[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niese1987

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:47

Gefeliciteerd Elise! En die foto beloofd veel goed :D .

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:47

Ik deed mijn bijnaam: "Stuiterbal", hier eer aan ;)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:50

Gefeliciteerd! Leuke foto joh!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:50

Ik geloof niet dat ik dit paard ken :n :+
Afbeelding

Afbeelding
Kom nou speluh! Isse leuk!!!

Afbeelding
Jaaaa! Speluuhhh!!

Hahahaha... hij kan me echt zo uitdagen! Wat een heerlijk beest ook :+:
Laatst bijgewerkt door Annash op 10-07-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:57

Moderatoropmerking:
Na een melding over de reacties van Stal Melek, zijn die reacties en enkele reacties op haar berichten uit het topic verwijderd.
De discussie over die stal hoeft niet in dit HK topic uitgevochten te worden, zeker niet als één van de betrokkenen verder niet op dit HK topic komen.
Hiermee hoop ik de vrede in dit topic hersteld te hebben.
Groeten Nickeltje

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:06

Elise gefeliciteerd!! Zijn er meer van dat soort foto's ;)

Shanna: Ik ken het, heerlijk :D

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:06

Elise : Gefeliciflapstaart !! Kampioentje !!
Super mooie kampioen op die foto. Maar ook het paard is leuk..... :P
Laatst bijgewerkt door JeanleGrand op 10-07-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:10

Wel he... hahaha.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:13

Elise gefeliciteerd!

he Shanna het is net of zn benen gekruisd zitten op die 1e foto :+ ik vind zn oren op die laatste ook wel heel leuk!

Nog steeds geen merries....ben ik even blij dat ik niet op stal ben gebleven...ahja leuk als ik morgenochtend aankom (hoop ik :P)

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:19

Afbeelding Belt opticien voor Michelle..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:20

Hahaha ja hij trok een sprintje Michelle! Echt, ik heb helemaal in een deuk gelegen! Tijdens de mooiste momenten lag mijn camera nog in de auto.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:23

najjaaa niks mis met mijn ogen B-)
Zo onder zn knie :P

zal wel aan het tijdstip liggen ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:34

Prinslover schreef:
Je wil nog net niet zeggen "feestje in mijn mond, zin om te komen".

:')

ik moet wat meer meekletsen hier... nou op deze opmerking MOET ik wel reageren haha
ik kom wel hoor!!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:45

Haha Frank, en ik maar denken: ik hou me in, niet reageren.
Deed me nog denken aan die verhalen hier over komkommers en olifanten. Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:54

Elise , Gefeliciteerd joh!!
Chantal zal ook wel superblij zijn!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:56

haha ja mannenpraat he. goh, 3 reacties onder mekaar van de 2 mannen in dit topic..
benthe, elise, jan en lisenka: gefeliciteerd!!!!
verder reageer ik niet, ben blij dat ik weer bij ben met lezen. pfoeh wat een tekst zeg.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:27

Elise Gefeliciteerd!!!

Martine welkom,leuk berbers in het topic...die hadden we nog niet ;)

Jan en Lisenka Gefeliciteerd! Prachtig veulen :+:

Pfff,ik heb de balen...het wil helemaal niet met de kies Oh,nee,"het gat" (kies is weg)
Gisteren weer naar de tandarts geweest omdat ik zo'n pijn bleef houden en toen heeft ie er 5 verdovingen in gedouwd(die niet hielpen en gruwel zeer deden0 en mn kaakbot schoon geschraapt want dat is ontstoken.... mèn,ik heb nog nooit zó'n pijn gehad!!!! echt vreselijk,tranen rolden over mn wangen ;(
Nu heb ik dus weer mega pijnstillers en penicilline kuur...ik hoop dat het snel beter gaat,heb Moreno al 3 dagen niet gezien en al ruim een week niet gereden ;(

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:51

Benthe, gefeliciteerd! Dit jaar helaas geen Lowlands voor mij, ga vaak wel maar moet nu toch echt aant werk.
Malin, succes bij de dokter!
Regine, knappe Capriola!
Snowy, succes met Atlas.. Vervelend zeg, hoop dat het goed kom!
Martine, welkom!
Kelly, sterkte met het verwerken..
Saida, fijn dat het rijden goed ging!
Elise, gefeliciteerd! Geweldige foto hahaha
Shanna, heerlijk he, zulke paarden..

Zo, weer druk gehad op t werk, morgen weer vroeg, clinic met Bram van Piet Bakker. Zin in :D

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:41

goedemorgen zeg, alweer 3 pagina's verder, niet bij te houden!

