[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:19

Ziet er leuk uit, Geeske! Fijn dat Chim opknapt, en heerlijk dat ze weer naar huis komt :)
Mooie foto's Jolijn! Zowel die van Mo als van Twice :)

Figo's diarree lijkt eindelijk onder controle, hij heeft al een week geen vieze achterbenen meer. Ik kan er zelf niet elke dag naartoe, maar gelukkig heb ik lieve stalgenootjes die hem dan even uit de groep halen en hem zijn extraatjes geven. Hopelijk blijft het die kant opgaan... Zondag was hij ook heel flink aan de longe, maar hij reageert nogal gevoelig op mijn lichaamstaal. Iets te veel mijn bekken wegdraaien van zijn drijfpunt, en meneer draait naar binnen. Hij doet dus niets verkeerd, ik zal zo wel leren om mijn eigen houding te verzorgen bij het longeren :)

Hosante

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:31

Mooie foto's Jolijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:26

Nou, we zijn de eerste week vrijgezellig doorgekomen... Sommige momenten zijn zo superlastig! Maar al met al ben ik blij, nu, dat het voorbij is.. 't Was niet 'n goede relatie :n

Thnx Jolijn, is misschien idd wel leuk om eens te doen! Ben ooit 's op een donderdag in de Live (?) geweest, was ook wel supergezellig!
Sterkte met je zonnesteek, zo niet fijn!!! :(:)

Wat is 't verschil eigenlijk tussen 'gewoon' rijden en klassiek?

Heerlijk, paard aan huis Geeske!!! Jaloers hihi! :P

Zit nu een weekje in het appartement van mn nicht, superfijn plekje zeg!! Moet 'k op dr 2 katjes oppassen <3 Dus ik ben gelijk een tijdje helemaal alleen, flinke vuurdoop, maar ik weet nu wel zeker dat 'k ook makkelijk alleen kan zijn! Zelfs helemaal alleen in 'n huis! Had ik nooit gedacht :P

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:42

He Natasja alweer een hindernis overwonnen, ik vind het super knap. Blijf gewoon bij jezelf en dan komt het wel goed.
verschil tussen klassiek en gewoon (heb je even :D )

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:32

Goedzo Natasja, dan kom je er vanzelf achter dat het beter is zo... t voelt misschien eerst niet zo, maar als je daar doorheen komt en je voelt je ineens vrijer dan is het alleen maar een goede keuze geweest toch?!

Mooie foto's Jolijn!!

Figo eindelijk weer de goede kant op, fijn!

Wij hebben het laatste groepslesje vanavond en dan gaan we komend weekeind weer terug naar huis... wel jammer hoor! Das altijd zo gezellig ;-) En dan straks rijd ik eigenlijk altijd weer alleen... maar wel altijd precies wanneer het mij uit komt, dus dat is dan ook weer een voordeel.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:42

Zitten zeker voordelen en nadelen aan denk ik Geeske, je paard aan huis hebben! Maar het lijkt me heerlijk!

Fijn dat Figo z'n diarree onder controle lijkt te zijn!

En ook heel fijn dat het met jou wat beter gaat Natasja. Ik heb ook zo'n aan-uit relatie gehad met veel ruzies enzo. Nog steeds mis ik hem wel maar het geeft ook een heleboel rust dat we niet meer samen zijn. En er zitten nog wel meer voordelen aan natuurlijk, maar ja ook minder leuke dingen. Maar als ik het zo hoor ben je de goede kant aan het opgaan! En lijkt me lekker zo''n weekje alleen in het huis van een ander :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:15

O het is ook zeker heerlijk! Ik had ook nooit een eigen paard gekocht als ik haar niet aan huis kon zetten... ik zag het nut van een 'eigen'paard nooit in als je hem niet 100% zelf kon verzorgen.
Nu moet ik zeggen dat ik daar dan weer helemaal van genezen ben hoor! Ik vind het in de winter heerlijk en ik snap nu veel beter hoe het op pensionstallingen werkt. Ik ben om hoor, een pension is ook super om een eigen paard te houden ;-) Maar als ik haar dan zo aan huis heb staan dan merk je gewoon altijd dat je heel anders naar een dier kijkt, je herkent het dan zo goed op veel meer manieren dan alleen als je komt om er iets mee te doen. Ik vind de hele lichaamstaal zo mooi om te zien. Ik kan rustig een uur uit het raam staren en gewoon naar haar kijken als ze rond loopt te klooien <3 En dat kan dan weer niet als ze niet thuis staat he...

