[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:30

Hihi cute he <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:17

shanna, wat een geweldige plaatjes!
en wat is 'ie leuk zeg!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:21

Ik ben trouwens benieuwd naar het tweede veulentje dat in juni geboren moest worden bij Jan en Lisenka...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:56

<3

Navarra is vanmiddag om kwart over 4 bevallen van een hengstje :D

Aragon d'Encanto!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kan ook al het compliment
Afbeelding

En je bent een voetbalbaby of niet (bal ligt in de wei voor Seveilla om mee te spelen, toevallig stonden hun er bij)
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:20

ach wat lief!
gefeliciteerd!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:30

vanmiddag fotoshootje gehad met Fifi van bokker freya (wahidas fotoshoot)...
ik vond dit zo'n grappige foto! <3 :D

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:51

Michelle -> Gefeliciteerd met de kleine!

Ellis -> Nice pictures van je mooie spook!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:56

heey

Michelle: Gefeliciteerd :D. Wat een mooierd zeg :D.

Ellis: Wat een mooie foto is dat zeg :D. Ga zo je topic even kijken.

Pfff, wat een weer zeg. Net naar de paarden geweest. Toen we daar aan kwamen waren Nouchka en Shaddy al drijfnat ( ze staan 24/7 buiten met schuilstal). Toen begon het kei hard te plenzen en te onweren. Toen ik hooi wou gaan voeren begon het nog harder te onweren en toen kwam er in een keer een kei harde klap en een oogverblindende flits. Het leek net alsof de bliksem was ingeslagen maar dat was gelukkig niet.
Nu staan de paddocks blank en de wei is een grote modderpoel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:58

oeps, dat is inderdaad wel heel slecht weer!

hier regent het nu ook, maar niet extreem hard, en het onweer (nog) niet, alleen wat gerommel in de verte...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:46

Hahaha... hier kwam net ook een bui over. Nou, ik heb foto's gemaakt, bijna zwart gewoon. :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:47

hier nog niet zwart gelukkig, wel beetje donker...
inmiddels weer droog en gelijk weer soort benauwd...

maar gauw even rondje met de hond gedaan voor het straks misschien weer los barst!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:05

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:06

agossie...

toen ik vanmorgen naar stal fietste zag ik zo'n zelfde plaatje, midden op de weg in de nattigheid...
dacht nog, als ik een camera bij me had had ik een foto gemaakt... :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:42

Nou pagina 328! Ik heb wat bij te lezen!

Ellis: Eigenlijk moet je dan meteen het Z kunnen starten? Dan is alles in draf en galop. ;) Voor Sam zou dat ook ideaal zijn! Die is eigenlijk al te goed voor een L-proefje haha! :P Het belangrijkste is om lol te hebben met je paardje idd. Sam was zo lief toen ik thuis kwam. Hij kroop zowat in mijn broekzak! Dan smelt ik gewoon, ook al zijn we geen ZZ ofzo.
Wat is Spook netjes gevlochten!

Monique: Mijn moeder heeft er zeker één geimporteerd ook. Ook een paardje met een verleden. Uiteindelijk is die volgens mij als 'goed' recreatiepaardje naar een heel leuke baas doorgereisd. Een andere was echt haar paardje. Ook geïmporteerd. Ze gaat regelmatig naar Ierland. Mss nu de markt voor deze paarden groeit in voornamelijk Frankrijk, dat hun leven er rooskleuriger uit gaat zien in de toekomst? Hun misere valt wel op nu.

Soeske/Esther/ Nouvel: Frank wil Des ook inspannen. Mss een leuke meeting om de basis te leren???

Alicia: Goewie! Dan moet ik hier de stoten ook eens gaan bekijken van Frank zijn Startrek. Hij heeft er ook één. Ook een jaar oud en zelden gebruikt. Volgens mij zei de zadelmaker al dat die kwaliteit beter kon. Ik weet ook zeker dat hij die stoten ook wel kan vervangen. verder leverde Trekkingsaddles dit merk toch ook. Ik weet niet of ze dat nog doen? Die kan het tegenwoordig zelf toch ook repareren? Heb je daar al geïnformeerd? Ik zou verwachten dat dat garantie is, als het al zo vlug kapot gaat.
Hoe was het verder bij de tandarts voor je paardje?

Esther: Is Poeldijk daar ook in de buurt? Ik heb gehoord van een kleine gezellige pensionstal met nog een Anda. Is dat nog een overweging waard?

Soeske: Wij hebben de balingehof ook nog op de verlanglijst staan, maar zien de reis niet zo zitten met 3 koters. Die vinden paarden lang zo interessant niet als wij. :D Gaan we vast nog wel een keer doen, komen we bij jou koffie drinken...

Angela: Die wond betert goed joh! Is de koorts nu ook weer minder?

Branka: Sam heeft een grasbuik! Echt zeldzaam gewoon. Maar ja die heeft er 2 weken vakantie op zitten...

Ellis: Als je de zeep er ook afgewassen hebt? Vaseline is funest voor leer.

