Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janique

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:54

Och wat een tegenslag weer, heb het hele topic gelezen.. wat een verhaal. Ikw il je ook heel heel veel sterkte wensen, en het blijft afwachten. ik duim in ieder geval voor je Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 00:33

Scheve mond Jeetje zeg nu mag het wel eens allemaal mee gaan zitten. Ook ik duim nog steeds heel erg hard voor jullie!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 04:08

Wat verschrikkelijk voor je zeg, ik voel echt met je mee. Hoeveel ongeluk moet je nog meemaken? Het lijkt maar niet genoeg te zijn..
Hopelijk komt het allemaal goed, ik duim echt voor je.. Vreselijk dit!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 07:28

jesus Amigo_tje, dit had ik niet verwacht, zo'n terugval. Ik hoop zo dat ze hem er ginder kunnen doorsleuren... Veel sterkte nogmaals en een dikke knuffel. Ach gut

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:55

Hemeltje toch, wéér een terugval…

Het blijft een op en neer topic.

Wel chapeau voor Amigotje dat je zo trouw blijft posten. Je houdt ons goed op de hoogte.

Wederom heel veel sterkte met de kleine man!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:02

Ik hoop voor jullie allemaal dat de ellende snel gaat stoppen,dit is echt niet leuk meer, jullie hebben genoeg voor je kiezen gehad. Laat er idd een goede pleegmama voor Charley komen, zodat Ceara en baasje bij kunnen komen van alles en tot rust kunnen komen. Charley, doe niet zo eigenwijs en pak die emmer, fles of wat dan ook! Knipoog Haha!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:12

jeetje weer een tegenslag. LIjkt wel of het nooit mee gaat zitten. duim voor je.
@ andorra307 gefeliciteerd met je veulen. Veel plezier zondag bij hem.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:01

Nee he niet weer zo'n tegenslag!! Boos! Ik dacht dat hij eindelijk weer aan het opkrabbelen was en nu gaat hij weer achteruit. Ik hoopte zo dat het nu eindelijk eens goed zou gaan en jij ook eens kon genieten van het veulen. Dat heb je wel verdiend!! Ja Ik duim voor jullie Go jij! Go jij! en wens je heel veel sterkte!! OK dan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:55

hoe is het vandaag met charley?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:40

Ik ga ook voor je duimen dat kleine Charley het gaat redden. Hoop het zo voor jou, je hebt zo goed je best gedaan, allereerst met het redden van zijn mama, en nu vecht je hard voor zijn leventje.
Charley geef het alsjeblieft niet op want je baasje kan je niet missen.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 21:22

Vandaag terug naar de kliniek geweest en het gaat weer iets beter met Charley.
Hij staat nu aan een sonde zodat hij wel móet eten. Hij heeft nog steeds diaree en zn navel is ook niet genezen. Maarja, moest hij nu eindelijk es uitschachten bij het plassen, hé, maar hij heeft dat nog nooit gedaan Verward

Ik ga nu ook officieel op zoek naar een pleegmoeder. Dus, mensen, als je iemand weet...? Op aanraden van de kliniek moet het een héél brave merrie zijn, die weet wat het is om een veulen aan de voet te hebben.
We mogen ook niet vergeten dat Charley al 16 dagen oud is, dus we weten niet of het nog zal lukken, bij een pleegmoeder?
Uiteraard moet het een paard zijn, en geen pony (ivm grootteverschil).
Ook zou de merrie naar de kliniek moet kunnen komen, want Charley kan en mag nog helemaal niet vervoerd worden.
Wie weet er iemand of waar kan ik het best dergelijk topic openen hier op bokt? Ik kijk alvast ook op bwp.be.

