Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_arjolein

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:51

Vindt roze altijd wel leuk dnbles! Cool die clinic van Laurens! Fotos zijn leuk! Hij lijkt me juist wel een hele fijne ruiter. Iemma gefeliciteerd.

Hier vanavond weer wedstrijd gehad we hebben er weer een puntje bij. 187. Ging naar mijn idee niet echt super lekker maar de 1e viel ook wel mee.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:39

Laura1982 schreef:
-YSB- nieuw hier?stel jezelf even voor rij je ook wedstrijden?

Ik ben een stille mee lezer.
Rijd zelf geen wedstrijden, heb wel op hoog niveau gegroomd.
Ik werd enthousiast toen ik zag dat er een veulen geboren werd, aangezien ik 2 jaar in de Friezen heb gewerkt en heb geholpen heel erg veel veulens de wereld op te krijgen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:41

Leuk dat je mee leest!ja dat kleine spul is altijd erg leuk ik wordt er altijd hebberig van hihi

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:54

Laura1982 schreef:
Leuk dat je mee leest!ja dat kleine spul is altijd erg leuk ik wordt er altijd hebberig van hihi

De interesse blijft toch hangen he, helemaal met het kleine grut.
Ik en mijn Fries gaan de overstap maken naar klassieke dressuur en misschien de working equitation. Zo ver zijn we nog niet.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:04

marjolein van harte met je punt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:25

Marjolein gefeliciteerd met je punten gaat goed bij jullie!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:33

Dankje jenny en laura! Het begint idd eindelijk wat te komen. Ze is ook ontzettend braaf geworden buiten. Dus ik denk dat ik lekker veel ga starten deze zomer.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:27

Het is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb in dit topic, maar heb dan nu ook eindelijk een oefenwedstrijd kunnen rijden waar 'officieel' gepunt werd zodat we weten waar we staan. Ook zal dit voor mij een laatste post hier in dit topic zijn tot volgend jaar als dan de startkaart is aangevraagd en we officieel gaan starten. Ik heb te weinig tijd om het topic bij te houden, want jullie gaan zo hard!! :D ;)
Toch wil ik jullie nog even laten weten dat de oefenwedstrijd super gegaan is! Het is echt een onwijs nuchtere fries. Voor het eerst sinds een tijdje zo de trailer oplopen en op het terrein opstappen en wegrijden alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ze staat niet op ijzers dus het inrijden op gras was niet zo'n succes.. Ik heb maar een beetje los gestapt en kleine stukjes recht toe recht aan gedraafd. Als ik meer van haar vroeg gleed ze uit. Eenmaal de bak in voor de 1e proef werd ze gespannen van de witte hekjes en de auto waar de jury inzat. Geef haar eens ongelijk als je dat nog nooit gezien hebt en er stemmen uit komen.. :wow: Ze zette dan ook haar turbotankstand aan en heb ik er hard aan moeten werken om de rust er weer in te krijgen. Resultaat 187 punten. 2e proef wist ze dat die mensen in de auto en de hekjes niet aanvielen en liep ze er weer vol zelfvertrouwen langs! Een fijne proef neer kunnen zetten met 195 punten *\o/* Super trots op Feyona!! Nu nog een paar keer dit jaar een oefenwedstrijdje rijden of onderling en dan volgend jaar echt starten, want door mijn studie lukt dat nu nog niet helaas.
Hier nog een paar foto's
Het melden bij de enge auto: :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot volgend jaar en jullie allemaal heel veel succes in de wedstrijden!! Ik lees af en toe nog even mee! :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:21

Wat fijn michelle leuk zo'n resultaat bij je 1e oefenwedstrijd! Foto's zien er ook goed uit

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:59

Gefeliciteerd michelle je mag zeker trots zijn op je paardje. Kom gewoon af en toe binnen vallen om te vertellen hoe het gaat!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:17

Ik kruip ook weer even uit mijn hoekje vandaan, lukt me helaas niet meer om alles mee te lezen en bij te schrijven. Jullie zijn zo hard gegaan!

Was eigenlijk even benieuwd wanneer jullie de overstap hebben gemaakt van de B naar de L of van plan zijn te maken. Heb er afgelopen donderdag weer 2 bij en sta nu op 12 winstpunten in totaal, maar mijn hoogste score is maar 187. Heb nog absoluut niet het gevoel dat ik al naar de L over moet, maar wil ook niet jarenlang in de B blijven hangen :).

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:17

Gefeliciteerd marjolein met je punten!

Dnbles roze is echt mijn kleur hou wel van felle kleuren.

Toch netjes je punten michelle! En als je mee wilt praten gewoon doen hoor! Ik reageer de laatste tijd ook niet veel meer maar gewoon meepraten als je wilt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:29

Kaula ik ben over gegaan van de B naar het L bij 13 winstpunten. Ik wilde graag ervaring opdoen in de L1 klasse en dat viel ook echt niet tegen. Ik ben alweer bijna aan de 10 punten in het L1 maar ga zoals het er nu uitziet pas indoor over naar L2. Thuis rustig sleutelen aan onze aandachtspuntjes.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:36

ik ga het 30 mei maar weer eens proberen, hopelijk wordt er eerlijker gepunt dan de vorige keer...

