Mijn droompaard gekregen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:35

Chanelle007 schreef:
SusanH schreef:
Snap ik nu goed dat hij niet buiten komt overdag buiten de tijd dat jij er bent om met hem te werken? Daar zou ieder paard van over de flos gaan helemaal nu het frisser is. Dan is het niet gek dat hij eerst gaat rennen zodra hij in de longeercirkel komt.

ja zeg ik moet ook nog naar school hoor

Ik werk ook. Maar heb mijn paarden bewust op een stal staan waar ze buiten gezet worden overdag. Dat is het fijne van een pensionstal :j

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 15:35

Britt_xxx schreef:
Chanelle007 schreef:
jullie peizen echt dat ik kan springen en vliegen eh

En jij verwacht hetzelfde van je paard terwijl dat arme beest heel de dag op stal staat. En als hij er dan uitkomt, moet hij zich voorbeeldig gedragen en vooral niet te druk zijn. Bizar gewoon dat dit nog voorkomt in Nederland eigenlijk.

dat zeg ik wel niet ehhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Poekkie

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:39

Wat een nare en kinderachtige reacties TS :\

Hengst, merrie of ruin, deze condities kunnen niet goed zijn, voor geen enkel paard. Castratie zal je het leven vergemakkelijken, maar zal het probleem niet oplossen als hij effectief 24/7 binnen staat. Hou er ook rekening mee dat na castratie er nog een 6-tal weken wachttijd is waarbij ze nog niet bij merries gezet kunnen worden. Ik hoop dat je een goede trainingsmethode vindt voor je paard, maar hou aub ook rekening met het mentale aspect. Een dier kan alleen goed presteren als het verder ook goed in zijn vel zit.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:39

Praat ik hier met een volwassene of een kleuter? :') Nevermind. Dit topic is toch al een soap van het begin af aan. Zou dat dier alleen zo veel meer gunnen

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 15:40

Britt_xxx schreef:
Praat ik hier met een volwassene of een kleuter? :') Nevermind. Dit topic is toch al een soap van het begin af aan. Zou dat dier alleen zo veel meer gunnen

_O- _O- _O- _O- _O-

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 15:43

ma bye ik moet weg!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:48

Chanelle007 schreef:
jullie peizen echt dat ik kan springen en vliegen eh

Je hebt duidelijk zat tijd om hier te reageren heel de dag door. Dan kun je die tijd misschien beter in je paard steken zodat ie wat meer buiten komt?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:49

Oei oei TS. Ik denk dat je oprecht wel wil, maar de prioriteiten, ervaring en reflectie en/of voorzieningen mist. Allereerst de prioriteiten. Ik zie dat je gepost hebt over longeerhulpen. Ik snap dat als je schoolgaand bent je niet heel veel geld hebt, maar castreren is belangrijker dan de longeerhulpen. Dus sowieso al het geld naar prioriteit indelen. Ik vraag me ook af waar je moeder in dit verhaal is. Ik zou als ik haar was nooit aan een jonge hengst beginnen als jullie duidelijk de ervaring missen + hem niet hetgeen kunnen bieden financieel en welzijn wat hij nodig heeft.
Ik snap dat het niet leuk is als mensen niet positief reageren, maar ergens moet je ook begrijpen dat we nu een behoorlijke poos verder zijn en er, op wat woorden na, niks veranderd is.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:52

Online reageren kan natuurlijk ook vanaf school, maar daarom is het wel belangrijk een stal te hebben waar de zorg voor de hengst goed is geregeld, inclusief dat hij dagelijks voldoende buiten komt. Van het opsluiten wordt hij druk en dat is logisch. Ik zou je willen adviseren zo spoedig mogelijk naar een oplossing te kijken (castratie, als hengst al meer naar buiten, iemand anders die hem wellicht extra buiten kan zetten, training etc.), want zo is het voor jullie beiden niet fijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:56

Nessie schreef:
Online reageren kan natuurlijk ook vanaf school, maar daarom is het wel belangrijk een stal te hebben waar de zorg voor de hengst goed is geregeld, inclusief dat hij dagelijks voldoende buiten komt. Van het opsluiten wordt hij druk en dat is logisch. Ik zou je willen adviseren zo spoedig mogelijk naar een oplossing te kijken (castratie, als hengst al meer naar buiten, iemand anders die hem wellicht extra buiten kan zetten, training etc.), want zo is het voor jullie beiden niet fijn.

