[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:37

jaa,ben ik heel goed mee bezig..
Dat het warm is heb ik gemerkt ja.. even bij de paardjes kijken, snoepje geven.. zohe.. hitte..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:17

Heey

wat hebben jullie veel gekletst :P.

Pfff, van mij mag het wel weer minder warm zijn. Dit is echt geen pretje met Qkoorts. Normaal kan ik heel goed tegen de warmte en kan ik ook met 30 graden zonnen. Nu kan ik maar even naar buiten, de rest van de dag moet ik binnen zitten. Zonnen kan ik al helemaal niet meer.
Nu ben ik ook veel eerder moe. Ik kan veel minder.

Met Shaddy en Nouchka gaat alles goed :D. De wond van Nouchka heelt goed en ze heeft geen koorts meer gehad :D.

Gister avond heb ik zo heerlijk met Shaddy staan knuffelen. Het voelde bijna alsof ik met Moppie stond te knuffelen. Het voelde zo goed en fijn. We zijn nu echt maatjes aan het worden :D.

Afbeelding

Zo zag de wond er gister na het afspuiten uit.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:18

Ik zat net in een auto zonder airco, daar wordt je ook niet vrolijk van! En moet zo weer want moet nog een wormenkuur gaan halen bij de dierenarts... Wil eigenlijk de auto niet meer in :D.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:39

Als een auto geen airco heeft, hopelijk wel arko :D
Mijne heeft beide, binnen bebouwde kom gebruik ik de arko en anders de airco.

Zelf net ondervonden hoe gruwelijk warm het was toen ik mijn zo gewenste fitflops die ik had besteld na 2 weken eindelijk kon ophalen. Lopen wel erg lekker, ben er ook errug blij mee!

Vanavond even kijken wat ik met Frío doe. Hij heeft n.l. woensdag ook al stil gestaan en morgen en zondag krijgt hij ook vrij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:46

Het is zeker warm zeg!
Net een rondje met de hond gelopen, poe he, wat een hitte...
Wilde een uurtje gaan grazen met Fifi, maar daar is nu nog geen schaduw, dus da's wel errugg warm...
Ze stond nog binnen van na het rijden, dus nog maar even laten staan...
Zo eerst even boodschappen doen en dan nieuwe poging!
Hond had het ook enorm warm trouwens, arm beest...

wond ziet er netjes uit inderdaad zo op de foto!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:28

Zo ik kom ook weer even binnen vallen :+ . Wat een weertje he 8-) . Zelfs hier aan de kust is het loeiwarm en een warme wind enzo! Chico heeft vandaag lekker een dagje vrij en mag op de foto ;) . Ben benieuwd... resultaat zal ik wel showen..

Ellis, zo gaaf die plaatjes van Spook.. Kan me er ook niks bij voorstellen dat zij zo gespannen is en geen B proefje kan.. Jou foto's zijn echt zó het tegenovergestelde := . Ziet er juist altijd heel fijn uit en ontspannen.. Kan het bijna niet geloven hihi :D ! Leuk van de barokke wedstrijd, wilde ik ook aan mee doen, maar kreeg geen mail terug.. toen maar vanaf gezien.. En nou kreeg ik gisteren alsnog een mail! Maar nu had ik al andere dingen staan helaas.. Wel veel succes de 17e!

Branka, Frío heeft het lekker deze week met zn verlofdaagjes hihi :+ .

Suus, leuk een eigen site! Ik vind de naam die je ingedachten had met Goya wel heel mooi! Maar moeilijk te onthouden.. als je het zegt dan verwacht ik reacties "ehh kan je dat herhalen?!" . Zou voor een pakkende simpele naam kiezen!

Angela, de wond ziet er best goed uit! Fijn dat het goed gaat.. En lekker op Shaddy gezeten laatst.. genieten he?

Rest ben ik alweer kwijt... :o

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:41

Angela, fijn dat jullie maatjes worden!
Iloon, ja, denk ik ook..
Ik wordt straks opgehaald, we moeten mijn race monster maar nemen, heeft iig Airco (en Arko hihi)
Mag voor mij ook wel minder warm..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:45

Prinslover schreef:
Branka, Frío heeft het lekker deze week met zn verlofdaagjes hihi :+ .

Staat tegenover dat de keren dat hij wel loopt hij erg hard moet werken. Brenda (instructrice) heeft hem zondag en dinsdag gereden en dan zie je een heel ander paard lopen. We zitten op een punt waar er even iets moet en dat vindt hij niet leuk en niet fijn. Maar hij gaat wel heel spectaculair lopen.
Gisteren les en toen hebben we ook enorm hard aan rechtrichten en recht stellen gewerkt. Balken haaks op de hoefslag gelegd en daar tussendoor rijden. Afstand tussen balken ongeveer een meter en lagen 1,5 m vanaf de hoefslag. Beide kanten van de bak. Ook tussendoor gegaloppeerd. Denk dat je wel kan voorstellen hoe hard dat werken was.
Wat wel erg leuk was om te merken is hoe Frío nieuwe dingen oppakt en zijn inzet als hij het leuk vindt. Overigens is het ook een enorme uitdaging om hem iets te laten doen wat hij niet leuk vindt :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:50

Ik ben net naar de kliniek gereden om een wormenkuur te halen. Kom daar zo vaak dat ik even tomtom nodig had, maar die ging naderhand een keihard geluid maken en liep vast. Denk dat ie de hitte niet kon handelen... Gelukkig was ik wel op een punt wat ik herkende :).

