[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 06:47

@ Britt: Nog een leeftijds genootje, hihi. Alhoewel ben ik alweer bijna 14 ( Wat je bijna noemt.. 14 Maart ) maarja. Hele leuke Fjord, en je shet ook. Leuke namen ook, grappig.

@ Suzanne: Geweldige foto's! Wat is Goya toch mooi! Haha!

Gaap, zo weer naar school.. Slapen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 09:36

Ik vraag nog even wat aandacht voor de meeting in Noord Holland.
viewtopic.php?f=16&t=845160&hilit=
Iedereen die zin heeft om te komen is welkom. Dus laat het even weten als je wilt komen!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:33

Soeske wat een prachtige fotos!!!! Pling

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:36

Soeske: Echt prachtige foto's zeg! Wow! Goya ziet er echt prachtig uit Ja Zie ik het nou verkeerd, of heb jij je haar geverfd/geknipt? Knipoog

Tico: Welkom! Echt een leuke fjord zeg, rij je wedstrijden met m? En ook heel gaaf hoofdstel zo met die blings. Haha! Je shet is ook een schatje hoor!

BuitenzinnigJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:10

Bedankt allemaal Haha!
jup, heb het geknipt.. Alles eraf hihi

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:05

Prinslover schreef:
Heidi!! Wat is Baron verandert zeg!! Bloos! Hij ziet er echt goed uit! Gaaf om jullie zo bezig te zien zeg. Haha!

Knipoog

Ja hij is echt een mooi mannetje aan het worden Haha!
Met rijden gaat het steeds beter
hij zwingt meer lijk net of hij onder je danst Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:07

Soeske Wat is jou paard ook mooi geworden zeg Wow!
Wat een verschil zeg toen je hem net had en nu Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:07

Tico wat een mooie fjord heb je zeg Haha!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:08

Prinslover:
Jaa Ja
ik rijd wedstrijd met hem Lachen!
nu met 1 wp Knipoog.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:25

Nieuwe paardrijbroek is er jiehoe. En het hoefolie en het bit.. Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:27

Fijn Essss Altijd leuk nieuwe spulletjes Haha!

Even een vraagje tussen door, hoeveel grams dekens hebben jullie op het moment op?
's nachts wordt het nu 1 graden zag ik ergens! Het is iig al vrij koud 's nachts, en overdag, dus vroeg me af wat jullie op hebben @ the moment.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:31

Grytsje staat op stal en krijgt nog geen deken om 's nachts.
Als het echt gaat vriezen dan krijgt ze een deken om.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:33

Frío heeft op het moment een ongevoerde regendeken op. Op stal staat hij vrij warm en overdag is het nog niet mega koud. Hij heeft overigens wel al flink vacht aangemaakt. Maar hij zweet gelukkig niet erg snel en veel, dus voorlopig gaat het zo wel lukken.
Mocht het nog wat kouder worden dan gaat zijn 200 grams winterdeken op.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:36

Fuur idd ook zijn ongevoerde regendeken, en op stal is het ook wel redelijk warm.. Maar vind de temperatuur al wel laag vorige keer met deze temperaturen had hij zijn 220 grams al op en zijn weerstand is vrij laag op het moment. Vandaar dat ik zit te twijfelen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:39

De tip die ik een keer kreeg was om je eigen kleding eens te bekijken: trek je standaard een warmere jas aan dan kan je ook wel een warmere deken bij je paard opleggen.
Bij Frío wacht ik er nog even mee omdat ik het weer te wisselvallig vind en het erg lastig is om met dekens te gaan wisselen. En af te raden wat weerstand betreft.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:46

Ja, dat wisselvallige weer is echt heel vervelend..
Als ik een dikkere jas had had ik die zeker aangetrokken ik bevires aldoor, maar tis beetje vreemd want ik heb het haast heel de tijd koud.. Dus dat is niet echt een goede meter op het moment

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:27

Bij ons hebben de paarden nog geen deken op.
ze lopen overdags nog op het land.
en ik ben eigelijk geen voorstander van snachts op stal een deken en overdags eraf en op het land.

Ik doe het pas als echt heeeeel koud word en het gaat vriezen Bloos

Wij hebben altijd sneller koud dan de paarden Bloos
Dat merk ik aan de mensen bij ons op stal ze vinden nu al zo koud dat ze hun paarden maar onder 2 dekens zetten en ze gaan wandelen met een deken op terwijl de zon schijnt of al inrijden met een zweetdeken op Gestoord
Wat me wel iedere keer op valt dat hun paarden eerder verkouden worden nu hoor ik al een paar paarden flink hoesten en dat zijn de paarden met dekens op in een warme stal Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:33

Heid; Dat ken ik idd. Instappen met zweetdeken, uitstappen met zweet deken, als ze gaan wandelen een deken. Soms een beetje overdreven idd.. Weet je nog wat Rob met Nadya deed Knipoog En Nadya was nooit ziek Haha!

Es: Leuk nieuwe spulletjes! Zit je rijbroek ook lekker?

Soeske: Haha, zoiets dacht ik al te zien Haha! Staat je goed hoor!

