[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:30

_Saida_ schreef:
cloris schreef:
Dames uit Noord-Holland, zou er intresse zijn in een lesdag van Noor haar lieftallige wederhelft Horst Becker? als ik minimaal 5 geintresseerden heb kunnen we wat gaan organiseren namelijk Pling

Lijkt me super om er naar te komen kijken, maar om mee te doen vind ik mezelf nog teveel een beginneling. Bloos

Horst kijkt absoluut niet naar het niveau hoor, dus dat hoeft geen reden te zijn, hij wil iedereen helpen. die iets wil leren.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:40

Lusitano schreef:
Ben je bekend in Castricum? (en heb je een auto?)

Nee en ja, maar geef mij een adres +postcode en ik kom overal Cool

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:16

@ Mindfields: Ik ga gelijk even in je topic kijken!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:57

_Saida_ schreef:
cloris schreef:
Dames uit Noord-Holland, zou er intresse zijn in een lesdag van Noor haar lieftallige wederhelft Horst Becker? als ik minimaal 5 geintresseerden heb kunnen we wat gaan organiseren namelijk Pling

Lijkt me super om er naar te komen kijken, maar om mee te doen vind ik mezelf nog teveel een beginneling. Bloos

gewoon meedoen, iedereen komt er toch om iets te leren Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:03

Haha Cloor, ik ben ook al aan het zoeken om er eentje in België te organiseren Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:15

Idra schreef:
Haha Cloor, ik ben ook al aan het zoeken om er eentje in België te organiseren Haha!

Ja Belgie en Noord-Holland lijken wat dat betreft wel op elkaar, ze liggen nooit ergens in de buurt waar dit soort clinics gehouden worden Haha!
Hoop dat ik een aantal mensen enthousiast krijg

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:23

Saida:Een grashoefje komt tegenwoordig vaker voor bij veulens die groot zijn. Door hun lange stelten en korte nek, kunnen ze niet bij het gras. Daardoor gaan ze met een been naar voren staan om te grazen. Om de een of andere reden doet hij dat altijd met hetzelfde been en daardoor slijt die hoef anders en wordt het been anders belast. Het ziet eruit als een bokhoef, net zo stijl, alleen is dit vrij gemakkelijkte corrigeren, ook door zijn leeftijd. In Yme's geval was 2x corrigeren al voldoende, over een paar weken komt de smid nog een keer controlerenl! Als er niets aan gedaan wordt zal het paard op latere leeftijd een echte 'bokhoef' ontwikkelen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:33

Ik ben lekker blij, want dalijk kan ik Fue weer zien! En hij zal wel weer pit hebben na 2 dagen op stal stil te hebben gestaan.

Even een vraag voor de Friesen in Friesland, haha die zijn er volgens mij niet op dit topic, maar leest er toevallig een Fries dit, of ben je daar bekend, zou iemand weten hoeveel ongv een stalling daar in de buurt kost voor een paard, of een weiland huren ofzo. Iemand verstand van zoiets daar?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:35

cloris schreef:

Ik ben altijd wel in voor een leerzame clinic, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wie Horst Becker is..
Iemand die wat meer kan vertellen over hem (en wat het moet gaan kosten en waar? Haha! )?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:59

madelief88 schreef:
cloris schreef:

Ik ben altijd wel in voor een leerzame clinic, maar om eerlijk te zijn weet ik niet wie Horst Becker is..
Iemand die wat meer kan vertellen over hem (en wat het moet gaan kosten en waar? Haha! )?

www.horstbecker.nl Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:06

Host is toch die man die ontzettend hoog klassieke dressuur rijdt?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:06

Ja, maar zit op mn werk en heb het echt megadruk dus geen tijd om op te zoeken Haha! En voordat ik t vergeet Haha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:45

cloris schreef:

Intresse heb ik op zich wel. Vervoer is helaas nog niet geregeld. Ligt dus aan de locatie en of ik stalgenoot (Brenda) mee kan krijgen. Al dan niet met paard. Laat maar even weten wanneer je het wil plannen en waar. Want ik weet dat Brenda wel graag wil kijken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:29

