Jolijn -> OK schraal dan, sjorrie!
Wil het een beetje helpen dat seniorenvoer?
Benthe -> Idd; hoe anders ga je om met dat paardje.......
Ik vind zowiezo dat elk paard weer een andere aanpak/benadering nodig heeft.
Rintske is heel vrij, open en aanwezig en kan ik lekker gek mee doen.
Maar er staat ook een ponietje bij ons die je heel rustig en voorzichtig moet benaderen.
Beweeg je snel dan is ze best schrikkerig en gaan haar oren plat en mag je niet in haar buurt komen.
En de buurman van Rints is weer heeeeeeel rustig en een echte knuffelkont.
Zo is elk paard verschillend, en dat vind ik ook weer het mooie van ze, maar dat zul jij ongetwijfeld ook wel vinden.
Lindy -> Ik doe zelf niet mee met de clinic, hoor!
Ik weet totaal niet hoe Jenny rijdt en les geeft, en wil haar eerst wel eens aan het werk zien.
Ik ga dus waarschijnlijk wel kijken bij de clinic.
Michelle -> Maakt niet uit wat ze doet als ze maar reageert.
Elke reactie is goed in eerste instantie, ze moet wijken voor druk, en gaandeweg kan je die gaan verfijnen.
Ans -> Wat een schatje is Maybe!
En Zolex heeft ook een heel lief koppie!
Vind alleen haar halster wel erg ruim zitten en laag hangen.......
Spokie -> Sun = Houdini! Hahaha!
Wat een knap paard om dat voor elkaar te krijgen!
Ilona -> Gelukkig merk ik tijdens het rijden maar weinig van de hengstigheid.
Over het algemeen is ze niet echt continu narrig, alleen wat sneller op d'r teentjes getrapt en wat sneller chagrijnig.
Maarja, dat ben ik ook als ik ongesteld ben, dus dat kan ik haar nog wel vergeven. Hahaha!
Zelf doe ik niet mee met de clinic van Jenny.
Ze mag dan een bekende zijn in de friezenwereld, ik wil eerst wel eens zien hoe ze rijdt en les geeft en of dat goed voelt.......
Mayke gaat misschien wel de 14e heen om te kijken, dus wie weet ga ik wel met haar mee.
Denise -> Ik geef Rintske nu een paar keer op de dag een plak hooi extra, en dat scheelt best wel wat stro eten betreft.
Ook als ik haar stal heb gemest dan strooi ik eerst een dun laagje zaagsel waar ze altijd plast, dan schoon stro over de vloer en het 'vieze' stro wat ik overhoudt na het mesten strooi ik weer over het schone stro heen, ook dat scheelt in het stro eten.
Vandaag heb ik m'n les afgebeld.
Woensdag ben ik bij de tandarts geweest en heb toen een kanaalbehandeling gehad wat nog een beetje napijn geeft.
Rints heeft wel lekker buiten gestaan, maar verder een rustdag gehad.
Morgen weer longeren en als het weer meezit gaan we zondag weer een buitenritje maken.