Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Met Fuego heb ik voor de 2e keer het sturen geoefend en hij leert het al aardig. Die lijnen (dubbellonge) achter zijn benen vind hij niet echt lekker in galop. Hij ging zelfs bokken en dat heeft hij nog nooit gedaan.
Dat moeten we nog even oefenen totdat hij dat accepteerd. Daarna nog even over hem heen gehangen en dat ging ook goed!
Degene die op de 2e plek stond had 11 punten minder als mijn score. Ik hoop dat ik een beetje snel kan doorstromen zodat we sneller wat uitdagends kunnen doen.
. Wel lekker kunnen uitslapen, door de weeks moet ik er al om 5 uur uit dus dan mag dat ook wel in het weekend
. 
Maar wel heb ik een super stralende Ellis gezien op hele mooie foto's van haar sprookjespaard!
dat is nooit vervelend 

. Hij heeft gewoon geen paard, nouja hij heeft er 3 maar het is te jong, te zwanger of niet rijdbaar. Zucht.... normaal gesproken als hij wil buitenrijden moet ie dus sowieso al op Veludo, maar dan rij ik zelf ook mee op Rico (omdat ik hem gewoon echt te groot vind voor Rico) en dan kan ik het allemaal in de gaten houden en zeggen wat ie wel of niet mag doen
. Maar nu heb ik hem opgezadeld en zit ik thuis.... snif.
, vriendin van me ging lekker met dr verzorgpony buitenrijden. Dan ben ik ook wel best jaloers hoor!! Ben zelf ook dol op buitenrijden vooral zo lekker door het bos en duin en over strand. Maar dat mag helaas niet met Atlas... 

WHOOOOOOOOOE!
vandaag voor het eerst echt geprobeerd en heb een stijltje van 40 gedaan! Jeuhh! Super paard!
bah....krijg er nog steeds de kriebels van! DinkeyGirl schreef:We begonnen met een stukje theorie en het uitdelen van het lesplan. Er wordt een combinatie gebruikt van technieken van Emiel Voest en Bent Branderup. Nadat we wat aantekeningen hadden gemaakt gingen we de paarden optomen en aan de gang. De eerste les was grondwerk, de paarden moeten leren dat ze overal door aanraking door ons beinvloed kunnen worden. Suev kende hier al dingetjes van en wat hij niet kende pakte hij erg snel op. In het begin was hij nog wel een beetje ballerig maar nadat ik hem op zijn plek had gezet hield hij netjes ongeveer 1,5 meter afstand van mij en stopte en volgde als ik hem dat vroeg. Verder moesten we wendingen maken, voeten op tillen op aanraking van de zweep, wendingen om de voorhand en achterhand, hoofd naar beneden vragen op druk, rechterstelling, linkerstelling, achterwaards en een beginnetje van het werken op de circel. Dit hebben we ook als huiswerk mee en moeten we thuis oefenen.
Maar hij is dan ook niet beslagen. Wel makkelijk als je alles alleen kan doen hè, Licor is ook zo makkelijk, vandaag was ik ook weer alleen op wedstrijd en dat gaat echt perfect zo.