[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:16

wij doen nooit aan sinterklaas Verdrietig geen idee of we aan kerst doen dit jaar.

Heb me maar af gemeld gaat niet lukken om nog te werken dus ga ik morgen middag werken Verdrietig vind het heel banketstaaf voor m'n ploeg ze zijn nu met z'n 3en echt zwaar Verdrietig maar aan mij hebben ze nu toch niks.
Neem zo ff een bad en dan ga ik maar weer slapen.

@Nouvel: helemaal mee eens. Ik werk ook veel met stelling en buiging en de bijrijder nog meer! (is fisio) ik laat m'n paard nu goed laag over d'r rug lopen. Ze vond het namelijk heel moeilijk om haar rug te gebruiken. Ruggebruik is nu al veel beter.

ik zou ook wel naar Apassionnata willen maar helaas heb niet van de ouders, weet iemand hoe duur die kaartjes zijn? . Heb van me pa vandaag wel een klomp van chocola gekregen met iets erin Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:21

ik rijd savonds nooit over straat dus reflecterende dingen heb ik niet nodig Tong uitsteken weet ook niet eens of mijn paard al die dingen wel accepteert Nagelbijten / Gniffelen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:27

@picasso: is het deze?:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:27

Ik probeer 1x in de week een rondje over straat te doen.
Anders loopt ze veel te vaak in de bak, en ik ben pas met donker thuis uit m'n werk meestal, dus er zit weinig anders op dan een kerstoutfit! Haha!

Ik heb reflectoren voor om de benen, een reflecterende uitrijdeken, arm- en beenlampjes voor mezelf en dan nu zo'n vest.
Meer kerstboom kan bijna niet! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:31

Hehe dat deed ik vroeger ook altijd, nu probeer ik voor het donker gereden of gelongeerd te hebben!

Wij hebben niets aan sinterklaas gedaan, wij vieren kerst altijd erg uitgebreid. Maar ik mis het wel hoor, en zo te lezen hebben jullie allemaal leuke cadeaus gehad!

Wij stonden vanavond voor een gesloten Karwei LOL Whahaha VERGETEN Sigaar

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:42

Haha!
Dat schiet lekker op!
Klusvrij avondje dus... Knipoog

Ik red het gewoon niet om voor het donker op stal te zijn, alleen op woensdag als ik mazzel heb...
vervelende tijd die wintertijd, ik heb er best een hekel aan om in het donker bezig te zijn, je hebt zo weinig mogelijkheden...

Daarom ben ik ook wel blij dat ik pas ontdekt heb dat ik met de ene ook in het donker probleemloos de weg op kan, zijn we er nog even uit! Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:47

Nouvel schreef:
Haha!
Dat schiet lekker op!
Klusvrij avondje dus... Knipoog

Ik red het gewoon niet om voor het donker op stal te zijn, alleen op woensdag als ik mazzel heb...
vervelende tijd die wintertijd, ik heb er best een hekel aan om in het donker bezig te zijn, je hebt zo weinig mogelijkheden...

Daarom ben ik ook wel blij dat ik pas ontdekt heb dat ik met de ene ook in het donker probleemloos de weg op kan, zijn we er nog even uit! Knipoog

Ja dan kan je in ieder geval nog iets! Ik werk part time dus op de meeste dagen red ik het wel, maar vroeger gingen we ook gewoon 's avonds naar buiten enzo, zelfs als het vroor dat het kraakte.. dan gingen we er naast lopen om warm te blijven, dat had wel wat hoor! En dan al die lampjes en terug op stal warme choco drinken Vork

Gelukkig gingen we niet klussen, maar voor verfkleuren kijken. De sleuteloverdracht komt nu erg dichtbij (de 15e) en we willen die week daarna gelijk aan de slag, want het weekend van de 23e moeten we weer voor een week naar Noorwegen voor de kerst Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:12

Ook wij hebben sint gevierd deze avond Lachen Leuke cadeau's gekregen, een roze rijbroek voor mijn show outfit, een zweep (de vorige heeft Jauke kapot gemaakt Rolleyes ) dvd van the horse Wishper, abbonement op een paarden tijdschrift naar keuze en een beautypakket, ben dus helemaal blij! Maar het hoogtepunt was eigenlijk wel het cadeautje voor onze hond Baruti! Ik heb het gedicht voor hem voor gelezen, maar het uitpakken heeft 'ie helemaal zelf gedaan! Echt het papier eraf scheuren en dan aan de kant gooien, hij snapte de bedoeling precies! Hij heeft een set nieuwe tennisballen gekregen en heeft de hele avond super tevreden op 1 liggen kauwen, die is nu dus ook stuk en de vuilnisbak in Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:15

Amable, wow, jij bent verwend zeg!

