[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:07

Eigenlijk wel ja!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:09

Goeiemorgen allemaal :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:10

Moggel

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:18

Anouk: Bondosa heeft geen slechte ervaring met dekken zo ver ik weet. Ze is wel altijd heel bang geweest voor nieuwe en andere paarden. Igneo heeft ze bijvoorbeeld ook heel lang eng gevonden. Saturno is dan ook nog eens een aanwezige hengst, als ze met hem in de bak moet rijden vind ze dat al eng.
Vaidosa haar hoofd is zo klein dat ze maat Pony past op het grootste gaatje. En Igneo zijn hoofd is precies zo groot dat hij maat Pony past op het kleinste gaatje :P
Hoe ging je les? en heb je nog klei moeten krabben?

Nadina: Welkom! Ik ben hier ook begonnen zonder barokkie met alleen twee shetlanders als verzorgpaarden. De barokkies zijn hier inmiddels in een behoorlijk aantal aanwezig (niet allemaal van mij hoor) Maar de droom komt vanzelf een keer uit :j
Door welke hengst laat je je merrie dekken?

Saida: Zoals Ilona al zei, Rintske weer op nieuwe nikes *D Nu kan ze weer lekker rondstappen ;)

Madelief: Jeetje, dat is ook flink balen van je zadel!! De service was al zo slecht en dan ook dit nog ... ^)
Leuk dat Rocky nu bij jullie woont :D Lange teugelen met dat weer van vorige week is ook niet verstandig :+ haha.

Frank: We zien wel even met de opening, het moet sowieso een leuke opening worden!
Heb je niet de ruimte voor een grotere bak Frank? Wel fijn dat Despi de beenhulpen beter leert kennen.

Niese: Ik hoop echt dat je 'de zaak' wint, het is gewoon niet normaal dat ze je op die manier een paard hebben verkocht. Staat er ook in je contract hoe oud ze was?

Michelle: Blijven oefenen, als je nog een nieuw kunstje wil, dan klop je maar aan :P ;)
Ja, ik heb mijn haar geverfd O:) ik vind altijd dat ik veel te blond wordt in de zomer...

Kelly: Ik vond die foto's ook schitterend! Dat zou ik ooit ook nog wel eens willen doen!

Elise: Maar ik neem bijvoorbeeld aan dat de leeftijd (volgens stal Melek) van het paard (dat van Niese) wel op het contract vermeld was. Bij nader onderzoek blijkt ze toch zo'n 6 á 8 jaar ouder... dan kan je dat toch al bewijzen?
Hihi, jij hebt energie voor 10 geloof ik :=

Saida: Goed gelukkig, hij krijgt weer wat minder praatjes naar mij toe, dus ik ben weer lekker van hem aan het genieten. Zo heb ik gisteren ook een uur lekker bij hem in de wei rondgelopen. Het hoesten blijft hij nog wel zo nu en dan doen, maarja na zo'n fikse besmetting duurt het vaak 4-6 maanden voordat de hoest helemaal over is, dat zeiden beide dierenartsen en dat had ik ook op internet gevonden. Maar het in ieder geval niet meer in zijn longen, want na een flinke scheur en stoeipartij komt er niks uit. Alleen heel af en toe als ik hem brokjes geef of tijdens het grazen. Het zit hem puur in de keel.

Gisteravond heb ik lekker een uurtje bij Igneo in de wei gezeten en rondgelopen. Hij had wel weer eens wat extra aandacht verdiend en hij was zo lief :+: Tenminste voor mij := We hebben sinds 2 juli hier een nieuw pensionpaard staan en die staat nu eerst nog naast de jongens, omdat het paard behoorlijk groot en aanwezig is. Maar Igneo en Salazar hebben een leuk spelletje bedacht. Als de ruin vlakbij het scheidingsdraad komt staan, bijt de een hem in zijn bil en de andere hem in zijn borst. En dan doet die ruin net als zo'n merrie, zo gillen en met zijn voorbeen maaien := Vervolgens loopt hij weg. Als hij later weer terug komt gaan ze hem weer bijten := Het zijn zulke lieve hengstje :P
Verder heeft Igneo nog flink gestoeid met Salazar!! Oh, wat scheurde die hard door het weiland en hoog steigeren!!!! Ik had mijn camera mee, dus er komt zometeen een topic *D

Vaidosa haar uier was gisteravond weer dikker... maar ze kegelde nog niet. Dus ik kon weer rustig naar huis vertrekken. Vanmiddag maar weer even kijken.