Tico: Leuk dat je wedstrijden rijd, vind jullie daar ook wel een leuke combi voor Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:38

Nee Nadya was echt nooit ziek al was het -10 dan stond ze nog zonder deken en in een buitenstal Bloos .
ja 1 keer goed ziek geweest omdat 1 keer een deken op werd gedaan omdat de andere zo zielig vond nou snotteren en hoesten dat weet ik nog.
daarna had ie gelijk de deken eraf gegooid en nooit meer omgedaan.
super sterk Arabier was ze Haha!
Ps heeft hij haar nog of is ze inmiddels verkocht Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:01

hallo hier ben ik ook weer

heb het dus erg druk gehad op stal veel paardjes zijn al geschoren
vanmorgen een gedaan die zo mooi is geworden
heb een hartje op zijn kont laten zitten leuk hoor !! van een mede stalgenootje ze was zo blij die lieverd leuk dat er nog mensen gelukkig worden van een kleine dienst!!!!!
ken ook de andere kant pfffffff wat kunnen sommige toch zeiken en zeuren Boos!
maar goed
zondag lekker een strandrit maken Haha! Clown al moeten we wel bijna drie uur rijden Verdrietig we hebben 10 paardjes gehuurd bij manege noot in callantsoog kenty iemand deze paarden???

morgen nog lekker na de lessen naar buiten als het weer het toe laat tenminste met mijn eigen kanjer en rij foto`s komen snel een keerjte hij loopt zo heerlijk op moment
gr peet

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:15

Ben zo blij dat mijn broer en een vriend van hem er weer is. Zijn vriend ken ik ook goed, dus dat is leuk Haha! .

Ja paardrijbroek zit echt als gegoten! Net lekker naar Fue geweest, hij ging helemaal los in de longeerbak. Toen voor het eerst in mijn ééntje ( Zonder een ander paard ) een buitenrit gemaakt, met mijn broer en z'n vriend ( Sebas en Bart ) achter me. Lekker wat gegalopeerd ergens, toen mocht mijn broer er even op. ''Knollen'' vond hij niet leuk, en hij vond alleen witte en zwarte paarden mooi, maar toch wilde die even op Fue. Hij had al eerder paard gereden, stage gelopen bij een manege, maar hij zat er maar heel kort op. Fuego beetje onrustig maar dat ging wel goed. Daarna ging ik er weer op, en weer uitgestapt terug naar de manege gegaan. Afgespoten, weer netjes gemaakt, hoefjes ingevet, en weer lekker op stalletje gezet. Is zijn energei weer lekker kwijt! Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:16

helleuw, nog even een berichtje van mij, ben net terug van een bezoekje aan de stal.

Nou echt hartstikke leuk! Het is er wat rommelig, maar de paarden staan er prima bij, alles gaat in overleg, mag zelf weten wat en hoeveel ik wil voeren, onbeperkt ruwvoer, binnen en buiten zetten gebeurd naar je eigen wens, verlichte buitenbak en je rijdt zo het bos in. En een heleboel gezellige mensen, meest recreatieruiters maar heel ongedwongen allemaal. Paarden komen iedere dag buiten, net wat je wil. Er is heel veel mogelijk in overleg, ook eigen instructie etc. En ze hebben een geweldig zitgedeelte, knus kamertje mét open haard *LOL* heeeerlijk als je terug komt van het rijden. Er lopen nog een heleboel dieren rond, want er zit ook een dierenopvang, een aantal honden (waaronder een prachtige mastiff) en ze doen veel met jonge paarden, fokken wat met appaloosa's. De stallen zagen er ook netjes uit. En dat alles voor 185 all in Haha!

Verder konden ze nog best wat hulp gebruiken, voor het begeleiden van buitenritten, kinderfeestjes en met de jonge paarden. Dus zondag ga ik voor het eerst ernaartoe, kan daar lekker gaan meehelpen in de tijd dat yippie er nog niet is. En ik kan haar eventueel ook daar (laten) inrijden, dat doen ze ook regelmatig..

Maargoed, stalletje is dus gereserveerd, en vanaf zondag ga ik weer lekker regelmatig met de paarden aan de slag Haha! en kan ik een heleboel nieuwe mensen leren kennen hier in Venlo (waar ik nog bijna niemand ken), ben helemaal blij nu Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:53

Ik zag net een filmpje op YouTube van een paard dat wordt ingezet bij het stierenvechten; Merlin.
Ik heb geen goed woord over wat betreft stierenvechten, maar wat dat paard kan zeg......... Afgod Kwijl Vingers aflikken
Iemand al eens gezien wat hij kan?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:01

Saida: Ja ik heb wel eens zo'n filmpje gezien, die paarden kunnen er zo snel wenden en alles, heel knap Ja

Kjoetie: Wat gaaf zeg!! Doe mij ook maar Venlo dan! Hier heb je daar niks voor haha Clown Maar wat fijn zo'n stal, klinkt echt ideaal! Nu nog wachten op Yippes. Haha!

Peet: Lekker man over het strand rijden! Hopen dat de paarden leuk zijn Knipoog

Heidi: Volgens mij heeft Rob Nadya nog, laatste berichten waren dat ze op de Caepruiter staat op de grens van hoek van holland en 's-gravenzande.. Een vrouw verzorgd haar en is helemaal weg van dr. Alleen hoorde ik dat Rob gaat verhuizen naar het noorden?? En dat hij Nadya dan wil mee nemen, en het bleek dat hij er niet meer naar om had gekeken al die maanden en dat vond die vrouw tuurlijk helemaal niet leuk!! Maar hoe het nu staat weet ik eigenlijk niet, ik zal het eens aan Benthe vragen als ik op stal ben Haha!

Zo hehe, lekker klaar met werken eindelijk, WEEKEND + 1 week vakantie Lovers Heeeerlijk, heb ik echt zin in! Zometeen naar een verjaardag van een goede vriendin, even een feestje maken Haha! Fijn weekend allemaal Pling

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:37

peetisgreat schreef:
zondag lekker een strandrit maken Haha! Clown al moeten we wel bijna drie uur rijden Verdrietig we hebben 10 paardjes gehuurd bij manege noot in callantsoog kenty iemand deze paarden???

Daar heeft Piropo een paar jaar in pension gestaan, ik heb geen idee wat ze nog voor een paarden hebben dus daar kan ik je niet mee helpen Knipoog
Tis overigens vlak bij mij Haha!