Na 2 dagen stil te hebben gestaan weer naar Fue geweest. Eerst ging het goed, lekker ontspannen. Jammer genoeg met opstappen lukte het opstapje niet, hij was er te onrustig voor. In de bak bleef hij gelukkig dit keer wel goed staan, maar zodra ik er op zat gelijk verder draven. Maar dat duurd maar een seconde. Lekker relaxjes gereden totdat Valerie de dochter van de manege eigenaresse in de bak kwam. Ik heel benieuwd hoe Fue op een ander paard reageerde, eerst beetje gespannen, maar daarna niet meer. Hij had niet zo zeer meer de concentratie voor mij, maar luisterde wel naar mij. Daarna kwam Joelle er ook in, en dat ging ook goed. Maar ik kon dus niet galoperen, want dan sjeest ie altijd, dus met 3 andere mensen die zo erg op je letten lukt dat niet echt, en ik voelde me ook niet echt op mijn gemakje.. Ik had ook het gevoel dat hij niet al zijn energie kwijt was, dus heb ik hem daarna lekker los gelongeert, en dat heeft ie eindelijk een keer braaf gedaan, luisterend naar mijn stem, en deed wat ik vroeg. Lekker geknuffeld, en in de stal nog een kusje gegeven, ging die op me leunen, ik was helemaal verkocht, mijn lekkerding!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:36

Lobke, als je het georganiseerd krijgt en niet te ver van bij ons is heb ik ook wel intresse om mee te rijden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:13

Heidi!! Wat is Baron verandert zeg!! Bloos! Hij ziet er echt goed uit! Gaaf om jullie zo bezig te zien zeg. Haha!

Es: Gelukkig kon je vandaag je paardje weer doen. Volgende keer beter met galop dan maar.. Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:05

@ Ilona: Ja volgende keer weer beter, het was geen ramp ofzo.. Haha! Morgen waarschijnlijk ( als het niet regent ) lessen, ben benieuwd hoe het dan gaat!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:17

cloris schreef:
Idra schreef:

Ja Belgie en Noord-Holland lijken wat dat betreft wel op elkaar, ze liggen nooit ergens in de buurt waar dit soort clinics gehouden worden Haha!
Hoop dat ik een aantal mensen enthousiast krijg

Lijkt me ontzettend gaaf om mee te doen maar ik ben ook nog maar voor dat nivo een beginner.
Wat gaat het kosten?
Lijkt me wel heel leuk Haha!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:26

Afhankelijk van datum en locatie heb ik ook wel interesse. Cloris!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:35

Heb even een beetje bijgelezen, of beter gezegd: bijgekeken.

Leuke foto's van Jielt: wat een hals heeft hij!
Baron is idd veranderd: hij ziet er goed uit.
Wat lijkt me dat gaaf, Mindfields, om op een echte schoolmaster te mogen rijden. Je hebt trouwens een mooie zit. Die clinic zie ik wel zitten Lachen
Verder zag ik nog een leuke shet voorbij komen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:31

We willen een ezeltje voor Fue als maatje erbij komen, wat vinden jullie van deze, bij dezelfde fokker waar Fue vandaan komt:

Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:32

Bedoeling is omgeving Alkmaar Haha! en Branka anders is er altijd wel wat te regelen kwa vervoer, ik kan ook even op en neer rijden desnoods..

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:06

Alkmaar is voor mij goed te doen, ik heb wel wisseldiensten, wat het voor mij altijd weer moeilijk maakt maar ik kan nog wel eens wat regelen Haha!

Leuke ezel ess Clown

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:55

cloris schreef:
Bedoeling is omgeving Alkmaar Haha! en Branka anders is er altijd wel wat te regelen kwa vervoer, ik kan ook even op en neer rijden desnoods..

