[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:10

Zo amor is naar de tandarts geweest er zat nog veel van zn 2j 5 jarige gebit wat er uit moest dus heb thuis een verzameling tanden 5 kiezen 1 wolfstand en een voortand dus door zn verwaarlozing ook een achterstandt met wisselen.

Ook gehangen vandaag weer ging erg goed dus dachten een stapje verder te kunnen dus verzorgster ging zitten meneer ging bokkent door de bak en zij der af. Dus hij is niet zo makkelijk als ik dacht. Veders wel trots op hem was super braaf bij Tandenfee voor de eerste keer

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:05

Super braaf van Amor dus... Misschien ook wel even iets te veel van t goede als hij ook al naar de tandarts moest, en iemand er op, en zelfs gaan lopen ;-) Spanningsboog is ook een keertje op natuurlijk! Maargoed, je hebt de tijd...

Wij zijn weer even lekker naar buiten geweest vandaag.. Ging relaxt. Alleen er waren zo af en toe hele hordes met snorfietsen (die kun je dan als groep huren in de buurt) en motoren... Dan reden we t liefst gewoon even ergens een weiland in, lieten de paarden omgedraaid ernaar kijken en gingen dan weer verder. De laaste ker dat er een motor ons passeerde ging er een paard gigantisch vandoor, dus we wilden het zekere voor het onzekere nemen... uiteraard kan je niet overal weg voor het gevaar dus twee keer door een groep ingehaald. Chim kwam 1x behoorlijk omhoog maar liep toen dapper door. Knap paard!
Morgen hopelijk weer!!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:08

vanochtend heerlijk gelest met Boukje en vanmiddag naar buiten geweest met Bram.
Heerlijk dagje.
Ingridl

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:17

vanochtend heerlijk gelest met Boukje en vanmiddag naar buiten geweest met Bram.
Heerlijk dagje.
Ingridl

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:48

Lekker zeg Geeske, zulke buitenritten!! Hier zit ik niet bij bossen oid, echt zo jammer is dat....

Fijn dat amor braaf was bij tandarts. En erop zitten is ook erg spannend voor ze. En hij is nog zo jong, begin er met mijn paard van 3 nog niet aan hoor, lekker laten groeien!

Jij dus ook een lekkere dag gehad Ingrid, klinkt heerlijk!!

Ik heb vandaag Sterre haar staart en voorbenen een beetje gewassen. Vind ze erg spannend. Staart was nu onwijs mooi, nog niet eens helemaal schoon kunnen krijgen, maar nu al van dat engelenhaar!! Nu maar even ingevlochten, anders kan ik morgen weer gaan wassen :( (en daar heb ik niet eens tijd voor want ik moet werken :( ).
Paardjes zijn nu echt lekker aan het verharen! Morgen fiela eens flink poetsen :)

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:03

:wave:

Amor braaf geweest bij de tandarts super hoor!
en al aan het hangen, spannend!
rustig aan, komt het vast goed!
Hoe oud is hij nu?

verder lees ik over heerlijke buitenritjes en lessen...
fijn!

en over kledders die lekker in de bagger gaan liggen... :D

Ferro staat sinds donderdag ook zonder deken, had liever nog heel even gewacht...
maar hij had dinsdag ineens een nare wond op zijn schoft, dik en open en hij had er echt heel veel last van...
Ben er nog steeds niet achter wat nou precies de oorzaak is geweest, maar hij had er zoveel last van dat ik donderdag de deken maar af heb gelaten, gelukkig is het nu wat warmer en beter weer, dus nu kan het ook prima!
was even 2 daagjes afzien voor 'm... :(:)

vanavond wond weer schoon gemaakt en hij liet het nu al iets beter toe en het zag er ook al iets beter uit, hopen maar dat het snel geneest en zonder witte haren... -O-

fifi staat nog wel onder een dekentje, die is snel stijf, en vies... :=

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:03

bij mij is op 1 na alles deken vrij, lekker.
Behalve het poetsen dan. :o

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:27

Aw, arme Ferro! Gelukkig kan hij nu inderdaad zonder dekentje staan.
Flinke Amor zeg, hoe oud is hij nu precies?
En Chim ook braaf buiten, fijn!

Ik heb mijn paard verwaarloosd dit weekend, maar dat maak ik vanavond goed :) Op de foto's die ik kreeg doorgestuurd, vond hij dat niet zo erg. Zonnebaden, eten, slapen en spelen, zonder dat gekke mens dat per se met borstels en tuinslangen in de weer wil :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:55

ja ik denk ook dat het mischien wat te veel was maar het ging zo goed en hij was zo braaf dat mischien toch te ethosiast werd. hoe oud ie percies is weet niet hij is van begin januarie als ik het goed uit me hoofd heb.

en ja dat nu al der mee begin ik merk gewoon aan alles dat ie aan het werk wilt. met grondwerk en alles is een paardje wat graag voor je wilt werken.

zo bijna alle paardjes dekenloos ook amor maar die staat al weer een tijdje zonder deken hij heeft het snel erg warm dus denk dat het in de toekomst scheren word al hou ik der zelf niet zo van maar dat zien we dan wel weer

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 00:48

Hooooo meiden.. Ik ben weer vrijgezellig.... Weet nog niet helemaal hoe ik me erover moet voelen.. Voel me wel heel vaak eenzaam en alleen.. -O- Maargoed, komen we ook wel weer overheen, hoop ik..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 00:57

Hè wat een vervelend nieuws!
Tuurlijk kom je er wel weer overheen, maar het zal tijd kosten... Lekker veel leuke dingen plannen en hopelijk kun je terug kijken op mooie tijden... Sterkte! Het blijft altijd erg rot ... :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:03