DinkeyGirl, mmm warme choco, klinkt goed!
Nou ja, die verfkleurtjes zijn er vast morgen ook nog wel... Knipoog
De 15e schiet inderdaad al aardig op!
Noorwegen met de kerst zal best mooi zijn! (en koud, brrrr....)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:46

ik zit hier helemaal alleen te zijn ,op sinterklaas avond..snik...

niets gekregen dus,alhoewel ik al jaren zelfs op mijn verjaardag niets krijg(vier het nooit.. Tong uitsteken ),heb ik dus ook niets van de sint gekregen...

en ja vroeger reed ik ook altijd in het donker en ook in de regen wind,kou...ja ja ik was ooit weleens een bikkeltje Tong uitsteken

leuk he, spulletjes voor je nieuwe huisje te zoeken..Haha!

en Prinslover,sjors heeft inderdaad een ongeluk gehad en die is echt heel kritiek geweest..maar gelukkig gaat het nu echt super!!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:58

ocharm kimmie Lachen Ben je dan wel braaf geweest???

ik heb zelf ook wel niets gehad maarjah... Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:00

kimmie ik heb ook niets gekregen
Amable jullie zijn verwent zeg leuk hoor.
In het donker rijden heb ik met Rod nog niet geprobeerd, heb ook geen goede reflectoren, maar ben zelf ook nopg behoorlijk nachtblind dus ik denk dat ik dat niet zo snel zal gaan doen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:05

Ja tuurlijk,ik ben altijd braaf...heel braaf zelfs Schijnheilig

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:40

Wow wat gaan jullie snel!

Ik vind de winter allesbehalve fijn, mijn bak is niet verlicht en die kan ik dus door de week niet gebruiken. Gelukkig heb ik sinds de zomer EINDELIJK een jeep + trailer en kan ik wel zo'n 2 keer per week naar de manège om binnen te rijden en om les te volgen. In het weekend probeer ik dan thuis overdag te rijden, maar met de regenval van de laatste dagen ligt mijn bak er ook niet meer zo goed bij, het is ook maar een primitief bakje natuurlijk. Nou ja, dat heb je als je paard aan huis staat, daar hoort niet veel luxe bij in mijn geval, maar wel elke dag 2 paardjes blij op de weide!

Ik wilde soms ook dat ik maar halftijds werkte zoals jou Malin, dan zou ik eindelijk eens wat meer tijd hebben! Ben mijn huidige job trouwens zo ontzettend beu, ben al een hele poos naar wat anders aan het zoeken, maar dat lijkt me niet te lukken...
Wat fijn, kleuren gaan kiezen! Hebben jullie in Nederland ook het hele Levis Gamma? De Colores del Mundo van Levis, daar zitten echt schitterende kleuren bij!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik rij niet echt volgens de AdB manier. Ik heb 2 jaar terug wel een stage bij hem gevolgd en die was wel leerzaam, maar eigenlijk geeft hij gewoon volgens de klassieke manier les. Licor en ik staan trouwens ergens op zijn site (op een foto), hihi!
Hij heeft trouwens zijn hele stal en huis verkocht en geeft nu enkel nog op verplaatsing les. De manège waar ik soms binnen ga rijden, daar komt hij nu 2-wekelijks. De stalhouder (en mijn vorige instructeur) daar volgt ook les van hem en neem nu ook af en toe HKO paarden op stal om ze te corrigeren. Ik ben laatst nog naar een lesdag gaan kijken van hem, maar ik moet wel zeggen dat ik, nu 2 jaar later en een heel stuk wijzer, wel veel dingen van hem in vraag kon stellen. Hij maakt het mij soms allemaal wat te ingewikkeld waar het volgens mij een stuk eenvoudiger kan. En ja, je moet met de man zijn karakter om kunnen hè, hij is zo ontzettend graag over zz bezig!!

Nickyu, wat een leuke foto's weer!

Cloris, ziet er weer erg relax uit, die trainingsfilmpjes. Lachen
Zo te horen op de filmpjes besteed jouw instructie ook veel aandacht aan het onstpannen dmv uitademen Lachen Heel herkenbaar!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 07:24

Elmiran: De kaartjes voor Apassionata zijn €45,- per stuk. En nee, die is het niet. Ik kan ook geen voorbeeldfoto vinden, het enige wat ik weet is dat'ie rond de €200,- kost, een grijze binnenvoering heeft. 4 gouden/zilveren knopen voor, aan beide kanten 1 aan de mouwen en twee achter. Er zit een 'dressuurrok' aan achter en hij is van Eurostar. Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:01

Goeiemorgen!

haha, die sint, de een krijgt niks en ander wordt megaverwend! Haha!
kijken hoe de kerstman het er straks vanaf gaat brengen... Knipoog

Idra, ik vind de winter ook vervelend.
Ik kan doordeweeks ook niet zo heel veel doen.
Wij hebben wel een lamp bij de bak, maar ook niet super, en het is nu inderdaad steeds erg nat en waaierig...
En dan 's avonds in het donker...
Geef mij het voorjaar maar weer!

