[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:58

Ohhh 't lijkt me zo leuk om aan mee te doen, zeker die Fries-week!! Maar ik heb geen vervoer en eigenlijk ook geen geld -O- Ooit!! Kan ik vast ook zulke dingen met Tammetje doen :j

Ja, maar 't is ook ineens heel warm!! Wel fijn dat je heerlijk gereden hebt :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:13

bij ons staan de3 paarden niet aan huis maar op een weide en daar loop ik in 10minuutjes naar toe.zelf vind ik dit super fijn,zou nooit op een stalling willen staan.en ja paarden echt achterom dat is natuurlijk een droom,maar dat zal de eerste tijd niet zo zijn.

de weide waar onze paarden staan grenst aan een weide met jonge kalveren,en zo zie je dat het er toch in zit onze lusitano jaagt de koeien weg van de draad als ze vind dat ze te dicht bij komen.heel leuk om te zien dat ze dus net als pappa een goede stierenvechters paard zou zijn,dat dus geen angst heeft.ook heel leuk om te zien hoe stoer ze dat dan doet ze is een echte lusitano

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:03

Haha, ja Chimanga is ook wel echt een jager hoor, dat is lang niet altijd fijn, maar wel heel interessant om naar te kijken ;-) En ik vind het wel fijn dat ze niet wegrennen maar de confrontatie met 'enge dingen' aan durven te gaan he?! Die ander die bij ons staat is echt een vluchter, dr hoeft maar iets te gebeuren en ze is weg... heel onzeker. Chim niet, die schrikt wel maar wil er dan gelijk naartoe!

Ja t is wel warm ja ;-)
Vandaag weer heerlijk gereden, en ze moet gewoon die achterbenen nu zo veel meer gebruiken dan ze gewend is dat ze eerder moe is, maar ze traint wel goed! Dus dan is het gewoon wat eerder klaar... Ook prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:22

Mo is wel echt heel onzeker maar dat begint gelukkig al veel beter te gaan :)

Ben wel weer volop met de paardjes bezig met dit weer!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:28

Tamme is gewoon 'n clown :') Betere omschrijving heb ik niet hahaha.

Wel gaaf als je echt merkt dat dat jagen erin zit!

Heerlijk weer hè Jolijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:30

Heerlijk inderdaad :D
Zit ook weer geweldig in mijn vel dus ik ben er maar gewoon volop van aan het genieten :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:02

Figo is zaterdag drie geworden! Zaterdagochtend vertrok ik op vrijgezellenweekend, dus heb ik hem vrijdag goed in de watten gelegd :)
Afbeelding

Zaterdagochtend dus vertrokken op weekend! Dat was nog een heel gedoe, wij wonen vlakbij de plek waar een trein die gif vervoerde vrijdagnacht in brand is gevlogen, ik mocht nog net het huis uit, maar vriendje moest twee dagen binnen blijven met alle ramen en deuren dicht).

Ik werd geblinddoekt en rondgereden, en toen ik mijn blinddoek afdeed, zag ik dit:

Afbeelding

Figo in de knotten, en met het logo van onze trouwkaart op z'n kont geschilderd :) Vriendinnetjes hadden op stal een Toscaanse lunch voorzien en vonden dat paardje niet kon ontbreken :) (Na de lunch zijn we dan nog een workshop pralines gaan maken, hebben we heerlijk gegeten en gelogeerd aan zee. 's Ochtends nog een geweldige brunch, ik heb zo genoten :) )

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:00

Vraag tussendoor: wat heben jullie als eczeemdeken of vliegendeken voor jullie paard? Had dit topic al geopend: [HAR] Eczeemdeken of vliegendeken voor breed paard.

Leuk die instructieweken! Vraag me alleen af wat voor paarden jullie beschikbaar stellen om te huren?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:26

Mijn paarden hebben nooit een eczeemdeken nodig gehad en voor mijn kruising lusitano had ik gewoon een vliegendeken die ik eigenlijk nooit gebruikte, dus kan je er niet bij helpen!

