[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:25

Ja, Fifi heeft het ook...
Die was echt extreem toen ik met haar begon, ik kon niet alleen opstappen, ze scheurde in volle vaart en paniek weg als ik een voet in de beugel zette...
Op het moment dat ik haar dan opsloot met m'n teugels en in de hoek van de bak ging ze helemaal door het lint... Clown
Ik stap nu op terwijl ze weg stapt en de teugels loshangen, het is niet anders, dit voorkomt heel veel stress en paniek bij haar. En op deze manier stapt ze gewoon weg zonder de toestanden die ze eerst vertoonde.
Zo gauw ik zit zeg ik 'ho' en dan staat ze meestal onmiddellijk stil! Haha!

Ess, veel afwisseling is heel belangrijk, doe ook ontspannen dingen die hij ook leuk vindt, buiten rijden en longeren.
Lekker poetsen, wassen, wandelen, los werk in de bak, etc, daar worden ze echt vrolijker van!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:27

nouvel : gave foto Knipoog
mooi Knipoog
mijn meisje heft de postelrit overleefd. wil volgend jaar echt weer mee doen onder de man.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:30

Wat een heerlijk weertje hebben we vandaag gehad!
Er waren wedstrijden op de manege, dus mocht er niet worden gereden, of je moest een buitenrit gaan maken.
Aan het eind van de middag was het afgelopen en heb ik Grytsje gelongeerd om te kijken hoe of ze liep.
Ze liep als een zonnetje en zat vol energie.
Ik denk dat het toch te maken heeft met de beweging die ze krijgt.
Vrijdag, zaterdag en vandaag is ze overdag lekker op het land geweest en toen ik haar gistermorgen en vanmorgen uit de stal haalde was er niets aan de hand.
We wachten het nog even af hoe of het gaat als ze overdag ook weer op stal staat, maar zolang het nog mooi weer is en droog dan gaat ze overdag lekker naar buiten toe.
Mocht het toch weer gebeuren, dan wordt de therapeut erbij gehaald.

Vanavond heb ik op Jetske gereden, het paard van iemand anders op stal.
Zij is met vakantie en heeft mij gevraagd of ik haar een beetje in beweging wil houden.
Jetske is nog een jonge merrie van 4 jaar en is nog weinig gewend.
Voetje geven lukte voor geen meter en ik vraag me af hoe zij het zelf doet.
Bij de voorhoeven moet je de voet echt omhoog trekken waarop zij er met haar volle gewicht in gaat hangen.
Haar achterhoeven geeft ze ook niet en als je die omhoog wil trekken dan trapt ze naar opzij.
Bij het hoofdstel omdoen dan krijg je met geen mogelijkheid het bit in, ook niet als je een vinger tussen haar kaken duwt en ook niet met iets lekkers onder het bit.
Verder is ze heel lief hoor, maar ik besef wel hoe een mazzel ik heb met Grytsje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:52

saida, ja als je dan een ander paard doet merk je vaak pas hoeveel je eigen beestje al geleerd heeft! Knipoog

flamon, wat is dat voor rit?
kun je dat onder het zadel doen en aangespannen?
(of begrijp ik nu iets verkeerd... Clown )

hier staat de rest van mijn foto's trouwens voor de liefhebbers... Knipoog

viewtopic.php?f=10&t=845785

viewtopic.php?f=53&t=845778&hilit=

Afbeelding

Afbeelding

en hier nog even een leuk plaatje (vond ik zelf Bloos ) van mijn vriendje aan het mennen, ook deze dame zijn we weer rustig aan het opbouwen na wat lichamelijke problemen, gelukkig gaat ook dit steeds een beetje beter!

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:21

Nouvel, wat een mooie plaatjes weer! Idylisch!
esss, het IS herfst! Lachen al hadden we afgelopen weekend haast zomer... buitenrit is spannend! ik ga altijd liever alleen met Sam, dan kan hij zich ook niet laten opnaaien door andere paarden.

Malin, heb je je pup nu!??? fotos!!!!!!

Ik had gisteren weer een kippevel momentje met Sam!! Kreeg ten eerste het mooiste compliment ever! Iemand langs de bakrand zei dat ze zo onder de indruk was van mijn zachte hand!!! Wow! Daar werk ik dus echt heel hard aan. Toen kon mijn dag al niet meer stuk
Vervolgens heb ik Sam langs een lange lijn, schoudervoor, met de teugels in 1 hand in een heel beheersd drafje. Ik voelde echt dat de cirkel gesloten was van mijn been door zijn lijf naar mijn hand toe, met een heel licht contact. Ik was zo enorm trots op hem dat ik aan het einde van de lange zijde van zijn rug af ben gesprongen en hem helemaal platgeknuffeld heb. Wellicht was deze beloning zo overdreven dat hij zijn doel voorbij schoot maar ik was zo enorm trots op mijn paard.
Mijn weekend kon echt niet meer stuk!!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:16

Cloris, wanneer gaan we vlechten! Lachen
aankomende zondag? als je geen wedstrijd hebt.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:20

ja het is een hele lange rit van 40 kilometer.
je kunt die aangespannen en onder de man af leggen ondertussen krijg je bij elkaar 1 uur rust zodat je paard uit kan rusten.
esssss : heb je foto's van je buitenrit
??
Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:25

Zo alles gaat lekker zn gangetje lees ik. Er worden weer mooie buitenritten gemaakt las ik? Leuk dat het zo goed ging Esmee. Lachen En Peet effe in volle rengalop op Tjillert? Wanneer komen er weer rijfoto's?

