[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:27

sucses

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:31

Cloris ze word echt hollands welvaart, wat is ze gegroeid zeg Afgod *LOL*

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:15

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:28

Omdat de les niet doorgaat> gaan we met z'n alle op een buitenrit! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Het is de eerste keer voor Fue en mij om saampjes een buitenrit te maken. Gewoon een uurtje lekker buitenrijden met een hele groep.
Gelukkig mensen die ik wel ken, paar Belgische, aardige Engelse, en de manege eigenaresse en haar dochter. Gewoon alle les mensen, omdat
de les niet kan door gaan omdat het zo hard heeft geregent. Met hun eigen paardjes.

Ben zooooooo benieuwd, vanavond om 6 uur vertrekken we. Moederlief gaat lekker op de manege een boekje lezen en wachten totdat
ik terug ben.

Ben net ook naar Fue geweest, lekker veel energie! Eerst helemaal schoon gemaakt, toen een lekker tijdje buiten gewandeld. Daarna nog
even omdat we alleen gestapt hadden in de longeerbak gedaan en gelongeert. Omdat de longeerbak nat en glad was moest ik voorzichtig doen,
en ik weet dat Fue nog wel is gekke sprongen kan maken en keihard wilt sjeesen, moest ik hem dus echt inhouden. Uiteindelijk ging het wel weer goed,
en ging die gewoon lekker in een rustig drafje. Toen ie wat energie kwijt was, weer zijn wond enzo afgespoten, wat er super uit ziet. Geen zwelling
meer, helemaal leeg. En nu staaat ie weer op stalletje, en dalijk weer erheen.

Hij had 2 dagen stil gestaan door de regen, dus energie had ie wel. Jammer genoeg kon die zich niet echt laten gaan, want dan liep
die gevaar, maar iig was hij erna best wel uitgeput.

Ben zoooooo benieuwd hoe het strakjes gaat! Go jij! Go jij!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:54

Since1983 schreef:
Idra schreef:
Op Kapaza staat ook een hele mooie zwartschimmel PRE, weet alleen niet wat die moet kosten.
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... usier.html

De 2-jarige kost 8.000€ en is best ok, heeft wel 2 weken mank gestaan.
De 3-jarige kost 10.000€ en heeft een ROT karakter! (zeker niet aankopen)

Haha, wat leuk, jij weet van alle paarden die te koop staan wel wat er mee aan de hand is Haha! Ik was al helemaal wèg van die 3-jarige... Ken jij die fokker? Fokt hij wel vaker?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:32

Ja ze is echt lekker gegroeid, niet zo heel zeer in de hoogte maar zeker wel in de breedte Haha!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:23

heeey iedereen Haha!
het wassen en invlechten was weer goed gelukt Haha!
vraagje over meeting Bloos mag/ kan ik ook mee omdat ik er nog niet zo lang ben.
en locatie ??

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:28

Iedereen die zin heeft om te komen is welkom. Locatie is Alkmaar, staat ook in het topic waarvan ik de link had geplaatst. Reden is dat alle Noord Hollanders meenden zo dicht bij elkaar te wonen dat het raar was dat we niet eens afspraken. Alkmaar ligt mooi centraal in NH. Maar uiteraard is iedereen die zin heeft om te komen welkom ongeacht waar je woont.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:15

BrankaZ schreef:
Iedereen die zin heeft om te komen is welkom. Locatie is Alkmaar, staat ook in het topic waarvan ik de link had geplaatst. Reden is dat alle Noord Hollanders meenden zo dicht bij elkaar te wonen dat het raar was dat we niet eens afspraken. Alkmaar ligt mooi centraal in NH. Maar uiteraard is iedereen die zin heeft om te komen welkom ongeacht waar je woont.

jammer maar voor mij is dat echt ietsje te ver
de volgende keer richting overijssel met zijn alle ??????
heb wel een paar mooie slaapplaatsen ook met paard Haha!
maar iedereen die nu wel gaat heel veel plezier