Super! Hoor het graag van je en wie weet helpt het als ik Brenda lief aankijk Knipoog

Vanavond een leuk avondje. Mijn nieuwe hoofdstel is eindelijk binnen en het is het wachten toch wel waard geweest. Mooi en een goede kwaliteit zacht leder. Zwart en in de neus- en frontriem een wit randje. Staat erg chique.
Verder ging ik in op een geintje van de staleigenaar die na het laten vrijspringen van zijn jonge paarden Frío van stal pakte. Heb n.l. al eens aangegeven dat ik ter afwisseling wel eens een sprongetje wil leren maken en Frío ook wel eens wil laten vrijspringen. Hilariteit alom, helemaal toen ik aangaf dat ik wel eens wilde zien hoe Frío het zou doen. Dus dekentje af en peesbescherming om.
Meneer was in het begin wat eigenwijs, maar is toch nog meerdere keren over een dubbelsprongetje van een meter heen gegaan en hij begon het zelfs leuk te vinden.
Daarna stond hij helemaal voldaan op stal.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 23:00

Mindfields schreef:
Horst kijkt absoluut niet naar het niveau hoor, dus dat hoeft geen reden te zijn, hij wil iedereen helpen. die iets wil leren.

Heel lief, dankjewel, maar toch is dit voor mijn gevoel nog te hoog gegrepen.
In principe ben ik nog maar een half jaar aan het paardrijden.
Als we een jaar verder zijn en ik al veel meer heb geleerd en ervaring heb dan sta ik er zeker voor open om eens een clinic te volgen.
Alhoewel ik zeker weet dat ik dan van jou ook heeeeeeel veel kan leren!

Jibbel -> Weer wat geleerd, dankjewel! Clown

Esssss -> Lief ezeltje! Lijkt wel alsof hij een kale plek op z'n bil heeft.....

Vanavond ons eerste ritje op de harde weg gemaakt met Grytsje.
Én het was de eerste keer dat ze alleen met mij een buitenrit maakte!
We hebben alleen maar gestapt, ik wil het rustig opbouwen, en ze gedroeg zich voorbeeldig! Haha!
Langs 1 punt wilde ze niet lopen, dat was langs een electriciteitskast.
Tot 3x aan toe draaide ze zich om en wilde weglopen, tot ik heel streng een paar keer DOOR! zei, toen ging ze er uiteindelijk wel langs.
Op de terugweg wilde ze weer omkeren, maar toen was 1x DOOR! zeggen genoeg.
Verder had ze het volgens mij best naar haar zin, ze keek heel erg om zich heen, haar oren stonden helemaal naar voren en af en toe gaf ze even een diepe zucht/snuif.
Na Grytsje verzorgd te hebben heb ik Jetske gepoetst en opgezadeld.
Deze keer ging het al een stuk beter dan afgelopen zondag met hoeven krabben en met het bit indoen.
Eenmaal in de binnenbak was ze vrij onrustig dus heb ik eerst net zo lang ingestapt tot ze helemaal ontspannen was.
Ik heb gisteren tijdens de massage van Grytsje een hele tijd met Nicole gepraat en zei vertelde dat het met een jong paard heel goed is om in het begin veel met lange teugels te rijden met iets contact en zodra de hals ontspannen is en het hoofd zakt om dan iets stelling te vragen, en zo een beetje ermee spelen.
Dat heb ik dus nu bij Jetske (zij is 4 jaar) uitgeprobeerd en ik moet zeggen dit bevalt mij prima!
Dit ga ik ook bij Grytsje doen en kijken hoe zij er op reageert.
Tijdens de lessen wordt ik er steeds maar op gewezen dat ik meer stelling moet vragen/nemen, maar hoe kan ik Grytsje in stelling laten lopen als er niet eens ontspanning is?
Ik moet de rem op mijn buitenhand zetten en met mijn binnenhand tegen haar hals aan drukken en de teugels goed strak houden.
Grytsje gaat hier tegen in verzet door alsmaar harder te lopen, wat mij ook logisch lijkt want er is totaal geen ontspanning in haar hals en ik trek haar hoofd als het ware opzij.
Ditzelfde merkte ik ook heel erg bij Jetske, en door nu met vrij lange teugels te rijden en eerst op die ontspanning te wachten om vervolgens voorzichtig om die stelling te vragen en er een beetje mee te spelen ging het in mijn ogen veel beter!