Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:07

Erg mooi Utopia!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:28

Mooie foto's Natasja, heb ook even in je andere topic gereageerd :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:12

Dankjullie voor de reacties!! :D

Bij de Koss was het inderdaad al wat donker en daardoor heb je behoorlijke bewegingsonscherpte gekregen helaas.. Maar dat vond ik ook juist weer charmant aan de foto, z'n koppie zo scherp mogelijk en de rest onscherp door de beweging! Over de laatste ben ik het met je eens inderdaad! Gelukkig is dat goed naderhand nog op te lossen :D

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:23

Geen verstand ervan maar vind ze wel mooi! Heb een keer een shoot gehad en die waren minder

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:54

Mooie fotos utopia! Vindt elvis ook heel erg gaaf!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:06

Elvis vond ik ook echt een schatje <3 Al zijn paarden zijn echt superlief! Heb even een voorstelrondje gehad en stuk voor stuk prachtig met (wat ik kon zien) een topkarakter! :D Erg leuk om eens bij zo'n ruiter te kijken!

Dankje ook Jamiejoyce :D

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:59

Helemaal nieuw hier, dus de 329 pagina's doorlezen is onbegonnen werk. Maar wat een leuke verhalen en foto's! Als er ooit nog een paard zou komen hier zou een Fries een grote kanshebber zijn <3

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:38

welkom op bokt lynn: dit is wel een topic voor mensen die al een fries hebben en op wedstrijd gaan. Er zijn wel andere topics die misschien nu beter bij je passen.
maar veel leesplezier op bokt!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:23

Welkom lynn!Wat leuk dat je hier kwam meelezen. ben je een friesen gek?

Net terug van wedstrijd en onwijs fijn gereden tempo goed kunnen controleren. Resultaat was 2e met 186 en 1e met 185 punten. Was ook lekker rijden op een Door de weekse dag dat organiseren ze hier bijna niet.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:27

gefeliciteerd met je wp's laura.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:31

Dank geertje!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:43

Gefeliciteerd laura super goed!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:14

Netjes Laura! :D

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:37

Gefeliciteerd Laura!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:46

Dank allemaal

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:13

Gefeliciteerd! Mooie punten :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:22

Ik vond persoonlijk dat er veel punten verschil was tussen mij en de laagste 185 of 160 is wel veel er tussen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:50

Ja vind je? Zie ik heel vaak. Ik had vorige week iemand die reed in de 1e proef 137 en 2e in de 190 wat een verschil haha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:54

Ja meestal zit en dicht bij elkaar marjolein ik heb dit nog niet eerder mee gemaakt.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:05

Gefeliciteerd!
Ja ik vind het ook niet zo bijzonder je ziet het wel een vaker voorkomen ;)
Maar het voorbeeld van M_arjolein heb ik nog nooit gezien, dat is wel extreem :+

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:30

Gefeliciteerd met je punten Laura! Lekker op een doordeweekse dag wedstrijd, ben je niet gelijk heel de zaterdag of zondag kwijt :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:28

ook wel mee gemaakt hoor, komt zelfs regelmatig voor hier in groningen.
een topper rijd in de 200 en een "tobber" rijd in de 150.

pff hier van de week veearts op het erf voor mijn ruintje. loop al een paar jaar te kloten met zijn benen.
er is toen een keer een krabsel gemaakt om mijt aan te tonen( ik was er van overtuigd dat het mijt was) maar er kwam niks uit. Nu een ander laten komen en die kan mij zo zeggen dat het mijt is. Daar is hij nu voor gespoten, en moet met 10 tot 12 dagen nog een keer.
Verder even laten kijken naar zijn knieen. Ik had het idee dat de banden wat slap waren.

Ze zijn inderdaad wat slap, en heb nu een trainingsadvies gekregen van veel recht uit, schakelen en balkjes lopen om die banden te versterken. We gaan er mee aan de slag en als het goed is moet ik zeker met een half jaar verbetering hebben, is dit niet het geval dan kan het zijn dat hij toch moet worden in gespoten.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:09

Gefeliciteerd Laura, super gedaan!