Dankje.. Heb nu weer ff een moeilijk momentje.. Alle leuke dingen die we nog van plan waren, vakantie bestemmingen waar we heen wilden.. ;( Alles is voorbij...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:11

Ik heb dat nu na een halfjaar ook nog steeds wel eens.. Alle goede dingen zullen op zo'n moment voorbij komen, en de dingen die niet goed gingen en waardoor het waarschijnlijk uit is vergeet je dan...
Heb je nu nog contact met hem? Bij mij heeft uiteindelijk geen contact meer en heel erg mijn eigen leven weer oppakken heel erg geholpen. Maar nu zul je eerst gewoon de tijd moeten nemen om het te verwerken en lekker uit te huilen!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:49

Toch de knoop doorgehakt Natasja? neem inderdaad de tijd om het te verwerken en uit te huilen.
Hier weinig nieuws, paardjes overdag lekker in de wei, hoewel ze blij waren dat ik ze om 7 uur kwam halen, om lekker op stal nog meer te eten. :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:56

Da's geen leuk nieuws, Natasja, en heel begrijpelijk dat je wat moeilijke momentjes hebt. Inderdaad goed je tijd nemen, en goed voor jezelf zorgen!

Hier ook niet veel nieuws, Figo is intussen al helemaal gewend aan de tuinslang om zijn benen af te spuiten. Hij hoeft niet meer vastgehouden te worden door iemand anders, ik kan het al goed alleen doen. Handig! Alleen het voetjes geven lukt niet altijd even goed. Gewoon verder oefenen, wellicht...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:24

ahh natas sterkte even goed uithuilen,paardjes knuffelen of wat anders wat je helpt met een doos chocolade op de bank hangen ofzo.

goed nieuws van figo braaf hoor en dat van de voetjes goed oefenen heb daar ook problemen mee gehad nu niet heel veel meer heb hem voetje op comando geleerd sinds dien gaat het stukken beter.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:48

Bedankt allemaal. Hij wil wel gewoon vrienden blijven, maar ik weet niet of ik dat wel zie zitten.. Ben vreselijk jaloers, dus stel nou dat we idd goede vrienden worden en hij krijgt ineens 'n vriendin, dan voel ik me weer helemaal klote.. Geen zin in.. Heb nu ook nog steeds geen contact en ik ga ook geen contact meer zoeken :n
Ben idd lekker veel met de paardjes bezig, maar moet ook nog concentreren op school, wat erg moeilijk is -O- Echt 'n klote timing.. Mijn vorige relatie strandde tijdens een periode met hele belangrijke tentamens.. Heb elke keer geluk.. Blegh!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:58

Ik heb nog contact met een ex, met de rest (niet dat dat er nu zo veel zijn :) ) niet. Ofwel was ik te hard gekwetst, ofwel had ik gewoon echt geen zin om iemand nog te zien of te horen...

Zit ik hier net te vertellen dat Figo moeilijk voetjes geeft, heeft de hoefsmid gisteren blijkbaar naar zijn hoeven gekeken. Zonder enig probleem netjes vier voetjes opgetild. Kleine komediant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:41

Sorry voor mijn afwezigheid dames, ben echt onwijs druk bezig met mijn eindpresentatie van volgende week en anders ben ik aan het werk (gisteren 3 uur overgewerkt door crisis) of bij de paarden of knock out in bed :+

Natasja, heel veel sterkte, als je een keer behoefte hebt om hier in Tilburg te komen stappen ofzo, je bent van harte welkom!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:52

:wave:

Wat een stilte hier!

Hoe is het met jou nu Natasja? Is er een beetje rust in de tent? Break ups komen nooit op een goed moment geloof ik...

En Jolijn ook wat rustiger? Zag leuke foto's van Twice :)

Ik ben lekker een week vrij geweest, heerlijk! Dinsdag weer de collegebanken in, nog 8 weken en dan vakantie :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:01

Och Natasja, dat is vervelend... maar er zal een goede rede achter zitten denk ik, en dan is het misschien maar beter zo... Lekker egoistisch aan jezelf denken nu dan!

Iedereen lekker bezig zag ik?
Ik heb t super druk gehad met het organiseren van paarden instructieweken voor in de zomer... Zijn in samenwerking met Epplejeck tot wat heel leuks gekomen, dus als jullie zin hebben om veel te leren en veel lol te hebben? www.paardenruiterinstructieweken.nl

Chim is vrolijk momenteel, doet het goed, maar merk dat haar rechter achterbeen toch echt zwakker is dan de rest nadat ze zo vast heeft gelegen... als ze nu niet actief genoeg meewerkt lijkt ze kreupel, maar begint ze dan weer haar best te doen is het over. Nu dus veel aan de dubbele lijnen aan het werk en je ziet het gelukkig opknappen.
Ook zijn we lekker veel naar buiten geweest, volgend weekeind ga ik haar namelijk naar huis rijden en komt ze weer gezellig in de achtertuin staan!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:16

Lekker paardje weer thuis Geeske.

Hier weinig nieuws te melden.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:30

Ziet er heel leuk uit Geeske! Als jullie dat volgend jaar weer organiseren mag je het me laten weten, dan heb ik (hopelijk :p) minstens één ingereden paard haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:16

Leuk Geeske maar ze geven vast niet klassiek les? Dan houdt het voor mij al op helaas...

Martine lekker een weekje vrij geweest :D

Chimanga weer bijna naar huis :)

Hier nog steeds stress voor donderdag en daarbij bij een fotomeeting eergisteren een zonnesteek opgelopen. Lig dus op bed, terwijl ik heel druk zou moeten zijn :')

Maar de foto's mogen er zijn :D

Afbeelding

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:17

Niet eens gezien van die instuctieweken (lomp van me) maar is een beetje ver en ik rij inderdaad ook klassiek. Lijkt me wel leuk.