[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:50

Ah, herkenbaar haha! Nu hopen dat er niet weer 4 pagina's worden bijgetypt de komende dagen, want uhm, ik internet niet zo vaak... hihi.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:52

ik kan nog niet eens een B proefje met winst rijden met dat spook van mij... :D

ja het gaat hier bijzonder snel over 't algemeen... :+

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:04

@Idefix: ehhh Anouk toch? oh, ik ben zo slecht met namen, te erg gewoon. (mijne is monique trouwens).

Ja, het is hier vaak niet al te best qua verzorging. Veel losser zeg maar, dat heeft voordelen en nadelen natuurlijk. Ze kijken het langer aan als er iets mis is en doen niet aan poeders en spray's e.d. en dierenartsen komen vaak pas als het echt niet anders kan. Echt niet leuk om te moeten zien hoor.
Maar daarentegen zijn er natuurlijk ook mensen die wel heel goed voor hun dieren zorgen. Ik heb het geluk dat ik nou bij twee stallen kom, die allebei verder denken dan hun neus lang is. Beide stallen hebben ook een vaste osteopaat die regelmatig komt om alles te controleren en die erg goed schijnt te zijn. Het is een italiaan, maar ik heb nog nooit van hem gehoord. Ik ben natuurlijk ook al even uit het aktieve paardenwereldje....

De stal die ik nu heb gekozen is in elk geval erg gespitst op de gezondheid van je paard, zowel geestelijk als lichamelijk. En ze zien er ook allemaal uit om door een ringentje te halen. Ook rubber matten in de stal en veel frisse lucht. Ik heb gewoon mazzel! En de prijs is inderdaad heel schappelijk, als je bedenkt dat ik alleen nog droog voer moet kopen en zijn stal uitmest. De rest zit er allemaal bij in!

Zo, nou even de rest bijlezen....

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:06

pffffffffffffffff, heb een leesbril nodig geloof ik............je naam staat onder je post, hahahhahahaaaa. Of ik wordt seniel......... :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:35

@ Shanna: gefeliciteerd! Zowel met de winst in de M als met (eigenlijk belangrijker) het slagen voor je opleiding. Mooi cijfer!

@ Anouk: lange teugelen kan je prima combineren met wat je doet hoor. Het is een mooie afwisseling op rijden en longeren. Piet Bakker geeft ook geweldig les.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:12

idefix4 schreef:
.
Suus: Het moet iets zijn waar jij achter staat, maar idd, denk ik dat je met zo'n pijnvrijpaardrijden.nl verder komt dan Goyaequus. Gevoelsmatig hè? Ik zoek ook nog een mooie website-naam en bedrijfsnaam voor mezelf. pff, niet makkelijk!
En in oktober houd ik me zeker aanbevolen. Mss heb ik dan al een paar lesjes extra gehad en kun jij eindelijk eens inhaken op iets nieuws. ;) Dat om de 6 weken of langer is moeilijk, zeker met ook nog les op de club en verwachtingen op concours. De eerste 2 weken ben ik nog fanatiek bezig om te voelen, maar het maakt het onthouden moeilijk. :o

Heb je helemaal gelijk in.. Moet maar ff zien, misschien kom ik nog op ideeen :D
Haha, inhaken op iets nieuws.. ach, ben gewend veel te herhalen en dan in ene valt het kwartje. We doen gewoon nieuwe dingen (zelfde insteek maar op andere manier)..
Anders schrijven we de volgende keer gewoon op wat we doen en hoe, scheelt misschien. Kan Frank het riedeltje oplezen als jij rijdt ;)

Zo, weer dagje rustig aan, weer wakker worden doordat ik knie strek.. achja..
Ander leuk iets, krijg vandaag me nieuwe telefoon. Denk, verwen mezelf even :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:14

Je mag je soms best wel even verwennen toch :).