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:53

Leuk dat het zo goed gaat Branka!! ik ben echt heel benieuwd hoe hij loopt nu, kom wel eens kijken als jij les hebt mag dat? zoja moet je eens even doorgeven wanneer dat is.

Het is zelfs hier warm en Piropo heeft ook vrij hoor, ga hem met dit weer niet aan het werk zetten, hij heeft gister nog gewerkt :+ dus hij mag wel weer een verlofdag of wat als het zo warm blijft, misschien in de avond even naar het strand als de getijden goed zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:05

Tuurlijk ben je welkom! Pb wel even wanneer ik les heb.
En we moeten ook maar weer eens kijken of weer een dv lesje kunnen doen ;)
Wie weer zijn er nog wel een aantal enthousiastelingen en kunnen we er een soort miniclinic van maken.

Als ik ga rijden zet ik Frío op zijn vroegst vanavond aan het werk. Ga eerst met Brenda en Laura naar een clinic van Harro Goudsmid. Zij doen daar aan mee.
Vind het zelf ook te warm om nu te rijden.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 09-07-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:06

Iloon, ik moet ook even kijken of ik ga, ze is nog steeds wat aan het hoesten als ik ga draven en die maandag erna gaan we een week naar Belgie, dan moet ze wel goed zijn...
Maar ik heb van de week nog even om te kijken hoe het gaat, en anders bel ik de veearts even voor advies...
Wat de plaatjes betreft, ze kan ook echt goed lopen, maar dan moet ik het zo doseren en aanpassen dat ze niet in de stress raakt door dingen die waar ze moeite mee heeft of die haar stress opleveren, en dat is in een proef een beetje lastig... :+

Vanmorgen trouwens voor het eerst sinds tijden echt super gereden, was helemaal blij!
(op het hoesten na dan...)
Ze kwam voor doen doen mooi in verbinding van achteruit, kon zonder grote problemen een stuk doorzitten, wat tempowisselingen rijden en stukje schouderbinnenwaarts, travers pakt ze dan ook gewoon mee, gek beest, zelfs klein stukje appuyeren geprobeerd nadat we dat zondag met lange teugelen bij Piet ook gedaan hebben...
als ze een foute dag heeft kan ik niet eens normaal draven... :D

Wat opgeven wat de wedstrijd betreft, haar computer had problemen waardoor ze al haar mail niet ontving, dus dat zal er mis gegaan zijn bij jou, jammer...

Branka, leuk dat het zo goed gaat!

suus, succes, 't warm...

Zo net eindelijk mijn tuig schoon gemaakt, moest nog steeds na Hoofddorp, het was echt vies van het extreme zweten, maar ik had er steeds geen zin...
Nu ging ik toch even 2 gewone hoofdstellen doen omdat ze zo doorgezweten waren, tuig ook maar gelijk mee gepakt...
heb eens alles met zadelzeep gedaan, kijken hoe dat uitpakt...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:55

OE, jullie gaan zo snel en ik wil nu echt het zwembad nog even in. Maar ik heb gisteren staan genieten van een 'black beauty' P.R.E. van 4 jaar. Wouw, wat een beest en wat kon ie lopen! Wel wat mollig, maar daar kijken we doorheen, liever dat dan te mager hè? Tekenend dat er zo uitstekend voor deze paarden gezorgd wordt. En ook een valkje van 3 gezien en dat vond ik ook wel een mooi beest. Jammergenoeg die niet zien lopen. Vanavond mag ik met een klein beetje geluk dan toch even genieten van een P.R.E. onder mijn kont.

Ik heb ook een zadel gerepareerd vanmorgen. Toen Jus vertelde waar ik voor leer, gaven ze het direct mee! Het was wel zweten, deze keer, want het is hier warmer dan in Ollanda! Vanavond gooi ik die nog even bij de eigenaar neer, kan ie er een potje vet op smeren. Zadel ziet er dorstig uit. :+ En dát heb ik dus niet bij...

Ik lees binnenkort al jullie berichtjes weer hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:09

Ellis, klopt! Dat schreef ze ook idd! Maar ik heb me nu al voor een andere wedstrijd ingeschreven en Chic gaat waars. de 14e onder het mes voor een huidtumor :(:) . Dus dan kan ik de 17e geen wedstrijd rijden.. Wel balen zou graag mee doen! Ik denk ook dat dat de laatste wedstrijd is voor het jaar? Maar anders volgend jaar weer is proberen mee te doen ;) .

