ben benieuwd naar de foto's, je verhaal klinkt in ieder geval geweldig! ramshoofden verschillen inderdaad erg per bloedlijn, de andere merries op de stal waar ik sta hebben helemaal geen ramshoofden, Fifi nog het meest van het hele stel... ik vind het wel wat hebben, als het niet té is, het pas er wel bij...
bijlezen laat ik maar zitten.... shanna: moest je niet denken aan de film Twister??? pfoe wat een dreigend iets zeg. hier heb ik ook eens een zwarte lucht gezien die uiteindelijk nog iets meeviel.
foto's komen nog, de voeding van de foto-pc heeft de geest gegeven. te lang zonder stroom staan is dus ook niet goed voor zo'n ding.
Ellis: Des heeft het ook een beetje en bij hem vind ik het wel heel mooi. Het past hem. Maar zondermeer was het super om er op te zitten. Wat een lichtvoetig dier en ongelooflijk licht in de handen. Kreeg meteen op mijn falie, want mijn rechterhand was te sterk, maar ja, Sam pakt die nogal vast. Ik weet niet wat er eerder was: Mijn handje of zijn bit vastpakken. Maar ja, ik ben ook maar een hobbyruiter! Dat ik hem nog zo aardig gereden kreeg vond ik wel een compliment. Blijkbaar ben ik minder beginner dan ik van mezelf dacht.
Annash
Blogger
Geplaatst: 12-07-10 22:53
idefix4 schreef:
Haha, Shanna is zoals de hoofdrol speelster in Twister... Kan nog wel ff... hihi.
Ik wil nog een keer een stormchasingtrip doen in Amerika
Nouvel
Geplaatst: 12-07-10 22:54
super toch anouk, daar kun je mooi weer trots op zijn! en dat moet je natuurlijk goed onthouden voor als je met Sam weer eens een minder moment hebt...
heerlijk he, om eens op een paard te zitten dat het gewoon doet als je zelf netjes rijdt?! ik vind dat ook altijd echt een verademing, om gewoon eens op een paard te zitten waar ik echt aan kan rijden zonder dat er stress ontstaat... dat mis ik best wel een beetje...
Haha, ja en blijkbaar kon ik er meer mee dan gedacht, Manuel begon al te roepen dat ie voor mij een speciale prijs had... hihi. Het is zowiezo ideaal om zo'n ervaren paard te hebben, naast een minder ervaren paard. Toen ik Sam net reed, reed ik een paard dat Intermediair had gelopen. Door wat dat paard me had geleerd, kon ik Sam ook heel makkelijk rijden. Helaas moest ik toen stoppen met dat paard én een jaar of 4 met onderbrekingen rijden en dat is funest dan. Daarom vond ik het inderdaad ook super om dit weer eens te mogen voelen. Het zijn zulke uitstekende leerpaarden!
Shanna, hahaha die Dylano . Die smoel die hij kan trekken haha! Krijg je nog een zware pil aan . Leuke foto's, ook van Crempie. Super leuke hengst. Vriendin van me heeft haar merrie door hem laten dekken! Omg, die foto's . Wat een zwarte lucht zeg
Ellis, wat een leuke foto! Ze kijkt wel met een tikkie arrogantie op de foto, die Fifi! Ze weet gewoon dat ze mooi is hahaha! Ga je nog mee doen zondag?
Anouk, nou dat is dan nieuw zeker, op vakantie gaan zonder fototoestel . Bij de meeste mensen is dat anders hoor . Lees dat jij en Frank een super vakantie hebben gehad met een mooie rit op een lusitano. Niet verkeerd hoor ! Leuk om eens mee te maken denk ik zo!!