Leuk zo'n dag zeg Liesbeth :D en Figo ook alweer 3 jaar! Fiëla is de 18e 3 geworden en Sterre de 28e 5!! :)
Hier gaat het verder wel redelijk, nogal in dubio over Sterre, maar heb geen zin om dat openbaar neer te zetten, als jullie meer willen weten mogen jullie pb'en ;)
Ze staan verder lekker een aantal uur op t land. Steeds een beetje meer, geloof dat Sterre wel de hele dag kan nu al maar met Fiëla dr gevoeligheid durf ik dat nog niet aan!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:02

Ik heb ook geen exceemdeken dus kan je ook niet helpen.
Paardjes alweer 3 jaar gefeliciteerd meiden.
Lekker genoten van je weekend Liesbeth, en gelukkig dat jij de deur nog uit kon.

Hier alles rustig, mijn zadel bij de zadelmaker dus gisteren de paardjes maar even gelongeerd.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:14

Hoi allemaal,
Ik wilde niet helemaal een nieuw topic openen maar was benieuwd of jullie dit herkennen:
Onze 5 jarige PRE ruin is met net drie jaar oud gecastreerd nadat hij een aantal maanden tussen drie merries heeft gelopen en deze ook heeft gedekt.
Nu is hij nog steeds een echte man en hengst in zn hoofd. Hij is dominant en speels tegelijk naar andere ruinen, altijd geintreseerd in merries. Zeker al ze hengstig zijn waarbij hij graag tussen hun staart ruikt en fleemt. Zn piemel hangt er regelmatig uit. Sinds de lente is dit wat heftiger. In de wei combineren met merries gaat echt niet. Daarnaast knabbelt hij op alles, het echte bijten is er wel af en het knabbelen is te corrigeren. En aangezien hij een echte puber is bemoeit meneer zich met alles, claimt zn mensen, kruipt ongeveer bij vreemden op schoot en is zeer aanwezig. Verder wel heel braaf en werkwillig naar ons :-)
Nu staat hij sinds deze week op de wei en in de wei naast de onze (deze dele we met 3 ruinen vriendjes en dat gaat goed), lopen helaas drachtige en niet drachtige merries en straks ook veulens. Hij staat hierdoor de hele dag naar ze te roepen en ijsbeert regelmatig op en neer langs het hek. Hij negeert zn ruinen vrienden compleet of jaagt ze weg als ze te dicht bij komen.
Zn gedrag naar ons is geen probleem en ik vind het een heel leuk paard juist door zn sterke karakter. Maar hij maakt zichzelf erg moe op de wei. Vorig jaar haalde ik hem uitgeput naar binnen waarbij hij meteen neerplofte in zn box en niet zon zin meer had om aan het werk te gaan na al het merrie bewaken de hele nacht.
Ik wil evt zn hormoon gehalte laten bepalen om te zien of de castratie wel volledig is geweest of dat er een deel van de bijbal is blijven staan.

Heeft iemand ervaring met hengst achtige ruinen zoals hij? Zal dit in de loop der jaren minder worden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:47

:wave:

gefeliciteerd liesbeth, gaaf allemaal!

hengstengedrag bij ruinen...
het zal best met de tijd afnemen, maar zeker als ze ook gedekt hebben kan dat wel even duren denk ik...

vliegendekens...
thuis niet nodig gelukkig, voor vakanties heb ik een Dominick, hele fijne deken!

Wij zijn nu lekker een paar daagjes weg, vanmorgen wat foto's gemaakt in het bos, voor wie het leuk vindt... ze staan in mijn onderschrift... 8-) *\o/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:06

Oehh ga vanmiddag kijken Nouvel! :D

Ik heb wer even een Tamme spam <3
Gister was mn tante mee, dus ik heb even de hele trucendoos open gehaald :')

Afbeelding

Afbeelding

En even een leuke serie :P

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mij op die laatste foto... "Oooooohhh oliebol!!!!" :') 't Voelde alsof ie achterover ging klappen :') Maar hij redde zichzelf nog gelukkig hahaha.

