ze stond daar al te kijken dat ik nog gauw evene en paar plaatjes had geschoten, daarna werd ze zo druk dat we de camera maar in de auto hebben laten liggen...
ja, kan ik me voorstellen.. Gezien jou verhalen over haar.. Zit er ook wel aan te denken Goya in te spannen.. Hadden we nu wat kunnen doen.. Maar ben echt angstig geworden nu hoor..bah..
Nouvel
Geplaatst: 08-07-10 12:16
zou wel leuk zijn! ik denk dat het er ook wel een paard voor is!
Het lijkt mij ook wel leuk! Eerst maar even sparen dan kan ik hem laten beleren, zelf gaat het me niet lukken .
Nouvel
Geplaatst: 08-07-10 12:20
Ik ben vorig jaar ook een periode best wel bang geweest toen ze een paar keer er tussenuit is gegaan voor de wagen... Gelukkig na een aantal lessen mijn vertrouwen (en dat van Fifi) weer aardig terug gekregen en weer rustig verder op kunnen bouwen...
Dat is wel fijn inderdaad! Mijn buurman stelde al voor om me een keer op te pikken, gaan we met paard en wagen op pad. Zijn paard is goed te vertrouwen. Vond ik wel heel aardig en ga het ook zeker doen
Nouvel
Geplaatst: 08-07-10 12:30
dat is inderdaad een fijne manier om weer een beetje vertrouwen te krijgen!
Ik mag ook met oude iggie gaan mennen . Kon die me alvast wat leren . Eigenaar wil ook wel shaggy beleren, maar vind zijn denkwijze over beleren al niks...
Esther & Ellis: nou, Dable's afspraak bij de tandarts is gemaakt. Vrijdag 23 juli is het zover! De tandarts doet het altijd handmatig zonder elektrisch gedoe. Dable heeft problemen met druk aan/achter zijn hoofd, dus zodra er teveel aan zijn hoofd wordt gezeten, krijgt hij de zenuwen...Tja, een gevoelige jongen... Hij is echt een paard die je met fluwelen handschoenen moet behandelen anders heeft hij geen vertrouwen in je. Mijn vriendin is helemaal niet zo, dat is er 1 die eigenlijk teveel van haar paard verlangt en dus redelijk grof in de omgang. Wanneer zij Dable voor mij binnen moet zetten of longeren, vergeet ze weleens dat ze hem anders moet benaderen. Dus open houding, relaxed en vooral vragen en niet dwingen! Wanneer dit niet het geval is: rent hij weg, stijgert, of springt de longeerbak uit. Eigenlijk een goede leermeester dus.
Ellis: Wat is ze wit zeg! Wat fijn dat je zulke mooie foto's hebt. Ik vind dat Dable in zijn lelijke fase zit. Zwartschimmel, die nu echt al een aardige wit hoofd krijgt. Je ziet precies de witte contouren van zijn hoofdstel op zn hoofd. Hij heeft nu witte appels vermengd door zijn zwart/bruine vacht. Ik kan niet wachten totdat we een tijd verder zijn qua kleur. Hij houdt zich goed schoon dus dan is het niet erg. Dan breekt hopelijk dan de tijd van de mooie foto's aan
Anouk: Ik heb een Startrekk Espaniola van een jaar oud. Gebruik het zadel juist minder dan mijn vorige zadels. Ik denk dat ze gewoon voor de stoten slecht leer hebben gebruikt. Heb dit tevens vermeld aan de winkel waar ik het gekocht heb, ben nl benieuwd of dit vaker is voorgekomen bij dit merk. Zit nog op reactie te wachten. Ik ben links en rechts navraag aan het doen, ook daar wacht ik nog op reactie, maarre, je mag me altijd een prijsopgave en tijdsduur doen toekomen .
Het is nu inmiddels 28 graden op mn kantoortje, heb zojuist de airco aangezet en ga zo maar verder met de financiele administratie.....vanavond weer poging tot rijden, lekker warm.
Nouvel
Geplaatst: 08-07-10 15:32
Alddable, dank je! ze was flink gesopt van te voren, dus inderdaad weer een keertje echt schoon en wit! en ze is ook inderdaad nu helemaal wit, een paar jaar terug had nog ze grijzige benen, maar ook die zijn nu helemaal wit...
succes met de tandarts, ben benieuwd hoe het zal gaan!
Hier is het ook best benauwd... Als je niks doen gaat het prima, maar ik was net aan het uitmesten en de waterbak buiten aan het vullen enzo en dan is het toch ongemerkt alweer zweten...
Hier was het ook hardstikke warm, ook erge last van hoofdpijn dus ben lekker gaan slapen en voor het eten ben ik me bed weer uitgekropen . Eigenlijk een soort siesta gehouden .
Ik heb vanavond de moed verzameld om een half uurtje te gaan lange teugelen, moet ten slotte toch volgende keer kunnen laten zien dat ik geoefend heb... Was niet helemaal ideaal, de bak was enorm zwaar/ongelijk en stoffig door de droogte, maar het ging toch best leuk!