De les ging echt heerlijk! Volop complimentjes dat we deze winter toch wel heel ver gegroeid zijn samen, dus dat is leuk!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:22

Haha, nou ik kan je vertellen dat je je paard niet aan huis hoeft te hebben om ze helemaal zelf te verzorgen hoor! Alleen sommige voerbeurten doen anderen, maar verder doen we alles zelf, 3x in de week 's ochtends voeren, bijna altijd 's avonds zelf voeren, meerdere keren per week tussen de middag zelf voeren.... Een stalgenootje van me is op vakantie en die heeft 4 paarden, dus heb gister 6 stallen gemest en vandaag 5... Soms zou een luxe pensionstal niet zo erg zijn...... :P

Super leuk om zulke complimentjes te krijgen! :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:26

Haha ja precies, ik had er eigenlijk nooit een duidelijk beeld bij, dus dat is nu ook wel bijgedraaid ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:27

Je bent hartstikke welkom hoor Natasja :)

Het verschil tussen klassiek en moders, uhm tjah, ligt er ook weer aan welke stroming :+
Ik rijd volgens het skala (steinbrecht).
In grove lijnen: Takt, rechtgerichtheid, losgelatenheid, van achteren naar voren en zo door :)
Zonder ophoudingen in mijn hand, deze maak ik in mijn zit. Mijn hand heb ik altijd naar voren gericht, met elastische verbinding!

Paard aan huis gaat hier ook zeker nog gebeuren, nu in half pension is prima voor mij :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:05

Natasja, fijn dat je er weer bovenop komt!

Ik vind het heel makkelijk dat ik mijn paard niet aan huis heb, is ook maar tien minuutjes rijden naar de stal. Ik kan daar ook gerust een uur zitten kijken hoe hij aan het klooien is met zijn vriendjes :) Heb toen ik hem net had een tijdje een kale stal gehuurd, waar ik alles zelf moest doen (in mijn eentje), en uit zelfbehoud heb ik hem toch verplaatst.

Jolijn, ik ben ook fan van het klassieke rijden. Heb intussen al heel veel gelezen en ben ervan overtuigd dat ik Figo ook zo wil laten inrijden.

Geeske, da's een heel mooi compliment!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:54

Dank allemaal! Stomme is dat je in 't begin allemaal dingen mist die er niet toe doen.. Zo zou hij mij leren motorcrossen, en dan is 't net uit en ga 'k daar aan denken.. Ooohhh nu kan ik niet meer leren motorcrossen.. Of de series die we samen keken.. Middenin zijn we nu natuurlijk gestopt, wist 'k ook niet hoe 'k dat nou weer moest oplossen :') Nu denk 'k gewoon.. Nou, dan dowload ik ze zelf en kijk ik ze wel alleen verder :P En nu zijn het allemaal te verwaarlozen dingetjes..
Mooie is ook dat ik me totaal niet alleen voel, das ook superfijn! Ik heb altijd meer vrienden dan vriendinnen, maar hij was zo jaloers dat ik daar niet meer mee mocht omgaan en al die gasten hebben nu zoiets van: die tijd moeten we inhalen hahaha! Dus elke dag heb ik wel andere vrienden om me heen, supergezellig :D

Paard aan huis lijkt mij ook superfijn!! Das echt mijn grote doel in het leven haha! Sta nu ook helemaal alleen op een boerderij waar 'k alles zelf moet doen en dat bevalt me ook perfect, het enige vervelende vind ik de reistijd en die valt natuurlijk weg als ze in mn achtertuin staan :P