Nog even een verslag voor de geïntresseerde van mn eerste B debuut : Wedstrijd ging goed!! Chicky liet me niet in de steek . Ook niet met trailerladen, hij stond er zo op! Knap paaaard!! Met uitladen was die super relaxt lekker nog wat poetsen, vlechten, zadelen, omkleden... Oeps... half 10.......... En om kwart voor 10 proefje rijden . Errug kort de tijd dus voor losrijden haha.. Maar goed, hij was zo los gereden en door de warmte was dat kwartiertje wel zat! In de bak het eerste rondje lekker spoken langs het hek, maar dat ging al snel goed . Hij verloor alleen onwijs impuls, omdat natuurlijk alles wel een beetje eng is in zo'n bak . Maar al met al ging hij niet heel slecht, maar ook niet vlekkeloos. Af en toe wat schrikmomentjes, maar bleef keurig bij me ! Tussen de proeven door was er nog wel ff een "shake-moment". Meneer zag een kano in het water . Dat was eng! En dan moet je wegrennen en dekking zoeken . Gelukkig kon ik hem net bij me houden en hard roepen dat Mies (vriendin uit Roosendaal) hem vast moest houden . Toen ging het weer best... Was zeker geslaagd voor de eerste keer, echt niet verwacht!! Uiteindelijk twee keer 3e geworden met 2 winst
Anouk: Shaddy heeft daar gretig gebruik van gemaakt . Maar Nouchka was pas vies . Die had echt dikke modder plakkaten op haar lijfje. Daar was Shaddy nog heilig bij . Dat klinkt als een heerlijke vakantie .
Ilona: Super . Gefeliciteerd .
Nouchka zag er vanochtend niet uit. Het leek wel een varkentje, zo vies . Zelfs op haar oren zitten dikke plakkaten modder. Die krijg ik er nog niet af.
nee ik heb afgezegd, probeer het hoesten onder controle te krijgen en te houden, houd haar wel gewoon aan het werk, maar zo'n extra uitje (en zeker een wedstrijd) geeft toch weer extra stress en dus minder weerstand... en ze moet volgende week maandag wel voor (werk )vakantie mee naar Belgie, en dus liefst helemaal goed zijn! dus helaas, volgende keer beter...
rijden was vandaag in tegenstelling tot afgelopen keer, nu ook echt weer een drama, dus ik vind het nu ook weer niet zo heel erg...
ik wilde even mn comlimenten opeisen ! ik zat nog te twijfelen!
Nouvel
Geplaatst: 13-07-10 16:23
ik vind het super knap voor de 1e keer zeg!! succes met je zadel!
ach ja, het is jammer, maar dressuurwedstrijden is toch niet helemaal haar ding, dus ik denk dat fifi het niet zo erg vindt... volgende keer maar weer eens proberen, wie weet is er nog een keer in Maarsbergen ofzo, daar is het altijd zo mooi!
ja heb er wel zin in om naar Belgie te gaan, lekker even eruit en lekker aangespannen rijden en lessen!
jus
Geplaatst: 13-07-10 16:32
Gefeliciteerd Iloon , wij rekenen hier altijd het porcentage in % , goed van Chico dat hij zo braaf was , heb je nog fotos?
Shanna mooie fotos van die cremello , ik vind persoonlijk palomino mooier die hebben niet van die lichte ogen en cremellos zie je hier best wel veel , Dylano is echt een knuffel om zo te zien en je kunt nu al zien dat dat een lekker stuk gaat worden
Zoals Anouk al vertelde heeft ze hier gereden om een luso , het zou eigenlijk een bruine PRE worden maar was verkocht de dag van te voren , niet leuk voor Anouk maar wel voor de eigenaar van het paard. Paard loop PSG (nog niet GP) maar ik vind het een fantastich beest en ging best goed met Anouk , je zit op een vreemd paard met allemaal mensen om je heen die naar je kijken en die je niet zo goed kent en op het laast had ze hem toch lekker aan het lopen.
Wij hadden zondag een wedstrijd en het was echt niet te doen met de hitte , een van mijn leerlingen was helemaal de weg kwijt in haar proef dus werd gediskwalifiseerd mocht wel haar proef afrijden en de jury vond het heel zonde dat ze niet door mochten schrijven. Mijn andere leerling was tweede in hetzelfde proefje. Ik heb nu een van mijn kleine leerlingen nu op een PRE gezet en dat is zo lief om te zien ( ze zit bijna spagaat) kijken of ik een keer een foto kan maken.
Je mag mee Twisteren hoor Frank. Maar ik moet wel even sparen want alleen zo'n arrangement is al 2600 dollar en ik denk dat het excl. vlucht is
idefix4
Geplaatst: 13-07-10 20:15
Shanna: Serieus naar Amerika? Ik vind die film wel spectaculair. Ik heb hem op DVD...