Vanavond de diploma-uitreiking van mijn vriend :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:22

Sanne spannend! En wat een schatje van een paard heb je toch (hihi). Wel leuk dat die 2 zo goed met elkaar op kunnen schieten....de partners in crime.

En Deb, snap inderdaad ook niet dat ze Elise zo noemen. Ze moeten ons eens met zijn 3-en zien. Dan zijn ze blij als ze Elise in haar eentje hebben, want dan is het lekker rustig ;).

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:23

Whahahahaha!!!
Wij zijn niet druk :o

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:24

@ Zasread; in het contract staat inderdaad geboortejaar 2000 vermeld ;) . Nog iets dus waar ik sterk mee sta :D .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:24

spokie79 schreef:
de partners in crime.

Hihi, zo noem ik ze ook altijd :P
Ze doen alles met zijn tweetjes! Waterbakken aanvallen, palen molesteren, de kruiwagen pakken, enz.. Samen de merries pesten en nu dus ook die ruin :Y)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:30

Wat een gemene paarden, haha!

Ik heb Decor Delatio uitgekozen voor Nadina.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:31

Niese1987 schreef:
@ Zasread; in het contract staat inderdaad geboortejaar 2000 vermeld ;) . Nog iets dus waar ik sterk mee sta :D .

Ik ga hier even niet in dit topic verder op in. Melek zit op bokt ;) Ik pb je even...

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:35

Ik wacht rustig af :D .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:52

:):) Mijn harde studeren is beloont!!! Op mijn laatste tentamen had ik een 7,4 *\o/* En ik vond hem nog wel vet moeilijk := :+

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:53

Gefeliciteerd! Wat voor een opleiding?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:57

HBO Communicatie :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:59

zasread schreef:
:):) Mijn harde studeren is beloont!!! Op mijn laatste tentamen had ik een 7,4 *\o/* En ik vond hem nog wel vet moeilijk := :+

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd! Dus jij gaat ons nu hier laten zien hoe we moeten communiceren?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:01

Go Sanne Go, gefeliciteerd joh!!! *\o/*

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:04

Ik wel, maar ik vind dat jullie al heel goed bezig zijn ;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:10

kelly: Je moet toch zelf weten hoe je op je paard gaat liggen :P dan moeten ze maar niet kijken..
Tsjah wij waren er ook niet zo blij mee dat hij zo ruw deed, inmiddels gaat het wel beter, maar was zo enthousiast dat hij een keer mocht dat hij nergens meer naar keek. Als hij vaker mag leert hij zich hopelijk beter te gedragen.
Die merrie liet zich de volgende dag nog rustig bespringen en toen deed hij ook al iets normaler gelukkig :P

saida: Doe ik! Ik ben hier ook aan opruiming begonnen....kom ooit nog wel door de stapel papieren heen!

Sanne: Ik vrees dat wij net het geduld missen voor kunstjes:P
Blond is mooi!!!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:16

Anouk: Wat houd een peuterdiploma in? Ben er nog niet zo in thuis. Haha.
Atlas is alleen een beetje “te” actief.
Zonde eigenlijk van die trouwjurken. Die van mij had ik ook gekocht, dat ik hem met ringsteken ofzo op de kar aan kon. Maar ja, dan heb ik gewoon mijn rijbroek of spijkerbroek aan.

Sanne: Is bietenpulp niet gevaarlijk? Ik heb wel eens een raar verhaal er over gehoord. Waar kan je dat halen en hoe moet je dat bereiden?
Thnks, ben erg trots op haar dat ze hem gehaald heeft.
Met die vlechten, zo heb ik het bij Atlas ook gedaan. Bij hem hing ook altijd een gedeelte naar de “verkeerde” kant.
Fijn is dat als ze zo lekker kunnen spelen.
Arme Saturno. Wij hebben ook zo’n merrie op stal. Eerst de man gek maken en dan meppen en weg rennen.
Mooie foto’s weer.
Gefeliciteerd met je mooie cijfer. Super.

Suzanne: Jullie trekken allebei een bekkie als een gebakkie bij de eerste foto. Haha.
Die andere zijn erg leuk.

