[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toucher

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:42

eey mensen..

heb ff een vraagje,, ik laat volgend jaar mijn merrie dekken door tietse,, maar kennen jullie ook nakomelingen van tietse zo ja,, is et wat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:05

Saida: maakt niet uit hoor, ik baal er zelf ook van Nagelbijten / Gniffelen

Mja, volgens mij wel, maar zodra ik haar 1 nacht binnen houdt is ze weer helemaal ingevallen Verward
Dus ik laat haar zoveel mogelijk buiten, voelt ze zich duidelijk beter bij!

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:38

zal zo eerst mijn halsdeken maken die gescheurd is Verdrietig tsjah,, dat gebeurt ook welles,, en daarna zal ik naar mijn topper,, geef haar vandaag lkkr vrij.. ff lkkr poetsen staartje wassen,, mok behandelen,, sokjes knippen,, whoehoe heb nu al zin,,

wat doen jullie vandaag met jullie paardjes,,

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:40

Nou net lekker gereden hij was gelukkig losser dan van de week maar nog wel een beetje gestrest dus hoop dat dat van de week over is. maar toch lekker getraind was ook lekker nagevelijk dus ben weer trots op hem

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:23

toucher schreef:
eey mensen..

heb ff een vraagje,, ik laat volgend jaar mijn merrie dekken door tietse,, maar kennen jullie ook nakomelingen van tietse zo ja,, is et wat??

Je kan Hilda (Hilda79 hier op Bokt) misschien een pb sturen. Zij heeft volgens mij les van Trea Mulder die Tietse rijdt en kent vrij veel mensen met Friesen. Dus volgens mij kent zij vast ook wel nakomelingen van hem.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:28

Ik moet toch weer eens wat vaker langskomen hoor Lachen. Het gaat weer zo hard! Dus alvast sorry als ik iemand vergeet Knipoog.

Utixo: Veel sterkte nog met het afscheid nemen van je konijntje!
Barocco: Gefeliciteerd met je tattoo! Gelukkig deed het geen pijn Lachen.
Mies_Apollo: Lekker dat je les goed ging! Toch altijd wel spannend in het donker... Atlas kan dan altijd heel druk worden Knipoog.
Peetisgreat: Ben benieuwd naar de foto's!! Leuk dat ze weer een nieuwe pony heeft Lachen.

Gister heb ik echt super gereden met Komiek Lachen. Ze hield in het begin onwijs vast op links en wilde niet echt inbuigen maar dat ging met wat oefeningen rijden steeds beter. Ze liep ook lekker nageefelijk en was super aan het been Haha!. Ik had al een tijdje niet met dr gereden dus was echt blij dat het zo lekker ging! Ik rijd ook nog steeds op een manege op vrijdagavond (al ga ik nu stoppen...) en daar reed ik op Alex... En dat was nogal een overgang. Bij Komiek hoefde ik me been maar aan te leggen en ze wilde alweer meer voorwaarts... Alex reageerd gewoon nergens op, ik kreeg te horen van de instructrice (een ander want degene die we normaal hebben is op vakantie) dat ik hem maar een schop moest geven om hem gevoelig te maken voor het been... Ik vond het verschrikkelijk! En echt effectief was het ook niet... Want hij reageerd dan wel even maar na een tijdje valt ie weer terug en op gewoon been reageerd ie niet dus moest ik maar weer een schop geven... Echt vreselijk! Ik ben blij dat ik ga stoppen daar!

Met Atlas gaat het ook weer beter, mag binnekort van de eigenaar weer beginnen met rijden... Ik zie wel weer hoe het gaat!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:16

Lisenka schreef:
Misschien kunnen we eens samen op pad?

Dat lijkt me een super leuk plan! Moeten we maar even een mooie locatie uitzoeken!

Anieta: Ik denk niet dat hij gaat winnen een aantal hengstveulens zijn wel heel populair.. en de verkiezing loopt nog tot de 16de geloof ik.
He, ged, dat is ook geen fijn nieuws! Hopelijk kan het nog genezen worden Ach gut

Esther: Wat super dat je zo heerlijk gereden hebt!!

Saida: Hopelijk heb je nu geen napijn meer!

