[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:29

oh ja, en een avatar lijkt me ook zooo leuk... maar ja, ben nog altijd blont en reuzehandig (not) met computers...

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:29

Chawwa je mag mij wel een fototje mailen hoor!
Dan zorg ik dat je hem kan plaatsen :j
Zal je even mijn mail pb-en :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:32

Chawwa schreef:
haha, weinig tijd maar ik geef toch een reactie:
@ sanne; gefeliciteerd!
@elise; moet steeds lachen om jouw stukjes!

wou gisteravond echt ook wat schrijven, maar het was al na middernacht eer ik alles eens bij had gelezen.. zit nu illegaal op mijn werk te bokken om even mijn hoofd op wat anders te zetten (zie bijna sterretjes) maar ga zo naar huisje toe, lekker paardrijden! (eh, en puinruimen in huis en stallen schoonmaken.... ook leuk...)

Moet nog even uitvinden hoe je stukjes van anderen mensen over kan nemen (dat reageert denk ik makkelijker want ik vergeet steeds alle namen) en hoe je foto's moet plaatsen.

Vannacht is Soajo wederom papa geworden van een mooie meisjebaby, ik ga er denk ik morgen of overmorgen even kijken, zooooo leuk!

Is het nog leuk om mijn paardjes eens voor te stellen of verveelt dat? (weet dat een aantal van jullie mijn paardjes en mij wel kent)

grr chwwa

Chawwa.. vooral Quilo verveelt nooit!
Stukjes overnemen is heel makkelijk.
Rechtsbovenin op Quote drukken en dan wijst alles vanzelf!

Heb je binnenkort nog shows met Quilo?
Vond je bordeauxrode jurk die je aanhad op Bunschoten zo ontzettend mooi!
Vooral omdat de steentjes terugkwamen in zijn hoofdstel.

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:36

Kelly_Taco schreef:
Chawwa schreef:

Chawwa.. vooral Quilo verveelt nooit!
Stukjes overnemen is heel makkelijk.
Rechtsbovenin op Quote drukken en dan wijst alles vanzelf!

Heb je binnenkort nog shows met Quilo?
Vond je bordeauxrode jurk die je aanhad op Bunschoten zo ontzettend mooi!
Vooral omdat de steentjes terugkwamen in zijn hoofdstel.

haha, de anderen zijn ook heel leuk hoor!
ik zal er binnenkort even tijd in steken, doe ze of allemaal in een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange post, of een voor een (elke dag één ofzo). Dat laatste klinkt als meest haalbaar...

Ik moet binnenkort nog ergens jonkvrouw zijn met Quilo haha, maar weet niet of de rode jurk daarvoor doorgaat of dat ik een echte middeleeuwse aan moet hahaha!
Ja grappig he, met die steentjes in het hoofdstel! Mijn vriendje vond het wel erg 'Penny' worden, maar ik vond het wel snoezig.
Die foto's van jou met die trouwjurk op Taco zijn ook prachtig zeg!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:37

Chawwa, nu word ik helemaal nieuwsgierig naar foto's :')

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:43

Suelza

Loop ik toch even tegen een prullenbak aan in het bijzin van al mijn collega's incl. leidinggevende :( Ik word af en toe zo moe van mezelf...

Heb trouwens wel mijn collega onder gekrast met pen :D op zijn witte blouse en in zijn gezicht :D :D

zasread

Ik heb nog wel een hele gave foto van Chawwa en Quilo gemaakt op Paard 2009

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:44

Suelza schreef:
Loop ik toch even tegen een prullenbak aan in het bijzin van al mijn collega's incl. leidinggevende :( Ik word af en toe zo moe van mezelf...