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor het eerst sinds tijden beide beestjes al een week niet heb gereden, voel me wel een beetje schuldig...
Eerst was ik helemaal niet lekker en toen werd het zulk slecht weer...

Hopen maar ik dat ik er vandaag weer even op kan stappen...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 09:36

Ik heb geen Sinterklaas gevierd, ben net verhuisd dus het geld was in me huisje en had zowiezo al veel van de 'Sinten' gekregen haha dus je was niet de enige alleen thuis... ik heb een Gamma-kast lopen vervloeken omdat ie nou nog niet in elkaar zit.... nog erger dan Ikeaspul waarvan dingen ontbreken, deze kast slaat alles Boos! hahaha!

Wij gaan wel eens eind van de middag nog een rondje buiten rijden maar komen dan in schemer terug. Ik ben ook een halve Nuon reclame, heb gele banden met rode knipperlampjes om de achterbenen van me paard en gele banden met reflectie om de voorbenen. Een reflectieborsttuig en zelf heb ik gele banden met rode lampjes om de arm en een reflectie band om de cap. Laatst stopte een auto om te zeggen dat we zo goed zichtbaar waren, vond ik wel super tof!!

Diegene uit Kootwijk... ik zit in Nijmegen met mijn Lipizzaner... ik weet niet hoeveel Km dat is? Anders mag je wel foto's komen maken hor! Ja Ze heeft al fotoshoot ervaring *LOL*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:51

Mensen jullie gaan veeeeeeeel te hard!

Heb allemaal leuke Sinterklaascadeautjes langs zien komen. Hier ook Sinterklaas gevierd en had mn cadeautjes zelf uitgezocht want alleen mn ma en ik hadden tijd om cadeautjes te kopen dus hebben wij het voor het hele gezin gedaan haha..
@ Amable: Onze hondjes hadden ook een cadeautje gehad. Alletwee een heel groot bot wat ingepakt was. Ze hadden ze ook zo uitgepakt hoor! En maar kluiven op die botten met zn tweeën. Echt lief.

Ik had graag ook naar Apassionata gegaan maar wij zijn dan op vakantie (nog beter!) alleen is het maar de vraag of het doorgaat want mn vader zit in het gips (gaan met mn pa, ma, broertje en mijn vriend) en die ziet het in het gips niet echt zitten.

Haha ik rij ook niet vaak in het donker of in de schemer buiten. Maar als ik ga kan ik bij jullie mee voor kerstboom spelen. Heb een vestje, dekje en bandages haha! Ik hoef gelukkig niet vaak in het donker te rijden want ik sta op een manege met binnenbak dus dat is echt zaaaalig!

DinkeyGirl spannend dat jullie bijna de sleutel krijgen. Ik moet nog veel langer wachten (uiterlijk juli) voordat ik in mn huisje kan. Ik ga samenwonen en zijn nu al druk spulletjes aan het verzamelen (dankje sinterklaasje haha) en hebben al meubelen. Ik wordt echt gigantisch ongeduldig haha..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:36

Nou de Sint is ook aan mijn deur voorbijgegaan hoor, ik heb wel een chocolade letter op mijn werk gekregen dus Clown
Lobke; Ja adem inhouden = spanning dus blijf ademen, net als rug ontspannen enz Knipoog ontspanning kan je niet overbrengen op je paard als je het zelf niet bent Clown

Malin; ben reuze benieuwd naar je nieuwe huis enne toe maar, weer even op en neer naar Noorwegen voor de kerst, nou jij gaat iig een wittere kerst krijgen dan wij Cool

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:54

Bij ons is de sint ook niet geweest. Wel lekker een avondje niets gedaan en lekker warme choco met slagroom gedronken. Ik heb bijna nooit een avondje vrij, dus dit was wel een beetje een cadeautje.

Picasso, ik ga ook naar apassionata. Ik heb kaartjes gekregen van mijn vriendje.

Wij doen met mijn schoonouders aan kerst. Dus zal dan wel gruwelijk verwend worden. Ik weet al één cadeautje en daar ga ik heel blij mee zijn.

