[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 07:47

BrankaZ schreef:
peetisgreat schreef:
heb trouwens nog een vraag
wie weet hoe het zit met het gewicht van wat je mag trekken met ene b rijbewijs??
hier zijn de menige nogal onduidelijk over hoe zit het met het gewicht van je auto en trailer de een zegt het mag wel de nader niet
ik wil hier morgen ook even langs de politie mee gaan hoe het nu echt zit
maar mss weten jullie iets

B zonder E mag als de maximale toegestane massa van de trailer lager is dan het ledig gewicht van de auto (ofwel trailer met maximale lading lichter dan lege auto) én de combinatie samen inclusief maximale lading (dus ook de auto) lager is dan 3500 kg.
Weet het vrij goed omdat ik zelf na de laatste keer door veel pech gezakt te zijn en o.a. als opmerking kreeg dat ik ervaring op moest doen, heb besloten dat ik die ervaring zeker op ging doen maar daarvoor geen rijschool of CBR wilde sponsoren.
Hier is trouwens een linkje naar een folder van het CBR waarin het wordt uitgelegd.
http://rijbewijs.cbr.nl/pdf/Aanhangwage ... rekken.pdf

Je komt heel vaak boven het totaalgewicht uit, omdat zodra je zonder E rijdt het laadvermogen telt en niet wat er daadwerkelijk instaat. Maar je kunt trailers ook terug laten keuren, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan om toch zonder E te kunnen rijden met 1 paard. Ik mag nog steeds 640 kg laden in mijn trailertje, geen van mijn paarden is zwaarder als dat, en er past er toch maar eentje in. Ben helemaal happy Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:19

Malin: Wat een opluchting dat hij er bijna niks aan over gehouden heeft. Het had echt veel slechter kunnen aflopen. Nu maar hopen dat hij er geestelijk niks aan over houdt. Is de bestuurder ook nog pols hoogte komen nemen hoe het nu met Suevo gaat?
Heb je ook al iemand naar de wond op zijn been laten kijken?

Susanne: Wouwie, die galopfoto ziet er echt super mooi uit. Heel mooi in balans en dat met 1 hand!

Evelien: Wat is Enno toch een knappe kerel! Hij ziet er super goed uit. En wat een lekker kontje heeft hij trouwens Knipoog

Ellis: Ik heb gereageerd in je topic, wat is je spookje toch mooi wit!

Cruesli: Haha, ja paarden zijn wat dat betreft rare dieren. De merrie die ik 6 jaar lang gereden heb, vond trekkers niet eng, maar ineens een geel bloemetje in het grasveld en ze stond aan de andere kant van de weg.

Vandaag moet ik op bedrijfsbezoek en dat ga ik doen bij de eigenaresse van Vicky Haha! . Dat gaat dus gezellig worden. Daartegenover staat Otje, dus als we klaar zijn ga ik even met hem tutten, als hij dat wil tenminste. Ik zal alvast wat snoepjes meenemen Tong uitsteken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:51

Karina... ik heb hetzelfde gedaan... bevalt prima Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:23

PatriesjeMR2 schreef:

En voor ca. 50 euro klaar, een stuk goedkoper als je E halen Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:34

wat bedoel je met terug laten keuren karina?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:58

Je rekent zelf uit hoeveel het totaal gewicht trailer/laadvermogen zou mogen zijn voor jouw auto om onder de 3500 kg totaal te blijven. Natuurlijk moet je auto daarbij wel zwaarder zijn dan trailer+laadvermogen. Dan hoeft eigenlijk alleen maar je kenteken van de trailer op te sturen naar de eh.. hoe heet dat, RWD? met het verzoek het laadvermogen terug te zetten naar wat jij hebt uitgerekend. Voor terugkeuren hoeft je trailer dus nergens heen, alleen kenteken.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:09

Klopt, ik was in 5 minuten klaar(woon bij Veendam...dus gewoon eff langs het loket van de RDW Lachen )

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:40

Ik heb jullie ook weer gevonden. Ik heb nu medicijnen en ik was daar heel moe van. Het gaat nu gelukkig beter. Ik heb nu alleen wat weinig slaap, maar dat komt door het waken. Dus dat is voor het goede doel.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:25

Hey Lisenka, leuk dat je weer terug bent. Snap best dat je tijd niet bent geweest. Wat ik heb begrepen kon het een stuk beter met je gaan Lachen Gelukkig knap je nu weer op!

