[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:38

De meiden gaan weg en meneer komt ff kijken haha

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:30

en nu liggen jullie zeker allemaal nog op 1 oor? kheb ondertussen ook geslapen hoor.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:48

Jemig wat gaan jullie snel. Dat kan ik echt niet bijhouden... >;)
Hebben jullie gisteren ook zo genoten van de paarden met dat heerlijk weer?

Ik ben lekker in de weer geweest met mijn 2 mannen, Fuego en Sisco. Met Sisco heb ik werk aan de hand gedaan en jemig wat is dat paard slim. Hij pakt de dingen zo snel op en hij heeft er zo'n lol in! Ik heb in stap schouderbinnenwaarts (SBW), travers, renvers en appuyeren gedaan. In draf SBW en voor het eerst travers en hij heeft voor het eerst zelfs gegaloppeerd op de volte waarbij hij zichzelf netjes gedragen hield (en ik dus niet met mijn tong op knieen erachter aan hoefde te rennen). Wat een heerlijk dier!!! :+: Met Fuego heb ik voor de 2e keer het sturen geoefend en hij leert het al aardig. Die lijnen (dubbellonge) achter zijn benen vind hij niet echt lekker in galop. Hij ging zelfs bokken en dat heeft hij nog nooit gedaan. :P Dat moeten we nog even oefenen totdat hij dat accepteerd. Daarna nog even over hem heen gehangen en dat ging ook goed!

@prinslover: Ik had je ook al gespot op het andere forum. Leuk paard heb je! Was Chico even een dagje niet lekker van de week? Is hij weer de oude?
@Aline: Was erg tevreden over de wedstrijd van vorige week. :o Degene die op de 2e plek stond had 11 punten minder als mijn score. Ik hoop dat ik een beetje snel kan doorstromen zodat we sneller wat uitdagends kunnen doen.
@lobke: we hebben het alleen over het gangwerk van Terroso gehad en dat hij vond dat Licor verbeterd was. Verder niet veel besproken met David behalve dat ik eind maart weer 5 dagen naar hem toe ga met Sisco. Wordt een toffe week! 21 maart vertrek ik naar mijn broer in London voor 4 dagen. Dan ben ik 24 maart in de avond weer thuis en 25 maart in de ochtend vertrek ik naar Aachen. Eindelijk weer eens lekker bijpraten met David en Patrick! *\o/*

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:06

Hebben jullie lekker geslapen?
Ik heb al weer de paardjes gedaan en er al eentje aan de longe gehad.
Carneval is hier al volop in gang! Ga denk ik zo maar even kijken.
Ooo dat wil ik ook, naar Aruba!!

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:09

Frank, Wat heb je een geweldig mooie hengst!
Super mooi!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:49

Frank, ja, inmiddels ook wakker.. Werd ook rond half 9 wakker maar vond ik eigenlijk wat te vroeg, dus nog maar ff omgedraait en toen wast half 11 :p

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:09

Ik mocht ook lekker uitslapen! (toekomstige)manlief heeft voor mij de paarden gevoerd en buiten gezet.. Heerlijk zo'n ochtendje rustig aan doen.. kan niet echt uitslapen, maar het idee dat ik nog langer in bed kan blijven liggen..Lekker rustig koffie drinken en leuten..

Ga me zo aankleden, naar de paarden stallen uitmesten(elke dag) Gerrit gaat de bak slepen, en de weideomheining controleren, we hadden net een nieuwe batterij gekocht voor de stroom, maar Junta die muts hangt er rustig overheen.. niet goed dus..Misschien nog lekker rijden en dan zien we verder wel hoe we de dag doorbrengen.

Wens jullie allemaal een fijne zondag!

groetjes

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:16

Ik ben ook alweer een tijdje wakker :). Wel lekker kunnen uitslapen, door de weeks moet ik er al om 5 uur uit dus dan mag dat ook wel in het weekend ;).

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:21

Goedemorgen allemaal :wave:

Ik ga niet bijreageren want jullie gaan veel te hard := Maar wel heb ik een super stralende Ellis gezien op hele mooie foto's van haar sprookjespaard!

Verder nog meer mooie plaatjes voorbij zien komen :~ dat is nooit vervelend :D

Sanne nog gefeliciteerd met het halen van je theorie!

