[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:26

Saida: Wat is het een mooie merrie Haha! ze is al wel wat veranderd in vergelijking met de vorige foto's.
Jeetje, haar achterbeen op slot, hopelijk gaat dat niet vaker gebeuren. Zal ook wel niet zo prettig voelen voor het paard.

Lobke: Licor Kwijl Wat is het toch een aangenaam beestje om te zien. Hij ziet er goed uit!
Heeft hij nog last van zijn luchtwegen?

Ilona: Ojee, als het maar niet te grote gevolgen gaat hebben.
Een 2-persoonsbed ben ik ook hard aan toe, met zijn 2-en in een 1-persoonsbed slaapt helaas niet zo lekker.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:35

Since1983 schreef:
Mooie foto's Idra !!
Vandaag is de hoefsmid voor de eerste keer bij Llanero langsgeweest en hij was extra braaf !!
Ik ben al helemaal trots op mijn kleintje Haha!

Leuk! Was het "mijn" smid?

Dank jullie voor de complimentjes over Licor Haha!
Hij ziet er inderdaad goed uit, maar met rijden zitten we in een dip. Na het losrijden begin ik altijd met het werken in galop, en dat gaat super, arbeidspirouettes etc, hij is er super lenig in met een fijne aanleuning maar dan zijn drafwerk... het lijkt echt nergens op, hij kàn het wel, maar soms heeft hij geen zin en dan wil hij zijn bit vastpakken en er met mijn vandoor gaan. Bokken naar de zweep terwijl ik die gewoon gebruik om zachtjes aan zijn achterhand te komen... Ik heb besloten dat ik hem een paar weken met rust ga laten, misschien is hij even niet meer gemotiveerd...

Lola, ik weet wel een heeeeeeeele gave PRE-hengst te koop staan in Nederland http://www.s-esp.com/nl/verkoop.htm => Machicco Lachen
Is wel wat over het budget, maar lijkt mij een zeer getalenteerd paard.
Op Kapaza staat ook een hele mooie zwartschimmel PRE, weet alleen niet wat die moet kosten.
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... usier.html

Zasread: hij is nu 2 weken van de cortisonen af en ik heb hem niet meer horen hoesten. Er is ook geen snot meer. HIj krijgt nu wel voordroog en staat op vlas en de bovenste staldeur is altijd open.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:02

Heb er weinig meer over gehoord gister en vandaag.. Gelukkig maar haha Clown

Idra: jammer dat het rijden even niet meer wil misschien komt het na een tijdje weer helemaal goed. Lachen

Zasread: Jaa, dat hebben wij ook heel lang gedaan, maar nu hoeft dat ein-de-lijk niet meer Haha!

Saida: Oeh , das niet zo mooi zeg!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:04

@ Idra: Jeetje dat is jammer, misschien helpt idd een paar weekjes rust wel. Hopen dat het weer snel goed komt.

Het regent hier nu zo hard, en onweert hetzelfde, dat ik niets kan doen met Fue. Ik baal er echt van, had er echt op verheugd met mijn vrije dagje. Ik baal er ook van dat ze geen binnenbak hebben, want met de winter kan je dit soort weer wel meer verwachten. Alle bakken zijn weer is ondergelopen, het is te glad om buiten te lopen, of om te longeren/rijden, en wat heeft borstelen dan nog voor zin in die regen. Echt jammer.. Weer een saai dagje, ook nog is alle winkels dicht..

Heel misschien als het zonnetje nog gaat schijnen kan ik er nog naar toe, laten we daar dan maar op gaan hopen! Ja

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:06

Loola, de hengst een paar paginas terug is een kruizing anda lusitano met een hele mooie bouw! 5000 euro vraagprijs...

cloris

Re: [HK]GYep AlZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:44

Moll schreef:
weet nog wel een stal op krimpen

Stal zoek ik niet, land Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:21

Wow, Lobkewat een mooie paarden in die advertenties! Ik vind trouwens die Bravo (onder Machicco op die website) ook errug leuk! Heeft een beetje dezelfde uitstraling als X-tremo. Ook lekker jong en opgewekt.

Maar jammer dat het met Licor even wat minder gaat met rijden. Misschien kan een paar weken rust inderdaad geen kwaad. Even wat anders! Zijn er ook geen goede uitrijmogelijkheden in de buurt? Daar zou je het ook mee kunnen afwisselen.

Ilona Foei!! Knipoog Stiekem roken hè! Weet er alles van. Ben nu alweer bijna 4 jaar gestopt, maar al die smoesjes die ik heb gebruikt! Ik moest ze bij me houden voor een vriendin, voor m'n vriend, enz. Vork

We hebben trouwens een katje! Hij was van m'n zusje, maar hij vloog steeds de vogel aan dus dat ging echt niet meer. Hij is 6 maanden en heet Stumpert, maar we gaan hem nog wel tot iets anders omdopen Clown
Zal snel wel een keer een foto maken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:44

cloris schreef:
Moll schreef:

Kan de staleigenaar vragen. Die heeft een paar jaarlingen of tweejarigen in een 'opfok' bij Schoorl staan. Volgens mij staan ze daar de hele tijd op het land. Enige is dat je dan een verzorger die wat dingen wil leren nodig hebt. Kan er niet dagelijks heen, maar mocht je niemand vinden en willen dan kan ik wel een paar keer per week wat dingen proberen te oefenen. Halstertje om, hoefjes geven en krabben, etc. Zo ver is het n.l. niet voor mij.

