Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:31

Haha Raiza, ik zie het voor me! :D :))

Klinkt als een leuk projectje, lauke. :)

Hier gaat het wel goed, ik kan merken dan m'n Tankie steeds sterker wordt en het langer vol kan houden. Het galopperen gaat ook enorm vooruit, dat hield ze eerst amper een rondje vol. Ik heb er in ieder geval best veel lol aan. :)
Zaterdag gaan we naar de tandarts en volgende week komt de zadelmaker.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:54

Jenny_S schreef:
welkom op bokt lynn: dit is wel een topic voor mensen die al een fries hebben en op wedstrijd gaan. Er zijn wel andere topics die misschien nu beter bij je passen.
maar veel leesplezier op bokt!!

Dank je wel. Ik ga dit topic wel blijven lezen, maar inderdaad, geen topic om zelf iets in te posten. Alleen maar om die knappe zwartjes te bestoefen :)

Laura1982 schreef:
Welkom lynn!Wat leuk dat je hier kwam meelezen. ben je een friesen gek?

Net terug van wedstrijd en onwijs fijn gereden tempo goed kunnen controleren. Resultaat was 2e met 186 en 1e met 185 punten. Was ook lekker rijden op een Door de weekse dag dat organiseren ze hier bijna niet.

Dank je wel Laura! Nadat mijn lieve vossenmeisje is ingeslapen heb ik geen paard meer gehad, maar het blijft kriebelen. Vooral bij het zien van zo'n Friese verschijning <3

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:01

Leuk Jauke, een nieuwe uitdaging. Denk idd dat je haar gewoon als een jong paard moet behandelen, al zal ze wel wat meer aankunnen omdat ze lichamelijk tuurlijk wel al uitgegroeid is. Fijn dat ze het zo snel snapt, dan is het ook leuk om ermee aan de slag te gaan.

Zijn jullie merries ook ZOOOO hengstig? Ik dacht altijd dat mijn oude KWPN merrie mega hengstig was, maar vergeleken met Jinthe viel dat dus wel mee.
Jinthe staat echt om de paar meter stil om te plassen buiten, is buiten t ondeugende van niet willen komen in de wei mega relaxed, lijkt wel alsof ze een jointje opheeft en ergens op een roze wolk zweeft ofzo :')
Gisteren mijn zadel opgehaald dus ze heeft een paar dagen rust gehad. Ben benieuwd hoe ze vanavond onder het zadel voelt, of ik er dan ook echt "last" van de hengstigheid zal hebben.

xXutopiaXx

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:58

Tamme heeft goed in de gaten dat er genoeg merrie's hengstig zijn in ieder geval hahaha!!

Gisteren weer springles gehad en het gaat me toch de goeie kant op!!! Soms mis ik nog wat impuls, maar dat zal het Fries zijn :P Hij is al heel erg verandert in dat hij nu echt op de hindernis aantrekt en ik eigenlijk niet meer hoef te sturen :P Volgende week zondag onze eerste springwedstrijd gepland! :D Telt ook wel mee voor dit topic toch?! :P

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:16

Het enige wat Klasien gelukkig doet als ze hengstig is, is heel veel hinniken. Ook nog niet echt hard of zo maar zo'n zacht hinninkje van hallo kijk nou even! :')

Spring wedstrijden vind ik zeker mee tellen! Haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:28

Oeps springen met je fries knap dat je het durft (ik ben niet zn held).

Hengstige merries geen ervaring mee alles wat merrie was en die ik reed merkte je het nooit wel zo prettig.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:28

Hier heb ik soms niet eens in de gaten dat ze henstig is.

Lauke leuk een nieuwe uitdaging vooral over een aantal maanden als je de vooruit gang ziet

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:24

Het is kwa hengstigheid heel erg verschillend per paard. Aan verna merk ik het aan gedrag tijdens het rijden wel. Dan hebben we snel ruzie :)) maar verder in de omgang niet.

Een ander liet zich nooit vangen en weer een ander pist heel veel, maar merk je kwa gedrag niks. Dus zo ontzettend verschillend :)

Zo Verna staat helemaal gewassen onder een dekentje op stal. Morgen al om 9 uur de eerste proef, dus dat wordt vroeg op :=

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:26

laura: uiteraard al gefeliciteerd met je punten via andere route, maar bij deze nogmaals toppers!!!

geertje: aii hoop dat het meevalt met die mijt

raiza: heerlijk ontdeugend hihi
en ja hier ook een pismerrie helaas

lauke: succes met je nieuwe uitdaging. succes morgen op wedstrijd. hoogland neem ik aan?

xutopia: heerlijk weer even springen ga ik ook maar eens weer doen

ik moet morgen naar lunteren en zondag naar bunschoten. ze is enorm hengstig, maar ga proberen er positief mee om te gaan. :+
Laura gaat mee en heeft beloofd me er op te wijzen dat het zon zee en strand is met lekkere jongens :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:27

Haha jenny ik doe mijn best lol

Lauke veel plezier en succes morgen!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:42

Hoogland inderdaad!