Madelief: Ze moeten niet bang zijn in het water en wat oefeningetjes kunnen doen. En onder water kunnen. Is best maf om te zien. Er zijn die dag foto’s gemaakt met zo’n duikerscamera. Ik moet ze nog even bestellen.
Wat apart dat dat zomaar af kan breken. Dat is wel even balen, maar ook schrikken voor je bijrijdster.
Hopen dat het bobbeltje nu gewoon verdwijnt.
Ik vond het ook een indrukwekkende dienst bij Michael Jackson. Het is echt een raar idee dat hij dood is. Je bent er toch min of meer mee op gegroeid.

Wanda: Lekker hoor zo’n man. En super dat het zo gaat.

Nadina: Zo dan, gewoon stiekem meelezen. Het is je vergeven hoor. Haha.
Ik hoop voor je dat het lukt bij je merrie.
Kan je je laarzen iig goed inlopen.

De foto's, echo's gingen vandaag niet door. Ze komen morgenochtend vroeg langs.
Het nee schudden heb ik Atlas geleerd en hij doet het erg goed. Hij vind het geloof ik ook wel leuk. Vooral als mijn hand in mijn zak gaat.
Kom maar op met les 2. :D ;)
Dinsdag ben ik door mijn rug gegaan en heb er best wel last van. Vandaag heb ik de zorg over mijn dochter en dan is dat tillen toch wel erg pijnlijk. Ik hoop dat het morgenochtend zo goed als over is als ik Atlas in bedwang moet houden voor de foto's en echo's.
Ik laat ook zijn artrose knie op de foto zetten. Even kijken of het verergerd is. Daar wil ik ook wel rekening mee houden en ze zijn er dan toch.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:29

Mies: Ik hou niet zo van blond :=

Eline: De fokkers van mijn veulen geven het soms ook aan hun hengsten als die wat schraal zijn geworden. PB haar anders even, ze heet Aline hier op bokt.
Ah, hij heeft het al onder de knie, mooi!
Nu het ja schudden dan maar.... dan moet je hem op zijn borst kriebelen, zodat hij wat daar zit wil 'weghappen' op het moment dat hij naar zijn borst gaat belonen. En er dan natuurlijk een commando aan koppelen. Veel succes, mij lukt het niet, want als ik Vaidosa op haar borst kriebel doet ze de spaanse pas :=

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:31

Mensen jullie gaan te hard!! :=

Ik weet niet meer hoe wat waar er gepraat is, dus ik haak weer ff lekker in :+ .

Saida, ja dat klopt! Hij heeft het echt nodig. Even een maandje tot rust komen. Ik denk dat hij er alleen maar beter van wordt! Ben zondag voor het laatst geweest, mis hem wel erg hoor.. Maar ik heb nu tijd voor andere dingen dus dat benut ook ook wel (te) goed deze maand.. Vanavond ook weer met een vriendin afgesproken, maar hoop daarvoor toch te kunnen kijken. Heb hem al 3 dagen niet gezien dan! Is echt raar als je iedere dag gaat normaal gesproken... ;)

Eline: Autsj, dat is niet fijn hoor, pijn in je rug. Jammer dat ze vandaag niet konden, morgen dan maar.. Best spannend lijkt me..

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:41

Mijn merrie heb ik alleen kusjes leren geven, verder geloof ik niet dat ik kunstjes moet gaan aanleren, haha!

Bietenpulp is heel gevaarlijk als je het droog geeft! Dan zet het namelijk uit in de maag. Als je het op de goede manier bereidt (met veel water) en dan laat oplossen niet. Ze vinden het heerlijk!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:02

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:20

Wat een schatje!

Chawwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:28

haha, weinig tijd maar ik geef toch een reactie:
@ sanne; gefeliciteerd!
@elise; moet steeds lachen om jouw stukjes!

wou gisteravond echt ook wat schrijven, maar het was al na middernacht eer ik alles eens bij had gelezen.. zit nu illegaal op mijn werk te bokken om even mijn hoofd op wat anders te zetten (zie bijna sterretjes) maar ga zo naar huisje toe, lekker paardrijden! (eh, en puinruimen in huis en stallen schoonmaken.... ook leuk...)

Moet nog even uitvinden hoe je stukjes van anderen mensen over kan nemen (dat reageert denk ik makkelijker want ik vergeet steeds alle namen) en hoe je foto's moet plaatsen.

Vannacht is Soajo wederom papa geworden van een mooie meisjebaby, ik ga er denk ik morgen of overmorgen even kijken, zooooo leuk!

Is het nog leuk om mijn paardjes eens voor te stellen of verveelt dat? (weet dat een aantal van jullie mijn paardjes en mij wel kent)

grr chwwa