[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:35

jeetje, wat vervelend zeg!
ik wens haar heel veel sterkte toe...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:08

Peetisgreat => leuke pony hoor hopelijk gaat ze er nog veel plezier aan beleven

Prinslover => wat een super gave foto echt mooi geworden ben benieuwd naar de andere

Saida => die van mij kan ik af en toe ook echt geen doetje noemen als die iets in zijn kop heb dan heeft die het echt niet in zijn kont gelukkig geeft die altijd wel weer op, niet dat die niet lief is hoor want het is echt een schat maar hij is wel appart op zijn manier

Toucher => tietse is idd een hele mooie om te dekken als ik hem zo zie heb nog geen nakomelingen van hem gezien maar op de foto zie die er goed uit

Djemo => vervelend van je dochter hopen dat het gips er snel af kan.

nou vandaag weer gereden hij hield erg vast op links maar toch fijn gereden hij was lekker voorwaarts en op een gegeven moment liep die lekker los door zijn lichaam en lekker nagevelijk ben weer trots op hem Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:10

marielle geef patircia een dikke knuf van me ik zie haar van de week wel ff op stal

oh iloon wat een plaatje die foto van jullie twee echt super mooi

ja we hebben geruild voor roxy maar hier in de buurt dus kunnen we nog ff naar hem toe

TSJILLERT HEEFT OP ZIJN EERSTE WEDSTRIJD 178 PUNTEN GELOPEN NIET SLECHT DUS VOOR DE 1X EN IN DE L NU OP NAAR DE VOLGENDE WEDSTRIJD VOOR ZATERDAG

BEN SUPER TROTS OP MIJN ZWARTE PAREL

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:13

heikedenise, fijn dat het uiteindelijk toch nog lekker ging en dat je tevreden was!

peet, netjes!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:53

Peet: super leuk beestje wat een mooi lief hoofdje Haha!

Ilona: aaa wat een super lieve foto Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:19

Ik heb vandaag mijn 1e les in het Lange Lijnen gehad, Dhr. Piet Bakker kwam in Benningbroek en ik kon me daar inschrijven, wat een gaaf iets is dat zeg en wat een super aardige man, hij legt alles heel fijn en duidelijk uit en is zo positief, ben helemaal enthousiast geworden hahaha. Piep vond het superleuk en deed erg zijn best.

Vandaag voor het eerst een les gehad van Dhr.Piet Bakker, geweldig wat een ervaring! alles wordt super goed uitgelegd en heel duidelijk. Piropo vond het geweldig en ik kwam erachter dat conditie best heel belangrijk is :sad:

In de knoop Haha!
Afbeelding

Schouder-buiten;
Afbeelding

Even brullen naar de Fries die daar stond te wachten op de les na ons;
Afbeelding

Grote stappen snel klaar moeten wij hier gedacht hebben Cool
Afbeelding

Helemaal voldaan en super tevreden na een geweldige les;
Afbeelding

Dhr.Bakker was zeer tevreden en Piropo viel goed in de smaak geloof ik, volgende les zijn we er weer bij!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:21

Gaaf Cloris!

Ik heb van de zomer een les gevolgd bij Piet, vond het ook echt geweldig!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:32

Gave foto's Cloris!

Ik reageer ook weer eens hier Bloos
heb t hier in Belgie prima naar mn zin, maar heb net vanavond de knoop doorgehakt dat ik toch naar Nederland terug ga.
Ik mis mijn oude leventje te veel, mijn vriendinnen, mijn stal en alle mensen die daar zijn, en mn vriend, dat is toch wel heel zwaar
Was alleen wat minder leuk om te vertellen
Maar goed, over max 4 weken ben ik weer terug in Alkmaar en kan ik elke avond in de armen van mijn vriend liggen!
Sorry hoor maar ben daar zo blij mee Lovers

Ellis nog n keer veel sterkte he en Iloon echt super mooie foto!

Iedereen Kusje en veel liefs!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:44

Madelief ; nouja geniet deze paar weken nog ff lekker in Belgie. En ik kan me best begrijpen dat je graag terug wilt Lachen Je vriend zal ook wel blij zijn zeker?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:05

cloris: leuk zo'n les!!
goh madelief wat een onverwacht nieuws. maarja je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, ondanks dat zo'n mededeling aan de andere kant hard aan kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:54

Gaaf Cloris!

Peet, wat een gave kleur heeft die pony zeg Bloos!