Heb trouwens wel mijn collega onder gekrast met pen :D op zijn witte blouse en in zijn gezicht :D :D

Tis toch net een kleuterschool op jou werk :=

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:48

Nou, daar gaat ie dan, ik ga beginnen hoor! (moet eigenlijk naar huis, maar vind het ook wel weer lastig en het regent nog..)
Ik som eerst even op wie ik allemaal voor ga stellen, kan volgorde natuurlijk steeds aanpassen.
Uiteraard zal ik maar beginnen met Quilo, daarna denk ik Soajo, Dourada, Sintra, Unica, Dadoura, Ervilha, Estranho, Moshja, Nelis(mans), Matador, Biko en Luca...

Quilo is dus een lusi-hengst van 12 jaar oud.
Hij is als vierjarige onbeleerd naar NL gekomen, en heeft zich snel aangepast. Met hem ben ik shows gaan rijden, en ook wedstrijden, om het vooroordeel ; 'ja dat zijn circuspaarden, die kunnen niet gewoon lopen' de kop in te drukken, en dat is ook mijn drive geweest voor het wedstrijden (wat namelijk niet zo mijn ding is, ik ben meer van lang leve de lol) rijden. Inmiddels is Quilo Z2 dressuur met winstpunten, en hij is nog lang niet klaar, we moeten nog een hele hoop leren en gaan lekker door.
Quilo heeft een geweldig karakter, nauwelijks hengstenmanieren en is heel bescheiden over het algemeen. Hij wil (bijna) alles voor me doen en is ook een heerlijk paard om mee buiten te rijden. Momenteel ben ik hem ook aan het beleren in het tuig, want ik vind dat hij alles moet kunnen, en het is ook erg leuk om te doen. (onze oude dame Dourada loopt ook voor een koetsje)
Working Equitation vinden we ook erg leuk, en we experimenteren ook eea met de Garrocha (dank aan Cloris die ons destijds een stuk op weg heeft geholpen, wie weet ooit nog die pas-de-deux????).
Pasgeleden hebben we voor de tweede keer meegedaan aan een Trec-wedstrijd, wat we allebei ook erg leuk vinden! Dus Quilo is van alle markten thuis! Wie weet gaan we binnenkort eens met een dameszadel prutsen.
Ideeen genoeg, tijd tekort..

foto's staan in elk geval op onze website, maar weet niet of ik die hier mag vermelden.

Nou, tot zover stukje over Quilo

oh ja, zal nog kort over mezelf vertellen;
28 jaar (ach nee, dat is alweer een tijd geleden helaas), ik bedoel 34 jaar...
Woon in Stieltjeskanaal (drenthe) met vriendlief, paarden, honden ezel en kippen
Heb een jaartje in Frankrijk gewoond waar ik voor het eerst kennis maakte met Lusitano's en PRE's en daar mijn toekomstdroom;''ik wil later mijn eigen Lipizzaner' heb bijgesteld tot 'ik wil later mijn eigen Lusi of PRE'...
werk in het dagelijks leven als C(linical) R(esearch) A(ssociate) waar natuurlijk niemand van heeft gehoord, maar geloof me, het is een onzettend leuke baan waar ik erg blij mee ben (hoewel het wel veel tijd kost, dat is het enige nadeel)
Ben een beetje een rare en lijdt aan chronisch tijdtekort, maar geniet volop van iedere dag, dat dan weer wel

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:48

Zulke foto's mag je spammen hoor Chawwa! En idd, mooie jurk. hoorde van Deb idd al een tijdje terug dat je een hele mooie bordeauxrode jurk had. En idd, hij is heel mooi!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:50

zasread schreef:
Suelza schreef:

Tis toch net een kleuterschool op jou werk :=

Ja erg he! Wahahah! Daar lijkt het af en toe wel een beetje op, hihi!

En dan te bedenken dat ik heel serieus bezig ben (ahum)...