Maar al bij al ging het vandaag terug iets beter. Hij hinnikte terug bij het de stal inkomen, dus dat is goed. Wel begreep ik Ceara niet zo goed vandaag. Als het weer het toelaat, neem ik haar even mee naar buiten om een halfuurtje wat gras te eten en wat rond te lopen.
Vandaag wou ze amper van Charley weg, ze keek zo naar hem en dan naar mij en dan sjokte ze maar achter me aan. Eens 10 min buiten wou ze al terug naar binnen en er was echt geen houden aan. Mevrouw wou echt naar binnen!
Eenmaal binnen wou ze direct met haar hoofd over het tss-schot naar Charley en ruiken enzo... Ze was echt anders dan anders, vond ik.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:26

kunnen paarden ook zoiets hebben als postnale depresie( HOe je het ook mag schrijven)? Je ziet het wel eens bij vrouwen als die zwanger zijn geweest dat ze ook even de kluts helemaal kwijt zijn en niets van hun baby willen weten. Heeft dan zijn tijd even nodig.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 21:29

mhollander schreef:
kunnen paarden ook zoiets hebben als postnale depresie( HOe je het ook mag schrijven)? Je ziet het wel eens bij vrouwen als die zwanger zijn geweest dat ze ook even de kluts helemaal kwijt zijn en niets van hun baby willen weten. Heeft dan zijn tijd even nodig.

Goh, zou ik niet weten. Mss wel.
Charley gedraagt zich ook net als een klein kind kan, dus tja, waarom niet eigelijk?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:34

Misschien krijgt Ceara nu toch moedergevoelens voor de kleine?
Fijn dat het ietsje beter gaat met hem vandaag! Maar hopen dat deze stijgende lijn zich voortzet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:02

mhollander schreef:

daar zeg je wat......ik ben blij dat het iets beter gaat!!!
Sterkte amigotje en charley!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:05

ik denk dat je zo'n oproep op kraamstal, of bij gezocht: diensten moet neerzetten.
goed te lezen dat het met Charley wat beter gaat,
maar als de merrie nu wel moeder gevoelens krijgt, wat dan..
ze heeft immers niet genoeg melk voor hem.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 22:17

Tjah, daar dacht ik vanavond ook net aan. Ik wil ze nu ook geen pijn gaan doen door haar veulen te gaan afpakken.
En ze geeft wel redelijk genoeg melk, hoor, de melk is alleen niet rijk genoeg aan waardes en vitamines enzo. Komt door de voorbije maanden vooral. Had nochtans zo mn best gedaan, maar ze staat blijkbaar nog steeds zwak.

Mss moet ik het nog een weekend aankijken en maandag zien hoe ze is tegen hem? Allé, ik weet niet, hoor.
Ik ben er me toch ook wel van bewust dat pleegmerrie's niet zomaar voor het rapen liggen...

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:44

Toch zou ik proberen een pleegmerrie te vinden of hem met de fles of uit een emmer te laten drinken, zeker als je weet dat de melk van de merrie niet genoeg voedingswaarde heeft. Je zou ze dan toch bij elkaar kunnen laten.
En kan de samenstelling van het voer van de merrie niet veranderd worden zodat haar melk een hogere voedingswaarde krijgt?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 23:00

Goh, nee, dat denk ik nie. Ze staat nu op 6 kg Pavo Podo Lac per dag. Bij mij kreeg ze iedere dag 1 flesje bruin bier. In de kliniek krijgt ze dat natuurlijk niet.
Verder krijgt ze nog hooi en stro en die vitamines (= Opkikker) die ik voor haar kocht.
Ik zou wel vers gras moeten meenemen naar de kliniek, dat zou ook goed voor haar zijn en haar melkgift.

Hij staat nu aan de sonde, dus hij krijgt wel genoeg binnen nu, dat is het probleem niet. Maar ik wou mss een pleegmerrie omdat hij zo graag van mama drinkt.
Ook is het natuurlijk niet zeker of een pleegmerrie nog helpt, hij is toch al 16 dagen oud...
Maarja, wie nie waagt, nie wint, hé?!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:16

