Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Retlaw schreef:BarbaraNova schreef:@julya, oh daar is ze, mooie dame hoor.
Ga je haar zelf halen of wordt ze gebracht?
Ik hoor net van mijn werkgever dat eind van de maand zijn driejarige merrie naar Van Manen moet voor training, ding kan net aan een halster lopen op vaste route....Dus ik ga het weekend maar eens een poging wagen om haar iets meer te leren...ze moet dus ook voor het eerst de veewagen op, iemand tips? Wij hebben er geen 1 staan, dus het is niet dat we beetje kunnen oefenen. Haar moeder kan ook niet mee want die is hoogdrachtig....
Wat kent/kan de merrie verder al?
Mijn ervaring is wel dat paarden veel makellijker een vrachtwagen op lopen en te laden zijn in vergelijking met een trailer.
Wat wordt er verder verwacht qua training dan? Een goede voorbereiding is het halve werk ja...
_Jelske schreef:Je kunt het trailer laden allicht oefenen door moeder er eerst op te zetten, haar ernaast en dan weer lossen. Paar keer doen tot ze rustig staat en dan des noods een blokje om. Zo deden wij dat eerder ook altijd.
Laura1982 schreef:Sunnyhorse spannend dat wachten is altijd het leukste en moeilijkste haha.
Iemand hier ervaring met uv werende doeken om schaduw te creëren voor je paard?
BarbaraNova schreef:Laura1982 schreef:Sunnyhorse spannend dat wachten is altijd het leukste en moeilijkste haha.
Iemand hier ervaring met uv werende doeken om schaduw te creëren voor je paard?
Ja ik gebruik ze idd, gewoon schaduwdoeken heb ik, ze staan er graag onder. Maar als de hitte te erg wordt, haal ik ze toch liever paar uur naar stal. Daar heb ik uv werende folie op de ramen en een hele grote ventilator, zon industrieel ding
BarbaraNova schreef:Retlaw schreef:Wat kent/kan de merrie verder al?
Mijn ervaring is wel dat paarden veel makellijker een vrachtwagen op lopen en te laden zijn in vergelijking met een trailer.
Wat wordt er verder verwacht qua training dan? Een goede voorbereiding is het halve werk ja...
De merrie kan nog niets, gisteren haar voor het eerst aan het halster over het erf mee genomen in haar eentje, dat was al heel spannend, daarna in de bak nog even aan de longeerlijn gedaan, had ze ook nog nooit gedaan. Ene kant ging goed, andere kant niet...morgen verder...
Ze gaat naar Jasper van Manen voor stamboek keuring. Hij traint en brengt hun merries altijd voor...
BarbaraNova schreef:@Absolem, nee, moet ik me nu gaan schamen? Maar hoor gaag wat of wie het is?
Ik ben 2 jaar terug wel mee naar friesland naar de keuring geweest met hun merrie...dat was wel heel kik. Verder echt leek eerste klas...