[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:15

Dan ben je van harte welkom :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:04

Leuk hoor! Al die meetings!

Ik heb het momenteel super druk, werk en stage... maar t is wel leuk gelukkig :-)
En gisteren heb ik thuis voor t eerst weer een buitenritje met Chimanga gemaakt! Buurvrouw ging mee op hun bomproof fjordje, maar onze paarden kennen elkaar niet echt dus Chim wilde er steeds wel op springen :P Bleef er dus in ieder geval lekker bij... haha!
En na 10 minuutjes was de spanningsboog op en toen ging ze lekker ontspannen en ging het eigenlijk super! Trekker deed ze niets op, andere paardjes heeft ze vrijwel helemaal genegeerd, blaffende honden vielen mee en het is dorpsfeest dus overal vlaggetjes. das ook niet eng!
Alleen schapen, dat blijft toch wel heeeeeuuuuul eng, maar daar trok t andere paardje zich zo weinig van aan dat Chim ook maar gewoon door is gelopen.
Volgend weekeind ga ik alleen met paps op de fiets ernaast, ben benieuwd!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:06

Gefeliciteerd Laulau! :D En welkom terug :D

Thnx allemaal voor de leuke reacties!
Ik was deze keer voor 't eerst ook bang dat 'k naar achter zou glijden haha, vandaar dat 'k zn nek maar even goed vastpakte :P

Als 'k vervoer kan regelen heb 'k deze zomer ook 2 meetings gepland staan, 1 met Tamme en 1 met Jetta. Lijkt me superleuk!! Jij krijgt 'r ook altijd zulke gave foto's uit Jo! :D

Whaha Chim erop springen!! :P Gek paard, mooi dat ze 't zo goed deed :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:31

Ellis, ik had al gereageerd in je topic, zag er heerlijk uit! En Fifi ziet er super uit! Alles goed met jouw Lusi's?
Natasja, volgens mij ben je een beetje gek :) Superstoere foto's zeg! Zou ik nooit durven :)
Hoi Laura! Fijn dat je terug bent, voor ik hier zelf actief was, was ik al fan van Hinc :)
Jolijn, alweer knappe foto's... Ik wil ook meetings, maar heb zelf nog geen vervoer, dus dat wordt'm niet :) Mo is natuurlijk ook een fantastisch model, en Twice ook :)
Geeske, klinkt als een heerlijke wandeling!

Ik heb dit weekend weer grondwerkles gehad, en we zijn begonnen met voorzichtig aan de hand werken. Hoofdje naar beneden als ik dat vraag door druk op de neus (ik werk met een academisch kaptoom) en stelling langs beide kanten. Wel nog allemaal in stilstand, maar hij deed het super! Dan ook nog een tiental minuutjes longeren. Was mijn bedoeling om te beginnen werken aan soepelheid, maar de lesgeefster zei dat hij al enorm los door zijn lijf is. Leuk om te horen! Gisteren ben ik dan met mijn ouders, verloofde en Figo nog een wandelingetje gaan maken tussen de buien door, heerlijk :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:58

Haha Lies! Nou ik durf 't ook alleen met Tammetje hoor, maar Tamme en ik hebben zo'n vertrouwen in elkaar <3 Met Jetta zou ik het ook niet zo snel doen haha.

Mooi om te horen inderdaad :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:34

Maar een beetje gek moet je er soms ook wel voor zijn toch? :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:53

Hahaha misschien 'n klein beetje :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:16

Cool zeg, tamme is wel braaf! :D
gave foto's!

liesbeth, leuk die grondwerklessen!
ik heb toevallig vandaag een afspraak met iemand gemaakt om daar ook met beide paarden een start mee te maken.
heb op de lusitano verenigingsdag meegedaan aan een clinic, voor mij helemaal nieuw, maar voor Fifi met haar strakke lijf lijkt het met wel heel goed, dus ik wil het toch eens gaan proberen en dan voor Ferro ook gelijk meepakken!

Hier is verder alles oke, met Fifi nog veel spanningsproblemen, maar we zijn druk zoekende naar oplossingen om haar leven wat hanteerbaarder te maken.
Ferro gaat goed, doet nog weinig, af en toe even wat aan de hand of een keertje aan de longe...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:54

Zo wat is die tamme braaf en dat je blijft zitten dat red ik echt niet.

Fifi ziet er goed uit.

Die chim blijft een lekker dier

En figo aan grondwerk

Hier gaat alles prima zijn rustig aam het inrijden en meneer is super braaf en gaan steeds stapje bij beetje een stukje veder. Hen der inmiddels zelf ook opgezeten en het past hij is niet te klein voor me wat ik wel beetje vreesde veders zit ik nog even op me roze wolk wat amor betreft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:15

Iedereen leuk pinksterweekend gehad?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:42

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:51

Jaaaa, superleuk dat ie lekker bij je staat nu!! :):) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:52

Vanmiddag wordt hij geënt en gechipt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:34

Leuk hoor jolijn! Ga zo je topic bekijken!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:40

wat leuk jolijn lekker bij je. was die al oud genoeg dat ie bij mama weg kon of staat ie lekker samen met mama bij je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:05

Hij is 3 maanden, is zo vroeg gedaan omdat moeders geen melk meer gaf en erg zwak was en al meerdere keren de veearts bij moeten komen.