Ik rij meestal ook alleen op de dag. Wij hebben geen licht bij de bak en aangezien de boel opgekocht gaat worden, gaat dat er ook niet meer komen. Lobke is nog erg jong en ga ik liever 's avonds niet in het donker de weg op. Wil ik eerst mijn rem en stuur meer bevestigd hebben. Ik zou het wel lekker vinden om lekker naar buiten te gaan.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:03

Ah voel me toch wel een beetje schuldig voor de mensen die helemaal niks hebben gehad Nagelbijten / Gniffelen Clown .. hihi!

kimmie261: Ja, had ik het toch een klein beetje goed Knipoog Maar als je ook die foto's ziet van m, echt een prachtpaard *LOL*

Ik heb de laatste paar keren in het bakje gereden. Jielt staat ook bij de mensen aan huis. Het is geen kleine bak, maar heb teminste iets! En opzich is die redelijk goed, staat niet onder water ofzo Lachen In het donker buiten rijden is toch niet echt ideaal vind ik.. Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:13

heej mensen, wat een mooie klaascadeautjes hebben jullie allemaal zeg Haha! ik heb een hartstikke leuk cadeautje van de Universiteit gekregen (waar ik werk) , een hartstikke leuk muziektriviantachtig iets, met meezingtoestanden enzo *LOL* hilarisch denk ik Haha! En een chocoladeletter, en heb nog mijn schoentje mogen zetten bij de telefoonboer waar ik 's middags werk Nagelbijten / Gniffelen dus ben benieuwd wat de sint daar heeft achtergelaten Haha!

Ik wil nog niet te hard juichen, maar nu wordt het wel heel spannend, heb net met Manpower gebeld, en de andere partij had de sollicitatie als positief ervaren, ze vonden me een prettige, sprankelende persoonlijkheid Clown en ze wilden het nog even laten bezinken. Er zijn geen andere kandidaten meer bijgekomen, en ik hoor het eindresultaat dus morgen, maar ben dus wel al voorzichtig optimistisch.. ow mensen, als dit eens waar kon wezen he, dan zijn meteen al mijn independent woman dromen verwezenlijkt, leuke baan, goed loon, en dat alles binnen een half jaar na afstuderen... wel iets onder mijn niveau, maar wel superdesuper om te beginnen! Haha! ik durf nog niet te dromen, maar ben wel voorzichtig optimistisch.. .dus ik hoop dat ik morgenavond heeeel erg blij kan doen hier Haha! Haha!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:49

kjoetie ik zal meeduimen voor jou! khoop dat je de job krijgt Lachen

enne laat maar weten wat de sint bij de telefoonboer voor je heeft gebracht.

Volgend jaar (ik geloof in maart) komt er nog een andere paardenshow naar hier uit Amerika. Ook iets met barokke paardjes alé zowiezo met lusitano's voor de rest moet ik nog eens kijken op de site maar die heb ik hier niet. Dat zal dus voor vanavond zijn!
Deze morgen bleek de sint onverwacht toch zijn langs geweest! Ik heb zijn evenbeeld in chocolade gekregen Haha! lekker hoor Lachen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:50

Picassox schreef:
Elmiran: De kaartjes voor Apassionata zijn €45,- per stuk. En nee, die is het niet. Ik kan ook geen voorbeeldfoto vinden, het enige wat ik weet is dat'ie rond de €200,- kost, een grijze binnenvoering heeft. 4 gouden/zilveren knopen voor, aan beide kanten 1 aan de mouwen en twee achter. Er zit een 'dressuurrok' aan achter en hij is van Eurostar. Haha!

ow jammer dat wordt mij toch een beetje te duur Verdrietig
dure sinterklaas cadeaus heb je gehad.
Me zusje was gisteren ff aan t janken ze kon t ff niet hebben. Iedereen viert sinterklaas, vroeg gisteren doen we dan wel aan kerst? nee dus...
Me zusje kon het even niet meer aan dat was de enige dag dat ze echt iets kreeg van m'n moeder. Snap ook wel dat ze daarom ook wel jaloers is op d'r vriendinnen die krijgen echt alles!! ze krijgen kleedgeld iedere maand en die zitten dan te klagen dat ze zo weinig krijgen enz..

Ik heb t inmiddels al wel geaccepteerd, als ik niet gestopt was met school dan had ik t waarscheinlijk niet meer vol gehouden. Dan had ik er nu ook als een zwerver bij gelopen. Ben blij dat ik ben gaan werken nu kan ik zelf m'n dromen uit laten komen en dingen kopen die ik eerder nooit kon betalen.
Verjaardag is ook al een paar jaar niet meer gevierd (wel 1x nog met z'n drieen). Maak me daar niet meer zo druk om.

gelukkig ben ik niet de enige , de sint is gewoon m'n huis voorbij gereden Tong uitsteken

Betalen jullie alles zelf voor je paarden? en voor jezelf?

@kjoetie: hoop voor je dat je de baan hebt Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:53

moet wel ff zeggen dat ik van m'n pa wel altijd wat krijg. Voor kleding durf ik echt niet bij hem aan te kloppen hoor. maar voor m'n verjaardag heb ik altijd wel iets gehad van hem! ongeveer wat picasso voor kerst krijgt Nagelbijten / Gniffelen (nog ietsjes minder) en dan voor m'n verjaardag Clown

ik ga zo weer werken.