Elske leuk hoor dat je een week naar David gaat. Mag ik vragen wat zoiets nou kost? En wie is Patrick? :D

Gisteren was mijn eerste les van de cursus. Het was voor mij dubbel spannend want dit was voor het eerst dat ik zelf met de trailer ging rijden in mn uppie met een groot paard erin. Maar ik had me geen zorgen hoeven maken want het ging makkelijker dan met de lege tweepaards waar ik daarvoor wel eens mee had gereden, en Suev gedroeg zich voorbeeldig. Ik was de enige die geen groom bij zich had maar gelukkig bleek dat ook niet nodig, want Suev was erg braaf met alles.

We begonnen met een stukje theorie en het uitdelen van het lesplan. Er wordt een combinatie gebruikt van technieken van Emiel Voest en Bent Branderup. Nadat we wat aantekeningen hadden gemaakt gingen we de paarden optomen en aan de gang. De eerste les was grondwerk, de paarden moeten leren dat ze overal door aanraking door ons beinvloed kunnen worden. Suev kende hier al dingetjes van en wat hij niet kende pakte hij erg snel op. In het begin was hij nog wel een beetje ballerig maar nadat ik hem op zijn plek had gezet hield hij netjes ongeveer 1,5 meter afstand van mij en stopte en volgde als ik hem dat vroeg. Verder moesten we wendingen maken, voeten op tillen op aanraking van de zweep, wendingen om de voorhand en achterhand, hoofd naar beneden vragen op druk, rechterstelling, linkerstelling, achterwaards en een beginnetje van het werken op de circel. Dit hebben we ook als huiswerk mee en moeten we thuis oefenen.

Na het oefenen Suev weer in zn transportbeschermers gehesen, geladen en nog even nagepraat met een paar leuke mensen die ik daar ontmoet heb. Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Heb al zin in de volgende keer!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:36

Klinkt erg interessant die cursus :). Volgens mij leer je daar wel veel van! En gelukkig dat Suev zich zo netjes gedraagde op de trailer :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:51

Klink leuk Malin.. Fijn dat je het leuk hebt gehad.
Net ff lekker gereden, heerlijk hard in galop langs de weg

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:17

Pfoeh m'n concentratie is zoek. :+

Ik móet leren. ;(

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:21

Ik heb trouwens héél mooi nieuw lederen Kieffer halster voor Picas gekocht. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:27

Ben ik blij dat ik vakantie heb Penny haha.
Leuk, foto als ie er is he ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:39

Nee ik heb 'm gewoon in de winkel gekocht. :j

Maak morgen wel een fotootje. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:11

Oh, dat kan ook haha.
Net ff monchou taart gemaakt, had me toch een ruzie met de gardes :S Waren wat verbogen volgens mij :S
Naja, hoop dat de taart er niet minder lekker om smaakt hihi

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:12

Oeeeh Monchou is lekkerrr! :D

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:30

Oo heerlijn Monchou! kan er wel een hele taart van op!
Hier is carnaval al weer afgelopen over straat, nu zitten ze allemaal in de kroeg.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:54

Ik zit te balen, heb heel barmhartig Veludo uitgeleend aan mijn husband die er nu vast ontzettend fijn mee in het bos aan het rijden is (kan hij ook een keer zelf met zijn dochter buiten rijden) maar het prettige gevoel van "de goede daad" komt nog niet echt over me :o . Hij heeft gewoon geen paard, nouja hij heeft er 3 maar het is te jong, te zwanger of niet rijdbaar. Zucht.... normaal gesproken als hij wil buitenrijden moet ie dus sowieso al op Veludo, maar dan rij ik zelf ook mee op Rico (omdat ik hem gewoon echt te groot vind voor Rico) en dan kan ik het allemaal in de gaten houden en zeggen wat ie wel of niet mag doen :o . Maar nu heb ik hem opgezadeld en zit ik thuis.... snif.

Dit is echt de ergste Ego-post ever :+
Ik ga vast bedenken wat voor tegenprestatie ik wil :P

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:22

@Karina, ik snap je wel!
Zo ego is het niet, je moet gewoon ook aan jezelf denken ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:37

Ik heb net even wat foto's gemaakt in het bos :), vriendin van me ging lekker met dr verzorgpony buitenrijden. Dan ben ik ook wel best jaloers hoor!! Ben zelf ook dol op buitenrijden vooral zo lekker door het bos en duin en over strand. Maar dat mag helaas niet met Atlas...