@Martine; welkom hier, en mooie paarden! Hier in Drenthe zit een redelijk grote Berberfokker waar ik nog een hengst voor heb ingerede (een palomino), ik zal de website wel even opzoeken kan je eens kijken. Ik vind het mooie en bijzondere paarden. Wel bijzonder idd hoe je in Tunesie terecht bent gekomen, maar kan me voorstellen dat je daar nu best blijven wilt. Ik heb een jaar in Frankrijk gewoond en wilde eigenlijk niet terug naar NL, maar financieel had ik niet zoveel keus meer, maar heb toen gezworen ooit weer terug te gaan. Maar ja, toen kwam ik mijn vriendje in NL tegen en die wil niet naar het buitenland, dus ja, nu houdt het een beetje op in dat opzicht (haha, krijg er wel veel voor terug hoor!)

@Kelly; wat verdrietig van Sammie, en wat was ie mooi!! Hoe oud is hij geworden en wat had hij?

@Elise; gefeliciteerd, super! Een hele chique merrie zo te zien en jij staat er ook mooi maf op hahaha!

Nu dan even kort (ik moet eigenlijk nodig aan de slag) een verhaaltje over Soajo, mijn bruine held (op sokken meestal, dat dan weer wel)
Soajo is een bruine lusitanohengst, en wij hebben hem gekocht in Portugal toen hij drie was. Echter, op de dag van zijn transport kreeg ik een telefoontje van de transporteur die hem geladen had dat hij het vertikte het beest nog verder mee te nemen... Hij was vals en volstrekt gestoord, de beste man liep inmiddels met zijn arm in een mitella en had een zere voet. Soj was niet te laden geweest, en nadat het eindelijk gelukt was en ze op het tweede laadadres aankwamen brak hij de vrachtwagen zowat af. Uiteindelijk hebben ze op dat tweede adres Soajo afgeladen en mij gebeld. Nou ja, keus had ik niet, hij nam hem gewoon niet meer mee. Toen met de fokker waar hij vandaan kwam overlegd, en die zij dat het laden ook niet goed ging, en dat Soj gewoon overstuur was, maar dat ie echt niet vals is. Maar ja, wij importeerden paarden van extra kwaliteit, en deze staan ook bekend om hun goede karakter, en als hij toch idd vals zou zijn zou dat onze naam natuurlijk niet ten goede komen. Dat begreep de fokker ook wel gelukkig, en een nieuw transport alleen voor Soj zou natuurlijk onbetaalbaar worden. Dus de fokker zou hem bij het tweede laadadres ophalen en weer mee naar huis nemen, en ons het geld weer terugbetalen. Erg jammer dus.
Het jaar erna gingen we weer naar Portugal, en daar stond hij weer, die knappe bruine man! Weer verloor ik mijn hart aan hem, en hij was inmiddels een beetje makker gemaakt, was benaderbaar en werd gelongeerd zelfs. Ik was nog steeds gek op hem en kon er niets verkeerds (vals) aan vinden.
Weer terug in NL heb ik alsnog de fokker gebeld (ik durfde er ter plekke eigenlijk niet meer naar te vragen) om te vragen of wij hem nogmaals zouden mogen kopen. Hij vond het juist reuzeleuk en zei nog tegen me dat ie toch gezegd had dat hij niet vals was. Toen hebben we de (in mijn ogen op dat moment) beste transporteur van NEderland gevraagd hem te halen (met nog wat andere paarden). En dat is gebeurd, en het is prima verlopen. Het is het jaar ervoor gewoon teveel geweest voor zo'n jonge groene hengst waardoor hij over de zeik raakte.
Toen ik voor het eerst op hem reed wist ik het meteen; dit was 'mijn' paard! Vooreerst vond ik het wel spannend erop te stappen, wat zou hij ervan vinden? maar hij vond het prima; immers, als ze op je rijdt krijg je toch alle aandacht!
Inmiddels 6 jaar verder realiseer ik het me nog bijna dagelijks; wat is hij fantastisch, wat ben ik blij met hem en wat is het iedere keer weer een genot om op hem te rijden.
Hij is niet groot (1.57) maar heeft een ego van 1.88m wat hij voor zich uitstuurt. Hij is ervan overtuigd dat de wereld om hem draait, en dat hij het beste is wat er ooit op deze aardbol is verschenen. (nee, hij is absoluut niet bescheiden). Hij geeft mij het voorrecht op hem te mogen rijden..
Nee echt hoor, hij is heel bijzonder voor mij, mijn droom is hij ook. In mijn ogen is hij het beste paard wat ik ooit gereden heb, maar ook meteen de allermoeilijkste door zijn karakter. Maar vals is hij zeer zeker niet, wel enorm hengst wat het soms moeilijk maakt, en daarnaast zijn arrogante kop. Maar die wil ik erop houden, daarom heb ik de training met hem heel lang thuis voortgezet, eerder was hij niet klaar om 'naar buiten' te komen. (wel op buitenrit hoor, hoewel dat ook niet vanzelf ging). Om Soj snel ergens voor klaar te hebben had ik hem moeten 'breken', maar dan zou zijn trots ook verdwijnen en dat wilde ik niet, dus ik heb jaren en jaren getraind om ervoor te zorgen dat hij het leuk zou vinden om mij een plezier te doen, ipv bang te zijn voor de straf die zou volgen als hij niet zou luisteren. En het is al behoorlijk gelukt, 25 april dit jaar startte ik hem voor het eerst op een wedstrijd (L1) en morgen starten we voor het eerst M1. Hij gaat best rap. Wel wisselend; als hij zijn kop er niet bij heeft kan ik wel inpakken, maar als ie mee wil werken dan mag hij er best zijn.
eh, dit wordt wel een heel lang bericht, sorry voor het vervuilen van het topic...
En dan te bedenken dat ik nog veeeeeeeeeeel meer over dit bijzondere beest kan vertellen..
Met rijden is hij ook geweldig, maar onverwachtse acties zijn een deel van hem en hij is daarbij ook nog eens watervlug.
Ik heb wat foto's van hem, maar het plaatsen lukt me echt niet, ik snap er niets van helaas.
Ik heb ze op iets van hotmail ofzo gezet, maar als ik de 'url' dan plaats komt mijn inlogveld van hotmail tevoorschijn (na ja, daar zit natuurlijk niemand op te wachten)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:02

