd te worden, en daarnaast kreeg ze elke dag een spuit (die ik thuis zelf ook nog een aantal dagen moest geven) en hoestpoeders...
Sindsdien houd ik haar al zo veel mogelijk stofvrij, maar toch heeft ze periodes dat ze weer wat hoesterig is, ze doet vooral snel een virusje op als ze ergens anders is met veel andere paarden en waar ze zelf wat gespannen is...
Zo is ze in mei na Bunschoten gaan hoesten en dat is nog steeds niet helemaal weg...
Het is niet dramatisch, en dan weer wel en dan weer niet, maar het komt steeds weer terug...
Dus ik blijf haar wel gewoon rijden, maar ik houd haar even weg van de wedstrijdstress omdat we maandag een week naar Belgie gaan, en ik daar graag gewoon wil kunnen rijden...
vandaar... ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:55

wow zie nu ineens je foto's!
wat gaaf!!
en wat een enorm gaaf paard!!
*jaloers*

frankiej

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:04

ga je volgend jaar mee ellis? hij heeft er zat staan hoor. normaal alleen maar pre's dat wel

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:10

als jullie dan in een schoolvakantie gaan... 8-)
gezellie! *D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:24

ooh, mag ik ook mee dan :D :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:45

Ellis: Ja, volgend jaar gaan we in de schoolvakantie waarschijnlijk. :D en Soeske mag ook mee hoor! Haha.
Is ie geen prachtige voor Fifi? Wordt een mooi veulentje...!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:56

Gezellig :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:08

nemen we Fifi ook mee! :D
zal ik 'r alvast even een foto van 'r nieuwe man laten zien voor ze uitgehuwelijkt wordt... <3

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

Hij is te koop, dus ik kan niet garanderen dat ie er dan nog is... ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

jaa :D
Ik doe de ringen wel brengen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:58

idefix4 schreef:
Hij is te koop, dus ik kan niet garanderen dat ie er dan nog is... ;)

dan moeten we vervroegd gaan!
anders heeft suus voor niks de ringen... :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:12

jah, dat is ook zo banketstaaf he..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:21

Ja, ik vond het verder echt super dat ik zoo welkom was. Ik heb op mijn hyve nog meer plaatjes staan. Dat zwartje vond ik ook echt prachtig hoor! Zo'n lieverd! En al 1.61 m dus geen kleintje!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:52

Leuk hoor! Ik neem aan dat Frank hem voor je gekocht heeft? haha...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:30

Ilona: goed gedaan, proficiat! Chico na afloop goed verwend?

Frank en Anouk: leuk om te lezen en te zien dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Mooie rijfoto's! Wat een ervaring!
Nu weer terug naar de dagelijkse bezigheden...valt het tegen?

Gisteren weer les gehad, ging best goed zelfs met het links vastpakken. Hopelijk na de 23e (tandarts) een verbetering hierin. Meneer vertikte het alleen om zijwaarts te gaan, dan moet je hem echt even aanpakken, waarna hij heet wordt en daarna het wel wil doen. Maar het is niet de bedoeling om dan de passage te doen... Maar goed, foto's volgen. Mn ouders waren namelijk komen kijken, mn vader wilde weer wat plaatjes schieten en mn moeder wilde toch graag Dable weer zien (laatste keer was een jaar geleden)

Verder kan ik volgende week voor mn derde gesprek (sollicitatie) om de boel rond te krijgen. Dit is zeer welkom om te combineren naast het hebben van een eigen zaak die op dit moment niet lekker loopt (crisis). Pff, wat een stress allemaal! Maar goed, ik heb zicht op rustig (financieel) vaarwater.

Vanochtend na het naar school brengen van mn dochter, gelijk naar de drunense duinen geweest met de hond om lekker te wandelen. Gelukkig nog koel, hij heeft nl veel last van de hitte met zijn vacht (kruising Alaska Malamute x Mechelse herder x Chow Chow). Kwam daar iemand tegen met haar hond en samen gewandeld. Blijkt haar hond ook Ninjo te heten! Wat een toeval!
Vanochtend rust moment voor mezelf ingepland, lekker niks doen totdat ik die kleine terror kan ophalen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:32

@ Ilona: gefeliciteerd met de punten!

@ Frank: vakantieadres ziet er geweldig uit!

@ Anouk: die zwarte is gaaf!!! En zo te zien was de Lusitano heerlijk rijden voor je. Leuk om met een hoger opgeleid paard eens te kunnen kijken wat je kan en hoe het gaat. En dan ook nog zo'n plaatje onder je kont!!!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:25

Leuke vakantie foto's frank en anouk! Vond sabrina de zeeleeuw wel leuk?
Is dat marnix? (die fries)

anouk: die heeft die wel! Heb er toevallig vandaag een close up van gemaakt ;) Geen idee of die alleen wit vererfd, hij heeft ook allerlei kleuren in zn stamboom zitten!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:37

Thanx voor de felicitaties wbt de puntjes! Ben natuurlijk ape-trots :D !