Stap is en blijft nog een lastig punt haha, vooral het tempo van mij aanhouden. Steeds weer iets sneller gaan maak je weer een ophouding, wordt hij weer sloom van achter tikje erbij begint hij weer te dribbelen en zo gaat het de hele tijd door haha. Maarja gewoon door oefen zal het vast goed komen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:40

Maaike waarom denk je dat er de afgelopen keer niet eerlijk gepunt is? Kan ook een heel kritische jury geweest zijn.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:40

Laura1982 ik twijfel daardoor ook ontzettend, kan me voorstellen dat ervaring opdoen in een klasse ook wel fijn is. Al zit winst er dan de komende tijd echt niet in.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:44

Laura1982 schreef:
Maaike waarom denk je dat er de afgelopen keer niet eerlijk gepunt is? Kan ook een heel kritische jury geweest zijn.

waren bij 2 jury's, en bij elk punt zelfde commentaar paard is niet nageefelijk echt bij elk punt := Hoorde van iemand dat dit ook helemaal niet mag ja aan het einde maar niet de hele proef.
Iemand die ik kende moest een week later ook bij die jury's ook maar hele lage punten en natuurlijk onderaan...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:45

Kaula schreef:
Laura1982 ik twijfel daardoor ook ontzettend, kan me voorstellen dat ervaring opdoen in een klasse ook wel fijn is. Al zit winst er dan de komende tijd echt niet in.

Dat dacht ik ook maar in de L1 doet hij het beter dan in de B.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:46

Maaike_Ma schreef:
Laura1982 schreef:

waren bij 2 jury's, en bij elk punt zelfde commentaar paard is niet nageefelijk echt bij elk punt := Hoorde van iemand dat dit ook helemaal niet mag ja aan het einde maar niet de hele proef.
Iemand die ik kende moest een week later ook bij die jury's ook maar hele lage punten en natuurlijk onderaan...

Wil niet zeggen dat het niet eerlijk was. Niet leuk is wat anders. Een zeer kritische jury blijkbaar.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:48

kaula: ik ben overgegaan bij 12 winst en omdat ik in de 200 scoorde. eenmaal in de L1 ging ik gelijk op mijn bek haha dus is lastig te zeggen wanneer je er klaar voor bent. punten zeggen niks, winstpunten zeggen niks. je moet op gevoel af gaan.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:48

Gefeliciteerd Michelle!

Kaula, ik ben met 12 punten dacht ik over gegaan. Dat was eigenlijk direct toen ik m'n punten voor het L had. Had de laatste wedstrijd 3 puntjes. Wij waren naar mijn idee eigenlijk echt nog niet klaar voor het L, maar ik was de B proeven zat en wou weten hoe we er voor stonden. 2 wedstrijden gestart en toch 3 winstpunten, dus het valt niet tegen. Ik ga nu voor de selecties in het L1 en heb komende twee maanden flink wat wedstrijden op de planning en hoop dan de punten voor het L2 te hebben (al zijn we daar ook niet klaar voor hihi, doorzit troubles) :D

De overstap van B naar L1 is niet zo heel groot. En misschien vind ik het zelf nog wel fijnere proeven ook omdat er net even iets meer uitdaging en afwisseling in zit.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:50

Kaula, gewoon overgaan wanneer het voor jou goed voelt. gewoon thuis lekker veel L oefenen en dan een keertje opgeven en gewoon zien waar het schip strand haha, ook al rij je eerst geen winst het is inderdaad gewoon lekker ervaring op doen. Dat heb je eigenlijk altijd als je de overstap naar een volgende klasse maakt.

Wij mogen volgende week weer starten, een koudbloedwedstrijd. Mooi dichtbij dus ga er lekker onder het zadel naar toe :). Word de tweede keer dat ik Klasien meeneem, hopelijk valt deze keer de motor niet uit tijdens de proef en blijft ze gewoon lekker actief.

@lauke, van B naar L1 vond ik idd ook niet zo'n ramp, van L1 naar L2 vond ik dan wel weer erg lastig :')

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:51

[/quote]

Iemand die ik kende moest een week later ook bij die jury's ook maar hele lage punten en natuurlijk onderaan...[/quote]

Wil niet zeggen dat het niet eerlijk was. Niet leuk is wat anders. Een zeer kritische jury blijkbaar.[/quote]

dit was niet eerlijk, en ik was hier niet de enige mee...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:02

Ik lees heel vaak dat het aan de jury ligt ( kan niet zeggen of dat nu ook het geval was was er niet bij ) de ene is scheutiger met punten en bij de ander moet je ze echt verdienen. Ik probeer altijd een positief iets uit het commentaar op mijn protocol te halen. Wellicht viel het niveau de jury tegen of had die een slechte dag. Blijf wel kritisch naar je eigen prestaties en vraag anders waarom er zo gepunt is wellicht kun je er iets mee voor de volgende keer. Welke klasse was het Maaike?

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:04

ik zeg het ook niet gauw dat het aan de jury ligt maar dat was bij deze wedstrijd wel helaas zo. Iedereen had echt zoiets van huh hoe kunnen die punten heb nog nooit zo laag gereden, L1 was het