Iloon: Oooh echt een te gave foto Haha!
Die komt vast boven je bed te hangen Ja

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:55

Allereerst: Danks voor de complimenten over de foto. Sanne kan echt méga mooie foto's maken Haha! . Ben er super blij mee!!
Nu even bijreageren hoor, druk druk gehad hihi. Haha! Maar wel leuk nieuws.... Pling

Peet; Wat gaaf zeg. Echt een apart ding, super leuk Pling En gefeliciteerd met de punten van tjil!

Saida; Nou, Jielt was wel een doetje hoor Nagelbijten / Gniffelen . Maar Rintske duidelijk niet als ik het zo lees ROFL . Ze heeft wel een sterk karakter met humor!

Mies; Hoe was je buitenrit Pling ?? Hopelijk wel een beetje leuk? Vast wel, jij en shannon samen vinden het altijd leuk volgens mij. Ik moet ook snel weer eens jou kant op komen geloof ik Haha! .

Frank; Volgende keer ook meegaan, is gezellig joh haha. Een keer een strandrit maken met zn alle zou wel gaaf zijn natuurlijk!

Ellis; Dat wordt stil zonder fifi.. Hou je het nog een beetje vol?

Marielle; Oh oh... ook al een dochter met een gebroken arm Ach gut . Sterkte.

Heike; lekker gereden met je paardje, super!

Cloris; Gave foto's zeg Pling . Piep is echt een patser hoor hihi. Hij doet het netjes hoor vind ik Lachen . En ik wil ook nog eens een les van hem. Hoop hem aan t werk te zien de 14e in bunschoten Pling

Madelief; Jeetje, meen je niet jo Bloos! . Had ik niet verwacht.. al hoe wel.. ik kan me het heeeel goed voorstellen hoe je alles mist Ach gut . Zeker met zo'n nieuwe vlam Knipoog . Maarja, wel jammer, ze zullen je missen daar denk ik! Wat zijn de plannen voor als je terug komt? Want je moet toch stalling en werk hebben neem ik aan? *Vind het stiekem ook wel leuk eigenlijk, misschien kom ik dan snel een keer jou kant op om Fuur in t eggie te bewonderen Clown *

Mensen!! Ik heb de eerste stapjes met Chico ohz gezet Haha! Haha! Haha! . Wat issie lief en braaaaf Lovers . Echt geweldig hoor, dat gevoel hihi. Voorlopig weer ff rustig aan, nogal hectische dagen gehad, ben vrijdag met m naar het strand gewandeld Pling (hij zelf was suuuper braaf, tot de longeerlijn brak Boos! Boos! , en ik een hartverlamming kreeg Bloos! . Godzijdank (!!!!!!!) bleef die staan!! En kon ik hem pakken... Zaterdag allemaal meiden die hem kwamen bewonderen, en weer naar buiten.. En vandaag erop. Even rustig aan dus maar weer Knipoog . Kan die ff bijkomen van zn weekend hihi. Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:56

jolijn; Dat heb jij helemaal goed hihi Clown . En dan ook echt GROOT boven me bed Haha! Haha! .

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:41

Wat leuk Cloris, gebruik je eigenlijk een slof als lange teugel?

Ik longeer wel eens met lange lijnen en loop er daarna ook wel eens achter, maar dit zou ik ook wel graag kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:42

Hahaha dat kan ik geloven!

Ik hoop ook dat er ooit zo'n foto komt van Robijn en mij Lovers

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:47

Inderdaad een erg mooie foto van jou en je ventje Ilona!!

Update over Terroso: vorige week ben ik er voor het eerst opgegaan, deze week heeft hij een paar dagen vrij gehad en heb ik hem twee keer aan de dubbele lijnen gelongeerd (vond hij eerst erg eng, maar gelukkige leert hij snel Knipoog ) om hem het stuurwerk wat bij te brengen.

Licor gaat ook goed, aanstaande zondag heb ik weer les bij David De Wispelaere, dat is intussen al veel te lang geleden, ik kijk er weer naar uit!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:51

Zohe, wat gaan jullie hard!
Mooie fotos voorbij zien komen!
El, gelukkig gaat het beter met je, jammer dat Fifi zo ver weg is maar ze is gelukkig in goede handen.
Madelief, jammer zeg, maar erg begrijpelijk.
Verder ben ik niet gekomen. Heel raar weekend gehad, kan het er niet open en bloot over hebben (werk), maar wel weer heel fijn met mn vriend gehad, vrijdag lekker uit eten geweest en naar de film geweest.
Met Goya gaat het weer beter, heb 2 jaarlingen te logeren, geeft hem afleiding. Bram vind het ook reuze interessant haha.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:30

Frank: Nou het was niet zo'n succes...ik had niet erg veel energie dus het werd meer een stevige wandeling dan echt hardlopen Knipoog erg frustrerend om door al die bejaarde ingehaald te worden Tong uitsteken

Madelief: Ik zou het ook niet kunnen om zo lang van huis te zijn..je hebt in ieder geval een super ervaring gehad! Nou komt een bezoekje aan fuur ook op de planning!