Wat balen van je ruin Geertje. Apart dat er uit dat schraapsel dan niks komt. Hopen dat het nu helpt.

Jinthe was gisteren toch een partij ondeugend }:0 Ze stonden gisteren voor het eerst weer op een nieuw stuk wei omdat de 1e wei nu bijna kaal is. Begonnen met 2 uurtjes ivm het verse gras, maar mevrouw vond het niet genoeg. Ik floot zoals altijd, mijn kwpn-ertje kwam in volle galop naar de paddock, maar prinses Jinthe had geen zin om te komen.
Kwam net van mijn werk in mijn nette pakkie en op hakken en tja.. ik ben dan zo eigenwijs dat ik niet eerst effe om ga kleden :7 Kon ik door het zand ploegen naar de wei toe, bedacht mevrouw die momenteel mega hengstig is dat het veel leuker was om bij de ruin van de buren in de buurt te blijven dus ze liet zich niet vangen. Die ruin allemaal rennen, dus mevrouw ook allemaal rennen en ik op mijn hakken erachter aan. Uiteindelijk met hulp van de buurman haar naar de paddock kunnen jagen ~~}>
In de paddock bokken en steigeren dat ze het er niet mee eens was dat ze van de wei af moest. Zet ik haar op stal, krijg ik een dikke knuf van haar en echt van die pretoogjes.
Pfff, raar paard :roll: Volgende keer mag mevrouw mijn pumps schoonmaken }:)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:40

Jeetje wat vervelend van die mijt. Hopelijk helpt het spuiten.
En die kniebanden, heb je enig idee hoe dat kan ontstaan? Heb het nog nooit gehoord bij een paard eigenlijk.

Haha raiza, stoute jinthe :oo wel herkenbaar overigens, wij hebben er ook zo een gehad als ze hengstig was. Maar die liet zich elke keer niet vangen als ze hengstig was :')

Ik heb een nieuwtje. Sinds eergisteren 2 nieuwe paardjes op stal. Een 11 jarige stermerrie, genaamd Nienke en een jaarling merrie, dochter van nienke genaamd veraline oid :')
Twee lieve paarden iig.
Nienke heeft voornamelijk voor de kar gelopen en ooit een ibop proef. Dat is dan ook het enige waarbij ze onder het zadel is geweest. Vandaag even met der bezig geweest. Poetsen en zadelen was geen probleem. Eerst aan de longe gedaan om der energie even er uit te lopen. Erg braaf en duidelijk dat ze het wel kende. Ook vrij snel ontspannen, maar wel heel graag willen lopen. Na heeeel veel rondjes ben ik der op gegaan. Eigenaar hield haar nog vast. Eerst even stappen en steeds iets meer ruimte aan de longe gepakt. Ze was echt braaf, maar snapte niet zo veel van m'n hulpen. Gas en rem zat er op en dat was t ongeveer haha. Sturen zoals voor de kar. Linker teugel is linksaf en rechterteugel rechtsaf. Begrenzen en binnenbeen? Wat is dat? Maar ze pakte het echt supersnel op. Na een drafje aan de longe los gegaan. Super braaf, voelde vertrouwd, is wel kijkerrig maar ook snel ontspannen. Wel voelt ze echt als een jong paard kwa rijden, dus ik denk dat we haar ook zo moeten behandelen. We gingen nogal slingerend door de bak heen, maar dat maakt niet uit. Ze ging uiteindelijk wel hoe ik wou en deed heel erg haar best. Zelfs nog een galopje gedaan :)

Dus nieuwe uitdaging en hoop dat hij haar even aan houdt :) ik denk dat je met dit paard snel al leuk door de bak kan, ondanks dat het echt een karrenpaard is. Ze is zo leergierig en werkwillig :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:29

Geertje vervelend van de mijt.
Raiza heeft een boefje hahaha
Lauke leuk 2 nieuwe toppers gaat vast goed komen.