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:51

Suelza schreef:
:D :D

wauw, ik herken veel van mijzelf in jouw verhalen hahahah!
heb het ooit bij mijn eerste baan ook gedaan, in een volle kantine en uiteraard viel hij goed om en kon ik op mijn hurken de koffiefilters bij elkaar gaan zoeken...
Kom ook vaak struikelend binnen, gooi kopjes om en dergelijke..
Ach, het is een gave, daar doe je niks aan...

jee sanne, jij bent wel heeeel rap met foto's! (die jij zo goed kan maken, wat heb je ook veel mooie van Igneo!)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:57

Hee Chawa, het lijkt me nog steeds heel leuk eens een pas de deux met de Garrocha te doen *D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:34

cloris schreef:
Hee Chawa, het lijkt me nog steeds heel leuk eens een pas de deux met de Garrocha te doen *D

Lijkt mij geweldig om te zien. Ik ben dan van de partij :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:41

Ik word een beetje gek van Lagartera. Vannacht tot 5.00 wakker geweest, omdat ze aan het draaien, rollen, druk doen was. Uiteindelijk kwam ze dus vast te liggen. Haar weer overeind weten te krijgen en toen was ze rustig. Ben in slaap gevallen. Gelukkig heeft Jan paarden gevoerd en Banjer uitgelaten en heb dus wel uit kunnen slapen. Nu is ze weer heel rustig.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:45

@ Chawwa: O my!! Wat een prachtig paard heb je daar!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:46

Sanne: Ik ga zo gelijk Aline zoeken. Bedankt.
Het ja schudden gaan we straks even proberen. Hij vind het echt heel erg leuk die trucjes. En zo houden we hem ook even bezig. Even de aandacht bij mij.
O, de spaanse pas. Dan moet ik ook uitkijken, want Atlas kan zwaaien en de spaanse pas.

Ilona: Nee, is zeker niet lekker. En al helemaal niet als je een kleintje om je heen hebt die je steeds op moet pakken. Ze weegt ook inmiddels al weer 10 kilo. Pfff. Gelukkig is nu mijn man thuis.
Wordt weer een nacht slecht slapen. Ik wou dat het al gebeurd was, dat ik eindelijk wist wat het was.

Chawwa: Laat zien die foto’s!! Ben gek op foto’s.
Is Soajo een paard? In ieder geval gefeliciteerd. Oja, ik zie het het is een paard.
Wow, die Quilo is echt cool. Geweldig.
We houden het gewoon op 28 jaar. Doe ik ook meestal, tja eigenlijk meestal 24. haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:52

@ Saida: Nou mijn man wilde altijd boer worden met koeien. Hij werkt nu op kantoor als financial controler. Weinig koe te zien dus. Vroeger topen we net verkering hadden (het klinkt zo oud, "vroeger" maar we kennen elkaar al 20 jaar) is ie met mijn zus en mij meegeweest met een buitenrit. En later toen we samenwoonde heeft hij ook enkele rijlessen gehad. Rijden is niet echt zijn ding, meer kar erachter hangen of met trailer rijden. Maar toen we voor een paard gingen kijken heb ik wel een rijbroek en cap op de kop getikt op MP voor hem! Hij zal ook zeker wel eens op Jippe gaan zitten. En de omgang met paarden en het hele stalwerk vind ie gewoon geweldig. Hij draait er zijn hand niet voor om om even te mesten ofzo. Nou zou ik dat doen, maar ja met die schouder... toevallig dinsdag weer gedaan en dat ging alweer beetje beter.

Vandaag Jippe op de poetsplaats gepoetst in mijn eentje (met 1 touw vast en halstertouw er nog aan ter correctie). Gewoon elke keer als hij eruit wou lopen in zijn achteruit terug gezet. Heb toch hoeven kunnen krabben (zonder dat ze uit mijn handen getrokken werden!), helemaal geborsteld en zijn manen grondig onder handen genomen. Toen los gegooid in de paddock en beetje beweging gegeven. Cavaletti (1tje!) neergelegd en na veel gedoe nam hij eindelijk een reuzesprong alsof dat ding een meter hoog was }:0 Zag er wel mooi uit *D en nee natuurlijk had ik geen camera mee ;(

Komende weken ben ik veel weg vanwege vakantie. Dus als jullie me een tijdje niet horen... Dan weet je waarom!