Sanne: Dat is leuk! Zie je haar en Vicky ook weer eens Ja En ook nog eens een bedrijfsbezoek eraan vast. Ideaal toch. En idd hopen dat Otje ook zin heeft om te knuffen Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:27

Malin -> Hoe gaat het nu met Suevo? En met jou?
Heb je er nog een DA bijgehaald?

Michelle -> Sita ziet er heel ontspannen uit op de foto's!
Hoe is het gegaan met Encanto's eerste keer grondwerk?

Ilona -> Manda en jij gaan lekker!
Leuk dat ze het grondwerk zo goed oppikt, daar kan je veel profijt van hebben.

Enamorado -> Hij lijkt wel iets lichter te worden, of lijkt het maar zo?
Hij heeft wel een lekker kontje, hoor!

Petra -> Heerlijk naar buiten met de paarden!
Ik zou het ook graag weer willen, maar ik moet nog even geduld hebben.

Ellis -> Leuke foto's van je ongelovelijk witte spook, hoe doe je dat toch?
Grappig die oortjes, die staan telkens op jou gericht.

Christy -> Fijn is dat hè als je zo lekker buiten kan rijden!
Ik herken dat bange wel, dat heeft Grytsje ook heel erg.
Dan ben je zelf aan het zoeken waar ze in godsnaam zo bang van is, hahaha!

Sanne -> Gaat het nog steeds goed met Otje?
Hoever ben je nu hem?

Mijn dank aan de personen die een schatting hebben gegeven over hoeveel Grytsje ongeveer waard zou zijn!
Voor degenen die het hebben gemist en ook een schatting zouden willen uitbrengen, hieronder nog een keer wat uitleg en feitjes.
Ik zou het echt heel erg op prijs stellen als de friezenkenners hier op willen reageren!

Citaat:
Het gaat nog steeds niet lekker met de boer, hij knapt maar niet goed op.
Op de manege loopt het ook niet zo lekker, ik zal niet in detail treden, maar er zijn een paar schrijnende dingen gebeurd.
Of de manege gaat verhuizen is ook niet zeker, de vergunning is nog steeds niet rond en het is nog maar de vraag of de boer het allemaal wel aan kan straks.
Omdat er geen duidelijkheid is wat er gaat gebeuren zit iedereen bij ons met de onzekerheid of ze straks nog wel hun paardje kunnen blijven doen.
Ook ik loop steeds rond met de vraag of ik volgend jaar Grytsje nog wel 'heb'.
In het ergste geval zal de boel verkocht moeten worden.
Ik ben er dan ook over aan het nadenken of ik Grytsje dan zou willen kopen, mits er een redelijk bedrag voor wordt gevraagd.

Aan jullie dan ook de vraag;
Wat denken de friezenkenners hier dat Grytsje ongeveer waard is?
Hier een aantal feiten;
~ geslacht; merrie
~ afstamming; Fetse * Hearke
~ leeftijd; 14 april wordt ze 6 jaar
~ als veulen 1e premie behaald
~ bij stamboekopname een 3e premie behaald
~ schofhoogte ca. 1.60
~ geen zomereczeem
~ heeft 2 veulens gehad
~ kent de basis onder het zadel, maar moet nog doorgereden worden
~ is verkeersmak, maar wel schrikkerig voor onbekende geluiden
~ heeft zwakke kniespieren
~ heeft verder nog nooit iets gemankeerd aan rug, benen of hoeven
~ heeft een gouden karakter

Als ik een beetje weet wat ze ongeveer waard is dan kan ik het overwegen of ik haar wil kopen of niet, en daar alvast rekening mee gaan houden, dus vandaar mijn vraag hier.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:35

Saida: Ja, ik en manda gaan weer goed de laatste dagen! Haha! Ik zal er eigenlijk eens foto's van moeten laten maken... Misschien komt dat wel eerdaags als ik iemand lief aan kijk Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:13

zo dan kan ik dus heerlijk gaan rijden zonder E en geen kasspekken voor het rijk
onze auto is wel behoorlijk zwaar dus geen probleem dat die lichter is dan de trailer en paard erin
en ik blijf ook nog onder de 3500 dus ik ga eerdaags heerlijk naar de lemenberg om te rijden over de ruiterpaden

bedankt meid voor de uitleg ik had ook al het cbr gebeld en die zeiden hetzelfde
Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:44

Ilona: Het was zeer gezellig bij Evelien, ik heb Vicky alleen niet gezien, daar hadden we geen tijd voor. Maar ik ga zeker binnenkort weer een keertje langs (het is tegenover Ot en Fift Nagelbijten / Gniffelen )