Ik heb het momenteel lekker druk... Bijna op vakantie dus nog even van alles inslaan daarvoor :). En natuurlijk nog even zorgen dat ik alles geregeld heb voor ik vertrek... Ik verzorg altijd de bestelling van de wormeitellingen bij ons op stal en kreeg vorige week herinnering binnen, dus weer even geinformeerd wie weer wilde en ze maar weer besteld... Nu hopen dat ik ze allemaal kan uitdelen voordat ik op vakantie ga... Maar ach nog twee ochtendjes werken, dat scheelt! En hopelijk morgen of overmorgen nog even bij een stal kijken waar ik wel interesse in had...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:14

Ellis: mooie foto's en leuke combinatie!
Shanna: proficiat! Een last van je schouders...
Anouk: zo te lezen is het goed vertoeven daar!

Vanochtend weer gereden, moet alleen de tandarts inschakelen. *D Dable pakt momenteel vast op links en het is toch alweer bijna een jaar geleden dat deze is geweest. Helaas moet hij dan wel een spuit krijgen aangezien meneer al op zn achterbenen staat zodra hij de tandarts ziet. Zonder kalmeringsmiddel is het elk minuut de levade!

Tevens moet ik nu al na 1 jaar mn singelstoten vervangen! Baal hier enorm van, heb dit met mijn vorige zadels nooit gehad... :(

Vanmorgen de smid ook weer moeten bellen, ze zal wel hard moeten werken, want Dable's hoeven zijn nu keihard!

Dus al met al een hoop kosten maken deze maand... ;(

Goed, ik ga zo maar in het zwembadje dobberen met mn zieke dochter....wie komt er een cocktail maken???? :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:50

Shaggy was de vorige keer best braaf bij de tandarts, hoewel het allemaal best spannend was en die vervelende man heeft nog een tand getrokken ook :P. Ben benieuwd hoe die nu zal reageren... Hij heeft trouwens ook van die heerlijke harde hoeven! Mijn hoefsmit staat elke keer weer vol verbazing te kijken. Dr is ook geen scheurtje of wat dan ook in te bekennen! Shaggy blijft dus lekker blootsvoets :D.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:37

tsjah dat is wel een familietrekje ;)

Wat vond de tandarts van zn gebit? stonden ze tanden nog mooi recht na zn beugeltje ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:45

Tandarts is natuurlijk geweest in augustus vorig jaar toen die net bij mij was :). Toen is dat tandje wat los zat getrokken en verder nog iets bijgevijld maar was allemaal prima. Er zat nog en stukje los maar die zou die er niet makkelijk uit kunnen krijgen. Na mijn vakantie moet ik hem weer even bellen voor de jaarlijkse controle :). Ben benieuwd!!

Hij was trouwens ook de goede leeftijd geschat :P. Iemand anders kreeg te horen dat haar 16 jarige haflingeren ook wel eens 18 of zelfs ouder kon zijn...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:49

ppff gelukkig heeft die niet gezien dat die eigenlijk nog maar 3 is! :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:27

Hahahaha hij ziet er gewoon oud uit ;). Ben wel benieuwd hoe het nu gaat met zij gebit :). Dr zullen wel niet echt problemen zijn... Alleen dat ene stukje moet ie even naar kijken, dat zat de vorige keer nog niet echt los maar zou daar eigenlijk wel weg moeten :P. Dat is waarschijnlijk nog een overblijfsel van zijn oorlogswond ;). Anders moet ik het even bij de kliniek laten doen.

Zalamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:49

Citaat:
Zalamera: Is dat dé Zalamera die geboren is in Finsterwolde? Ik weet niet welke proef er gereden moet worden. Mss Mies-apollo of Lisenka? Er zijn er zeker een wel een paar die dat wel weten.

Idefix: Ja, dat klopt Zalamera is van mij en ze is bij Jan en Lisenka geboren.

Misschien nog iemand anders die weet welke proef er gereden moet worden op de PRE keuring in september?!?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:57

Zalamera schreef:
Idefix: Ja, dat klopt Zalamera is van mij en ze is bij Jan en Lisenka geboren.

Misschien nog iemand anders die weet welke proef er gereden moet worden op de PRE keuring in september?!?