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:15

Niemand geintereseerd in te buitenrit van mij en Fue? Verdrietig

Was iig heel erg spannend. Ging hartsikke goed. Aan het begin in de bak heel erg onrustig, ik was al helemaal bang. Uiteindelijk ging ik vooraan, moest ik achter Melanie's paard. Is de adoptie dochter van de manege eigenaresse. En toen gingen we de weg op, en vanaf toen ging het hartstikke goed. Heel erg mooi allemaal, midden in de natuur, een heerlijke lange buitenrit. Fue vond het heel erg leuk, en is heel erg braaf gebleven. Nog lekker wat gegalopeerd, normaal word Fue dan onrustig, maar nu heel relaxjes. Ben hartstikke trots op hem. Hij is maar 1 keer eventjes wild geworden, toen werden alle paarden eventjes onrustig en wilde Fue plaats van draven galoperen, bokte en steigerde, niet zo hoog. Maar daarna ging het weer goed, was maar één keertje. Heel erg geslaagd dus, ben hartstikke trots op hem!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:26

goed zo esmee, ben blij voor je dat het goed ging
lekker gevoel he op je eigen paard naar buiten
wij zijn gisteren naar buiten geweest en hebben het heel fijn gehad
tsjil was wel een beetje heet maar alles ging goed Clown
ben nu bezig met alle paarden te scheren op stal bij de eerste had ik de tondeuze al bot Boos! even laten slijpen en door gaan met de rest hij doet het weer

Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:58

Scheer je Tsjillert ook dan?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:55

@ peetisgreat: Echt een heerlijk gevoel, snel weer een keertje Haha! . Lekker hoor, ik moet ook nog is een keer uitproberen hoe Fue er op reageert als ik in mijn ééntje ga. Alle paarden scheren? Pff, lijkt me veel werk. Succes Haha! .

Weer heerlijk gereden vandaag, alles ging goed. Eerst gelongeerd los, daarna in de padock gelaten, en heel lang gekletst met Joelle ( manege eigenaresse, noem d'r ff bij d'r naam da's veel makkelijker ) en een Engelse vrouw. Daarna toen de bak weer klaar was, opgezadeld, en heerlijk gereden. Als ik op wil stijgen is ie helemaal onrustig en schiet ie er het liefst vandoor dus moet ik altijd hulp. Dat is dus elke keer zo gegaan, besiritant. Ik hoop dat dat ooit een keer stopt. De rest is super gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:09

Heeft hij misschien pijn bij het opstijgen? Dat het zadel knelt? Pijn in zijn rug? Ik zou toch eens proberen te achterhalen waarom hij er het liefst vandoor wilt gaan zodra je gaat opstijgen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:13

Dat kan ja, maar zodra iemand hem rustig vast houd, blijft hij zelf ook kalm. De eerste paar keren heeft hij dat ook nooit gedaan, maar ik zal het nog na vragen aan Joelle, die kan er wel naar kijken.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 15:44

Essss: Furia had dat ook (met opstappen). Bij hem was het vooral nog de jongigheid/onbalans. Tegenwoordig stap ik met een krukje op zodat je paard niet zo'n " ruk" aan 1 kant krijgt zeg maar, tegenwoordig staat hij zo goed als stil met opstappen Ja

Vandaag met de ponyclub mee, op pannekoekenrit Haha!
Hahaha maar was wel lekker, zulk mooi weer!!
Bij ons in de duinen is een begrazingsproject, lopen hooglanders en kuddes ponys los. Vorige keer waren we al een kudde pony's tegen gekomen, en nu waren de hooglanders aan de beurt.
Alleen de voorste pony schrok ervan, dus die begon te rennen en toen kwam die koe achter mij, terwijl de drie anderen die achter me reden de andere kant opvlogen.
Dus die voorste pony en Fuur er n beetje vandoor, kwam die koe als een malle achter ons aan!! (met hoorns he!!!)
Maar zij kreeg die pony van haar niet echt snel rustig, en als die pony van haar nog aan t renene was was die koe nog steeds gek dus ik dacht ik wacht wel tot die van haar rustig is dan gaan we stappen.