Denk dat er weinig pensionstallen zorg voor een hengst echt goed geregeld hebben. Is natuurlijk ook lastiger dan een ruin of merrie.

Maargoed, ik zou dan niet 6 maanden het castreren uitstellen en dan verbaasd zijn dat het paard druk wordt en 'lastig' gedrag laat zien

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:59

Ik kan uit eigen praktijk spreken dat het zeker mogelijk is :j Mijn hengst staat (samen met mijn minipaard) langer buiten dan de merries en ruinen (en s’avonds samen in een stal van 25 m2). Doordat ze apart staan (naast de merries en ruinen) is dit mogelijk. Uiteraard is dit niet bij elke stal het geval, maar er zijn prima stallen welke mee willen denken als ze hengsten accepteren (en als je er al staat accepteren ze hengsten). Wel heb ik een keurig opgevoede hengst die geen enkel hengsten/ongewenst gedrag vertoont. Mede doordat hij gewoon sociaal wordt gehouden, mede door een zeer braaf karakter en mede door opvoeding.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:12

Chanelle007 schreef:
kijk in januari word ie gecastreerd dus zeik niet zo

Januari welk jaar?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:16

Nessie schreef:
Ik kan uit eigen praktijk spreken dat het zeker mogelijk is :j Mijn hengst staat (samen met mijn minipaard) langer buiten dan de merries en ruinen (en s’avonds samen in een stal van 25 m2). Doordat ze apart staan (naast de merries en ruinen) is dit mogelijk. Uiteraard is dit niet bij elke stal het geval, maar er zijn prima stallen welke mee willen denken als ze hengsten accepteren (en als je er al staat accepteren ze hengsten). Wel heb ik een keurig opgevoede hengst die geen enkel hengsten/ongewenst gedrag vertoont. Mede doordat hij gewoon sociaal wordt gehouden, mede door een zeer braaf karakter en mede door opvoeding.

Dan heb je zeker een fijne stal :j

Ik heb jaren geleden een hengst gekocht, maar alle stallen die hengsten accepteerden, hadden max 1 uur per dag buiten. Dus heb mijn hengst (in augustus) laten castreren. Was niet het ideale seizoen, maar omdat het ook nog een aantal weken duurde voor ie bij de anderen mocht, wilde ik er niet te lang mee wachten.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:24

Ik heb een tem geplaatst hier. Chanelle, ik vind oprecht dat je enorm kinderachtig reageert. Nergens voor nodig ook want iedereen reageert hier met alle beste bedoelingen om jou en jouw paard te helpen. Maar als er dan zulke reacties en geschreeuw op komt kunnen de bokkers dat natuurlijk ook niet serieus nemen.

En ook ik ga mee met de voorgangers. Sneu dat het paard nog steeds niet gecastreerd is en 24/7 binnen staat. Als je al geen geld hebt voor een castratie, waarom begin je dan überhaupt aan een paard? Ik kan er niet bij... :n

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:00

Het geduld in dit topic is uitzonderlijk voor bokt normen..

Vanaf pagina 1 was toch al duidelijk wat de uitkomst zou zijn. De ts gaat niks aanpassen en mensen in haar omgeving vinden het ook allemaal wel prima

Dood zonde en ik hoop dat dit paard goed Terecht gaat komen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:09

Chanelle007 schreef:
ma bye ik moet weg!