Alddable, jaa natuurlijk! Hij kreeg een flinke schep biks en muesli! Dat gaat er altijd in ;) . Daarna lekker op de wei en nog een vrije dag toe ook :D ! Hopen dat het na het TA bezoek beter is, kan een hoop schelen hoor! Verder heb je het maar druk met sollicitatie etc lees ik! Succes!

Anouk en Frank, oohh mooie foto's joh!! Duidelijk genieten daar :D ! Prachtig hoor. En wat een plaatje van een paard Anouk. Misstaat je niet hoor ;) . Vind hem wel een dijk van een lusi!

Ellis, ohh nou misschien maar beter dan! Stress kan je nu niet gebruiken ;) . Snap wel wat je bedoeld hoor, met dat sommige dingen (bij jou en fifi stress) wat wel eens vervelend is.. Chico is een enorme angsthaas en schrikt dagelijks nog van... tsja.. niks eigenlijk :+ . Daar wordt je ook wel eens moe van. Soms gaat het goed, soms weer minder.. Dan denk ik ook wel is, pff, had ik maar een koele kikker haha! Maar achja, ieder paard heeft wel wat denk ik dan maar ;)

Frank, Z? Haha ben al blij al rij in mn volgende B wedstrijd weer winst! ;) Maar wie weet ooit... ben benieuwd hoe ver we komen!

Chico is vorige week vrijdag nog op de foto's geweest bij Bengelpiet @ bokt. Zaten hele leuke bij. Foto 5 komt natuurlijk aan de muur ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. <3
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:45

ilona, prachtige plaatjes! <3

Alddable, fijn dat 't beter ging met rijden!
Lekker zo'n wandeling met de hond ook 's morgens vroeg!
Onze hond heeft het nu ook enorm warm...
hij heeft een flinke vacht en is al 11, dat merk je nu echt wel...

Ik had vanmorgen om 9 uur les, en toen was het hier al flink warm...
Fifi was enorm gespannen en in no time doorweekt...
echt zonde, vorige week liep ze zo fijn, en nu is ze 2 dagen gewoon niet ontspannen te krijgen...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:10

Heey

Anouk & Frank: Wat een gave foto's zeg :D. Heerlijk :D.

Ilona: Wauw, wat een mooie foto's van Chico :D. Hij ziet er goed uit :D.

Nouchka was vanochtend weer vies :P. Ik had haar gister avond lekker gepoetst maar nu is daar niks meer van te zien :P.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:22

Bij ons is het ook verschrikkelijk warm , mijn Nederlander die normaal zo actief en af en toe een beetje hyper is nu zo mak als een lammetje had hem vandaag aan de longeerlijn en meestal met een beetje stem is hij voorwaarts maar vandaag was het ga lekker zelf effe rennen in de hitte.

Leuke fotos Anouk , ik had tegen Vera gezegd om het paard te kopen die werd gelijk kwaad dat ze dol is op haar eigen paardje ( zit haar altijd te pesten )

Nouvel voor Fifi ken ik nog wel een hele leuke valkhengst lusitano van een vriend , hij heeft momenteel veulens van deze hengst (cruzados , hengst heeft gewoon papieren maar de merries niet)) met rare kleurtjes.

Bij ons dekken we niet gewoon maar raak met de hengsten (stallen waar ik mee samenwerk) Er staan prachtige paarden op stal maar momenteel dekken er maar 2 hengsten PRE een guardiola en een escalera , ook al is een paard apto wil nog niet zeggen dat het een goede dekhengst is die apto keuring stelt weinig voor , een beetje meten , maar ze laten ze niet eens bewegen. Apto wil niet zeggen dat het een gezonde hengst is.
Dus als iemand een paard koopt in Spanje de aptokeuring deugt dus niet als een gezondsheidskeuring !

Iloon weer mooie plaatjes van Chico !

Anouk even over de neopreen singels , ik heb veel merken geprobeert en de goedkopere uitvoering rekken enorm dus als je aansingelt zitten de gespen tegen het paard omdat die omhoog rekken (hoop dat je het snapt) tot nu toe de beste neopreen singel die ik geprobeert heb is de kieffer dat neopreen is wat stugger en gespen blijven mooi op hun plaats , ook blijven de gespen fantastisch en singelt makkelijk na , ik zeg het even misschien als je ze gaat maken dat je daar rekening mee houd , probeer wel een keer een foto te maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:26

jus, leuk een valk!
als ik Fifi ooit zou dekken zou de kleur me niet uitmaken, maar het karakter des te meer, ik wil zeker niet een paard fokken met dezelfde spanning en stress die Fifi heeft...

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:27

Nouvel voor Fifi ken ik nog wel een hele leuke valkhengst lusitano van een vriend , hij heeft momenteel veulens van deze hengst (cruzados , hengst heeft gewoon papieren maar de merries niet)) met rare kleurtjes.

Mag ik wat meer gegevens over deze hengst !!!
Bloedlijn, stokmaat, foto´s, karakter etc.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:05

wanneer gaan we naar spanje dames? hihi manuel en antonio zien me al aankomen met een stel van die hyper pre-verliefde olanda senoritas

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:08

Fifi is 'r koffer al aan 't pakken, die hoorde iets over stoere mannen... <3 :D