Dus wij stappen, was wel eng want die koe rende nog steeds achter ons aan met zn hoorns, maar gelukkig kalmeerde ie daar door en na een paar minuten sjokte ie de andere kant op... Gelukkig maar!
En de rest van de groep kwam al snel weer bij ons.
Even later op t pad blokkeerde een jong koetje ons, een jaartje 1 of 2 denk, maar we moesten er echt langs en deze zag er wel vriendlijk uit, dus na lang overleg gingen we stapje voor stapje die kant uit, was vet nieuwsgierig dat beestje, maar toen we iets te dichtbij waren ging ie aan de kant Haha! Dus dat was wel relaxt Ja

Daarna nog wel een aantal gezien, maar gelukkig geen wilde meer achter ons aan Tong uitsteken

Het gaat overigens erg goed met Furia, en met mij. Wel heel druk, vooral omdat ik ook fanatiek aan het fitnessen ben en op een aantal dagen dus pas tussen 7 en 8 thuis ben van werk (fitnessschool op mn werk) en daarna nog moet eten en naar Fuur.

Ook leuk, wat ik nog niet gemeld had volgens mij, is dat mijn oude instructuer (van wie ik zowat al mn hele leven les heb gehad) weer tijd heeft gekregen voor freelancen en mij dus nu ook les komt geven! HEb al 1 les gehad en t was super, onwijs gezellig en hij zag precies de punten waar gewerkt aan moest wordne en ging super met Fuur om, voortaan elke dinsdag! Heb er alweer zin in Haha!

Vind het jammer dat ik niet alles kan bijlezen/reageren, volgend weekend weer! Lees wel af en toe maar helaas niet alles

Iedereen die sterkte of geluk nodig heeft wens ik dat maar, en voor iedereen in het algemeen, geniet van deze mooie dag Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:40

@ Madelief: Dat kan het idd ook zijn. Alleen doet Fue het al als je de beugels al goed wilt doen, maar wij hebben ook een opstapje op de manege, ik zal dat Dinsdag is uitproberen!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:53

_Saida_ schreef:
Scheer je Tsjillert ook dan?

nou dat was ik niet van plan ik heb hem al een vrij dikke deken op gedaan zodat zijn haren kort blijven maar als het te dik gaat worden dan moet ik maar eens heel goed nadenken ben alleen bang dat hij grijs wordt

vanmiddag heerl9ijk buiten gereden lekker hard laten gaan Haha! hij was superrrrrrrrrrrr
morgen moet ik een groep van 8 meenemen dus dan kunnen we niet voluit gaan Tong uitsteken vandaag dus maar even gedaan hihihihi

iedereen genoten van het mooie weer Clown Haha! ik wel hoor

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:07

Essssss schreef:
@ Madelief: Dat kan het idd ook zijn. Alleen doet Fue het al als je de beugels al goed wilt doen, maar wij hebben ook een opstapje op de manege, ik zal dat Dinsdag is uitproberen!

Ja, het kan nooit wkaad, isook beter voor de rug Ja
Moet je wel een tijdje volhouden voordat je verandering ziet hopelijk helpt het!

Zo ik moet rennen, naar een vriendin in Adam (nouja, naar het station eerst maar Tong uitsteken )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:38

Madelief, heftig ritje hoor! Haha!

Ess, misschien toch nog wat spannend voor hem, hij is toch nog niet zo heel lang onder het zadel?
Of misschien is er een keertje wat gebeurd met opstappen waar hij van schrok, beugel tegen zijn lijf aan ofzo...
gewoon rustig aan doen en veel praten, en zo lang hij het doet inderdaad even iemand vast laten houden.
en misschien is dat krukje inderdaad wel een goed idee!

