[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:16

Jibbel -> Arme Yme, hij treft het niet.
Hopelijk slaan de medicijnen aan en is het niets ernstigs.
Wat is eigenlijk een grashoefje?

Furia -> Hey! Zie ik Breezer weer eens! Haha! (én Dizo natuurlijk!)

Elaine -> Hoi! Welkom hier!

Vanavond weer met Grytsje een les gehad.
Ze liep niet zuiver, maar ook niet kreupel.
Na zo'n 3 kwartier werd ze moe en begon ze slechter te lopen, dus heb ik haar lekker uitgestapt.
Volgens de boer had de veearts gezegd dat het spierenwerk is.
Ze is nog vrij jong (5 jaar) en daarom is haar achterhand nog wat zwak.
Ze begint nu haar spieren op te bouwen omdat ik met haar bezig ben.
Ze moet wat meer eten krijgen (ze is niet mager of ingevallen ofzo) zodat ze genoeg bouwstoffen heeft en de spieren zich kunnen ontwikkelen.
Verder ben ik op de goede weg met haar en mag ik op dezelfde manier doorgaan.
Ze raadde me ook aan om veel rechte stukken op harde ondergrond zoals bijv. de weg te draven, dat schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van haar spieren.
Al met al dus (gelukkig!) een goed bericht, het is iig niets ernstigs.
Morgen wordt ze lekker gemasseerd, dus mag ik niet rijden.
Woensdag mag ik haar weer oppakken, dus heb ik morgen alle tijd voor Jetske!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:43

@ Elaine: Oja ik zie het, stoere shet.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:35

Het regent, geen Fue dus.. Verdrietig

Bakken zijn ondergelopen, straat is te gevaarlijk/glad om te lopen ( om te wandelen met Fue ), stromende regen met onweer.. Verdrietig

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:09

Balen Es!!!

Ik ga zo naar Fuur, heb vanaaf weer les Haha! Zin!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:13

Madelief: Leuk dat je les hebt! Vertel nog je nog even hoe het is gegaan? Knipoog

Es: Jeetje, balen hoor. Maar dat is ook wat, als het nu regent kan je dus Fue niet doen? Staat ie dan al die tijd maar op stal? En wat als het nu een paar dagen achter elkaar regent..? Zou niet zo best wezen dan Bloos!

Saida: Zal je paard denk ik wel wat vinden die massage. Hopen dat het ook een goed effect heeft Ja

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:19

heey mensen Haha!
alles goed met iedereen Haha!
ik wil wel foto's maken maar heb geen foto graaf. misschien in de herfst vakantie dat ik iemand kan regelen.
maar maak zeker wel weer foto;)
hem meer dan 2000 foto's van mijn verzorg paarden Haha! Bloos
en zo'n mega bosrit als de postelrally is indd echt superr gaaf Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:51

@ Madelief: Zeker balen.. Leuk, veel plezier! Haha!

@ Ilona: Ja daar zat ik dus ook al aan te denken vandaag, stel dat het nou een paar dagen regent. Maar dat kan ik hem niet aan doen. Dan loop ik wel even met hem ofzo, al is het even over de weg waar het niet glad is, of laat ik hem even ergens los. Gelukkig staat hij bijna bij mij, en dan staat hij in het weiland wanneer die wilt. Haha!

@ Fanny: Mwah, baal er van dat ik niet naar Fue kan. Kan je toch je moeder vragen haha doe ik ook altijd. Clown

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:27

Jaa, jij kan er ook nu niks aan doen Es, maar als het een paar dagen regent heb je dan wel een probleem tuurlijk.. Maar gelukkig staat ie straks aan huis! Geluksvogel Knipoog

Flamon: Straks idd maar een fotograaf regelen haha, ik heb er ook 1 gefixt. Zit 1 lieve bij van mij en Jielt. En nog een paar leuke van zn koppie Lovers Ik ga ze thuis even uploaden en dan plaats ik ze. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:44

Hey allemaal!

Nog welkom aan de nieuweling met de mini fries Haha!

Hier even wat minder nieuws. X-tremo heeft droes.. Boos!
Hij was al even niet lekker en gisteren was de DA er weer voor controle en toen is er droes geconstateerd. Alleen de jonge paarden hebben er last van. Bij een van de jonge merrie's zijn de klieren ook al geklapt. X-tremo had een abses onder zijn kaak. Daar moeten we nu laurier zalf op gaan smeren zodat het straks naar buiten klapt en niet naar binnen in zijn keel. Maar ik had op internet wat foto's van paarden met droes gezien en dat was wel een smerig gezicht!
Ben benieuwd wat me straks te wachten staat.