Ilona: Wij gaan nergens heen met fototoestel! hihi. Het werd geen P.R.E. maar een Lusitano. Met les van Jus erbij een fantastische ervaring rijker nu. En in Spanje was het niet zo benauwd als hier. Hier is het veel drukkender warm.

Esther: Ik vind het zeker een eer en die Spanjaard was ook blij, want hij kan weer rijden met zijn favo zadel. Ik heb al aangeboden dat ik best wil terugkomen beroepshalve en dat de zadelmaker waar ik leer daar ook voor open staat.

Shanna: Wat een mooi geschenk! Echt heel gaaf. Ik heb wat met Swarovski kristal, maar dit mag er zeker ook zijn.

De rest lees ik laters... Kids thuis en zo...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:01

Gezellig Anouk!
Inspannen? Nee, ik doe het lange lijnen werk wel.. kga niet op de wagen haha..

El, ja, ik vind het ergens wel zielig hihi

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:03

Deze bui heeft hier eerst de zaak geterroriseerd en vervolgens vertrok ie richting Varsseveld/Lichtenvoorde.
Ik vermoed (gezien bui én tijdstip) dat dit ook de bui is die de schade bij Lichtenvoorde/Vragender (Zwarte Cross) heeft aangericht.

Na het maken van deze foto's ben ik heeeeeeeeeeeeeeel snel naar binnen gerend _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:11

Woow, shanna wat een lucht zeg.

Anouk: Nouchka is helemaal koorts vrij :D. En de wond is nog kleiner en weer minder diep :D.

Hier is het weer droog, alleen in de paddocks kunnen de paarden gaan zwemmen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:23

shanna, kan em vorostellen.. zonnetje schijnt hier..
Broer heeft filmpjes gestuurd hoe het er in groningen uit zag.. nou, je kon echt gaan zwemmen daar.. straat helemaal onder, trottoir ook ...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:17

wow wat een luchten shanna!!

anouk, even denken, waar ging het over met zeep, vaseline en leer?
ben het even kwijt...
ja, gelijk maar Z starten... :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:43

Wow Shanna, bij het zien van zo'n groene lucht weet je al genoeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:28

hier net ook ineens stikdonker en een enorme bui!
en nu schijnt de zon weer... :+

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:44

Shanna: wat een mooie foto's van Dylano. En jeetje wat een lucht.

Anouk: mn zadel komt ook van Trekkingsaddles vandaan. Heb contact met hen gezocht, zij vertelde mij dat het zadel naar Duisland opgestuurd moet worden om te bepalen of dit garantie is. Dit zou vrij kostbaar worden. Voor mij geen optie, ik heb al 6 maanden moeten wachten alvorens mn zadel klaar was. Trekkingsaddles zou kijken of hun zadelmaker het kan maken. Bij de Espaniola is dat best moeilijk daar de stoten rechtstreeks op het zadel gestikt zijn. Het betreft bij mijn zadel de achterste stoten, de gaatjes zijn uitgescheurd. Waarschijnlijk komt op die stoten de meeste spanning omdat deze schuin liggen.
De tandarts komt overigens de 23e, ben benieuwd!

Wij hebben zaterdag extreem weer gehad op stal, had net de paarden binnen toen er hagelstenen van 2cm naar beneden vielen. Toen een windhoos met stortbuien, stoelen vlogen voorbij, trailers tegen lantaarnpalen, lantaarnpalen om, bakomheining kapot, eikenbomen omgevallen, etc. etc.
Vandaag viel het reuze mee, wel voor gezorgd dat de paarden om 10 uur al binnen stonden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:43

Zooo. bijlezen weer...

Shanna: Zo. Da's een mooike! Ik heb er laatst ook één gezien. Die was een tikkie dikker en breder. Zelfs nog breder dan Des! Heel erg leuk beestje, alleen die blauwe ogen, ik kan er niet aan wennen. Voor 20 keer is het een heel heel nette combi!
Haha, die blik erbij met die zweep!

Mies: Aaah <3 En Aragon, wat een prachtige naam! Volgens mij blijft ie bruin? Een plaatje hoor. Is het een zoon van Encanto of heeft hij een andere papa?

Ellis: Idd wat een prachtige plaat! Het lijkt wel of jullie in gesprek zijn. Waren de andere foto's ook gelukt?

Angela: Bij ons gebruiken ze dan de gelegenheid ook om even te poedelen in de beste modderplas. Doet Shaddy dat ook? Ik hoorde al dat het flink gespookt heeft in NL. Niks van meegekregen. :+ Mijn rozen hadden wel behoorlijk geleden toen ik thuis kwam...

Soeske: Ik heb van 3 wedstrijden een kwartiertje gezien. De halve finales en de finale. En tja, ik zag al dat er flink is geknokt, maar ja, de'r kan er maar één winnen. De Spanjaarden hebben het zeker niet cadeau gehad, ondanks een meewerkende scheids hè?