Ik zag je ook op de startlijst bij Groenendaal staan ja! Ik denk dat ik jou wel kan zien :D
De tijden zijn allemaal omgegooid, dus voor als je het nog niet had gezien zou ik even kijken hihi

Succes alvast voor dit weekend!

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:44

Succes allemaal morgen +:)+
Wij mogen volgend weekend in Nederweert ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:17

Succes allemaal dit weekend!

Wij mogen morgen ook weer, koudbloed en Friezen wedstrijd in het dorp waar ik woon. Lekker onder het zadel er naar toe, wss worden de proeven helemaal niets want heb helemaal niet geoefend maar goed we zien het wel :'). Tweede keer dat ik haar meeneem, dit keer buiten dus hoop dat de motor het blijft doen en niet uit valt zoals bij de indoor.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 06:49

Succes Emma je kunt het!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:45

Woeiii ik ben weer thuis :D
Daar komt weer een verslagje :)
Inrijden, ging okee, maar ze was drammerig en wou erg hard, ook wel te begrijpen, het was wat fris, druk en groot grasveld en alles is leuk!
Maar in de proef is dat wat minder :)) Eerste proef ging voor mijn gevoel dan ook heel erg slecht. Ze ging zoo hard! Ze was sterk en ik had eigenlijk heel weinig controle. Ontspanning was ver te zoeken :=
Maar de Jury dacht daar anders over :') 182 punten haha.

Tweede proef even herpakt. Gefocust op ontspanning en rust. Zoo wat was ze fijn! Hele fijne proef kunnen rijden, alleen de galop ging ze weer erg hard, maar goed jammer dan, de rest was super!
Krijg ik een 180 punten, pff zo jammer dan haha. Maar goed volgende keer beter en ben blij dat ik nu wel een keer een fijne proef heb neer kunnen zetten!

Beetje jammer is dan weer dat ik keihard geoefend heb op het wijken. Het kwam er niet zo goed uit als thuis, maar ze deed het wel en beter dan voorheen. En bij beide proeven kreeg ik het commentaar 4: niet getoond. Nou, daar baal ik echt van. Kan ook helemaal niks met dit commentaar. Ook is het bij de ene proef voor het linkerbeen en de andere proef voor het rechterbeen. En bij de andere kant op wijken een 5 en het commentaar dat ze over de schouder valt.
Nou ik weet niet meer wat ze willen zien hoor. Erg jammer want het haal je score flink naar beneden.

En nog even een fotootje, want ze heeft echt een supergave middendraf laten zien :))
Jammer van de 5 op m'n protocol ivm taktfout :')
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:22

Gefeliciteerd lauke!

Hadden nog een mini meeting in lunteren we kwamen fredt tegen. Die had het goed gedaan!was een gezellige dag maar ik plof zo op de bank en doe niets meer hahaha

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:50

Lauke van harte met je 2 punten. Had de startlijst gezien inderdaad. Ik ging van 16 uur naar 1 uur haha

Vanmiddag met laura naar lunteren geweest had 170 en 175. Ze was onwijs hengstig. Piste alles onder dus had veel minder verwacht. We hadden als doel ring rond komen en dat is gelukt. Traag als dikke stront, maar onwijs trots dat ze verder braaf was ook met kalkoenen indraaien zonder dat ze in onze been getrapt werden. Op protocol stond nog: keurig gereden moet alleen veel actiever haha. Morgen dus kijken of ik er toch wat meer actie uit kan krijgen. Ga mijn best doen.
En inderdaad Fredt weer gezien, die was mooi eerste in het Z1. Superknap!!!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:05

Ah goed bezig Lauke, gefeliciteerd!!

Jenny, niet leuk dat ze zo hengstig was! Kun je daar niet wat voor geven? Heb wel es gehoord dat er goed spul voor is. Maar dr zal wel een prijskaartje aan zitten denk ik.