Waarschijnlijk heeft het nieuwe paardje op stal het virus mee genomen van uit de opfok. Ik las op internet dat ongeveer 10% van de paarden die droes hebben gehad drager blijven van de bacterie.

Ga nu even snel m'n eten naar binnen werken en dan richting stal.

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:22

Waar hebben jullie je kaptoom gekocht?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:15

bedankt allemaal voor het warme welkom Lachen
wat vervelend van de droes zeg Yenneke.

het werk dat ik doe op stal bestaat vooral uit paarden voeren, stallen mesten, paarden binnen en buiten zetten en wat paarden trainen
we zijn tegelijkertijd ook een pension stal. dus met het voeren, mesten, binnen en buiten zetten ben je toch al snel je halve dag kwijt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:16

Welkom Elaine, wat een gave shet heb jij! In dit topic zijn veel mensen helemaal gek van shetjes dus ook van hem zijn foto's welkom Haha!

Yenneke dat is niet zo best, sterkte met hem, tis echt een rotziekte maar gelukkig was je er op tijd bij!

Verder heb ik het allemaal vluchtig meegelezen, sorry mensen maar zondag hebben we Luna opgehaald Lovers Het was vlak bij Heereveen en voor ons dus 2 uur rijden hehe Haha! Daar aangekomen hebben we nog 2,5 uur met die mensen gekletst en met de overgebleven puppies gespeeld en foto's gemaakt, gezellig wat gedronken en nog het een en ander besproken. Toen de terugrit van 2 uur, kleine Luna vond het wel een beetje eng maar over het algemeen ging het al heel goed! En nu zijn we een pupsel rijker Lovers

Het is echt intensief, 's nachts er uit en overdag steeds op haar letten, maar het is zo leuk! Maar ik ben blij dat ik even twee dagen vrij had van mn werk en morgen wat later begin. Voordat ik ga werken breng ik haar nog naar mn moeder die nu helemaal een trotse blije honde-oma is Haha!

Hier nog twee foto's (sorry maar ik heb geen tijd om er meer te verkleinen etc):

Afbeelding
Afbeelding

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:30

Malin: Ik smelt hier gewoon helemaal weg!!! Wat een droppie zeg Lovers En het is toch Luna geworden!! Haha! Leuke naam hoor, echt een schatte patatje! Ik zou dr ook zo wel willen hebben haha!

Yenneke: Oei, jij hebt wat minder goed nieuws, balen hoor! Echt rot dat Xje het ook heeft. Het is idd een vies gezicht om te zien als het is geklapt, hopen dat hij er goed doorheen komt!

En jawel, ik heb de foto's. Knipoog

Ik & Jielt
Afbeelding
Jielt zn lieve koppie:
Afbeelding
Afbeelding
Angelique (vriendin van me) in actie:
Afbeelding
Jielt says: HAY Haha!
Afbeelding
Moe en voldaan na het rijden:
Afbeelding

Paar weekjes terug op Fireblade:
Afbeelding

Zo, weer even een paar foto's. En wie eigenlijk ook niet mag missen is Rocky, mn grote vriend met een teddy-berenvacht:D
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 00:05

Yenneke -> Getver, das niet fijn als ie droes heeft, en nog eens heel erg besmettelijk ook.
Bij ons was 2 weken geleden ook de stal in rep en roer omdat er een paard droes leek te hebben dat was opengesprongen.
Gelukkig bleek het achteraf een abces te zijn......... pfieuw!
Trekzalf schijnt ook goed te werken is mij verteld.

DinkeyGirl -> Wat een lieverdje!
Veel plezier met Luna!

Prinslover -> Wat een knappert is Jielt!
Gaaf die lange manen van hem!

Vanavond heeft Grytsje haar massage gekregen en ze genoot ervan!
In eerste instantie vond ze het maar vreemd en hield ze Nicole goed in de gaten, maar op een gegeven moment gaf ze zich eraan over en ontspande ze zich.
Nicole heeft vrijwel alle spieren nagevoeld en gemasseerd en verschillende drukpunten gepakt.
Het blijkt dat de spieren in haar achterhand en met name haar knieën niet zijn ontwikkeld, het zijn nog zogenaamde 'baby'spieren.
Hier moeten we dus aan gaan werken door idd veel op de harde weg te stappen en draven.
In principe kan ik doorgaan met hoe ik al bezig was met haar, dus 3x in de week rijden, 1x een buitenrit en op de tussenliggende dagen 10 minuten aan elke kant longeren.
Alleen is het voor Grytsje beter om op vrijdag 1 les te laten vallen, omdat 2 lessen op 1 dag toch nog even te zwaar is.
Onder het zadel kan ik beter nog even niet galopperen omdat ze die nog niet goed genoeg beheerst, maar aan de longeerlijn mag het wel.
En met de buitenrit moet ik veel met haar op de weg lopen.
Al met al gelukkig goed bericht, ik ben blij dat het niets ernstigs is!!! Go jij! Go jij!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:19

@ Yenneke: Ohh dat is minder nieuws, jammer zeg.. Hopen dat het weer snel goed komt!

