[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:49

Ow Kelly, wat triest, zo'n lieve hond... :(:)

Michelle, ik heb al tegen Jenny gezegd dat ze niet te veel moet wachten, evengoed komen ze pas toe om 12u vannacht :D Maar ik ben wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd!!!!

Joepie!! Ik ben vanaf nu officieel in vakantie voor maar liefst 3 weken :):) Woensdag vertrek ik dan richting Barcelona om paardjes te rijden, joehoe! Licor krijgt dan vakantie.
Hopelijk wordt het weer daar wel wat beter, want daar is het nu ook aan het regenen...

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:53

Welkom Martine, wat een super leuke paardjes heb jij!
Ik ken nog enkele Berbers en vind ze erg leuk :j
Hoe ben je zo in Tunesië terecht gekomen? En bevalt het jou/jullie daar goed?

Kelly, sterkte met het overlijden van Sammie.

Michelle_88

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:53

lobke: vandaar dat ik ook gewoon naar huis ben gegaan...
Ik ook! We hebben de stalletjes in orde gemaakt, we hebben een stukje wei afgezet voor de stallen en 1 deur dichtgedaan en de andere open (zal morgen wel foto plaatsen) zodat ze zelf kunnen kiezen om binnen of buiten te staan...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:57

Wat een leuke dieren Lakshmi!

Sterkte Kelly, het is altijd moeilijk om een vriend te verliezen! Wat een leuke foto verkleed als Harry Potter, haha! Hij kijkt er ook heel wijs bij!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:15

Bedankt allemaal :)
en Aline: wat leuk, staan die berbers die jij kent in Nederland? Ik zie trouwens op je profiel dat jij zelf een hele berg prachtpaarden hebt!!
Ik ben hier onder nogal nare omstandigheden terechtgekomen: mijn moeder woonde hier al acht jaar en werd twee jaar terug terminaal ziek. Ik heb toen besloten hier naartoe te komen om bij haar te zijn en voor haar te zorgen. Eind vorig jaar is ze gestorven, daarna heb ik besloten hier te blijven... De beestjes hebben die keuze natuurlijk beinvloed :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:39

Martine, welkom!

Kelly: dan ga ik met je mee... ik heb weinig met Nederland
En zo te zien moet ik even zoeken op Baldamero (schrijf ik het zo goed? hahahaha.)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:50

Welkom Martine, wat een prachtpaardjes heb jij! Wel een bijzonder verhaal, heb jij geen heimwee? Ik heb bijna 2 jaar in Spanje gewoon en ben ook zo aan mijn paard en kat gekomen, maar die heb ik mee terug genomen naar NL omdat ik de cultuur zo anders vond dat ik echt niet kon wennen.

Kelly heel veel sterkte, het was een prachthond!

Lobke vast heel veel plezier! Wil jij het nummer van de fokker van Suev meenemen? Jus zou ook nog kijken of ze eens voor mij kon bellen. Ik wou dat ik mee kon, kunnen we volgend jaar niet eens samen gaan? :P

Mies spannend hoor, wat duurt het wachten lang dan he!

Aline leuk dat je er ook weer even bent! Gefeliciteerd met de kleinzoon van Gloriosa en sux6 met de laatste loodjes van het wachten!

Benthe gefeliciteerd, ik hoor wel wanneer die party er is :D

Anouk hoe ver is het van jullie naar mijn stal? Anders kunnen we misschien regelen dat Elise ons allebei bij mij les komt geven? Enne Sammie niet verkopen hoor, dat komt best goed! Laat Frank maar lu.llen haha :D Sam is leuk!

Madelief irritant is dat he, ik heb dat ook altijd :( Beterschap met je rug, hopelijk is het snel weer over!

Eline gelukkig is Atlas' rug in orde, wel heel vervelend van zijn knie! Sterkte ermee!