Malin: Ik wil puppy fotooo's! Haha!

Nouvel: Wat een onwijs mooie foto's zeg! Echt hele gave plaatjes. Ja

Marit: Wanneer maak jij nou is foto's van Sam Haha! Ik wil dat lekkerding weer is zien man, zeker nu het zo goed gaat met rijden Knipoog

Saida: Zo dan merk je zeker wel hoe blij je met je eigen paardje bent he... Maar 4 jaar en dan nog geen voetje kunnen geven, das toch best lastig. En dan nog niet gesproken over het hoofdstel, maar misschien komt het aan het end van deze week nog wel goed Knipoog

Madelief: Poee, druk schema lees ik?! Hoe hou je het vol haha Knipoog En zaterdagavond ook nog is stappen? Of blijf je dan liever thuis. Wel spannend verhaal van die gekke hooglanders hoor hihi Clown Gelukkig ging alles goed!

Ik ga vanmiddag weer rijden op Jielt, en er gaat een vriendin mee. Ik ga even aan foto's denken, dus hoop dat ik het niet vergeet *Ik brul hier het hardst om foto's van anderen, maar maakt niet uit Clown * En zal ff vragen of mn vriendin een paar foto's maakt Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:21

Nouvel -> Wat een mooie herfstplaatjes!

Lusitano -> Leuk is dat hè, als een ander je zo'n compliment geeft!
Ik kreeg laatst ook een compliment van mijn instructrice dat ze kon zien dat ik geoefend had met Grytsje, en van iemand anders dat ze kon zien dat Grytsje zich lichamelijk aan het ontwikkelen is (ze krijgt meer spieren).
En van nog iemand die zei dat ze mij een goed voorbeeld vond van wat je met veel geduld, rust en liefde kan bereiken bij een paard. (en dan zijn we nog maar net begonnen!) Haha!
Op zulke momenten dan glim ik van trots, hoor!

Flamon -> Lijkt me leuk zo'n georganiseerde buitenrit!

Prinslover -> Ik let nooit zo op hoe anderen bezig zijn met hun paard, maar dit had ik niet verwacht.
Vanavond heb ik nog wat tijd voordat ik moet lessen, dus dan ga ik wel weer even met haar oefenen.
Misschien ligt het aan het feit dat ze mij nog niet zo goed kent en zich niet zomaar overgeeft, ik weet het niet.
We gaan er gewoon nog eens rustig mee verder.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:46

Goh ben ik toch niet de enigste met dat probleem! Ik zal al jullie tips even uitproberen Dinsdag, dan hopen dat het werkt!

@ Lusitano: Oh haha, ben beetje verward denk ik, zie geen verschil door Spanje.

@ Flamon: Nee er was jammer genoeg niemand die foto's kon maken, als ik in mijn ééntje ga, zorg ik dat mijn moeder meegaat voor de foto's! Heb jij dat foto's van je buitenrit? Wel nog foto's maken he, ben wel benieuwd.

@ Nouvel: Hele mooie foto's, echt mooi effect zo met die hefstbomen.

@ Saida: Lekker dat het zo goed gaat met Grytsje! Leuk dat je Jetske nu ook hebt, jammer dan wel van het uitkrabben en het hoofdstel, hopden dat dat dan snel goed komt. Fue geeft ook nooit zo graag zijn voetjes.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:28

Saida: Nee logisch ook hoor, meestal ben je druk met je eigenpaardje bezig, en ga je niet heel de tijd staan kijken hoe n ander zn paard doet. Maar das toch wel even een tegenvaller! Maar wie weet komt ze wat losser komende week, wat ga je eigenlijk met dr doen? Longeren/losgooien? Of is ze ook al bereden? En maak je er nog een foto van Knipoog

Jaa, ik heb ook foto's Haha! Maar ben nu op mn werk dus kan ze niet uploaden hier. Misschien vanavond thuis nog ff, en anders morgen wel Ja Zit wel 1 leuke bij van mij en Jielt. Lachen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:05

Van de persoon die Jetske doet (Bianca) hoor ik vaak verhalen over dat ze het zo goed doet met bit indoen en voetje geven, vandaar ook dat ik het niet had verwacht.
Maar geeft niet, ze moet eerst vertrouwen krijgen en dat gebeurt niet 1-2-3.
Jetske is ingereden, maar ze kent nu net een beetje de basis.
Ze reageert nog erg wisselvallig op beenhulp en sturen met zit en benen.
Ook is ze wat drukker in doen en laten en nog wat onstuimig.
Komt gewoon omdat ze nog zo jong is volgens mij.
Ik weet niet of ze gelongeerd kan worden, ik heb Bianca nog nooit Jetske zien longeren namelijk.
We gaan het gewoon proberen of het lukt en als ze het nog niet heeft geleerd dan stop ik ermee.
Ik vind niet dat het aan mij is om haar dat aan te leren, zeker niet omdat ik haar maar een weekje doe.