Wat een bijzondere verhalen! Ik wil wel meer horen hoor!

Ik plaats mijn foto's altijd eers in photobucket en dan kopieer ik de link hierheen. Je mag ze ook wel naar me toesturen hoor, dan plaats ik ze wel

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:05

Shanna: wat een geweldige foto's!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:06

Nadina -> Grappig wat jij verteld over de cyclus van jou en je merrie.
Ik heb dat met een stalgenootje waar ik veel mee heb, en onze merries staan bij elkaar en die lopen ook steeds gelijk op.
Nu doen die bijna alles samen en tegelijk, gaat de één plassen of poepen, dan volgt de ander..... :7

Jellie -> Veel plezier met het rijden op de fries vandaag!

Ellis -> *even terugzwaaien, hoor!* :wave:
Hoe gaat het met je voet?

Martine -> Thanks! :D

Elise -> Gefeliciteerd met je kampioensschap! *\o/*

Shanna -> Leuk is dat hè, om zo met je paard te spelen?
Ik doe het ook regelmatig met Rintske, die gaat dan helemaal uit d'r plaat.
Soms pak ik er ook zo'n grote gymbal bij, vindt ze helemaal prachtig! :D

Gabriella -> Jee zeg, jij hebt het flink te pakken! 8)7
Hopelijk komt er nu snel verbetering in, beterschap! :(:)

Chawwa -> Je korte berichtje is best lang geworden, hihi! :D
Dat krijg je hè, als je over je passie begint.....
Hoe spreek je Soajo eigenlijk uit?
Ik heb hem in Bunschoten gezien en vond hem best wel indrukwekkend!
Je kan je foto's het beste eerst uploaden naar een site als bijv. Photobucket.
Daar moet je eerst een account aanmaken en kan je dmv de IMG-code zo je foto's ergens plaatsen.
Mocht het je niet lukken dan mag je eventueel ook foto's naar mij doorsturen dat ik ze er voor je op zet?

Ik zal zo Rintske weer even in de rondte slingeren. ;)
Eens kijken of ik tegelijkertijd kan filmen en er wat bokken uit krijg! :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:42

ff kort: heeft hier iemand ervaring met zo'n ultrasoon geluid apparaat om katten en honden te verjagen? werkt dat met paarden in de buurt, zodat die er geen last van hebben?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:44

Even heerlijk ego:

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen maar ben 2 weken naar Marokko geweest!! Zet alleen nooit op een forum dat ik op vakantie ga want dat vertrouw ik nooit zo hihi... Dus vandaar zolang geen reactie van mij!!

Maar de vakantie was echt super!!! Mijn lieve vriend is op zijn knieën gegaan en ik heb natuurlijk JAAAAAH gezegd!!! :D :D :D

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:59

Wauw! Wat romantisch! Gefeliciteerd!