Saida ja hij struikelt ook op het harde, maar dan ook omdat hij zijn voeten niet goed optilt. Dus bv als er een randje van een tegel of steen uitsteekt ofzo, of bijvoorbeeld over een verhard bospad over een stukje boomwortel wat echt minimaal hoogteverschil heeft met het pad. Maar dat gedoe is pas begonnen sinds we in Brabant staan. Ik dacht zelf eigenlijk altijd dat hij het buiten daar zo leuk vond in het bos enzo dat hij altijd heerlijk om zich heen aan t kijken was, en verder niet zo goed uitkijkt waar hij zijn hoeven neerplant :+

Regine mennen is leuk! Hahah die opmerking van jou over die fjord, slim blondje _O-

Nou ik ben weer bij, haha twee keer op een dag, ik word hier nog eens goed in :D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:51

Annash schreef:
Martine, welkom!

Kelly: dan ga ik met je mee... ik heb weinig met Nederland
En zo te zien moet ik even zoeken op Baldamero (schrijf ik het zo goed? hahahaha.)

Naar Baldomero hoef je niet te zoeken want die wordt over een paar jaar toch van mij :D ;) :P O:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:54

Nou als ik er meer foto's van wil zien zal ik toch moeten zoeken... hahahaha.
Maar van mij hoef je (nog) geen concurrentie te verwachten hoor. Mijn geldpotje is nog niet vol :')

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:02

Jan: Oh, dat zou gaaf zijn, een zwarte merrie!! Hebben Lagartera en Halley allebei zwarte voorouders?
Ze is zo schattig, ik moet me inhouden, anders ben ik bang dat ik haar kom halen :=

Saida; Dat zei ik ook al vandaag, het is net herfst ^)
Leuk, leuk, Rintske bok(t)-filmpjes :D

Malin: Klopt, Salazar is zo schraal geworden na het afspenen en daarna niet echt meer bijgetrokken. Maarja, tis mijn paard niet he..
hihi, Suev heeft zo te lezen wel hele luxe schoenen!!
Heb je Baldomero al gereserveerd ;)

Regine: Welkom 'terug'

Benthe: Gefeliciteerd!!!

Kelly: Leuk, een Fjord met langere manen :D
Hoe zit het nou met die ruin.... ? (ja, ik ben het nog niet vergeten :P )
Sterkte :(:)

Eline: Gelukkig is zijn rug goed, maar een knieband gescheurd klinkt niet zo positief :(:)

Madelief: Owow, had je dat nog steeds niet eens geprobeerd? Wat heb je allemaal met Fuur aan de lange teugel geoefend? Pakte hij het een beetje snel op?
En dat terwijl Moreno niet eens Andalusierbloed in zich heeft :=
Vervelend zo'n 'regeldagje' daar hou ik nooit van :n

Anouk: Ja, ik heb mijn toekomst al redelijk uitgestippeld. Hoewel ik toch pas vrij laat voor deze studie heb gekozen. Ik wist niet eens dat het bestond, pas halverwege mijn laatste jaar kwam ik daar achter := en wat was ik toen opgelucht. Ik kon steeds maar niks vinden wat echt bij me paste, en communicatie is het gewoon helemaal!

Lakshmi: Welkom! Leuk om je ook hier tegen te komen. Ik had laatste je topic met berbers al bekeken :j

Mies: Zijn ze er al?!!
Maandag al, dat is al snel. Moet je aan een nieuw projectje beginnen..
Hihi, ik wist het! Je bent dus toch een crimineel :P

Aline: Je leeft nog :D haha, heb je mijn mail met foto's ontvangen?
Ik ben wel benieuwd wie eerder zal zijn... Vaidosa of Gloriosa of toch Engreida van Cyrina...