Saida en Ilona: Otje was vandaag weer erg afwachtend, ik heb eerst een kwartier op een emmer moeten zitten voordat hij bij mij kwam. In de tussen tijd heb ik de borstels maar eens uitgepluist, want dat moest ook maar weer eens gebeuren. Toen was ik toch wel heel interessant en is hij bij me gekomen (ook omdat ik snoepjes had) en heb ik lekker met hem zitten kroelen, daarna heb ik hem geborsteld. En toen ik op ging staan om de stal weer open te doen voor Sara en Fifty, bleef hij gewoon staan Haha!:D Weer een overwinning!! Toen ik het even later weer een paar keer ging proberen liep hij weer niet weg. Dus we gaan gestaag vooruit, hoewel hij het toch in begin steeds weer erg spannend vind. Want een ongeluk wel niet met een beestje kan doen Ach gut

Peet: Dat is weer een meevaller! Ga je samen met iemand of helemaal alleen?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:51

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:22

malin: Gelukkig gaat het goed met suevo!

jasmijn: ik snap precies wat je bedoeld! Ik kan niet wachten om weer bij eros te kijken

saida: Sita is over het algemeen heel ontspannen buiten, het liefst loopt ze voorop, alleen als het eng wordt moet een ander voor maar zodra het enge weg is loopt ze snel weer voor. Encanto gaat redelijk, hij heeft ontzettend veel energie waardoor het grondwerk nog niet altijd even goed lukt, of hij gaat veel te enthousiast voetjes geven of hij staat op zn achterbenen en rent weer is een rondje, vandaag ben ik even met hem ohz een rondje buiten gaan stappen, hij voelde gelukkig sterk en hij had zin dus het ging goed met hem. Ben een beetje bang dat hij veel pijn heeft met rijden, maar aan de andere kant moet hij toch bewegen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:18

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ik heb vandaag voor de eerste keer weer eventjes op Grytsje gereden! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Eerst heb ik haar gelongeerd met zadel op en daarna ben ik er zelf nog kort opgegaan.
Heerlijk weer op mijn eigen vertrouwde meisje!
Ik moest wel weer heel erg wennen, zij gooit veel hoger op dan Gemelo.
Op Gemelo zit je als een huis als hij draaft.
Verder was ze onwijs braaf en rustig!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:43

Hier ff een verslagje van vandaag:

Citaat:
Het ging goed, hij liep weer zoals voor het ongeluk dus ging ik er even zonder zadel op in de bak. Alleen om ff te stappen, maar hij draafde ook goed dus even een paar kleine stukjes laten draven.

Toen kwam mn stagenootje en haar paardje hoest dus die mocht ook alleen stappen, en zij vroeg of ik ff n stukje mee naar buiten ging. Het voelde goed en vertrouwd dus ben ff lekker mee gegaan, wel met zadel maar heb geen moment getwijfeld of dat ik bang was. Hij was ook helemaal niet bang van voorbij rijdende auto's ook niet op de 80km weg. Dus ikke helemaal blij. Op de terugweg bij dat stuk waar het was gebeurd had hij wel ff wat spanning maar dat was meer, hoofdje omhoog, rugje wegdrukken en snuiven. Hij bleef wel gewoon braaf, stappen, bleef goed bij me en ik bleef zelf ook heel kalm. Er zijn toen ook auto's gepasseerd en hij deed niet paniekigerig.

Buiten hebben we ook nog kleine stukjes gedraafd (zo van 3x een paar meter om even te testen hoe hij liep), in het begin was hij een beetje stijfjes maar later ging het en liep hij gewoon weer goed. Die heeft echt zooooo veel geluk gehad...

Maar ben wel heel blij dat Steffi komt want ik heb nog steeds het gevoel dat hij "iets" heeft. Hij begint trouwens wel lekker te verharen nu en is weer iets aangekomen Hyper! maar toch. En een stalgenootje wil haar misschien ook laten komen dus ben erg benieuwd!

Verder had ik nog traumeel in mn kast dus heb hem druppies gegeven en hij had lekker buiten gestaan, dus zn benen waren allemaal mooi droog. Dat scheelt wel hoor, als ze de hele dag een beetje in beweging zijn Knipoog[/quote]

Saida ik heb helaas echt geen verstand van friezen dus kan je helaas niet helpen Haha! Maar gaat alles verder goed met mams en zoon? Fijn dat je weer even hebt gereden, haha ik dus ook, echt lekker gevoel he? Hmm we hebben geen DA nodig gehad, was allemaal zo oppervlakkig dus gelukkig maar. Die mensen in de auto waren trouwens ook allemaal erg geschrokken maar gelukkig was er verder niemand gewond. De bestuurster had zelf ook paarden gehad vroeger dus die waren gelukkig erg begripvol. Ze zijn verder niet meer komen kijken ofzo maar daar zit ik verder niet mee. Met mij gaat het ook weer beter, dat hangt zo'n beetje samen met hoe het met Suevo gaat Lachen

Sanne fijn dat het beter met jou en Otje gaat, heb toen wel gelezen dat t niet helemaal ging en had nog willen reageren maar is er nooit meer van gekomen Bloos Maar gelukkig gaat het weer de goede kant op.