Wat een weertje zeg vandaag, echt super!

Ik ben van de week weer rustig met het opbouwen van het grijze spook.
Vandaag was een uitgelezen dag om wat foto's te maken, het zijn echt al een beetje herfstplaatjes geworden!

Afbeelding

zal er zo nog een paar opzetten, eerst even douchen! Cool

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:41

Essssss schreef:

Als het niet het zadel of zijn rug is en het opstapje helpt ook niet, denk ik dat het uitproberen is van Fuego. Frío heeft ook zo'n fase gehad. Dan is het zaak dat je stopt met opstappen als hij aan de wandel gaat en hem weer terug zet op de plek waar jij wilde opstappen. Net zolang tot hij begrijpt dat hij stil hoort te blijven staan. Blijft hij netjes staan bij het opstappen, dan kan je hem daarna belonen.
Achteruit lopen is iets lastiger omdat ze dan meestal niet zo makkelijk weer vooruit te krijgen zijn, dan kan je het principe "wil je achteruit? dan mag je maar zo lang als ik wil". Heb ik bij Frío 2x hoeven toe te passen en hij stond toen verbaasd met zijn kont tegen de bakrand. Daarna snapte hij dat hij dat niet moest doen. Tegenwoordig heb ik een paard dat keurig stil blijft staan tot ik zit.
Overigens kan het nooit kwaad om met krukje op te stappen. Ik ben gemakzuchtig en doe het niet, maar het is eigenlijk beter Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:49

@ Nouvel: Ik zou niet weten of die fokker hem al op vroege leeftijd heeft beleerd of pas geleden. Ik weet iig dat ze hem verkeerd hebben bereden, dus misschien kan hij idd wel angsten hebben. Ik hoop idd dat het krukje helpt, Dinsdag zien we het! Ik heb het idee ook wel dat Fue niet echt iets anders kent dan rijden of longeren, dus dat elke keer als we komen hij het idee heeft, niet weer he.. Daarom probeer ik nu ook zoveel leuke dingen te doen, zoals lekker los laten in de padock ( vanmiddag ook, de zweep lag er dus dacht Fue, eindelijk wraak nemen op dé zweep, pakte de zweep op en galopeerde er rondjes mee, het leek net een hond met een stok, zo gelachen! ) en lekker vaak wandelingentjes maken, en ik zie dat die daar dan ook echt van geniet! Maargoed, ik denk dat het na een tijdje wel weer over gaat, want hij begint er al wat meer plezier in te krijgen dan een paar dagen geleden, en doet ook al meer zijn best.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:53

@ BrankaZ: Uitproberen, dat kan het ook zijn ja, echt iets voor hem. Dat opnieuw staan waar we eerst stonden met opstijgen doe ik wel vaker. Dan houd iemand hem vast maar probeert hij door te lopen, en als ik er dan opzit dan rent hij in een onrustig drafje verder, terwijl ik met mijn éne voet nog niet in de beugel zit. Maar een minuutje later doet ie weer zijn best.. Ik ga iig proberen wat jullie allemaal zeiden, dan hopen dat het uiteindelijk werkt!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:54

Sorry van al die berichtjes achter elkaar maar wat ik vergeten was:

@ Nouvel: Leuk die foto, ben benieuwd naar de rest. Het geeft echt een leuk effect, lijkt idd net herfst!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:21

Enno heeft ook zo van die periodes met opstappen. Soms gaat het goed en soms probeert hij het toch weer. Hij loopt bij mij achterwaarts als ik op wil stappen. Ik laat hem gewoon heel veel extra passen achterwaarts zetten totdat hij zelf wil stoppen zeg maar. Dan stap ik op een blijft hij eigenlijk altijd staan.
Als ik dit dan bijvoorbeeld weer 3 dagen doe dan gaat het lange tijd weer goed.

succes!