Lobke: Woensdag al, dat is dan al weer snel gegaan. Wel veel foto's en filmpjes maken he, zodat wij met je mee kunnen genieten (en leren wellicht)

Vaidosa nieuws staat in haar eigen topic ;)

En de 'partners in crime" (Salazar en Igneo) zijn weer braaf geweest *ahum*. Ze hebben het dak van het hooirek eraf gesloopt en stonden vervolgens de afdekking ervan op te peuzelen... :Y) :+ Die hebben Lisa en ik dus maar verwijdert, want dat lijkt met niet gezond voor een veulen :n

Werken was niet leuk vandaag, ik moest vandaag met mijn minst leuke collega's samenwerken ^)

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:32

Lobke, alvast goede reis en heel veel plezier in Barcelona! :9

lakshmi schreef:
Bedankt allemaal :)
en Aline: wat leuk, staan die berbers die jij kent in Nederland? Ik zie trouwens op je profiel dat jij zelf een hele berg prachtpaarden hebt!!

Ja, Nederland en België! Dank je! 8-)

lakshmi schreef:
Ik ben hier onder nogal nare omstandigheden terechtgekomen: mijn moeder woonde hier al acht jaar en werd twee jaar terug terminaal ziek. Ik heb toen besloten hier naartoe te komen om bij haar te zijn en voor haar te zorgen. Eind vorig jaar is ze gestorven, daarna heb ik besloten hier te blijven... De beestjes hebben die keuze natuurlijk beinvloed :)

Och jeetje, dat is inderdaad een nare reden geweest. Sterkte nog met het verlies van je moeder. Wat fijn dat je nog een tijd bij haar hebt kunnen zijn om haar te steunen en voor haar te zorgen!

Malin, dank je! En tja, de laatste loodjes zijn altijd het zwaarst hè ;) In dit geval dan eigenlijk vooral letterlijk voor Gloriosa...

Sanne, jaaaaa, ze zijn super, van die stoeipartijen ook zeg!!! :D Dank je! Ik mail je nog, gisteren een erg leuke maar heel lange dag gehad en ben er nu nog moe van :z

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:34

zasread schreef:

Hee, wáár dan?
By the way..... die foto's van de show waren ook erg leuk weer met de jurk! *D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:50

Heey
Sorry nog een ego berichtje van mij.

We gaan voorlopig niet op zoek naar een ander paard :(.
We krijgen het financieel nog niet rond :(.

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:53

Tja, een naam hebben we nog niet, kom maar met suggesties !!!

Op het lijstje staan tot nu toe:

Miss Langpoot
Afbeelding

Dappere Dodo (of in dit geval Doda)
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:01

Aline schreef:
zasread schreef:

Hee, wáár dan?
By the way..... die foto's van de show waren ook erg leuk weer met de jurk! *D

Hier: [KS-ITP] [Lusitano] Het aftellen is begonnen

Oh, ze is echt leuk jan :+:

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:06

Saida: de foto is op ons terrein, 'dat leuke huisje' is de garage bij de buren.

Sanne: We zijn even heel diep in de stambomen van Halley en Lagartera gedoken.
Zwart, Bruin, Vos en Bayo komen allemaal voorbij bij de voorouders van Halley.

Hieronder overigens een foto van een zoon van Halley van dit jaar, gefokt bij Principia, een prachtige merrie.
De enige externe dekking van Halley tot nu toe. Het veulen is bruin, dus Halley kan wel kleur vererven!!

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:26

Oeh, dat is ook een prachtexemplaar :+:

Bayo, interessant, want zo'n kleurtje wil ik ooit ook nog eens :j

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:37

Eline -> Oei! Een gescheurde knieband..... das niet zo fijn.
De knieën van friezen zijn al een vrij zwakke plek, dus dit maakt het er niet echt beter op.
Wat ga je nu doen?
Wel fijn om te weten dat de artrose zo op het oog niet slechter is geworden!

Madelief -> Volgens mij bedoel jij die keer in het Pinksterweekend?
Toen waren de buren vergeten hun wekker uit te zetten, die ging om 5 uur af en na 3 kwartier was ik het zo beu dat ik er maar uit ben gegaan.....