Anouk, klinkt lekker daar! Hier is het ook vreselijk warm! 8-) Leuk dat je zulke mooie PRE's ziet, is het fototoestel mee ;) ?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:09

Klinkt weer super daar! Geniet er maar lekker van hoor! Mag je weer lekker rijden ook en aan zadels knutselen! Ze zijn vast blij dat je komt ;).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:15

Mam en ik hebben vanmiddag te horen gekregen dat we een waardebon van 75 euro hadden gewonnen bij www.vdm-cadeaushop.nl. Ze stonden op de Farm & Country fair in Aalten. Echt onwijs mooie spulletjes hebben zij, vaak een combinatie van echt kristal(glas) met bladgoud etc... fantastisch!!!

Ik ben vanavond langs geweest voor de waardebon en ik moest op de foto. :+
Mam zei dat ik wel wat uit mocht zoeken voor mezelf ook van haar gedeelte...

Deze heb ik zelf:
Afbeelding
"The Wise Owl"

En voor mam heb ik zelf nog echt wat gekocht... ook als bedankje omdat ze altijd zoveel voor me over heeft met de paarden.
Ze was er erg blij mee! Toen ik thuiskwam had ze 'm net aan de vriendin van mijn broertje laten zien (de site) en ook deze, dat ze die zo mooi vond. Dus ik heb een goede keus gemaakt. :)

Afbeelding

Beide komen uit Zweden en zijn gemaakt van kristalglas & bladgoud... wel heel mooi om te hebben.
Die uil kijkt in het licht ook echt onwijs mooi in. Je kunt er op zoooooveel verschillende manieren inkijken! Iedere keer zie je weer wat anders!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:33

El, fijn dat het rijden lekker ging! geeft zo'n goed gevoel he, als ze het zo makkelijk doen.. Heerlijk!
Branka, ook leuk dat Frio het lekker oppakt! Goya vind het ook niet leuk hoor, moeilijke, nieuwe dingen haha..
Esther, haha, zo was ik bij de apotheek voor pleisters, en de kassa had er ook moeite mee. De kassiere zei al: Die heeft vast ook last van de warmte ;)
Iloon, oh, spannend zeg, Chic onder t mes...
Anouk, fijn dat jullie het naar jullie zin hebben! En wat vervelend nou, PRE's kijken... haha
Shanna, mooi hoor!

Zo, warm dagje vandaag hoor...
Heb besloten morgen niet naar school te gaan. Ook vanwege mijn knie en de warmte.. dan stijgt het me toch naar t hoofd hoor, i.c.m. de pijn enzo..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:06

Soeske: Volgens mij is alle aparatuur hier niet gebouwd op deze hitte :). Als het vliegtuig morgen het maar aan kan :D.

Shanna: Die beeltjes zien er zeker mooi uit! Altijd leuk om zoiets te winnen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:23

volgens mij heeft alles inderdaad last van de warmte... :D

shanna, zien er mooi uit inderdaad!

suus, kan me voorstellen dat je met dit weer liever even voorzichtig bent, groot gelijk!

ja daar kan ik dan echt wel van genieten als ze weer een keertje echt fijn te rijden is voor haar doen!
beetje jammer van het hoesten alleen, hoop dat het snel verbetert, anders ga ik volgende weer even de veearts bellen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:38

@ Shanna: prachtig!

soeske schreef:
Branka, ook leuk dat Frio het lekker oppakt! Goya vind het ook niet leuk hoor, moeilijke, nieuwe dingen haha..

Ligt bij Frío ietsje anders. Moeilijk is leuk als hij doorheeft dat het lukt en hij merkt dat ik dat leuk vindt. Dan moet ik oppassen dat ik wel de controle hou en hij niet zelf aan de slag gaat. Dit was ook meer moeilijk voor mij dan voor hem.
Maar vindt hij het moeilijk en kost het vrij veel moeite voor hem, dan is het lastig om hem een aantal keer dezelfde oefening te laten doen. Hij is ook vreselijk snel en ongemerkt duikt hij dan weer in een ongewenste houding.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 00:15

Branka, ja, zo bedoelde ik het eigeniljk ook.. Staat er wat vreemd, maar dat heeft Goya dus ook haha..
Toch dat spaanse he ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:22

Ik ben net nog even bij Dylano geweest. Marjolein ging net Crempie rijden.
Hij is nog maar net onder het zadel en ik was natuurlijk reuze benieuwd!!!

Afbeelding

Don Cremello du Bois! Keertje of 20 onder het zadel geweest...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:58

Heey

Shanna: Mooie beeldjes :D. Gave foto :D. Hoe was het met Dylano??

Pfff, wat een weer vannacht zeg. Heb bijna de hele nacht wakker gelegen. En bij de paarden was de omheining van de wei op plaatsen kapot.

Met Nouchka en Shaddy gaat alles goed :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:25

Zo was het met Dylano:

Afbeelding

Afbeelding

Meer in Dylano's topic - zie onderschrift. :)

:D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:28

Haha, heerlijk, hij word steeds mooier :D. Ik zal even je topic kijken.