Ik denk dat Cyrina dat wel weet, ik zou haar even een pb-tje sturen als ik jou was

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:37

Emerald schreef:
pffffffffffffffff, heb een leesbril nodig geloof ik............je naam staat onder je post, hahahhahahaaaa. Of ik wordt seniel......... :D

Ja, klopt hihi, om die reden. Ik twijfelde al, maar dan zat ik toch goed met Monique. Nou en zo'n verzorging! Dat krijgen de paarden in NL vaak niet eens! Vaste Osteopaat! Luxe...! Jouw paardje komt in een gespreid bedje. En in elk land zullen zulke praktijken wel voorkomen, maar mijn moeder deed het nogal voorkomen dat Ierland extreem was. Zo te lezen zijn er ook goed verzorgde paarden daar!

Soeske! Da's een goed plan! Ik heb volgens mij nog een mail met ook zo'n riedeltje. hihi. Ik heb nu toch ook maar bericht gestuurd naar Tinkerlady. Niet geprobeerd is altijd fout! En zowiezo heb ik voor Sam de fysio in gedachten. Hij laat rechts zo slecht los en dat kan zeker aan mijn rijden liggen hoor, maar zijn manen hangen tegenwoordig aan de andere kant, dus ik dacht, dat ie dan ook aan de linkerkant vast zou moeten zitten, maar het blijft rechts. :o? Aan de tanden ligt het niet, maar die zei al dat het een probleemplek was. Vandaar dat ik er een keer iemand naar wil laten kijken. Mijn gevoel zegt dat hij het nodig heeft.
Lekker! Kun je ook internetten met je nieuwe telefoon??? Dan heb je wat te doen! *D

Esther: Leuk, jij ook op vakantie en als je zo iets bijhoudt, dan gaan ze je straks wel missen? Hoe is het met Eline van Atlas? Spreek je die nog wel eens?

Alice: Singelstoten vervangen? Dat kan ik al heel erg goed! :+ En dat hoeft niet duur te zijn. Let op, want niet elke maker doet dat netjes... :D. (Ik wel inmiddels...) Wat voor zadel heb je? Soms is de kwaliteit van het leer minder en moet je idd eerder vervangen, of je hebt het zadel meer gebruikt dan je zadels uit het verleden? Het kan zo veel oorzaken hebben.
En Sam is ook zo'n zenuwenlijer bij de DA en zo, maar bij de tandarts gaf hij zich volledig over. Hier had ik er één die zonder verdoving werkt en ook nog eens helemaal met de hand. Voor mij geen DA meer! Sam liet het echt over zich heen komen! Deze had ook nog diploma's in acupressuur en als je laat merken dat je daarvoor open staat past hij dat ook toe. Een bijzondere ontmoeting was dat.

Zalamera: Michelle (mies-Apollo) gaat er ook heen en Laura ook, maar idd, Cyrina weet het vast en zeker.

Nou, hier was het te warm om wat te doen, dus lekker bij het zwembad gelegen vandaag. Gisteren een paar minuten zitten kijken naar bloedstollend voetbal (De eerste van deze ronde... :D ) Leuk hoor, ze staan in de finale. Ik duim dat het tegen Spanje is. Ik gun die het WK ook wel...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:40

En Ellis: Na het zien van de harmonie tussen jou en spook ben ik verbaasd dat er in de B niet eens een winstpuntje in zit! Dat vind ik verrassend! Maar dat heeft niet meer je hoogste prioriteit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:19

Alddable, bedankt!

Fifi is de laatste keer bij een tandarts geweest die helemaal verdoofd omdat ze het electrisch doet, ik kon er helaas niet bij zijn omdat ik aan het werk was, maar ze hebben haar extra verdoofd omdat ze toch wat gespannen bleef en ze niet wilden dat het mis zou gaan...
Voorheen liet ik het altijd met de hand doen, en dat ging prima zonder verdoving...

anouk, onder het zadel is het allemaal niet zo ideaal hoor...
zolang ze gewoon kan draven en ik gewoon kan lichtrijden gaat het allemaal prima, maar ze heeft vreselijk veel moeite met alle overgangen, doorzitten, etc...
Ik ben er al 4 jaar op allerlei manieren mee bezig om het beter te krijgen, maar helaas...
ze is nou eenmaal zo...
Soms baal ik er wel vreselijk van, maar ik wist het toen ik haar kocht, en ze heeft nog zoveel andere leuke dingen gelukkig!