Regine -> Jij hebt een nieuwe verslaving gevonden zo te lezen. ;)

Anouk -> Wij hebben ook wel een binnenbakje, maar niet echt geschikt om er in te galopperen.
En dat wil ik juist elke keer even meenemen met Rintske.
Aanspringen in de bocht voor de lange zijde, aan het eind weer terugnemen en bij de volgende weer aanspringen.
Dit om haar aan te laten springen zonder steeds eerst een huppeltje te maken, of een bok te geven.
Ze begint het nu door te krijgen, ook omdat ze steeds sterker wordt en het haar dus steeds gemakkelijker af gaat.

Martine -> Welkom hier! :+
Wat een mooie hengsten heb je!
Weer eens wat anders, Berbers in het topic! Leuk!

Kelly -> Heel veel sterkte voor je vriendin! :(:)
Wat een hel.....

Michelle -> Ik ben idd niet zo'n fanatieke longeerder, ik zit er liever op. ;)
Maar omdat ze nog zo jong is (4), en ik haar daarom ook niet meer dan 4x per week wil trainen/rijden onder het zadel, maar toch ook haar conditie wel wat wil opkrikken voor de vakantie naar de Veluwe, moest ik er toch maar weer aan geloven.
Ook wel weer goed, nu kon ik haar ook weer eens zelf zien lopen ipv alleen voelen, en viel het meteen op dat ze weer vooruit is gegaan. :Y)
Het viel mij erg mee met de balkjes lopen, ze liep er steeds keurig overheen, ipv er tegenaan te schoppen of erop te staan wat ze eerst erg veel deed.
Ben zo onwijs trots op m'n meissie! :D

Aline -> Ook voor jou nog een spannend tijdje dus!
Alvast veel succes met de bevalling!

Vanmiddag was het eindelijk droog en ben ik terug gegaan naar stal om Rintske te rijden.
Eerst even lekker losgewerkt, het zijwaarts stappen uiteraard meegenomen en ook stukjes geprobeerd in draf.
Rintske vindt dit nog erg moeilijk en valt dan steeds terug, maar dat geeft niet.
Ze probeert het wel en geeft telkens een paar pasjes, dat worden er vanzelf meer als ze het goed door krijgt en het haar gemakkelijker af gaat.
Ook de galop mee gepakt, met name het aanspringen omdat Rints dan vaak eerst een huppeltje maakt of een bok geeft.
Eerst een paar rondjes laten galopperen om even stoom af te blazen en daarna steeds in de bocht voor de lange zijde aan laten springen, terugnemen op het eind en weer aan laten springen in de volgende bocht voor de lange zijde.
Na een paar keer springt ze dan wel netjes aan. *D
Ook nog omzetten met de achterhand gedaan, nog nét geen keertwending om de voorhand zeg maar.
Ik kan goed merken dat ik met het zijwaarts en het omzetten steeds losser en ontspannender de teugels kan vasthouden, echt heel fijn!
Wat hebben we nog meer gedaan? Eens nadenken, hoor.....
Oja! Overgangen gereden, en halthouden, achterwaarts en dan vlot in draf weer weg.
In het begin vertrok ze niet vlot, maar toen ze doorkreeg wat ik vroeg ging ze zelfs zakken met haar achterhand en in draf weg.
Heerlijk gereden dus!
Rintske is zó ontzettend fijn om mee te werken! :#

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:01

fijn dat je lekker gereden hebt!

Owww, die veulentjes, geweldig! Die laatste foto, wat dacht je van Donkey, haha!

Net contact opgenomen met de hengstenhouder. Er begon activiteit te komen rond te eierstokken en Nadina begon anders te reageren op de hengst. Dus ze lijkt hengstig te worden. Morgen staat ze er al 4 weken, lang hoor om je paard zo lang van huis te hebben! Ik bedacht me iets heel grappigs: mijn merrie en ik lopen op de een of andere manier altijd ongeveer gelijk met de cyclus om het zo maar te zeggen. Ik heb nu 2 keer de pil doorgeslikt, en mijn merrie is twee keer niet hengstig geworden. Nu lijkt ze dus hengstig te worden en dat zou betekenen dat we weer gelijk lopen, grappig he? ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:44

Sodemieters wat kunnen jullie toch kleppen hier :))

Morgen ga ik vreemd O:)
Mag dan de Fries van stalgenootje proberen.
Vind t wel erg spannend. Is helaas al weer zo lang geleden dat ik 'echt' paard heb kunnen rijden.
Heb er veel zin in maar vind t ook wel beetje spannend. Ben zo vergroeid met Flan en niet meer aan 'actie' gewend.
Naja ga er iig van genieten :j

Lisenka & Jan van harte met t mooie veulentje :)

Heikedenise emotionele begrafenis gehad. Hakt er altijd in he..
Van harte met je ouders.