Afbeelding

Was ook best spannend.... :P

En nu snel opschieten want ik heb weer 's een lesje met 'm :D :):)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:08

2005 schreef:
Vraag tussendoor: wat heben jullie als eczeemdeken of vliegendeken voor jullie paard? Had dit topic al geopend: [HAR] Eczeemdeken of vliegendeken voor breed paard.

Leuk die instructieweken! Vraag me alleen af wat voor paarden jullie beschikbaar stellen om te huren?

Wij hebben voornamelijk Friezen. Daarnaast is er nog een arsenaal aan mooie c/d pony's ;-) Ze willen allemaal werken en hebben een eerlijk karakter. De meeste zijn zowel onder het zadel als voor de kar beleerd.

Liesbeth! Wat gaaf zeg. echt heel leuk!

En iedereen lekker bezig met de paardjes :d

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:18

Hoi meiden

Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen mag ik hier weer inspringen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:49

Welcome back Laura :)

Leuke foto's Natasja!

Ellis heerlijk genoten zo te zien :)

Ik heb vandaag weer een minimeeting gehad haha! Heb volop genoten <3

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:08

Zal even in een paar zinnen een update doen van ons leven:
In februari ben ik mama geworden van een knappe zoon genaamd Finn. Het gaat prima met ons beide.
Met Hincapie gaat het ook goed. Sinds 3 weken gaat hij als ruin door het leven doordat het hengstzijn te veel stress bij hem veroorzaakte. Ondertussen is hij een stuk rustiger en zijn we alweer lekker samen aan het opbouwen!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:20

Nog gefeliciteerd dan Laura! Fijn dat alles goed gaat :)
En als Hincapie idd echt last had van zijn hormonen en er niet zo veel mee kon/mocht doen kun je het maar beter laten verhelpen!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:05

Welkom terug Laura!
Ik heb in een ander topic een keer een foto van Finn voorbij zien komen, wat een ontzettend schatje is het!!
Fijn dat het goed gaat met Hincapie!

Leuke foto's Natasja! Heerlijk om zo lekker van alles te kunnen doen met je paard!

Als ik een geldboompje had zou ik wel zo'n week willen Geeske :p Zag dat je er via EJ 1 kan winnen, zal de post op fb eens delen... alleen heb ik geen paard om mee mee te doen haha.

Jolijn, jij altijd met je shoots! Je woont ook zo lekker daar in zo'n mooie omgeving!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:07

Ik wordt er de laatste tijd ook veel voor gevraagd moet ik eerlijk bekennen hoor :o

Ben gewoon zo trots op mijn poownie <3

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:45

Je Natasja, dat je dan kan blijven zitten, ik was er alleen afgegleden.
Wat betreft hangstengedrag ik zou niet weten wat normaal is, ik heb ook een jonge ruin die behoorlijk ruw speelt met de andere ruin, maar naar de merries toe doet hij normaal.

Welkom terug Laura.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:56

Robijntjah schreef:
Ik wordt er de laatste tijd ook veel voor gevraagd moet ik eerlijk bekennen hoor :o

Ben gewoon zo trots op mijn poownie <3

Haha ja maar je zit ook gewoon lekker in de buurt voor van die meetings. Ik woon niet echt in een mooie foto omgeving :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:07

Ik wil er vanaf nu ook wat meer voor op pad gaan! Maar anders kom je eens een weekend hierheen :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:47

Leuk! Dan heb je straks allemaal verschillende foto's! En ze zijn altijd stuk voor stuk prachtig :)
Als ik op een gegeven moment met een van mijn paarden lekker kan rijden dan zou een weekendje in die omgeving niet vervelend zijn!