Ik hoop naar je paard?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:38

Pepperrr schreef:
Ik heb een tem geplaatst hier. Chanelle, ik vind oprecht dat je enorm kinderachtig reageert. Nergens voor nodig ook want iedereen reageert hier met alle beste bedoelingen om jou en jouw paard te helpen. Maar als er dan zulke reacties en geschreeuw op komt kunnen de bokkers dat natuurlijk ook niet serieus nemen.

En ook ik ga mee met de voorgangers. Sneu dat het paard nog steeds niet gecastreerd is en 24/7 binnen staat. Als je al geen geld hebt voor een castratie, waarom begin je dan überhaupt aan een paard? Ik kan er niet bij... :n

Ze heeft aangegeven dat ze ineens een advocaat moest hebben. Ik kan me voorstellen dat dat aardig je rekening leegtrekt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:38

Maar sinds wanneer moet een minderjarige of in elk geval een financieel afhankelijke (tot 23 geloof ik? Of 21?) zelf advocaten betalen?

Alsnog hoop ik dat ts besluit naar een stal te verhuizen waar het paard meer buiten komt. Dat is de enige oplossing.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:54

Ik zag al dat je van België bent. Een castratie kost hier nog geen 250€. Nu is het het ideale seizoen daarvoor. Fris en geen vliegen.
Beter daar in investeren dan in longeerprullen waarvan het nut twijfelachtig is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:14

Rennie89 schreef:
Maar sinds wanneer moet een minderjarige of in elk geval een financieel afhankelijke (tot 23 geloof ik? Of 21?) zelf advocaten betalen?

Alsnog hoop ik dat ts besluit naar een stal te verhuizen waar het paard meer buiten komt. Dat is de enige oplossing.

Paard is volgens mij ook van haar moeder.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:15

Ik hoop stiekem zo dat dit een grote grap is.. Ik heb medelijden met het paard en ik hoop van harte dat ts goede begeleiding gaat krijgen. Ts ik hoop dat je de moeite neemt om je paard te laten castreren. Hij maar ook jij krjjgt hier zoveel plezier van. Je paard word rustiger, je kunt beter een band met hem opbouwen, hij kan gewoon naar buiten in een groep, je kunt lekker gaan rijden in de bossen en word daardoor een stuk rustiger, betrouwbaarder en braver. Ik hoop dat je hem gaat castreren want dit is voor niemand leuk.
Mocht het nu niet lukken dit alles dan raad ik je aan om hem te verkopen en van dat geld lekker een leuk en betrouwbaar beginners paard te kopen waar je mee kan rijden en kroelen. Ik hoop dat je dit advies aan neemt. Als dit met dit hele verhaal niets wilt dan zou het misschien handig zijn om ook niets meer te vragen op bokt want eerlijk is eerlijk, je neemt geen adviezen aan en reageert kinderlijk. Haal uit mijn verhaal wat je wilt maar dit is geen paardwaardig leven voor je paard. Je paard is op dit moment in zijn stal doodongelukkig omdat hij 23/7 opgesloten staat. Succes

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:16

Popstra schreef:
bigone schreef:
Vijf maanden verder, dier is nog steeds hengst, bezitter nog steeds onervaren en dier staan 23 uur binnen.
Arm dier.

En als ze een rust dag hebben 24 uur :')

Wat een boffers! :')
Ik had gehoopt dat dit topic een positieve wending zou krijgen maar tot nu toe zie ik dat niet gebeuren. Jammer... vooral voor de paarden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:46

purny schreef:
Pepperrr schreef:

Ze heeft aangegeven dat ze ineens een advocaat moest hebben. Ik kan me voorstellen dat dat aardig je rekening leegtrekt

Maar waarom is er een advocaat nodig om je paard te laten castreren? :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:52

Kan toch ook voor iets anders zijn?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 18:54

purny schreef:
Kan toch ook voor iets anders zijn?

Oh ik begreep dat ze zonder die advocaat dr paard niet kon laten castreren