K ben net pas thuis van wedstrijd.
Kennen jullie ponypark Slagharen? Daarnaast was het, maar dan ook echt dáárnaast. Alleen paar bosjes ertussen. Heel veel rumoer en aan de andere kant hadden ze een partytent staan waar het ondertussen ook erg gezellig was.. zucht.. Maar goed.. losrijden liep al niet lekker, veel spanning. 1e proef was gelukkig aan de andere kant dus die heb ik redelijk kunnen rijden. 190 pnt en 2e vd 19 starts. 2e proef langs die bosjes en langs het hek. Spannend joh.. die hele hoefslag liep ze met stelling waardoor ik de oefeningen niet fijn kon voorbereiden en rijden. Toch 185 punten. Al met al weer een leerzame dag!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:27

Mooie punten splinterz! Toch knap dat je dat nog kan rijden ondanks het rumoer

Balen dat ze zo hengstig is jenny! Hopelijk gaat het morgen beter. Ik denk dat ik wel even kom kijken als je moet :)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:39

Balen Jenny kan je er niks voor geven?
Hoop dat het morgen beter gaat succes alvast!

Nogmaals gefeliciteerd Marjon! Echt heel knap

Jij ook gefeliciteerd met je punten Lauke leuke foto!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:50

Ja ze heeft vroeger wel op regumate gestaan maar ze vlakte daar bij af en heb gehoord dat het niet goed is voor ze omdat je de eisprong stopt en ze dan ophopen en daar kunnen ze later ook weer last van krijgen. Voor nu een paar keer gebruiken vind ik niet de juiste oplossing. Ook duur en moet dispensatie aanvragen dan. Mooier zou zijn is dat ze leert door te lopen tijdens wrdstrijden ondanks haar ongemakken. Dan bereiken we veel meer.

Lauke. Jij moet de eer van de friezen hoog houden he haha!!

Splinterz van harte met je punten!!!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:59

@lauke toch gefeliciteerd met de punten! :)

@jenny, idd balen van de hengstigheid. Lijkt me echt lastig als ze zich daar zo veel van aan trekken!

@marjon, nou ja nogmaals gefeliciteerd dan maar he! :P

Ik heb gisteravond dus gereden, koudbloed wedstrijd. Het enige wat ik eigenlijk wilde was dat ze nou gewoon actief zou blijven tijdens de proef en ik niet tegen een muur zou drijven en praten.
De eerste proef was echt een ramp, ze reageerde gewoon weer nergens op en sukkelde door de baan. Toen ik moest aanspringen gaf ze opeens belachelijk veel gas en schoot er van tussen, heb haar maar terug gehaald, stil gezet en opnieuw aan gegaloppeerd. Ik had 180 punten maar kreeg dus -2 voor het stilzetten, beetje jammer dus :')

Tweede proef ging al een stuk beter, ze reageerde wat beter maar nog lang niet goed genoeg. Heb haar wel wat meer kunnen rijden en kreeg uiteindelijk nog 195 punten, goed voor een 2e prijs :).

Toen ik daarna nog wat zat te drinken met de mensen die waren komen kijken ben ik ook nog gevraagd voor een Friezen viertal bij hun vereniging! Ze zijn nog niet begonnen maar zijn nu 5/6 mensen bij elkaar aan het zoeken om te gaan oefenen, blijkbaar mag er ook een iemand bij zitten die dan geen lid is van dezelfde vereniging? Ik weet niet precies hoe het zit maar daar hadden ze het over in ieder geval haha. Maar ben benieuwd lijkt me super leuk om te doen :).

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:39

Klinkt als een goede wedstrijd Emma! Toch fijn dat je je weer hebt kunnen herpakken. Jammer van de -2

Ik ben toch maar naar huis gegaan jenny, het duurde allemaal zo lang haha en had toch geen prijs meer :))
Stond wel 3e en 4e van de eerste 11 haha

Ik heb okee gereden vandaag. Ik baalde wel dat ik der niet zo aan t lopen kreeg als gisteren. Ze spande wat mij betreft nog te veel. Wel was de galop vandaag 10x beter :D heb ook gewoon 7en kunnen rijden op de middengalop hihi.
Eerste proef was erg rommelig. Verna was heel kijkerrig vandaag, terwijl ze daar normaal geen last van heeft. Heb echt heel bewust zelf ontspannen gereden, maar het lukte gewoon niet om der helemaal los te krijgen, wat dan resulteerde in slordige proeven
Wel 186 en 192 woehoee niet helemaal verwacht eerlijk gezegd, maar dat heb ik wel valer hihi.
Teller staat op L1+7!!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:57

Lauke van harte! Eer hoog gehouden dus. Super.

Doutz had ineens alleen het gas gevonden haha ik had al moeite om haar de baan in te houden hihi heb zo moeten lachen om haat.
178 en 185 dus was super tevreden toch een punt tijdens haar hengstigheid.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:00

Hoppa! We zijn op de goede weg shireen.!