Geeske, wat leuk om dat te horen te krijgen zeg!! :D

Gister heerlijk met Tamme gesprongen, heb supermooie foto's, maar ik weet niet hoe ik ze van mn telefoon op bokt krijg.. -O-
Wat een topper is 't toch zeg.. Hij doet zo waanzinnig goed zn best, ondanks dat ik best zat te klooien met meegaan :') Meestal doe ik veel in-uitjes springen, gewoon van 50cm ong. Maar gister had ik zin om eens wat hoger te gaan en hij vond het echt zo geweldig!!! Ik heb geen springmateriaal, dus ik stapel oude autobanden op elkaar en daar leg ik dan een paaltje op. Meestal spring ik dus met 3 banden hoog ongeveer, en gisteren zijn we tot de 7 banden hoog gekomen!!! Tamme had totaal geen twijfel, hij ging gewoon en vlooooog erover!!! <3 Ben echt helemaal trots haha. Maar volgende keer weer gewoon laag oefenen :P

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:34

Natasja, als dat de grootste 'missers' zijn dan kom je er zeker wel doorheen!! ;-) series kijken en motercrossen kan ook alleen of met iemand anders gelukkig ... :)

Nou Chim is weer thuis!! We gingen haar met z'n drieeen rijden naar huis, dan hoefde ik niet met trailers te klooien enzo, daar had ik echt geen zin in namelijk!
Komen we op stal, alles klaar staan en de paardjes pakken, ja hoor, onze leider stokkreupel... Dus eerst de da er maar bij, diepe hoefzweer gelukkig, dus dat is snel opgelost, maar die kon dus niet mee...
1,5 uur later dan geplant dan toch op pad, met een andere pony mee die vanwege oude peesblessure eigenlijk alleen nog maar kleine ritjes doet, maar wel echt bomproef is, dus dat was ook wel fijn om die mee te hebben.
Met het opstappen kwam ik er al niet op zo druk was Chimanga. Dat werd dus een actiever ritje dan gepland! En met geen mogelijkheid kreeg ik haar fatsoenlijk in de berm, ze loopt midden op de weg heerlijk, maar in de berm begint ze echt te drammen, scheef te lopen, te bokken en weg te schieten, dus maar lekker lomp op de weg gereden dus...
Eenmaal thuis was het andere paard, Beauty, er al dus die riep een keertje en Chimanga begon te gillen, niet normaal!! En ze zagen elkaar nog niet eens. Geweldig!
Ze voor de zekerheid maar met een draad er tussen in de bak gezet, maar t was gelijk als vanouds dus hebben we het draad er met een uurtje al tussen weg gedaan. De andere paardjes hebben in onze stallen even rustig bij staan komen, wij warme choco gedronken en daarna de beestjes weer opgezadeld en zijn ze terug gereden naar stal.
Chim is dus weer thuis, en zoals altijd de gene die bepaald wanneer er wat gedaan wordt }:) ~~}>
Wel weer lekker wakker worden als je naar buiten kijkt en de beestjes lekker ziet slapen in de stal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:52

Leuk, gesprongen Natasja! Klinkt ook alsof je echt actief bezig bent over je verdriet heen te komen, knap zeg!

Geeske weer terug verhuisd :)

Ik ben druk bezig met mijn spullen pakken voor ons trainingskamp morgen!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:56

Lekker gesprongen met Tamme, leuk hoor.
En Geeske lekker je paard weer thuis, bij ons staan ze overdag lekker in de wei en 's nachts nog binnen maar ik hoop dat ze volgende week buiten kunnen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:57

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:37

Ahhhhh heerlijk Geeske!! Klinkt geweldig, naar buiten kijken je beestje in dr stalletje zien slapen <3
Allemaal toch nog redelijk goed gegaan dus, mooi!!
Ja, klopt helemaal :j Doordat 'k dat soort dingen denk, denk ik dus ook gelijk weer: als dat 't nou allemaal was.. Is 't maar beter zo :j

Leuk! Trainingskamp! Veel plezier :D Hoe lang ga je?!

Mijne gaan met 1 mei naar buiten :D 24/7.