Shanna: Ja, net gezien op het jeugdjournaal! Wat een ravage daar! Hier was alleen de auto weer heel, heel schoon! haha. Scheelt weer een poetsbeurt!

Nouvel: Je schreef dat je je tuig met zadelzeep hebt schoongemaakt. In zadelzeep zit vaak vaseline. Als je je handen wast, spoel je dat toch ook na? :P Ik snaps... hihi, maar alles gaan citeren is nogal bewerkelijk.

Alice: Wat balen dat ze het antwoord niet meteen voor je klaar hebben! Volgens Frank moet je de achterste één gaatje langer houden dan de voorste. Hij is daar ook tegenaan gelopen. Wel balen dat het zo moet tegenzitten joh! Welke pommel gebruik jij? 5 toch?
Ik ben wel benieuwd wat de zadelmaker van trekkingsaddles besluit te doen.
En daar ook al zulk slecht weer? Hier viel het mee. Het is wel lekker afgekoeld.

Nou, ik had een heel gave vakantie in Alfas del Pi, deels met heel veel dank aan Judith (Jus) Wat een ongelooflijk machtig mooi moment om op zo'n goed paard te mogen rond hobbelen. Ik was echt vereerd, ook al was het een Lusitano. Ik vind die ramshoofden niet zo mooi, maar volgens de Spanjaard, Antonio, die hem beschikbaar stelde is dat een teken van heel goed bloed in zo'n paard en zijn Lusitano's de nakomelingen van de beste P.R.E.'s. Ooit zijn de beste P.R.E.'s na een oorlog meegenomen door de Portugezen en daar doorgefokt in de huidige Lusitano. Al met al was het een machtig mooie ervaring, helemaal met dank aan Judith ook, die me gelukkig aanwijzingen gaf. Het voelde zo anders dan op Sam! Ik heb nog wat te doen met hem.
Verder zijn we met de kids naar Vergel geweest, naar een safaripark en we hebben de Jalon-vallei doorgereden. Allemaal smalle straatjes, waar we maar net doorheen konden. Ook de Algar-rivier gezien en lekker gegeten en Guadelest bezocht en daar over het meer gevaren en honing meegenomen! Een zadel gerepareerd, helaas had ik niet alle goede spullen bij, dus het is nog een tikkie provisorisch. Maar de ruiter kan weer rijden. Veel gezwommen nog bij het appartement en heerlijk gegeten van een high tea en een bbq. Leuke andere stellen met ook 3 kids, dus eigenlijk was het gewoon compleet! Eén bezwaar: Het is zo snel voorbij! Maar ja ik was ook blij om mijn maatje Sam weer te zien en hij was zelfs ook blij mij te zien! En mijn hundjes te kunnen aaien. En Des schommelt je helemaal tegemoet! Blijkt dat schoonpa ze nog gras had bijgegeven. Nou ja, dat wordt sporten voor ze!
Thuis meteen een dorp verderop naar de kermis om oliebollen te halen en op te peuzelen en nu pas merken de kids hoe moe ze zijn!
Binnenkort gaan we ook naar Roozendaal, shoppen! Een ander stel kwam daar vandaan en zij heeft een leuke boetiek daar.

Groetjes,
Anouk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:47

he geen lusitano's beledigen he anouk... :D
maar super dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad zeg, super dat je op zo'n paard kon rijden!

ow dat verhaal, van het tuig, ik snap 'm weer! :D
ik gebruik altijd weinig zadelzeep en veel water, en daarna wrijf ik het af met een vochtige doek (zoals op het flesje staat :+ ), eigenlijk ben ik niet zo van de zadelzeep, maar ik dacht, laat ik het eens proberen...
heb het nog niet ingevet trouwens daarna...

owja, rest van de foto's staat in mijn onderschrift...
ja, die ene vond ik ook zo grappig!
met dat neusje zo...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:07

Ellis: Ik probeer nu vast te houden aan één droomwens. Paarden leven te lang om er meerdere wensen op na te houden hè? Deze man had voornamelijk P.R.E.'s op stal staan en één Lusitano! Haha, laat die éne nou net het meest geschikt zijn voor zo'n hobbelnicht als ik. :+ Ik vind een ramshoofd te barok, maar het is me helemaal uitgelegd hoor hoe het zit en ik was wel degelijk vereerd. Dit paard kon geen 'kunstjes', maar was Grand Prix dressuur en dat is een heerlijke ervaring om eens te voelen! Zelfs voor zo'n barkruk als ik! Manuel moest vooral lachen om mijn rode hoofd. Het was hard werken en behoorlijk warm nog. En zijn vader moest heel hard lachen toen ik met mijn cap kwam aanwandelen. Maar ja, ik heb maar één stel hersens en van Frank moet ik daar zuinig op zijn. De Lusi hupste één keer maar verder heeft ie geen rare dingen gedaan. Ik heb de foto's nog niet gezien, maar volgens Frank ziet het er op een paar niet verkeerd uit.
Ik ga even kijken naar je site!