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:26

`hallo allemaal ohh wat ben ik jaloers als ik jullie zo hoor over lekker buitenrijden enz. Wordt tijd dat ik ook weer een paardje heb hahahha.
Jullie gaan trouwens wel erg hard. Ff een update van hier.
Mijn computer was gecrasht dus ff een paar dagen niks kunnen bijlezen baaalen maar gelukkig nu weer bijlezen.
Mijn dochter heeft haar eerste rijles gehad zoooooo schattig een kleine hummel van 3 op een shet.
Ze pakte alles erg snel op en ze had zooo veel plezier (moeder trots ) hahahahah

veel plezier iedereen met de paarden

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:50

Haha Karina, lekker jaloers thuis zitten :P

Ik kom ook even ego-posten omdat ik supertrots blij ben met ons M3-debuut (is gelijk aan Z2 in NL): 58.82% en een tweede plaats (van de 3).
Mijn protocol begint met een 1, omdat Licor in travers binnenkwam en ipv halthouden en groeten achterwaarts ging :+
Een 7 en een 8 op de schouderbinnenwaarts en 7's op de twee appuyementen. Enkele 7's in galop, een 8 op een vliegende wissel :D :D
Het had nog beter gekund als ik niet bijna fout gereden was: ik dacht dat ik een diagonaal moest rijden, maar de woorden van de voorlezer (mama van Ilona) drongen iets te laat tot mij door, haha, ik moest rechtdoor in middengalop, dus Licor was van slag omdat ik hem bruusk de hoefslag weer op stuurde. Normaal is dat een punt waarop we kunnen scoren, maar dat was nu maar een 5. Op de middendraf scoor ik nog altijd niet meer als een 6 ("nog meer afdruk") maar hij was hierin ook niet helemaal los.
Mijn galopwissels zijn dus 6 ("iets meer voorwaarts" staat erbij), 8 en dan helaas een 5 ("in twee tijden", maar zo voelde het niet). Ben blij met mijn ventje :j

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:54

*\o/* WHOOOOOOOOOE! *\o/*

Hallo!!! Even een rustavondje ingelast, die had ik wel even nodig! Afgelopen 2 carnaval dagen waren leuk!!! Heb gister avond lekker 'uit' geslapen, dus dat was wel even leuk wakker worden!!! Wiejjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Morgen laatste keer alweer..moet dinsdag werken dus dat schiet niet op.

Shannon kan springen *\o/* vandaag voor het eerst echt geprobeerd en heb een stijltje van 40 gedaan! Jeuhh! Super paard!

En zoiets vies vandaag..... ik vind kikkers vies....van die vieze slijmerige bah! Je zal mij dan ook noooooit een kikker zien aanraken...ging even bij mn broer helpen (die gaat op zichzelf wonen dus naar zn huisje) en of ik even de takken uit de tuin in de container wil doen...jot! Dus bij mn 2e lading..leg ik in de container....wil ik het aanduwen maar zie ik in mn ooghoek een vieze kikker ertussen!!!!!!! *dus halve buurt bij elkaar gegild en de container verder ontweken :P bah....krijg er nog steeds de kriebels van!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:58

DinkeyGirl schreef:
We begonnen met een stukje theorie en het uitdelen van het lesplan. Er wordt een combinatie gebruikt van technieken van Emiel Voest en Bent Branderup. Nadat we wat aantekeningen hadden gemaakt gingen we de paarden optomen en aan de gang. De eerste les was grondwerk, de paarden moeten leren dat ze overal door aanraking door ons beinvloed kunnen worden. Suev kende hier al dingetjes van en wat hij niet kende pakte hij erg snel op. In het begin was hij nog wel een beetje ballerig maar nadat ik hem op zijn plek had gezet hield hij netjes ongeveer 1,5 meter afstand van mij en stopte en volgde als ik hem dat vroeg. Verder moesten we wendingen maken, voeten op tillen op aanraking van de zweep, wendingen om de voorhand en achterhand, hoofd naar beneden vragen op druk, rechterstelling, linkerstelling, achterwaards en een beginnetje van het werken op de circel. Dit hebben we ook als huiswerk mee en moeten we thuis oefenen.

Klinkt echt heel leuk Malin!
Ik heb persoonlijk de moed niet om Licor telkens transportbeschermers om te doen :+ Maar hij is dan ook niet beslagen. Wel makkelijk als je alles alleen kan doen hè, Licor is ook zo makkelijk, vandaag was ik ook weer alleen op wedstrijd en dat gaat echt perfect zo.

Ik plan in de zomer ook een weekje naar David te gaan, maar eerst maar eens flink sparen :+
Elske, dat gaat super worden!
Malin: Patrick is David zijn vriend.