Vandaag is ie meteen geënt en gechipt, ik ga zometeen ff stoeien met het aanvragen van zijn paspoort haha!

Enne, de veearts denkt dat zijn ogen blauw/groen blijven en dat ie niet door gaat schimmelen :D

Nog meer nieuws: 19 juni wordt ik opnieuw geopereerd :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:13

ah jolijn spannend allebei!

3 maanden is nog jong zeg, hopen dat 'ie genoeg weerstand heeft opgebouwd...
komt 'ie bij andere veulentjes te staan?
wel leuk dat je 'm nu al in de buurt hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:16

Hij at zelf al alles en was ontzettend zelfstandig, hebben de keus ook in overleg met DA gemaakt en niet zomaar van de een op de andere dag :)

Dit weekend is er een shetlanderveulentje geboren dus daar komt hij tegen die tijd bij, nu staat hij (als het droog is) bij Mo en een andere merrie en te zijner tijd gewoon in de groep!

Afbeelding

Twice op zijn nieuwe stekkie :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:20

Wat een schatje tog, en ook sneu voor hem dat zn mama het niet trekt. Het enige voordeel is dat jij hem eerder bij je hebt en dat ie mo kan lastig vallen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:21

Ja, was erg sneu voor mama maar die is meteen erg opgeknapt blijkbaar dus dat is fijn!
Die kunnen ze nu ook gewoon medicijnen geven indien nodig zonder dat dat invloed heeft op Twice...

Mo is trouwens echt heel voorzichtig met hem, was er een beetje huiverig voor maar zo aandoenlijk om te zien :+:

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:49

Leuk dat Mo het zo lief oppakt!
Meestal merken dieren echt wel aan elkaar wanneer iets kan en wanneer ze even op moeten passen... Zo'n klein 'weesje' wil toch iedereen wel adopteren? Zelfs mijn heks zou daar nog aardig tegen zijn denk ik!

Wij zijn aan t wandelen geslagen... alleen op pad lukt dus totaal niet, nu weer n paar keer geprobeerd en na 500 meter is de koek op en gaat ze hoe dan ook terug naar huis, dan blijft ze wel voorzichtig met mij, maar de hele omgeving moet dan oppassen en ik moet maar gewoon meedraaien en dan blijft ze rustig doorlopen, als ik verder weg probeer te draaien wordt ze echt pislink...
Dus gisteren maar weer samen met de pony van de buren geprobeerd en dan loopt ze keeeeuuurig mee. na die 500 meter nog even iets vervelend als die pony niet opschiet en als we dan gewoon doorlopen begint ze te ontspannen en loopt ze met een vrij los touwtje wel mee... Vaker die pony lenen dus!

Met dit weer mis ik de binnenbak wel weer!!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:15

Het is nog steeds een leukerd Jolijn.
En mooie foto's weer.

Lekker aan het wandelen met je paard altijd leuk.
Hier niet veel gedaan behalve maandag even gepoetst (toen het even droog was)

Ben nu echt wel klaar met dit weer is toch geen voorjaar meer, heb gewoon mijn winterjas weer aan.

Ingrid.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:33

Ja hier ook gewoon weer winterjas aan :j :r Ben 'r nu ook wel klaar mee.. Die lange winter was nog wel leuk, lekker sneeuw. Maar dit is gewoon herfst :r Smeeeeeerug :P

Ahhhh wat een superleuke foto Jolijn!!! :oo <3 En wat zou 't vet zijn als ie zo blijft idd, met zn oogjes en kleur <3

Wat maf joh Geeske dat ze zo moeilijk doet met alleen naar buiten gaan.. -O- Vervelend!! Hoop dat je 't op kan lossen :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:12

Ja ik hoop t ook... en heb echt niet het idee dat ze bang is hoor, ze schrikt bijna nooit buiten en ze is super nieuwsgierig, maar er is gewoon een knopje dat om gaat, en dan gaat ze niet meer verder... En of dat komt omdat zij dan nog net het andere paard hoort hinniken omdat we weg zijn? Geen idee, maar ik krijg haar dan echt niet meer tot bedaren, totdat we omdraaien en terug gaan... Maar als er dan verkeer aan komt en ze is zo aan het klooien kan ik haar ook echt niet in de berm houden en rent ze zo voor een auto. dan MOET ik haar dus wel omdraaien en doen alsof we naar huis gaan, dan laat ze het verkeer tenminste met rust..
Ach ja, ben al wel blij dat ze dit jaar lekker mee kan naar buiten, alleen wel heel jammer dat we dan zo afhankelijk van anderen zijn!