Misschien kun je hem bij Ceare laten en ook bijvoeden met de fles?? Dat hij bij zijn moeder kan drinken en met de fles de extra vitamines binnen krijgt. Als Ceare toch zulke gevoelens heeft voor Charley is opzich toch wel fijn. Alleen heel jammer dat haar melk niet goed genoeg is. Als je een pleegmoeder vind dan is de kans groot wanneer Charley opgeknapt is dat ze na huis mogen en dat is dan denk ik naar de stal van de pleegmoeder. Dan zie je hem niet opgroeien. Dit is natuurlijk niet het belangerijkste maar daar moet je wel even aan denken. Het mooiste zou natuurlijk zijn als de melk van Ceare goed is. Heb je al in de kliniek gevraagd of je nu daar nog iets aan kunt veranderen. En geeft ze nog wel melk omdat Charley nu denk ik niet meer bij haar mag drinken. Na een paar dagen stopt haar melk gift toch?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 23:21

Daar heb ik idd al aan gedacht en daarom had ik graag gehad dat die merrie dan bij mij zou staan. Hoewel ik heel goe besef dat dat een moeilijke "eis" is. En ze was zo anders dan anders met hem vandaag, vond ik, mss begint ze in te zien dat het menens wordt?
Haar melkgift is zeg maar onvoorspelbaar de laatste tijd. Mss idd door het weinige drinken, maar de ene keer zit die uier goed vol en de andere keer weeer niet meer. Heel raar.

Hij krijgt voorlopig geen fles meer, omdat ie aan de sonde ligt. Ze geven zn melk zo door de sonde, direct in zn maagje. Zo weten we dat ie toch genoeg binnen krijgt en zo kan aansterken.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:26

Maar hoelang blijft haar melkgift dan nog op gang??

Ik zat te denken misschien stoote Ceara het veulen eerst wel een beetje af omdat ze van zichzelf wist dan ze er niet voor kon zorgen??? Omdat haar melk niet goed genoeg is en wou ze hem daarom ook niet laten drinken omdat ze toch al wist dat zei hem niet kon geven wat hij nodig had. ?????????

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 23:35

biancanij schreef:
Maar hoelang blijft haar melkgift dan nog op gang??

Ik zat te denken misschien stoote Ceara het veulen eerst wel een beetje af omdat ze van zichzelf wist dan ze er niet voor kon zorgen??? Omdat haar melk niet goed genoeg is en wou ze hem daarom ook niet laten drinken omdat ze toch al wist dat zei hem niet kon geven wat hij nodig had. ?????????

Dat weet ik niet, dat ga ik morgen es vragen op de kliniek.

Zou ze dat echt geweten hebben? Ik bedoel dat haar melk niet goed genoeg zou zijn geweest?
Ik heb een reading laten doen en daarin stond dat ze wel wíl voor haar kind zorgen, maar het nog niet aankan. Haar hart wil het wel, maar haar lichaam nog niet. Ze zit nog met teveel dingen in haar lijf die niet goed zijn. Ze moet leren loslaten en dat kan nog niet.
Dus ja, mss is da idd zo dat ze hem nie wou laten drinken omdat ze ergens toch al wist dat ze hem niet kon geven wat ie nodig heeft/had.
Maarja, mss al hier en mss al daar, overal mss en nooit zekerheid...

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:38

Nee die zekerheid krijg je nooit, maar ik geloof er wel in dat ze het heeft geweten. Even misschien een rare vergelijking, maar mijn konijnen laten ook wel eens een paar jongen dood gaan omdat ze gewoon weg niet genoeg melk hebben. En dan kiezen ze ervoor om er een paar goed groot te brengen dan allemaal half. Dat is de natuur.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 23:48

Ik vind het wel een geruststellende gedachte Bloos eerlijk gezegd. Dat ze mss zo doet omdat ze niet genoeg voor het veulen had, mss omdat ze zélf nog niet eens sterk genoeg was.
Ik heb het al meer gezegd en ik zeg het nog maar eens. Dit was geen paard om drachtig te maken -toch niet nu, mss later, véél later- maarja, daar had ik niets in te zeggen.
Ik heb haar zo goed en zo kwaad als het kon goed voer en veel liefde gegeven. Ik heb alles gedaan wat ik kon, ik denk niet dat ik nog veel méér kon doen.