[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:28

ja hij word idd knap zal weer eens goede vergelijk foto's maken.

ow dat van jetta moet ik ook niet weten helemaal niet in combinatie met dat we op stal stallen vrij hebben ik zou der zo meenemen.

die meeting leuk hoor maar erg ver en amor voldoet niet aan de eisen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:34

Jaaa, da's altijd leuk! Vergelijkfoto's :D
Haha :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:30

:D <3

Afbeelding

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:00

Wat een heerlijke foto van Tamme! Zwaar jaloers haha <3

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:15

Haha nou ik hoef er voorlopig geen paard bij, 2 is even genoeg. Als ik ze achter huis zou hebben zou een derde erbij wel leuk zijn :) Maar ik zal niet snel met een bruin paard thuiskomen :P
Fijn dat ze niet per sé weg hoeft, dan heb je alle tijd om een mooi plekje te vinden! :D
Mooie foto weer!!! :D
En dat filmpje is ook heel leuk :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:21

Gaat allemaal lekker hier he?!

Chim gaat ook wel goed. Ze loopt lekker, werkt lekker en vindt alles leuk geloof ik. Ze was alleen wel super hengstig afgelopen week, zo heb ik haar nog nooit gezien, en ze heeft dan ook gelijk haar halve staart er afgeschuurd in 1 nacht! Ik baal als een stekker want ze had al zo weinig.... Weer opnieuw beginnen met sparen dus!
Trouwens wel eindelijk 1 paardje waar ze lief tegen is, die komt nu dus af en toe eventjes spelen... :+

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:20

Is er niet iets wat je op haar staart kan smeren, misschien iets waardoor het minder droog word en ze misschien daardoor iets minder gaat schuren, My_Chimanga?
Bij de meeste paarden bij ons op stal heeft babyolie (van Zwitsal) ontzettend geholpen, zelfs een pony met zomereczeem schuurt nu minder (alleen nog wanneer ze echt buiten staan, op stal gelukkig minder).

Heb afgelopen vrijdag weer les met Jerez gehad. Ging eigenlijk al weer een stukje beter dan vorige week, maar natuurlijk nog niet helemaal top. Het ging nu al beter met zijn achterhand iets naar buiten zetten (hij is namelijk snel geneigd zijn achterhand naar binnen te gooien). Ook trad hij al meer onder met het binnenachterbeen wanneer we op de volte waren. Het aanspringen naar galop ging nu ook vlekkeloos. Vorige week moest ik echt overdreven aangeven om in galop te gaan, nu sprong hij iedere keer aan wanneer ik het vroeg. Alleen die verdomde overgang van galop naar draf blijft zo moeilijk! In de rechtergalop kan ik hem al meer laten verkleinen/verzamelen in galop waardoor hij er niet meer zo uitvalt en de draf in racet, maar op de linkerhand krijg ik hem gewoon nog niet kleiner. Geeft aan dat hij nog zwak is in zijn achterhand?
Voor de rest was ik echt super trots op hem. Ik ga zaterdag mee doen met onderlinge wedstrijd bij ons op de manege, kijken hoe ik hem de bak door kan sturen en wat hij van wedstrijden vind. Eerlijk gezegd hoop ik dat het nog best goed gaat en dat hij van de aandacht houdt die hij krijgt op wedstrijden. :)

Afbeelding
Foto uit een filmpje van vorige week zaterdag :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:20

Fiëla schuurt ook aan haar staart, erg vervelend... Ik smeer ook wel dingen er op idd, momenteel klitwortel van Kruidvat. Lijkt wel dat ze minder jeukt wanneer ik dat smeer, maar blijft altijd lastig. Tis zo zonde!

Overgang van galop naar draf kan nog wel eens met een hoop gehobbel gepaard (haha) gaan ja... Zou zo niet meteen kunnen zeggen waar dat mee te maken heeft. Heb jij zelf ook een goede en een slechte kant? Volgens mij heeft iedereen die, en als de linkerhand ook jouw slechte kant is zal dat er ook mee te maken hebben. Mijn paarden die ik nu heb rijd ik nog niet, maar met Oba had ik vroeger ook één kant die we allebei erg moeilijk vonden. Dan moest ik goed oefenen om het goed voor elkaar te krijgen. Ook de balans zal wel meespelen daarin.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:38

BorahL, ik heb er nu inderdaad olie op gedaan om de boel lekker vet te houden... Ze heeft nog niet weer geschuurd maar ik ben de halve staart al kwijt helaas :( t was echt in 1 nacht gebeurd! Ik heb haar iedere dag wel even in handen voor een body-check, dus dat was echt heel jammer!

Overgangen, lastig!! Draf naar stap valt die van mij ook altijd helemaal uit elkaar... die remt echt super op de voorhand nog, dus ik ben nog heel erg bezig met verzamelen voordat ik we de overgangen doen ja... Ik weet dus wat je doormaakt! ;-) Oefenen oefenen oefenen...

Wat wij nu aan het oefenen zijn is doorzitten..,, MOEILIJK!! Echt super moeilijk, ik kan mijn evenwicht totaal niet vinden omdat Chim ook heel erg raar gaat lopen als ik ga doorzitten ;-) Dikke blaar op mijn binnenbeen, maar we gaan de betere kant op... Als ik nu ga zitten springt ze niet gelijk aan in galop of in stap, dus dat is al iets!