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:00

Idra: het was inderdaad "jouw" smid Haha!
Yenneke: ik lees net iets van Machicco, ik ben voor hem ook gaan uitkijken, maar hij heeft een ocd probleempje, overigens heeft hij een hele lieve eigenaresse !!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:50

BrankaZ schreef:
Kan de staleigenaar vragen. Die heeft een paar jaarlingen of tweejarigen in een 'opfok' bij Schoorl staan. Volgens mij staan ze daar de hele tijd op het land. Enige is dat je dan een verzorger die wat dingen wil leren nodig hebt. Kan er niet dagelijks heen, maar mocht je niemand vinden en willen dan kan ik wel een paar keer per week wat dingen proberen te oefenen. Halstertje om, hoefjes geven en krabben, etc. Zo ver is het n.l. niet voor mij.

He ja vraag dat eens!!! en de kosten graag, dat zou heel fijn zijn Pling

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:02

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:21

Zijn idd goedkoop!!!
Wat gaaf, er zit eentje tussen die zou ik serieus zo willen hebben.

Hoe kom je er aan? Was dat mailtje aan jou gericht? En waar staan ze?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:29

Vanmorgen weer bij m'n meissie geweest en weer stond haar achterbeen op slot.
Dus zijn we weer een rondje drafbaan gaan lopen en daarna heb ik haar even los laten rennen in de buitenbak.
Er zit toch echt iets niet goed daarbinnen want ze loopt er niet goed op.
De boer vroeg al hoe ze vandaag liep, dus vertelde ik dat het been weer op slot stond en dat ze niet goed loopt.
Hij heeft haar zien lopen in de buitenbak en zei dat het idd niet goed zit.
Nu wordt de osteopaat erbij gehaald en moet hij eens kijken of hij haar kan helpen.
Maar nu ik thuis zit bedenk ik mij dat de schoondochter van de boer pas haar diploma voor paardenmasseuse heeft gehaald.
Zei vertelde mij toen dat veel problemen die een 'kraker' verhelpt ook vaak met massages te verhelpen zijn, dus zonder dat de boel uit elkaar getrokken wordt.
Daar ga ik het vanavond ook even met de boer over hebben......
Wordt vervolgd!

Aankomende week heb ik een hele leuke lieve 4-jarige fries erbij te doen.
Degene die haar doet gaat een weekje met vakantie en vroeg of ik Jetske wilde doen.
Dat komt haar dan ook goed uit, want nu krijgt ze evengoed beweging en weet ze dat ze in goede handen is vertelde ze.
Vooral dat laatste vind ik een erg leuk compliment!
Ik zal haar morgen eens proberen onder het zadel (zondag kan het niet want er zijn wedstrijden) dan kan ze maandag met me mee de les in.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:26

Furia schreef:
Zijn idd goedkoop!!!
Wat gaaf, er zit eentje tussen die zou ik serieus zo willen hebben.

Hoe kom je er aan? Was dat mailtje aan jou gericht? En waar staan ze?

Ze zijn gericht aan clairmont stables van Gaby, de paarden staan iig niet in Nederland dus reken de transportkosten er ook bij Knipoog

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:38

_Saida_ schreef:
Nu wordt de osteopaat erbij gehaald en moet hij eens kijken of hij haar kan helpen.
Maar nu ik thuis zit bedenk ik mij dat de schoondochter van de boer pas haar diploma voor paardenmasseuse heeft gehaald.
Zei vertelde mij toen dat veel problemen die een 'kraker' verhelpt ook vaak met massages te verhelpen zijn, dus zonder dat de boel uit elkaar getrokken wordt.
Daar ga ik het vanavond ook even met de boer over hebben......
Wordt vervolgd!

Saida, wat in de volksmond een kraker wordt genoemd is doorgaans een manueel therapeut. Een ostheopaat is iets heel anders. Verder is kraker ook best beledigend, want dat suggereert dat er alleen met geweld dingen los worden gebeukt wat gekraak opleverd. Daarom ook die bijnaam.
Ik moet zeggen dat ik bij Frío toen ik hem net had Heleen Slebos heb laten komen voor zijn rug en dat heeft hem bijzonder veel goed gedaan. Ik weet niet of een masseur dat had gekund. Ik zelf in ieder geval niet en ik heb een paar jaar fysiotherapie gestudeerd en kan redelijk masseren. Doe het ook wel eens bij Frío als ik merk dat zijn spieren wat stijf zijn of hij wat minder in zijn vel zit.