Ilona: Zei ik het niet!!! En tjsah dat gevoel...komt de volgende keer ook nog wel terug Knipoog Goed dat je het zelf hebt gedaan!! Nou begeleiding en door!! En natuurlijk ook knap van Chico!

De buitenrit was super! 3,5 uur lekker door het bos gereden, Heerlijk zo in de herfst!! Ze wordt al meer bevestigd buiten, durft meer voorop te lopen en voorop in galop is het minder van links en naar rechts Tong uitsteken Vandaag maar even lekker longeren...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:25

Cloris => leuk die foto's zo te zien een geslaagde les

Prinslover => helemaal geweldig je eerste stapjes op chico kan me goed inbeelden hoe je je voelt heb het zelf ook meegemaakt

Madelief => lekker hoor weer terug naar huis naar vriendlief

Mies_appolo => lekker hoor zo'n buitenrit even lekker uitwaaien

nou nu weer op me werk en vanavond heike maar even longeren want der hebben er 2 les dus dan is de bak bezet.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:11

Ilona: Wat een geweldig mooie foto van jou en Chico.

Peet: Mooie punten hoor voor Tsjillert. Leuke pony ook voor je dochter.

Cloris: Lijkt mij ook wel gaaf om te doen. Mooi dat hij het zo goed oppakte. Wordt Piropo nog veelzijdiger als dat hij al is.

Madelief: Kan me heel goed voorstellen dat je thuis bij je vriend wil zijn. Het is natuurlijk een hele mooie ervaring in België, maar lijkt me wel zwaar om maar 1 x in de 2 weken een weekendje naar huis te gaan. Lijkt me ook wel een moeilijke beslissing. Ben bezig om Keljan strandklaar te maken, dus wie weet .........

Lobke: Super dat het zo goed gaat met Terroso. Gaaf les van David. Staat ook nog op mijn lijstje. Heb hem toen bij de clinic van de vereniging aan het werk gezien. Vond het geweldig, die rust waarmee hij werkt.

Suus: Gelukkig dat het met Goya weer beter gaat. Jaarlingen te logeren?

Michelle: Lekker zo'n buitenrit tussen de vallende blaadjes.

Ben druk aan het aftellen voor de vakantie. Nog 2 weekjes en dan gaan we vliegen. Afgelopen weekend schoonpapa weer bijgepraat over de dingen die hier gedaan moeten worden. Mijn schoonouders slapen dan in ons huis en passen op de paarden en Banjer.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:12

Esther -> Ik denk dat het gros van de friezen overkomen als goedzakken.
Ze zijn ook erg vriendelijk naar mensen, kinderen en dieren toe, maar vaak worden ze toch onderschat vind ik.
Als Rintske een dolle bui heeft dan gaat ze ook als een malle door de paddock, als ik met haar speel in de binnenbak doet ze ook lekker gek bokken enzo.
Aan de longe hoef ik echt niet teveel de zweep te laten knallen (zonder haar te raken), want madam laat me dan echt wel even weten dat ze daar niet van gediend is. (afgelopen week kon ik een klodder mest van m'n wang vegen die daar door een bok van haar op gekwakt was! Haha! )
Als je niet met respect met haar omgaat dan dendert ze door je heen, of staat ze naast je recht overeind.
Ben je bang voor haar dan heeft ze dat direct door.
Op de pensionstal waar Rintske staat hebben eerder friese paarden gestaan, maar van Rintske staan sommigen nog wel eens te kijken hoe dominant, bitcherig, fel en temperamentvol ze kan doen.
Ze heeft een paar keer samen met een 3-jarige en een jaarling (beiden ruin) gestaan en die is zij de baas, ze staan al snel kauwbewegingen te maken als zijnde onderdanig.
Om maar een paar voorbeeldjes te noemen, hahaha!
Rintske is echt geen doetje en eist gewoon respect, geef je haar dat en ga je met liefde met haar om dan doet ze alles voor je.

Sandra -> Tietse is zeker weten een hele mooie hengst, eentje met een onwijs hoog kwijlgehalte! Kwijl
Kom je wel eens op het Fries Paardenforum?
Daar zitten diverse mensen met Tietse nakomelingen, ik denk dat je daar meer info kan krijgen dan hier. Vork

Michelle -> Rintske is zeer zeker geen doetje! Zie hierboven mijn reactie op Esther.
Ik heb nog niet echt het idee dat Rintske aan het puberen is, maar ze was wel hengstig dus ik denk dat ze daarom wat sneller chagrijnig was dan normaal.