Eind van de middag zou de veearts bij Grytsje komen kijken ivm haar achterbeen dat vorige week verschillende keren op slot zat.
Sinds ze overdag weer op het land staat gaat het weer goed, dus ik ben benieuwd wat ze ervan zegt.
Ik hoor het straks wel van de boer.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:33

Zo, ik meld me ook maar weer eens!:)

Vandaag heeft Yme de rele reutemeteut van dierenarts en hoefsmid in een keer gehad..
Ongeveer een maand geleden heeft hij (denk ik) een klap gekregen op zn voorbeen, net onder zijn kogel. Eerst was het warm en dik, later niet meer warm, maar nog wel dik en hij liep er niet meer kreupel op..tot afgelopen vrijdag..
Het was echt absurd zoals hij liep, besloten het even aan te kijken, misschien was het overbelast omdat het weiland wat glad is en dan lekker dom gaan lopen doen, tsja, das niet goed!
Vandaag was het steeds niet veel verbeterd, dus toch de dierenarts laten komen. Nu moet ie 10 dagen aan de quadrisol (ontstekingsremmer en pijnstiller), daarna moet de kreupelheid weg zijn. De dierenarts wist niet zeker of het een ontsteking was, maar als dat zo is, dan moet het op deze manier onder controle te krijgen zijn.
Als het niet over is na 10 dagen moet hij op de foto om te kijken hoe het eruit ziet.
Tis wel balen voor 'm, want hij heeft er echt last van! Eigenlijk zou hij a.s. zaterdag ook naar de opfok mogen, maar dat zit er dus nog even niet in!

Daarna nog even naar de smid geweest, hij heeft aan hetzelfde been ook een grashoefje. Gelukkig was de hoefsmid erg tevreden over de vooruitgang en waarschijnlijk hoeft het nog maar 1x gecorrigeerd te worden en is het daarna goed! Dat is dan weer het betere nieuws!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:07

Lusitano schreef:
Cloris, wanneer gaan we vlechten! Lachen
aankomende zondag? als je geen wedstrijd hebt.

Ik heb aankomende zondag geen wedstrijd Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:08

Nouvel; rijdt je daar op het terrein van de Bavo? is dat nu helemaal gesloten?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:09

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:17

@ Jasmijn: Leuke foto's, je ziet echt dat ie geniet, leuk idee zo opeens! Haha!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:23

Ja, was zeker leuk Haha!
Grote lomperik van mij Lovers

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:30

hallo allemaal Lachen

ik meld me ook eventjes hier.
ik ben Elaine.
Ben 18 jaar.
Heb helaas geen eigen barokke paard.
Maar gelukkig werk ik op een friezen stoeterij waar we nu z'n stuk of 9 friezen hebben staan.
Heb wel een eigen mini fries van ongeveer 1 meter Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:36

cloris schreef:

Jeps, klopt! Ja

Een heel groot deel is afgesloten vanwege de branden van afgelopen tijd.
Ze zijn nu veel oude panden aan het slopen, dat deel is nog afgesloten, een ander deel is sinds kort weer open...

Wij rijden altijd veel daar, vooral aangespannen.
het is eigenlijk de enige plek waar je nog rustig kunt mennen/rijden zonder al te veel verkeer tegen te komen en met wat veldjes waar je even (illegaal... Bloos ) een rondje op kunt rijden...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:48

Welkom Elaine! Haha een mini Fries Nagelbijten / Gniffelen . Nog foto's van je friezen, of mini?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:49

Morgen weer naar Fue! Hopen dat het lekker weer is, heb ik morgen les. Ga ik is jullie tips met opstappen uitproberen, hopen dat het lukt!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:49

dr staan foto's in mn profiel.
alleen niet van alle paarden.
moet nog even foto's maken van de rest

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:05

Nouvel schreef:
cloris schreef:

Jeps, klopt! Ja

Een heel groot deel is afgesloten vanwege de branden van afgelopen tijd.
Ze zijn nu veel oude panden aan het slopen, dat deel is nog afgesloten, een ander deel is sinds kort weer open...

Wij rijden altijd veel daar, vooral aangespannen.
het is eigenlijk de enige plek waar je nog rustig kunt mennen/rijden zonder al te veel verkeer tegen te komen en met wat veldjes waar je even (illegaal... Bloos ) een rondje op kunt rijden...

Ik woonde daar vlak bij joh, reed ook vaak over dat terrein met mijn paard (die bij Boer Pennings stond) naar mijn huis op de Aalberselaan, maar is dat in de fik gegaan, goh ben daar al jaren niet meer geweest..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:59

Elaine: Welkom hier. Leuk dat je op een stoeterij werkt. Je shettie is echt heel stoer, loopt ie voor de kar? En wat doe je zoal voor werk op de stoeterij? Lachen