Ik heb wel de stoute schoenen aangetrokken en me opgegeven voor de barokke wedstrijd in Wassenaar de 17e.
Start ik gewoon B startersklasse voor lol, om weer eens een keertje gestart te kunnen hebben... 8-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:42

Anouk: Atlas is ingeslapen... Eline heb ik al een hele tijd niet meer gezien, ze heeft nu geloof ik wel dr stal leegehaald enz en denk ook dat ze hem heeft opgezegt (aangezien iemand haar stal ook al in beslag heeft genomen door er naambordje op te hangen enz). De staleigenaar had de dag eerder nog tegen mij gezegd dat ze zou opzeggen aan het einde van de maand en dat was eigenlijk al de laatste dag, dus ben benieuwd hoe het gelopen is...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:51

Het is triest voor Eline hè? Dus er komt voorlopig ook geen andere voor haar. Ergens heel begrijpelijk. Zoals ik kon lezen altijd, legde ze ziel en zaligheid in Atlas. Een ander paard kan die plek dan niet zo maar even innemen en zeker zijn stal niet! Als je haar nog een spreekt, doe haar maar de groeten!

En Ellis: Ik duim dat de harmonie er dan toch is! En idd, je hebt op zoveel andere manieren wel lol met haar, wat maakt dit dan nog uit hè? Wat ik me dan wel zou afvragen is hoe het zo gekomen is. Heeft ze iets meegemaakt voor ze bij jou kwam?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:04

Ja zeker! Eline ging wel altijd ver, maar je kan in ieder geval wel zeggen dat ze alles gedaan heeft en niet zomaar heeft opgegeven! Dat vind ik beter dan ohhh blessure nou we verkopen hem wel...

Maar ik denk dat als haar dochtertje ouder is ze er misschien wel weer aan begint. Of misschien een paardje gaat verzorgen ofzo. Dat had haar voorkeur.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 06:53

goeiemorgen!

wat naar van Atlas...
hopelijk kan ze straks nog eens een ander fijn diertje kopen...

anouk, we wachten het af, als we maar een leuke dag hebben!
en als ze met losrijden al echt te gespannen is kan ik er altijd nog voor kiezen om niet te starten...
verder heb ik inderdaad ook veel plezier met haar met alle andere dingen!
Ik heb het geluk ook dat ze dicht bij huis staat en ik er niet alleen heen ga om te rijden, maar zo ook de tijd heb om verder van haar genieten door met haar te wandelen, te gaan grazen etc...

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:53

Anouk: Je moeder heeft wel gelijk hoor, wat tinkers betreft... helaas... Deze worden vaak gehouden door de 'travellers' en die zijn niet zo lief voor hun paarden. Ze lopen in sommige wijken ook gewoon los. (daar wil je ook niet zijn, geloof me!) Vandaar dus ook dat tinkers die hier vandaan komen ook heel vaak echt bang zijn. Heel, heel triest. Wat hier wel heel veel gebeurd en ook met name met de 'cobs' (meestal tinkers).. Ze worden al op anderhalve of 2 jarige leeftijd ingereden en ingespannen. en dan verkocht. Echt, breek me de bek niet open!! Maar daarbuiten zijn er gelukkig wel veel mensen die WEL goed voor hun paarden zorgen. Als ik Madje uiteindelijk toch thuis ga stallen, komt er zo'n paard bij als vriendje. Druppel op een gloeiende plaat, maar elk paard is er 1.

En iedereen die meedoet aan barokke wedstrijden en leuke uitstapjes..............ik ben serieus jaloers!!!!!!!!!! :D Dat gaat hier echt niet lukken. Er zijn geloof ik 3 anda's in ierland........... :o (nou ja, bijna dan. 1 staat nog in nederland.. <3 )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:08

dat wordt verhuizen emerald! :D

vond nog net wat foto's op de camera die ik voor alle drukte begon in Hoofddorp had gemaakt, toen ze nog redelijk rustig aan de trailer stond...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:08

Kom gerust een keertje langs, denk dat je bij genoeg mensen hier wel een nachtje (of langer) kunt slapen