Dus ik wens iedereen alvast een fijne vakantie toe hier!

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:54

Snowy2004 schreef:
Sanne: Chawwa: Laat zien die foto’s!! Ben gek op foto’s. Mag ik website noemen of niet?
Is Soajo een paard? In ieder geval gefeliciteerd. Oja, ik zie het het is een paard.
.

haha, nee, een jonge god.... (niet kwetsend bedoeld) als je het hem zelf zou vragen, zo wordt hij liever aangesproken, paard klinkt zo 'gewoon'...
nee hoor, hij heeft geen verkeerd zelfbeeld...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:05

Zilfstar, fijne vakantie! Chawwa: Wat een sprookjespaard!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:08

Sanne Jaaaa,Moreno heeft een klein broertje :D lijkt inderdaad,zelfde uitstraling ook :+:
toch denk ik dat Igneo veel groter en barokker gaat worden :9 Ik kan me nu al verheugen over hoe hij er over een paar jaar uitziet,knap dat jij dat geduld hebt :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:05

:wave:

kom even zwaaien!

nog 1 dagje en dan vakantie!!
heb ik weer wat meer tijd om de boel hier bij te houden hoop ik... 8-)

chawwa welkom! :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:09

hellooooo!! Vanuit de veewagen onderweg naar de plek van bestemming (nee, ik rij niet!). Zit even te kijken of ik wat gemist heb, maar valt mee. Net de Ferro nog even snel los gewerkt. Ze wrdt steeds fijner... Heerlijk beest...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:36

Lisenka schreef:
cloris schreef:

Lijkt mij geweldig om te zien. Ik ben dan van de partij :D

Ikke ook! :))

Sanne -> Rints heeft idd nieuwe bling-bling nikes. :D
Kunnen we weer een poosje toe!
De rollen zijn weer duidelijk bij Mister Iggie!
Het zijn net kinderen wat dat betreft, regelmatig gaan ze weer even bekijken tot hoever ze kunnen gaan.
En gelukkig gaat het beter wat het hoesten betreft, alleen nog een beetje een gevoelige keel?
Hahaha, ik zie het al helemaal voor me hoe ze met hun 2-en die ruin lopen te pesten! :D
Gefeliciteerd met je terecht verdiende 7,4!

Eline -> Succes morgen met de scans!

Ilona -> Ik sla hooguit 1-3 x per jaar een dag over denk ik ongeveer, of ik moet op vakantie zijn.
En dan ook alleen omdat het echt niet anders kan.
Het liefst doe ik haar lekker zelf, en het liefst ziet ze mij ook merk ik als ik er weer ben.
Ze laat het me heel duidelijk weten dat ze het niet leuk vindt! :j

Chawwa -> Ik zeg heel hard JAAAAA!!! op jouw vraag of we graag willen dat je je voorstelt en of we foto's willen zien! :))
*Ow ik zie al dat je hebt voorgesteld.* ;)
Ik heb Quilo een paar keer mogen zien, en ik vind hem heeeeel gaaf!
Die show van jou met Quilo vond ik heel indrukwekkend, ik stond letterlijk met tranen in mijn ogen naar jullie te kijken, zoveel straalt er van jullie 2 af!

Vandaag Rints weer gelongeerd.
Ben druk bezig om haar conditie alvast een beetje op te krikken voor onze vakantie. ;)
Ze moest zich uiteraard eerst even uitleven voordat ze aan het werk ging.
Gelukkig doet ze dat niet onder het zadel, want er kwamen me daar een aantal flinke bokken uit! :=
Eenmaal aan het werk is er niets aan de hand en luistert ze super.