Loontje fijn dat het zo goed gaat met jou en Aman!

Ellis leuke foto's weer, had ook in je topic gereageerd.

Lisenka gelukkig voel je je weer wat beter, fijn dat het nu de goede kant opgaat!

Suus stoere foto's! Cool

Jasmijn ik weet echt niet meer of ik je nu al had gefeliciteerd en in welk topic maar bij deze dan Tong uitsteken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:06

Bedankt voor de leuke reacties!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:44

Karina schreef:
Je komt heel vaak boven het totaalgewicht uit, omdat zodra je zonder E rijdt het laadvermogen telt en niet wat er daadwerkelijk instaat. Maar je kunt trailers ook terug laten keuren, dat heb ik uiteindelijk zelf gedaan om toch zonder E te kunnen rijden met 1 paard. Ik mag nog steeds 640 kg laden in mijn trailertje, geen van mijn paarden is zwaarder als dat, en er past er toch maar eentje in. Ben helemaal happy Haha!

Inderdaad. Heb zelf wel een ideale auto: een Subaru Forester. Mag tot 1500 kg trekken, ledig gewicht 1280 kg en maximale massa 1860 kg. Dus een trailertje van 1300 kg terug laten keuren kan. Ben er mee bezig want terugkeuren is alleen een kenteken laten aanpassen is mij verteld door een medewerker van de RDW. En het 1,5 paards trailertje dat ik heb gekocht weegt maar 510 kg. Frío weegt gelukkig niet zo heel zwaar dus dat gaat prima. Zit alleen te wachten tot ik het aangepaste kentekenbewijs terug gestuurd krijg.

Karina schreef:
PatriesjeMR2 schreef:

En voor ca. 50 euro klaar, een stuk goedkoper als je E halen Haha!

57,75 euro om precies te zijn Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:47

Malin: jeetje Bloos wat een verhaal ben blij dat je al een beetje beter nieuws hebt en dikke knuff voor beide van mij en heel veel sterkte en beterschap Lachen houd je ons op de hoogte hoe het mijn jou en je paardje gaat ? Knipoog

Jasmijn: ooo het komt al dichter bij bijna je eige paardje Haha! superr leuk. en is de naam al bekend? want vond die naam van sanne wel leuk Bolero Knipoog
hou je ons op de hoogte ? Knipoog

Spokie: spannend bijna klaar dus Knipoog

Saida: aa fijn weer op je oude vertrouwde paardje Haha! dat doet altijd goed Knipoog
wel fijn dat het goed ging Knipoog

Vandaag met janske gereden. het ging echt goed Haha! dus ben weer helemaal blij. ook beginnen de spiertjes langzaam zichtbaar te worden. en zelfs de rechter galop ging vandaag goed. helemaal probleem loos Haha! dus ben weer super trots op mijn meisje Haha! Haha! Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:13

wat ik nou niet snap heb een bericht geplaats op malin die had een springfoto geplaats
en nou zie ik niks meer ook geen foto meer hebben jullie dat ook wel eens

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:17

Peet: Dat was denk ik in het Anda topic.

Malin: Ik vind het echt fijn voor je dat Suevo er niks aan over heeft gehouden. Ook goed dat je vandaag weer op pad bent geweest, dat is wel fijn dat je zekerheid hebt dat hij er ook geestelijk bijna niks aan over heeft gehouden.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:18

saida ik heb eens rond gevraagd en je merrie mag hooguit 3500 kosten
hoop dat je er wat aan hebt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:33

LOL sorry peet ik had die foto bij het verkeerde topic gepost Haha! Dus kwam erachter en had hem toen weer weggehaald en bij het andere topic geplaatst Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:55

DinkeyGirl schreef:
LOL sorry peet ik had die foto bij het verkeerde topic gepost Haha! Dus kwam erachter en had hem toen weer weggehaald en bij het andere topic geplaatst Tong uitsteken

haha maar dan snap ik nog niet waar mijn berchtje is gebleven
Huilen
wel een mooie foto was het

trste allmaal duik me bed in