Saida saai weer he..

Dinkey, hoop dat de ijzers goed werken voor Suev.
Ik heb aantal jaar terug in ambacht mijn koetsiersbewijs gehaald bij Baan.(zie dat je daar woont)

Regine, gaaf dat je met je Capriole ook bent gaan mennen!
Mooie wagen ook.

Utixo, gefeliciteerd met je pensionstal :) Onderschat een tinker niet haha..

Kelly, leuke foto van je din. Heel veel sterkte met t overlijden van Sammie :(:)

Saida een mooiweerruiter :oo

Snowy, wel goed nieuws wat betreft de artrose maar balen van de knieband :(:)
Kan zoiets nog herstellen? En wat zijn daar dan de symptomen van?

Madelief, Whaha je klasgenootje blij met wat spuug van Till Lindemann :))
Wel gaaf dat ze zo dichtbij kwam. Ik zou flauwvallen denk ik :))
Naja zou niet blij zijn met spuug maar wel een beschuitje willen eten haha.
Stond bij placebo paar jaar terug wel voor aan maar die kwamen niet zo dichtbij.
Regeldagje.. balen van je rug. Zwakke plek? Wat een schat die Rocky dat hij zo lekker bij je komt.

Idefix, zag dat je gisteren bij ta geweest was en geboord. Geen last?

Welkom Lashmi :)

Mies een soort van gevangenisportret :))

Idra geniet van je vakantie.

Dit is t een beetje... heb vast t nodige over t hoofd gezien maar niet verwacht dat ik nog zo ver zou komen..

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:51

:wave:

kom weer even snel zwaaien!
heb vanaf vanavond vakantie!! *\o/* *\o/*

hoop dus de nu boel weer een klein beetje bij te kunnen houden...

zag een prachtig veulentje voorbij komen!

en kelly sterkte, wat een mooie hond...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:10

Bedankt voor nog meer welkoms :)

En Dinkeygirl: Dank je! Ook een mooierd die PRE van jou... Ik moet zeggen, vind het ook wel eens lastig hier met die mentaliteit, maar de voordelen zijn voorlopig groter dan de nadelen ;) en met regelmatig een weekje Nederland valt de heimwee onder controle te houden.. En om vanuit hier een paard naar NL te halen is volgens mij iets lastiger dan vanuit Spanje :( Dus zit gewoon vast!

Zasread: Ja ik weet het nog :) Met jouw paardjes ook logisch dat je hier ook zit ;)

Aline: Wat leuk, er zijn er maar weinig in NL toch? En ik ben inderdaad erg blij dat ik het laatste jaar nog met mijn moeder heb kunnen doorbrengen, het is wel heel pijnlijk maar toch ook wel mooi als je zo bewust afscheid kan nemen..

_Saida_: bedankt! Jij hebt een fries zie ik? Mooi koppie :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:41

Even snel een voorproefje, ben nog niet thuis en ben gesloopt. We zijn kampioen geworden in de rubriek 4 jaar en oudere merries!

Verslagje zal nog wel gaan volgen, maar vandaag niet meer.

Deze briljante actiefoto wil ik jullie in ieder geval niet onthouden...

Elise in actie :+

Bonte schreef:
Wie was er hier blij?? :P Al kon je af en toe ook heel boos kijken of was dat geconcentreerd. :o
Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:43

Gefeliciteerd *\o/*

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:46

ook namens mij gefeliciteerd, stoere foto! 8-)