Vandaag was echt super gezellig!! En Chico is leuk!!!!!!!!!! Hyper! Lovers En super fotogeniek, dus ik heb prachtige foto's kunnen maken!!!
Uitgebreid verslagje komt nog wel (misschien dan een van de andere meiden er tijd voor heeft)

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:43

Afbeelding
hier ff drie foto`s van de pony
Afbeelding
Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:47

Wat een super leuke pony!!!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:49

Leuke pony idd Haha!. Hopelijk gaat ze er veel plezier mee hebben!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:51

Oh Peet, wat een leukerdje!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:30

hij heeft nog korte mane en moet wat uitzwaren is pas net een paar maaden onder het zadel hij is wel heel lief vanmiddag lagf hij in het land zat celine er al naast

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:43

leuke pony peet!! echt nog puppy ja. daar gaan mooie foto's van komen denk ik of niet?
iloon: ik zie net dat ik een post van je gemist heb.... met Des gaat het allemaal z'n gangetje. vanmiddag weer even zonder zadel (ja nog steeds, zou 12 weken duren) gereden. hij had z'n dag niet vandaag: met longeren ging ie een paar keer aan de race wat ie nooit doet, daarna had ie onder de man zoiets van ik ben moe dus ik loop niet. maar met zweepje erbij ff doorgezet en hij begrijpt inmiddels het halthouden en weer voorwaarts op de kuitdruk zonder stemhulp.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:46

Even ego hoor, maar kan jullie mn lievelingsfoto niet onthouden Haha! . (Wat kan Sanne toch ONWIJS mooooooie plaatjes schieten Pling Pling ) Ben er echt super blij mee, en helemaal trots. Meer foto's komen waars. in het topic Haha! .

Was trouwens super gezellig weer met jullie meiden (en johan Haha! !) .
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:15

WOW wat een superfoto van jou & grijze Suevvie Haha! Kwijl Jullie zijn een leuk stel!

Peet gave pony hoor, dat wordt nog wat! Hoe hoog is die?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:16

mooooooiii ilona!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:08

Michelle -> Fijn dat Shannon het zo goed deed voor het eerst in het donker!
Gaat het rijden de ene kant om beter dan de andere kant om?
Het kan nl ook zijn dat ze het bit vastpakt omdat ze het nog moeilijk vindt die kant om.

Petra -> Wat leuk voor Celine, wat een leukerd!
Feliciteer je haar van mij?

Frank -> Ja klopt, ik heb nu een noodvulling, die wordt volgende week vervangen voor een gewone als het goed geneest.
De napijn is idd echt niet fijn, alles voelt beurs en het bonkt nog een poos na.
Gelukkig gaat het elke dag een stukje beter!
En bij jou, merk je verschil met je uithoudingsvermogen?

Sandra -> Als je googled kan je veel Tietse nakomelingen vinden.
Waarom heb je eigenlijk voor Tietse gekozen als ik vragen mag?

Branka -> Ik had begrepen dat Trea Tietse niet meer rijdt maar de dochter van de eigenaar?

Ilona -> Wauw! Echt een hele mooie foto!

Rintske was lekker dwars vanavond.
Ik wilde haar longeren met een balkje en cavaletti, maar madam had er geen zin in en bleef prompt telkens voor het balkje stilstaan.
Na flink wat aanmodderen, toch maar even flink streng gedaan en toen was ze boos op mij.
Uiteindelijk heb ik toch gewonnen en liep ze er zonder problemen overheen. fieuw!
Wat een muts is het ook af en toe zeg.......
En dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die denken dat friezen maar doetjes zijn, hahaha! Haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:25

Hahahaha mensen die dat denken hebben het soms echt verkeerd. Atlas is ook geen doetje Tong uitsteken. Maar ja ik hoor idd ook vaak zat van mensen dat ze nog nooit een fries gek hebben zien doen met inrijden enz. En dat ze altijd sloom en log zijn en dat elke beginner erop kan Lachen.