@ Malin: Oh wat schattig is ze! Toch maar voor Luna gekozen? Goede keuze hoor! Maar wat een droppie, ik zie alleen de foto's al en ik raak verliefd.

@ Ilona: Ontzettend mooi paard is 't toch!

@ Saida: Lijkt me leuk om je paard ervan te zien genieneten, leuk dat Grystje zich zo onstpande. Gelukkig heeft ze niets ernstigs! Alleen van die babyspieren en dat galoperen, maar ik denk dat dat zo wel weer is opgelost Haha! .

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:18

Gaaaave foto's weer van Jielt!!

Les ging weer super, echt heerlijk! Als ik eraan denk geniet ik nog na Haha! Het gaat zo goed als rene les geeft! Fuur (en ik!!) moeten echt onwijs aan de bak en rene vond ons al een stuk vooruitgegegaan Haha!

Vandaag weer @ work...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:53

Malin, wat een snoepje!!!!!!! helemaal verliefd zeker....
Ilona, zo zonde van Jielt zijn omgevallen kam! Hij is zo gaaf!! Die kleine smurf is ook zo snoepig...heb wel eens gedacht over een shet erbij maar waar laat ik die? Bij Sam in de stal....dan wordt hij op zekers gesloopt...
Cloris, wil jij zondag afspreken voor een vlechtles Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:01

Hier een trotse liefhebber van onze nieuwe grote vriend! Mijn vriend Horst heeft zijn Andalusierhengst eindelijk naar huis gehaald vanuit Duitsland vorige week! Condo, 18 jaar oud, opgeleid in de vrijheidsdressuur en klassieke dressuur, hier een link naar een foto topic in HAW:
Het was de tweede keer dat ik hem reed....wat een genottttt!!!!!

viewtopic.php?f=10&t=846056&hilit=

Aanstaande zaterdag en zondag geven we een demo op de PRE keuring in Deurne. Haha! Hopelijk ken ik hem dan goed genoeg om hem daar te laten zien zoals we graag willen, zoals op de foto's in bovenstaande link dus!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 09:39

Mindfields: Oeeh, ik ben echt heel nieuwsgierig geworden, ik duik meteen in je topic! En laat daar een berichtje achter.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ben ook wel trots op m hoor Bloos En Marit, idd heel erg balen van die manenkam! Als zn hals gewoon normaal was geweest was die helemaal een plaatje.. Haha!

Madelief: Lekker hoor dat je les zo goed ging! Is toch altijd wel fijn als je weer vooruit kan met je paard!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:54

Wat een leuke en lieve foto's allemaal Haha!

Ik ga ook maar weer eens paar fotootjes plaatsen Bloos

Baron is echt aan het veranderen hij word sterker en breder en voller en vooral mooier Haha!
Kijk maar naar het verschil van de foto's eerste 2 is van een jaar geleden en de laatste is gemaakt 3 weken terug Bloos tijden een mini show op een manege Haha!

ZIE VERSCHIL Tong uitsteken

Verleden jaar Lachen
Afbeelding
Afbeelding

foto van nu Cool
Afbeelding[/quote]

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:14

Mindfields -> Hoi Noor! Haha!
Wat een onwijs stoere hengst is Condo!
Hoe gaat het met Nicky?

Machonito -> Idd een heel duidelijk verschil!
Hij is veel mooier geworden daardoor!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:44

Lusitano schreef:
Ilona, zo zonde van Jielt zijn omgevallen kam! Hij is zo gaaf!! Die kleine smurf is ook zo snoepig...heb wel eens gedacht over een shet erbij maar waar laat ik die? Bij Sam in de stal....dan wordt hij op zekers gesloopt...

Ja kan, hoe doen we dat?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:51

Dames uit Noord-Holland, zou er intresse zijn in een lesdag van Noor haar lieftallige wederhelft Horst Becker? als ik minimaal 5 geintresseerden heb kunnen we wat gaan organiseren namelijk Pling

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:21

cloris schreef:
Dames uit Noord-Holland, zou er intresse zijn in een lesdag van Noor haar lieftallige wederhelft Horst Becker? als ik minimaal 5 geintresseerden heb kunnen we wat gaan organiseren namelijk Pling

Lijkt me super om er naar te komen kijken, maar om mee te doen vind ik mezelf nog teveel een beginneling. Bloos

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:22

cloris schreef:
Lusitano schreef:

Ja kan, hoe doen we dat?

Ben je bekend in Castricum? (en heb je een auto?)