Frank -> Bah das niet zo fijn om er nog even een zware verkoudheid bovenop te krijgen nu je net herstellende bent.
Doe maar voorzichtig, en hopelijk zakt de verkoudheid al weer wat!

Marielle -> Oei! Dat is niet goed!
De groeischijven in haar elleboog?
Lisanne heeft een paar jaar geleden een scheurtje opgelopen in haar onderarm en toen was haar groeischijf ook iets verschoven/uit elkaar.
Zij moest toen een week in het gips en daarna was het gelukkig goed genezen en hoefde ze alleen nog een mitella om.
Maar had het niet goed genezen dan hadden ze moeten opereren werd me verteld.
Ik hoop dus dat het meevalt! Beterschap!

Petra -> Mooie prestatie van Tsjillebil!

Cloris -> Lijkt me ook erg leuk om te leren Rintske aan de lange lijnen te laten lopen!
Gaan we vast nog eens doen!

Madelief -> Jammer dat het niet gaat in België, maar ook wel begrijpelijk.
Is het niets voor Jasmijn om met je te ruilen? Knipoog

Ilona -> Rintske heeft idd best humor ja, maar is een echte ram, hahaha!
(zie ook mijn reactie op Esther hierboven)
Jullie gaan in sneltreinvaart zeg!
Groot gelijk dat je het allemaal even laat bezinken, hij is nog erg jong.

Idra -> Terroso pakt het leuk op zo te lezen!

Gisteren geen buitenrit gedaan, maar wel heerlijk in de buitenbak gereden.
Ik heb niet echt veel gevraagd, maar ze was goed bij de les.
De laatste week neem ik me steeds voor om (als het goed voelt en Rints en ik met ons 2-tjes in de bak zijn) een galop te proberen.
Die heb ik nog niet gedaan met haar, op wat gekke spurtjes na dan.
Helaas voelt het wel steeds goed, maar zijn we nog niet met ons 2-tjes in de bak geweest.
Ik wil niet dat, als we als een ongeleid projectiel door de bak scheuren, we het risico lopen een ander in gevaar te brengen.
Nog geduld hebben dus!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:16

Lisenka, ja, heb 2 jaarlingen van Callista te logeren, mogen bij mij het gras op komen eten, Goya en Bram kunnen toch niet alles op krijgen :p

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:57

Nouvel schreef:
heikedenise, fijn dat het uiteindelijk toch nog lekker ging en dat je tevreden was!

Ja idd dan heb je toch een goed gevoel als je er af stapt

Zat trouwens even op je profiel te kijken en zag dat jij ook 21 juli jarig bent leuk joh

Saida => wat jij hierboven schrijft daar kan ik mij volledig bij aansluiten. heike is lief naar alles en iedereen. maar wel een echte boef als je met hem speelt bokt die en rent die al een gek heen en weer. en wat je zegt met longeren als het hem niet zind dan kan die ook lelijk op zijn achterbenen staan. en nu met rijden heeft die uitgevonden hoe die moet bokken dus het is echt een draakie (maar wel een lief draakie) haha

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:34

het gaat echt te snel voor mij, maar gelukkig heb ik nu zelf ook weer internet dus kan ik het weer proberen te volgen. weer veel leuke foto's gezien Haha!

heb trouwens ook eindelijk m'n zadel binnen en heb gisteren voor het eerst echt op Betunero gereden, ging echt super had nooit verwacht dat hij zo braaf zou zijn. alleen het sturen is nog een beetje K*T want daar kan ik maar niet uit komen, hij is zo anders gereden dan dat ik ben gewend, dus veel werk aan de winkel Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:36

heiekdenise, he da's toevallig zeg, grappig!

soeske, gezellig, 2 logeetjes!

saida, fijn dat je lekker hebt kunnen rijden gisteren!
Rustig aan, komt alles goed!

lisenka, lekker op vakantie, succes met aftellen!

mies, heerlijk zeg, zo'n buitenrit!

idra, fijn dat ie goed gaat, succes met je les!
Voor lange lijnen is een slof voor het mooie trouwens net ietsje te kort, heb ik ook geprobeerd...

prinslover, tja, het ene moment ben ik het zitten meer dan zat en het andere moment berust je er weer in en hang je maar weer verder op de bank...
het is niet anders...
het is een fijn idee dat fifi in goede handen is, dat geeft toch wel weer wat meer rust...

goh, madelief, weer terug...