Is er niet iets wat je op haar staart kan smeren, misschien iets waardoor het minder droog word en ze misschien daardoor iets minder gaat schuren, My_Chimanga?
Bij de meeste paarden bij ons op stal heeft babyolie (van Zwitsal) ontzettend geholpen, zelfs een pony met zomereczeem schuurt nu minder (alleen nog wanneer ze echt buiten staan, op stal gelukkig minder).
Heb afgelopen vrijdag weer les met Jerez gehad. Ging eigenlijk al weer een stukje beter dan vorige week, maar natuurlijk nog niet helemaal top. Het ging nu al beter met zijn achterhand iets naar buiten zetten (hij is namelijk snel geneigd zijn achterhand naar binnen te gooien). Ook trad hij al meer onder met het binnenachterbeen wanneer we op de volte waren. Het aanspringen naar galop ging nu ook vlekkeloos. Vorige week moest ik echt overdreven aangeven om in galop te gaan, nu sprong hij iedere keer aan wanneer ik het vroeg. Alleen die verdomde overgang van galop naar draf blijft zo moeilijk! In de rechtergalop kan ik hem al meer laten verkleinen/verzamelen in galop waardoor hij er niet meer zo uitvalt en de draf in racet, maar op de linkerhand krijg ik hem gewoon nog niet kleiner. Geeft aan dat hij nog zwak is in zijn achterhand?
Voor de rest was ik echt super trots op hem. Ik ga zaterdag mee doen met onderlinge wedstrijd bij ons op de manege, kijken hoe ik hem de bak door kan sturen en wat hij van wedstrijden vind. Eerlijk gezegd hoop ik dat het nog best goed gaat en dat hij van de aandacht houdt die hij krijgt op wedstrijden. 

Foto uit een filmpje van vorige week zaterdag