Edit:
Eindelijk gelukt met foto op internet krijgen.. Denk ik :P

https://www.dropbox.com/s/950thasmf3pyd18/Spring.jpg?m

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:12

Nou Chim moest even wennen aan de andere bak geloof ik... eergisteren is ze over de kop gegaan tijdens een bok-sessie.. ik schrok me kapot want ik stond er naar te kijken en ze land ineens niet op haar benen maar ergens op de knie een en rolt zo door in een koprol! Neus helemaal vol met zand natuurlijk, maar verder liep ze prima gelukkig. Onbenul!

Ik heb ze snachts ook altijd binnen hoor, en overdag lekker van 8 tot savonds als het donker wordt naar buiten. Kunnen ze zelf heen en weer lopen.
Net voor het eerst lekker er eventjes op gezeten thuis! Merkt duidelijk dat de bak zwaarder is dan gewend, dus een paar rondjes draf en toen weer lekker uitgestapt. Braaf was ze en daar was ik al heel blij mee ;-)

Jolijn, lekker weekje gehad dus! Zag al mooie plaatjes op Facebook :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:28

Ohhh dat is schrikken zeg!!!! :oo :oo Gelukkig dat 'r niets aan de hand is, maar kan me voorstellen dat je je helemaal 't apelazerus schrikt!!

Vandaag weer gesprongen met Tamme, ging minder dan de vorige keer helaas.. Maar toch trots op mn beessie :+:

Afbeelding

Afbeelding

Iets te vroege afzet :')
Afbeelding

Lekker dier <3
Afbeelding

Afbeelding

Meneer had haast :')
Afbeelding

Poging tot verzamelen..... :P
Afbeelding

Verruimen :D
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:29

Wil mezelf aanwennen wat minder uit 't zadel te komen, wat meer mn kont naar achter en inbuigen en mn hande wat lager te dragen, maar dat is zooooooo lastig.. Deze houding zit 'r echt ingebakken :')

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:26

Woow, die gaat hoog :) Dat durf ik niet meer, gisteren op buitenrit stond er een oefencrossparcoursje, maar daar ben ik toch netjes langs gereden :)

Overenthousiaste Chim :)

Jolijn, hoe was het? Zag ook al leuke foto's op Facebook.

Figo kreeg gisteren een douche. Tot hier toe had ik drie keer z'n beentjes afgespoten, maar hij was zo zanderig geworden dat de borstels niet meer voldoende waren. Gisteren dan maar ingezeept en helemaal afgespoeld met de tuinslang. Klein beetje schrikkerig eerst, maar na een minuutje of vijf vond meneer dat hij ook tijdens zijn douche makkelijk hooi kon knabbelen. Makkelijk paard :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:13

die twice wat een leukert is het nog die wilt iedereen tog op stal. en super knap dat je op de zelfde plek bent gaan rijden van je val weet niet of ik dat had gedaan.

heerlijk chim is weer thuis lekker hoor.

tamme een spring fries die gaat lekker hoog zeg.

figo onder de douche en braaf lekker hoor.

hier alles ook prima met inrijden begonnen gaat super goed en echt super trots en zit op een roze wolk knappe pony.

veders erg druk en niet veel tijd gehad te reageren hier

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:45

Hier niet veel nieuws, was met Koninginnedag ziek en gisteren zijn de paardjes naar de smit geweest. Straks Bram rijden en morgen na maanden slecht weer, weer een keer les met hem.
Gaat wat worden denk ik. :Y)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:33

Ik ga jullie toch nog even stiekem op mijn project wijzen! T wordt echt super tof!
http://www.paardenruiterinstructieweken.nl

Oja, en in week 30 wordt er een speciale week georganiseerd die helemaal in het teken van de Fries komt te staan! Het stamboek is namelijk in het zelfde pand gevestigd en deze week zullen er weer keuringen plaatsvinden onder het zelfde dak ;-)

Zelf vandaag weer heerlijk gereden, paardje moet echt wennen aan de zware bak en de plotselinge warmte! met 20 minuutjes al zijknat en rook ik haar ;-)