@ Cloris: zal informeren voor je. Je hoort nog van me.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:20

cloris schreef:
Moll schreef:

kan ook geregeld worden, moet je me telefoon
nr kunnen we het normaal bespreken
kunnen we gelijk kennis maken

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:44

Enamorado schreef:
voor wie intresse heeft in goedkope lusitano's

http://www.lusitano-paarden.nl/lusitano ... tugal.html

zitten ook heeeeele leuke tussen!!!

Zitten hele leuke paarden tussen. Toevallig gaat dit om een bedrijf welke weer door een andere Nederlandse wordt overgenomen.. De paarden zien er momenteel niet zo goed meer uit als hier op de foto's, dus altijd goed uitkijken!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:51

Van Spaanse gratenbaal naar Hollands welvaren in een jaar tijd Cool

Afbeelding

Afbeelding

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:06

Wauw,wat is ze veranderd Ja
Ze ziet er echt supergoed uit zeg,toppie!

Ik zal het weekend ook weer eens wat plaatjes schieten van mijn knappe meisje Knipoog
Ik ga morgen voor het eerst met haar op echte buitenrit.
Vind het wel erg spannend hoor,maar van de week is degene die haar zadelmak heeft gemaakt een rondje gegaan,ik met de fiets er naast en dat ging prima.
Dus hoog tijd om het zelf ook eens te proberen Clown
Zondagochtend gaan we haar voor het eerst inspannen.
Wordt een spannend weekend voor ons saampjes Nagelbijten / Gniffelen

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:08

Idra schreef:
Op Kapaza staat ook een hele mooie zwartschimmel PRE, weet alleen niet wat die moet kosten.
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... usier.html

De 2-jarige kost 8.000€ en is best ok, heeft wel 2 weken mank gestaan.
De 3-jarige kost 10.000€ en heeft een ROT karakter! (zeker niet aankopen)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:37

Zo ben ik ook weer eens even... Cool

ik zal morgen proberen wat uitgebreider te reageren...

Cloris, wat ziet ze er goed uit zeg!
Super hoor!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:39

Jeetje ze ziet er zeker goed uit, echt waanzinnig! Lekker wijffie hor Kwijl

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:17

BrankaZ schreef:
Saida, wat in de volksmond een kraker wordt genoemd is doorgaans een manueel therapeut. Een ostheopaat is iets heel anders. Verder is kraker ook best beledigend, want dat suggereert dat er alleen met geweld dingen los worden gebeukt wat gekraak opleverd. Daarom ook die bijnaam.
Ik moet zeggen dat ik bij Frío toen ik hem net had Heleen Slebos heb laten komen voor zijn rug en dat heeft hem bijzonder veel goed gedaan. Ik weet niet of een masseur dat had gekund. Ik zelf in ieder geval niet en ik heb een paar jaar fysiotherapie gestudeerd en kan redelijk masseren. Doe het ook wel eens bij Frío als ik merk dat zijn spieren wat stijf zijn of hij wat minder in zijn vel zit.

Daarom had ik 'kraker' ook tussen haakjes staan, om dezelfde reden als jij noemt. Knipoog
Ik dacht dat het osteopaat heette, maar Frits (mijn mannetje) had het over chiropractor en jij over een manueel therapeut.
Hoe het ook heet, deze man (Goossens heet hij) wordt/is gebeld en gaat er voor zorgen dat Grytsje weer normaal kan lopen.
Ik heb het de boer nog voorgelegd over zijn schoondochter, maar die zei dat dit geen klusje voor haar is.
Bovendien heeft hij 100% vertrouwen in deze man vertelde hij, en ik moet ook zeggen dat iedereen op stal hem op handen draagt.
Wat hij wel voorstelde is om zijn schoondochter na de behandeling Grytsje onder handen te laten nemen, en alles los en soepel te masseren.
Lijkt mij wel fijn voor haar, want ik kan me voorstellen dat ze na zo'n behandeling best wel spierpijn gaat krijgen.

Cloris -> Die ziet er idd gezond uit! Haha!
Mooi apart kleurtje ook, hoe noemen ze deze kleur?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:45

cloris: mooi paard Knipoog leuke kleur
regida ( waarshcijnlijk fout geschreven sorry hier voor Bloos Tong uitsteken) mooi paard. en wat is je paardje wit woooww Knipoog

Ik ga morgen (zaterdag) 2 friesjes helemaal wassen en in vlechten mak hier denk ik wel foto's van Knipoog

xxxx
weltrusten:wave:

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 00:24

Volgens mij is Alegra een bruin-schimmel.

Ze ziet er inderdaad goed uit Cloris! Heb staleigenaar nog niet gesproken. Was vandaag vroeg op stal omdat ik vanavond een vergadering had van de kynologenclub. Staleigenaar was ook druk aan het werk met het uitmesten (wekelijkse leeghalen van de stallen). Hoop morgen meer te weten.