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:50

Vervelend hoor dat staart schuren. Jammer dat het niet net zo snel weer aangroeit als dat het er af geschuurd word..

Overgangen zijn inderdaad vreselijk lastig! Van draf naar stap had ik inderdaad ook. Dan was het gelijk bijna stilstaan wanneer ik terug naar stap wilde, gelukkig met 2 weken les nu veel actiever in de overgang terug en hij valt nu niet meer in 1 keer stil. Het is inderdaad echt oefenen oefenen oefenen.
Ik heb inderdaad een slechte kant martinique en dat is linksom. Gelukkig gaat het met les wel beter. Maar lijkt echt alsof we beide zoveel moeite hebben op die hand! Zijn balans is ook nog niet optimaal. Het leek toen hij net op stal stond of er nog nooit iemand op gezeten zat. En nu nog is een rechte lijn rijden zo moeilijk! We slingeren dus zo af en toe de bak door :')

Doorzitten vind ik zelf af en toe juist makkelijker dan lichtrijden! Wel erg vervelend als je paard dan inderdaad of gelijk terug naar stap wilt of naar de galop toe. Dikke blaar op je binnenbeen, auww..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:20

Haha ja niet prettig... juist daardoor kan ik net niet even doorpakken! maar we gaan oefenen! Komen er echt allemaal wel dames!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:20

Ziet er goed uit Marit!

Gave foto Natas!

Overgangen vind ik juist weer heel makkelijk, evenals keertwendingen en sluiten in de galop richting pirouette :o

Ons probleem is echt meer Mo haar spanning laten afvloeien en naar mijn hand toe houden.

Doorzitten doe ik sinds mijn heupbreuk bijna niet meer, laatst een paar pasjes voor het eerst!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:34

Kom even binnenvallen hoor :P
Helaaaaaaaaaaaaasss was 't gisteravond al wel erg donker eer we konden beginnen met foto's maken -O- Dusss we moeten 't nog 's over doen :):) Maar ze zijn alsnog wel gaaf geworden, en zo konden we ff oefenen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn wel 't laatst op de avond gemaakt, zijn dus ook wel lichtere foto's. Maar hier steigerde Tamme 't mooist :') En de positie was 't mooist. Goed dat we ff geoefend hebben, weten we dat voor de volgende keer haha!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:20

Gek mens!!!

Laatste foto is erg gaaf, zo in het donker geeft ook wel een gaaf effect!

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:36

Geeft inderdaad wel een gaaf effect! En wat kan Tamme ook mooi steigeren. Jullie zien er samen echt prachtig uit. Tamme's manen los, jouw haar los. Mooi hoor!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:08

Ik ben terug van een heerlijke huwelijksreis! :)

Heb hier wat proberen mee volgen, maar vanaf nu dus weer helemaal! Allemaal goed bezig zo te zien :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:29

Hahaha gek mens :P :P Thnx meiden :D Ben er ook superenthousiast over :D :):) Een vriend van de eigenaar van deze Ferrari heeft de foto's gezien en wil de volgende keer zijn Ferrari er ook bij. Dus dan mogen Tamme en ik ons uitsloven voor 2 Ferrari's!!!! <3 8-)

Die laatste steiger was trouwens niet de bedoeling dat ie zo hoog zou gaan :') Omdat 'k een gewone spijkerbroek aan heb had 'k ook bijna geen grip, gleed er bijna af _O- Maar geeft wel 'n supergave foto haha!

Ohhhh Lies!! Was 't leuk?! :D :):)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:56

Was heeeeeerlijk! Binnenkort foto's op Facebook :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:48

Yeahh foto's :D Waar waren jullie ook alweer heen?! :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:53

Eerst vier dagen Hong Kong, dan een weekje Bali, en dan nog vijf dagen Singapore.
Nu wel een beetje jetlag :)

Dinsdag waren we terug, en toen ik aankwam op stal kwam Figo naar het hek gegaloppeerd en stond hij te hinniken tot ik bij hem was :) De rest van de namiddag heeft hij als een hondje achter me aan gelopen, alsof hij wilde zeggen dat ik het hem niet opnieuw moest flikken om hem twee weken achter te laten. Lief :)

En nu terug over naar de orde van de dag: zaterdag een lesje gymnastiserend grondwerk, en eens uitkijken naar zijn eerste hoofdstelletje :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:48

Haha ja snap 'k!! Wel gaaf zeg :D
Ahhhh Figo <3 Wat 'n schatje :+:

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:05

Die foto´s van Liesbeth moet ik maar voorbij gaan scrollen als ze op fb komen.... Pfff jaloers!
Maar super fijn dat het zo lekker was! En echt prachtige landen!!
Schattig van Figo :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:06

Welkom terug liesbeth! De foto's die je tussendoor op FB plaatsten zagen er niet verkeerd uit ;-)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:13

Haha, het thuisfront een beetje jaloers maken he :) (Dat doe ik nu in levende lijve met mijn supergebruinde huid :) )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:46

Hahaha altijd leuk!! :D Gelukkig zien we dat prachtige gebruinde huidje niet door 't computerscherm :P Wij zijn al jaloers genoeg door de foto's haha!

Bewijs dat we ook in 'normale' kleding foto's hebben gemaakt :P Haha

Afbeelding

Maar deze vind 'k toch ook wel leuk <3 Mn schatje... :+:

Afbeelding

En zn mooie koppie nog <3

Afbeelding