Mies: Ik zag geen kringen om de ogen vandaar dat ik het vroeg. Maar idd, 2x wit zal wel wit blijven. hihi. Was dat dan niet een bruin veulen toen bij die merrie die Halley had gedekt? Die merrie was toch ook wit? Maar Encanto vererft dan alleen wit? Ik ben niet zo thuis in die kleurverervingen.
Ilona: Ik zag het al op Hyves. Netjes gedaan hoor, zo'n debuut! Keurig! En zo te lezen fijn emotionele steun gehad van Mies. Is Heidi ook nog komen kijken? En het fototoestel was mee hoor. Dik 500 foto's! Alleen de PC was kaduuk, dus we konden de foto's niet uploaden. Vanavond zal ik er wel een paar opzetten.
Angela: Ja, modderen kun je niet vroeg genoeg leren! Nouschka is dus een natuurtalentje.
Ellis: Met zulk weer is wedstrijd rijden alleen geschikt voor echte fanatiekelingen. hihi, ik duim dan op een aflasting... Ik ben ook niet geschikt om in zulke extreme weersomstandigheden te gaan paardrijden. En hoesterig? Heeft Spook daar vaker last van, dat je Fifi ontlast om die reden?
Jus: Ja, net al foto's zitten kijken! De PC is gemaakt. Die zwarte staat er ook een paar keer heel gaaf op. Stof vertroebelt de foto een beetje, maar echt hij toont zich wel. Zijn hals staat er super op. De rest van de foto's zullen we zo wel zien, ik moest de kids halen van vriendinnetjes. Zowiezo zorgen we dat je de foto's ook hebt hoor. En dank voor je compliment. Ik blijf maar bescheiden. Het was een heel fijn gevoel om hem te rijden, maar ja, dat zegt nog niet dat het er ook mooi uitziet hè? Door mij heeft Frank al vandaag werk gemaakt om de pc weer aan de gang te krijgen en ze staan er nu dus op! Wat jammer dat ze de weg zo kwijt was! Volgende keer maar weer beter hè? En ik mis Spanje nu al. Ik wil terug!
Zo net nog even snel visite gehad. Hij was zo trots op de zadels die hij uit Engeland had meegebracht, dat ie eerst even bij mij is gestopt om ze te laten zien, voor ie ze ging afleveren. Wel tof van hem hoor! Hij had ook gewoon door kunnen karren en dan had ik pech gehad. Dat hij die moeite doet, kan ik ontzettend waarderen. En mooi zijn ze! De nieuwe eigenares van één van de zadels was er echt superblij mee. Binnenkort mag ik mee kijken hoe je een zadel aan moet meten. Hij wil me dat ook goed aanleren. Hij had ook een klantje die een zadel had besteld op donderdag en vrijdag lag het al in zijn auto. Zo snel kan het dus geleverd worden! Hij wil streven naar 3 dagen voor spoedklussen. En dan komt er nog een lading aan om te repareren. Hij heeft ook een hulzebos voorzien van een nieuwe zitting daar. Even kijken bij de Britten hoe het nog netter kan. En het zag er echt super uit. Als er nog mensen zijn hier met zadels voor de weggooi, houd ik me nu aanbevolen. Verder heeft hij een mooi adresje gevonden die elastische neopreen singels in diverse maten maken. Hij kan ze nu goedkoper aanbieden dan de Agradi enzo. Ook die ga ik zelf leren naaien, want hij gaat ze ook zelf maken. En dan ga ik zo mijn rijbroek maar eens aantrekken... Sam zal wel schrikken. Zowiezo heb ik wel even werk, want hij vond een modderbad heerlijk!
een fries met verhaaltje: we kwamen bij jus aan en frank herkende gelijk een amazone met een fries. een nederlandse die daar in albir werkt in ons favoriete eettentje. klein wereldje weer he? (eettent heet trouwens It's a small world.....)
volgende dag: Manuel op de 8 jarige PSG lusitano. overigens pastte het zadel niet op de lusitano maar een breder was niet voorhanden. de zit is van ons allebei dus niet goed. verder reed ik met te lange beugels
en dan nu ikzelf das wennen
uitstrekken
klaar om op te stijgen....
galop, dat was ff heel erg aftasten
beetje kantelen maar ach
het is lekker op de trekker, manuel houdt mij en de kids in de gaten haha
kids te paard, dit was onbekend, ze wisten niet of er al weleens kinderen opgezeten hadden. rustig benaderd en het ging goed