toucher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:23

ik heb naar verschillende hengsten gekeken,, zelf werk ik bij er fries paarden stamboek met de abfp testen,, dus heb veel nakomelingen gezien,,

mijn merrie is nog een ouwe friese tiep,,, dus beetje grof gebouwd,, dat wou ik der graag in houden maar die hengsten die ik gezien heb die waren heel dun gebouwd en dat vond ik niet een mooie combi,,

toen kwam ik tietse tegen en was op slag verliefd,, heb daarna nog steeds verder gekeken,, en doe et nog steeds alleen tietse staat nog steeds op de nr 1,,,

maar heb idd wel nakomelingen gezien op google,, alleen wil graag weten hoe ze gewoon in de omgang zijn enz enz,,

jasper vond ik ook wel leuk,, alleen die was veel duurder en ik heb ook niet al et geld van de wereld,, Tong uitsteken

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:31

Il! Wat een megahippe foto!
Wie heb ik nou eigenlijk gezien vanmiddag? Haha! . Ik was niet helemaal in mijn goede doen (inderdaad, dan laat ik knollief even de benen strekken op het strand, waait je hoofd van uit) dus kwam waarschijnlijk vrij ongeinterreseert over. Kon je ook wel merken aan Utixo trouwens, die zich schandelijk misdroeg.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 01:17

Wauw Ilona,die is écht heel erg gaaf!!!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:04

Peet: Leuk! Hebben jullie nou geruild??? Het is een grappige ponie! hoe oud is die?

esther: kun je nagaan dat mensen die altijd van haar les hebben dus zo leren rijden.. en het daarna gek vinden dat het paard het niet doet, of dat een eigen paard toch niet zo bevalt...
leuk dat je binnekort weer op atlas kan!!

ilona: Als je haar maar goed zit!! Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

Jolijn: Hoe staat het met jou foto's?

Saida: Ze vindt linksom inderdaad wel moeilijker..maar zo vastpakken is echt iets van deze week..daarvoor liet ze altijd mooi los...En juist bij de moeilijkere oefeningen gaat ze loslaten, overgangen oefenen we al langer op deze manier....Hou dr gewoon even in de gaten
Friezen doetjes? Als die iets niet willen of in hun kop hebben...nou ga dan maar aan de kant Knipoog Shannon en rints gaan mss samen een beetje puberen Knipoog

Meiden het was super gezellig!!! Chico is in het ecchie nog veel gaver dan op de foto!!! Weer lekker bijgekletst en helemaal op de hoogte!
Jasmijn, je tatoe was gaaf!! ben benieuwd hoe die is als je vervelt en al bent Knipoog

Straks lekkere rit met shannon maken, hopelijk naar de hei, maar dat zal wel als ik pierre even lief aankijk Bloos Eerst staat hardlopen op het programma (jawel op zondagochtend half 10) dus ga maar is aankleden!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:45

saida: jaren geleden had ik dat friezen-vooroordeel ook maar dat is inmiddels al dik van de baan haha. m'n uithoudingsvermogen is idd nog niet veel. gistermiddag kwam er in een uur tijd een zware verkoudheid overheen, heel me kop staat op klappen, vannacht ook slecht geslapen. nu een paar finimallekes op en gaat het weer. maar gistermiddag wel eerst nog een poosje gestapt op despie.
meiden, mag ik volgende keer ook mee? of zijn jullie niet lang op het strand geweest? het was gistermiddag wel superweer ervoor. monster-hoek van holland is voor mij van alle stranden het kortst bij denk ik ook al is het 1,5 uur karren.
mies: lekker is dat he sporten op de zondagmorgen. zomers zou ik het liefst al om 7 uur de bossen in gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:26

Goeiemiddag ondertussen alweer!

jullie gaan echt heel snel!

heb weer allerlei nieuws en foto's voorbij zien komen!

hier gaat alles z'n gangetje, ik zit nog op de bank, moet woensdag terug voor controle, dan zijn de eerste 3 weken in ieder geval om...
iedereen hier trouwens ook bedankt voor de lieve berichtjes!

Fifi is nu onderweg naar de Blakheide in Belgie, waar ze de komende 2 tot 3 maanden blijft.
Wel een raar idee dat ze zover weg is, maar ze wordt dan in ieder geval goed verzorgd en ze krijgt haar nodige beweging, en ik heb hier even niet de zorg om steeds van alles voor haar te moeten regelen en te hopen dat het goed komt...

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:19

ben ik heel ff Pling
gisteren is mijn oudste dochter van een pony gesprongen van een vriendin van haar ,hij ging zo in 1x liggen nou zijn haar groei schijven van elkaar .
dus ze zit in het gips aan haar rechte arm ,dus ze kan niks